Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 193 ... 197 198
Rad

Eerste sprintkans moet nog komen, maar toch wel beetje spijt dat ik niet voor Pedersen én Philipsen/Merlier heb gekozen, ipv enkel Philipsen. Die Pedersen gaat me nog een sloot punten binnen harken natuurlijk. En dan was ik meteen van alle opstelstress af geweest zoals gister. Dalende lijn zet zich vrolijk door.

Toro Rojo
Ecco
Las een Ineos verhaaltje op IDL (volgens mij), waarin stond dat alle renners in principe in orde zij...

Zelf ook godon opgesteld. Als die ietwat hersteld is, zal die mogelijks meesprinten om terug wat sprintritme op te doen, ook al is het eerder voor plaats 15. Bij Godon is de bodem nul maar de upside van 10+ toch realistisch. Een temagenoot van merlier heeft ook een bodem 0 en upside is 10 maar enkel als Merlier wint. Ik vind de gok van Godon meer kans op punten opleveren. Carapaz zijn 6 zekere punten, dat dan weer wel. De vraag is dan of je voor zekerheid kiest of voor een kans op meer punten of nul. Als Ineos zegt dat Godon in orde is, zou ik voor het tweede kiezen, ze lijken aan te geven dat Gogon wel een sprintje kan trekken vandaag. 

SietseVliegen
Ecco
1) Nee, ze hebben Ackermann 2) Ja, met gemak

Je antwoord op vraag 2 mist echt heel wat nuance, ik denk ook dat hij het vol kan houden maar hij zal diep moeten gaan als de andere ploegen het zwaar maken. Bij In de Waaier (Thijs Zonneveld) vergelijken ze deze klim met de Cauberg en beredeneren ze of Merlier dat normaal gesproken wel of niet zou kunnen. Live Slow Ride Fast (Laurens ten Dam/Thomas Dekker) zit op dezelfde gedachtetrein, Merlier gaat er niet af maar hij zal wel energie moeten gaan spenderen, kwartier later is al de sprint en dat zal hij nog voelen. Hij is niet de topfavoriet

Edit: en als je er nog wat beelden bij wil check dan even de Scorito daily preview met Stijn Kling, het is gewoon een een rotklim en er zitten nog 2 ongecategoriseerde pukkels voor met bijna hetzelfde profiel. Het zijn dus 3 achtereenvolgende inspanningen.

Laatst gewijzigd
brakobama
TilburgsTrots
Ja bizar, kan me niet heugen dat Pogi buiten de eerste 9 is gelaten nadat hij eerder in de koers met...

Slecht scenario valt best mee, omtrent 4x UAE.

Naast elkaar: gemiddelde rijders per ploeg UAE / Lidl:

4: 8% om 7%
3: 26% om 23%

Oke, mensen met 4 UAE hebben niet snel 4 Lidl, maar Ayuso, Vacek, Simmons, Pedersen en Skjelmose zijn wel fijne picks. 

Daarnaast heeft 44% Carapaz nog en zit THJ er bij 32% van de mensen in..

Kortom: teampuntenstress zal er niet zijn.

Ecco
Zolderman
Ik lees dat stukje toch anders dan dat Godon de sprinter in dienst is, zie hier een stukje: "En dus...

Nee, inderdaad een ander verhaal. Dit is niet hetzelfde stukje volgens mij

Sportingboyy95

Wie is THJ als ik vragen mag?

Sportingboyy95

Ik had graag Pedersen er nog bij in mijn team, maar dan moet ik wel 2 renners opofferen. Ik heb Jorgenson, Pidcock & Ganna zitten. Zou ik er 2 van hen transferen? Zoja voor wie dan in de plaats? 

Milan81766

Tobias Halland Johanessen (1.5 mil van uno-x)

Ecco
Zolderman
Ik lees dat stukje toch anders dan dat Godon de sprinter in dienst is, zie hier een stukje: "En dus...

Hmm, nee dat is een ander verhaal inderdaad. Maar toch, met die paar bultjes durf ik hem niet thuis te laten. 

SietseVliegen
Sportingboyy95
Ik had graag Pedersen er nog bij in mijn team, maar dan moet ik wel 2 renners opofferen. Ik heb Jorg...

Als jij een transferknop kan vinden dan lijkt het mij inderdaad een goed idee, succes!

Ecco
SietseVliegen
Je antwoord op vraag 2 mist echt heel wat nuance, ik denk ook dat hij het vol kan houden maar hij za...

Hebben we het op dit forum niet vrij uitgebreid over deze rit gehad? Een forumlid kent de specifieke D weg waar de heuveltjes in zitten en was van mening dat de breedte van de weg en de snelheid van het pak ervoor zouden zorgen dat de impact van het klimwerk te verwaarlozen was. De conclusie was geloof ik dat dit voor een Merlier dus geen probleem zou zijn.

Of herinner ik mij dit verkeerd?

Zolderman
Ecco
Hebben we het op dit forum niet vrij uitgebreid over deze rit gehad? Een forumlid kent de specifieke...

Nee dat heb ik ook onthouden inderdaad. Ik weet nog steeds niet of ik het daar helemaal mee eens ben, maar daar zullen we over een paar uur achterkomen.

ScoritoKoning043
SietseVliegen
Je antwoord op vraag 2 mist echt heel wat nuance, ik denk ook dat hij het vol kan houden maar hij za...

Helemaal mee eens. Sterker nog, de 3e klim (cote de baleix) is nog wat zwaarder dan de Cauberg! 

De 2e klim is bijna identiek aan de cauberg. Ik zie Merlier niet zomaar even 1 stevige heuvel en 2x een cauberg overleven als die vol wordt opgereden hoor? Ik zou de mening van meer mensen hier wel eens over willen horen!

Zijn er vergelijkbare koersen geweest waar Merlier dit overleeft heeft?

KV
Ecco
Hebben we het op dit forum niet vrij uitgebreid over deze rit gehad? Een forumlid kent de specifieke...

ZIJN conclusie was dat dit allemaal geen probleem zou zijn. Dit was niet de algemene conclusie van het forum. 

Coureurs du Courage

Dat was ik ja. Ik heb namelijk, in tegenstelling tot mensen die alleen maar de percentages bekijken, gekeken naar de route en op wat voor weg die loopt. Mijn conclusie was dat dit voor Merlier en eigenlijk niemand een probleem moet opleveren.

Uiteraard kan dit een verkeerde inschatting zijn, maar Merlier hier niet opstellen/cappen als dit je sprintkopman is, zou ik een brug te ver vinden gaan. Ik ga hier zelf 'gewoon' Merlier de band geven en niet voor reserve sprintkopman Kooij. Merlier heeft een hele ploeg voor hem rijden en is intrinsiek de snelste renner.

SietseVliegen
Ecco

We zitten inmiddels op 193 pagina's, ik heb er denk ik 120 volledig gelezen en de rest globaal. Wellicht heb ik het gemist maar ik zou het graag eens teruglezen. Zonder de exacte inhoud te kennen ben ik nu niet geneigd dat opeens te geloven, alle kenners zeggen echt iets anders

Alucard

Girmay zei onlangs dat hij in de Tour op zijn best is als sprinter omdat het dan heet is en hij daar heel goed tegen kan...bijna daarom wil ik hem cappen vandaag...maar jasper voelt toch veiliger

berggie1987

Maar goed zelfs als Merlier eraf gaat op die klimmetjes dan verliest hij nooit veel tijd toch? Dan is de kans op terugkeren vrij groot. 

SietseVliegen
Coureurs du Courage
Dat was ik ja. Ik heb namelijk, in tegenstelling tot mensen die alleen maar de percentages bekijken,...

Ik kijk niet alleen maar naar de percentage's, ik heb juist verschillende bronnen gebruikt en citeer die allemaal. Het staat je vrij dit terug te lezen en kijken. Het spijt me als de mening van erkende analysten mij iets meer zeggen dan een inschatting van een mede-forumlid wie ik niet eens bij naam ken. 

Dat bedoel ik niet persoonlijk hoewel ik begrijp dat het zo op te vatten is. Als een ander het had gezegd i.p.v. jij had ik deze mening er ook op nagehouden. Even goede vrienden wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained

Er zit natuurlijk een verschil tussen Merlier die moet lossen en een Merlier die door de afgelopen zware ritten en mogelijke versnelling op de heuveltjes, wat meer vermoeidheid in de benen heeft dan Girmay en Philipsen waardoor hij zijn absolute topsnelheid niet meer haalt. Ik ga uit van dit laatste, al heb ik zelf Merlier niet, dus dat maakt het een en ander wat makkelijker.

Zolderman
TourDeFranceUnchained
Er zit natuurlijk een verschil tussen Merlier die moet lossen en een Merlier die door de afgelopen z...

Mee eens, dit is ook de reden waarom ik hem niet mee heb genomen, kan natuurlijk wel verrassen vandaag, is volgens de bookies ook topfavoriet.

Als je Merlier hebt gekozen maar geen vertrouwen in hem hebt voor deze rit snap ik de keuze ook niet helemaal.

KV
berggie1987
Maar goed zelfs als Merlier eraf gaat op die klimmetjes dan verliest hij nooit veel tijd toch? Dan i...

Tuurlijk is die kans groot. Vraag is dan wel hoeveel jus er nog in de benen zit.

Uiteraard stel je hem op als hij in je team zit maar een lekker veilige cap is het niet wat mij betreft. 

En dan zul je net zien dat hij gewoon wint vandaag en dat Jasper uit zijn pedaal schiet 300m van de finish. Ook dit zou weer een typisch Scorito momentje zijn. 

SietseVliegen

Tot tweemaal toe verdwijnt mijn reactie. De waarheid over zandstrooien mag niet benoemd worden blijkbaar.. 

Ecco

Als ik Merlier had zou ik hem vandaag uiteraard gewoon opstellen, maar wellicht niet cappen. 

Gordon zou dan een veiligere kopman zijn denk ik. 

P.S. Die laatste zin was een flauw grapje

Ecco
SietseVliegen
Tot tweemaal toe verdwijnt mijn reactie. De waarheid over zandstrooien mag niet benoemd worden blijk...

Niemand probeert hier bewust een ander op het verkeerde been te zetten hoor. Ik niet in ieder geval.

1 2 ... 193 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.