Als je uitgaat van een overwinning van Pedersen zouden het er 19 zijn (6 punt, 3 jong + 10 etappe). Zal vast geen verschil maken voor je overweging maar toch ;) Acht je de kans dan zo groot dat Pedersen een Philipsen, Kooij en evt. Girmay lost, dan wel van een van hen of alledrie zou kunnen winnen als ze er nog aan zitten?
Dat zou voor Godon moeten zijn. Alleen is hij is S2 gevallen en heeft hij sindsdien achteraan in de sprintersgroep gezeten, terwijl hij veel beter zou moeten kunnen klimmen dan dat. Lijkt duidelijk in herstelmodus rond te rijden, maar kan niks vinden over hoe erg het er aantoe is.
Stel hem vandaag wel op voor de zekerheid, maar verwacht er niet veel van. Gisteren had zijn etappe moeten zijn.
Ik heb een "probleem".
Ik heb gewoon een sprintequippe: Girmay, Kanter, Pedersen, Philipsen (C), Turgis, Waerenskjold.
Daarnaast aanvulling: Vacek, Ayuso, Skjelmose.
Heb daarnaast nog Matthews en Stuyven, dus de vragen:
- gaat Matthews mee sprinten ?
- overleeft Merlier de pukkeltjes en 1x 1km a 8,8% normaliter ?
Zou een van de twee dan opstellen ipv Skjelmose. :)
Nou, na twee baaldagen wordt het tijd om weer wat te klimmen in de ranking. Gisteren Gregoire captain, wordt hij gewoon laatste in de sprint van het tweede groepje.
Vandaag: Philipsen (c), Girmay, Kanter, Bittner, Waerenskjold (minimaal 8), Godon, Vacek (18), Ayuso (11), Skjelmose (9). Ervan uitgaande dat Mads groen houdt en Vacek P3 ak en wit.
Enige twijfel is Godon, maar dan kan ik hooguit VPP (max 10pt) of Carapaz (max 6pt) opstellen. Dus dat is het risico maar waard.
Woeps, 't is weer tijd voor koffie 🙈 Godon gaat hier wel mee, die 9-10 teampuntjes die ik anders nog kan krijgen voor het laatste plekkie zijn ook weer niet zoveel in vergelijking met het enorme aantal bankpunten dat ik in etappe 2 heb gehaald. Of dat de beste redenering is weet ik ook niet maar vind het nog te vroeg om hem volledig af te schrijven. Misschien heeft hij zich na die val juist bewust ook wat ingehouden voor vandaag.
En thanks ;)
Nah dat is een iets te kort door de bocht conclusie. Ik ben namelijk ook op de 4x UAE trein gestapt, maar dat wil niet zeggen dat er voor nu onvoldoende opties zijn.
Met een Vacek, Simmons, Carapaz en voldoende sprinters is mijn team zijn er nog genoeg punten te halen, ook teampunten
Las een Ineos verhaaltje op IDL (volgens mij), waarin stond dat alle renners in principe in orde zijn, inclusief Arensman en dus Godon. Er stond ook dat Godon de 'sprinter van dienst' is.
Ik stel hem dus wel op. Als hij vandaag weer niks klaarspeelt staat hij er voorlopig naast. Ineos heeft vandaag toch niks beters te doen dan een sprintje trekken met die gast? Tarling en Ganna als leadout, kan beroerder.
Alternatief is Carapats.
Mis ik iets?
Mijn team voor vandaag:
Philipssen (C)
Girmay
Bauhaus
Kanter
Godon
Ayuso (team punten)
Simmons (team punten)
Skjelmose (team punten)
Johannessen (team punten)
Waarom overwegen jullie Stuyven? In het meest gunstige geval krijgt hij 10 punten omdat Merlier wint (waarbij kans kleiner is dat hij meezit). Lidl team punten zijn daardoor veel zekerder toch? Of verwachten jullie dat hij mee gaat sprinten
In het meest gunstige geval zit hij als leadout nog bij de top 20 of wordt Merlier gelost in de heuvelzone en sprint hij zelf naar plek 14 ofzo. Maar inderdaad kleine kans en geen keuze uit weelde.
Ik lees dat stukje toch anders dan dat Godon de sprinter in dienst is, zie hier een stukje:
"En dus kijken ze bij INEOS wat verder, te beginnen met etappe vijf, woensdag. 'We hebben geen pure sprinter. Natuurlijk is Dorian (Godon, red.) snel, maar niet zo snel als renners zoals Phlipsen. In een sprint kan alles gebeuren. We hebben er nog geen gehad. Ik denk dat alle betrokken teams er alles aan zullen doen om te winnen. Het zal moeilijk voor ons worden, maar er zijn nog veel etappes te gaan, besluit Thomas."
Ik maak hier niet direct uit op dat hij mee gaat sprinten hoor, ik stel hem wel op verder want er is duidelijk wel een kans dat hij zich gaat mengen.
Zagen jullie dat langsvliegen: dat was mn gouden bekertje. Ver weg en foetsie.
Na een heerlijke etappe 2 deed gisteren even pijn: paar puntjes voor Stuyven en truien. Dat was het.
Kopman Godon stel ik voor straf vandaag weer op, maar dat wordt 0 of een mooie 18e plek. Ik heb er de paar bankpuntjes voor Carapaz voor over.
Mijn werkgever kan blij zijn: vandaag alle tijd om hard te werken (zegt ie postend op een forum) tot die drie pukkels.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.