Grappig dat jij het vraagt want het was namelijk een reactie op jouw eerdere berichten. Gisteren en vandaag heb je tweemaal geinsinueert dat je klimmers op ging stellen vanwege vermeende 'cols'. Ik gaf in mijn reacties aan dat je hiermee alleen de onervaren speler raakt die er toch al niet zo goed voorstaat en dat ik het daarom jammer vond dit tot twee keer toe te lezen.
Hier Bini cap boven Kooij. Vooraf was Kooij mijn beoogde kopman, maar de trein en groene ambities van Bini geven nu de doorslag. Sowieso geen slecht teken dat hij twee keer de tussensprint wint. Verder nav laatste berichtgeving vanuit Ineos ook Godon maar opstellen ten faveure van de 6 puntjes van Carapaz. Succes allemaal en hopen op een sprint zonder valpartijen...
Ja, dat deed ik met een licht sarcastische ondertoon omdat de gehele tendens op dit forum is dat het vandaag veel te zwaar gaat zijn voor Merlier door die 3 "klimmetjes". Dat ik daar als enige tegengeluid aan bied en juist voorkom dat onervaren spelers Merlier niet opstellen in een sprintetappe door bangmakerij vind ik zandstrooien.
Maar ik zal de volgende keer wel erbij zetten dat het sarcastisch bedoelt was, maar dat droop er mijns inziens wel volledig van af.
Dat jij analisten aanhaalt, prima. Maar die hadden het de afgelopen etappes niet per se bij het juiste eind. Ik heb hier netjes de odds van de bookmakers gepost (die wel al aantal dagen juist zitten). En die gaan voor Merlier.
Mijn analyse heb ik eerder gemaakt en ga ik niet herhalen. Zoals gezegd, ik kan het ook bij het onjuiste eind hebben, maar vind de bangmakerij rond Merlier zwaar onterecht.
Wat betreft zandstrooien en onervaren deelnemers op dit forum. Ik ben er gisteren ook ingetrapt en daardoor Vauquelin uit mijn opstelling gehaald. Baal je dan wel even van, maar dan blijf je er wel zelf verantwoordelijk voor toch?
Iets anders wat me zeer interesseert en waarvan ik hoop dat er een enthousiast forumlid is die dit per ploeg bijhoudt: Het zandstrooien van de ploegen, dan wel opeens heel anders gaan rijden dan vooraf gezegd. Zijn er ploegen/renners waar je dit met een extra korrel zout moet nemen. Bijvoorbeeld INEOS die nu Godon benoemt maar misschien ook wel voor Ganna zou kunnen gaan?
Veel mensen hier zagen Vingegaard als een must-have deze Tour, ik ben echter op de Woutomaat trein gestapt en heb geen Vingegaard genomen, puur omdat ik hem nergens captain zou maken en het gaf me extra budget om een Pedersen te nemen (die goed in vorm lijkt) en die kan je (of moet zelfs) cappen in dit soort etappes en daarvoor ook ruimte om verder nog wat renners te upgraden.
Hoe staan deze mensen er nu in? Vingegaard gaat nog wel een goeie 400-500 punten halen waarschijnlijk, maar gaat een Pedersen dat ook niet doen? (incl. captain punten)
Het is misschien nog wat vroeg om conclusies te trekken.
Ik sta overigens op 98,7% nu dus en Vingegaard heeft het ook zeker goed gedaan tot nu toe, misschien wel meer punten dan verwacht i.v.m. gele trui etc.
Dat sarcasme was best duidelijk hoor CdC. Laten we het vooral vriendelijk houden. Jouw Merlier verhaal snijdt hout en is erg nuttig, het alternatief dat het toch zwaar wordt ook.
Strooizand erover!
Vooral hopen dat iedereen op zijn fiets blijft zitten vandaag.
De bookies willen vlak voor de start hun quoteringen nog wel eens veranderen.
Gisterochtend deden ze dat ook.
En ze hadden gelijk , 6 van hun top 10 reden gisteren ook top 10.
Vandaag geen veranderingen vergeleken met gisteravond
Merlier op 1 gevolgd door Philipsen , Kooij en Girmay
Verbaasd me wel dat Kleijn bij hun op 9 staat terwijl die zo slecht oogt
Daarom zeg ik letterlijk: je raakt hiermee enkel de onervaren speler die je dus blijkbaar juist probeert te helpen. Iedereen met wat kennis snapt ook wel dat dit niet voor de klimmers is. Natuurlijk snap ik dat je het niet meent maar ik zie op de vorige pagina vragen staan waaruit je kan opmaken dat die mensen voor het eerst meespelen. Die gaan dus gerust klimmers opstellen na jouw comment. Enfin, we begrijpen elkaar nu en dan is het wat mij betreft prima zo
Nog veel te vroeg om conclusies te verbinden aan de Vingegaard discussie. Ik ben het er wel mee eens dat er meerdere strategieën valide lijken te zijn, maar dat was niet de kern van de discussie. Denk dat iedereen het er over eens was dat een gouden beker zonder Vingegaard goed mogelijk is. Maar de vraag is straks vooral hoeveel makkelijker het was voor de Vingegaard spelers om dat goud binnen te halen. Als hij zijn ondergrens van 600 punten haalt, denk ik dat er toch gesteld kan worden dat hem kiezen het leven een heel stuk makkelijker maakt.
Ik heb zelf gisteren een uitgebreide post geplaatst met gecombineerde odds van 5 bookmakers dus volgens mij zitten we 'gewoon' op 1 lijn. Waar Thijs er misschien naast zat hebben achtereenvolgens Thomas Dekker en Laurens ten Dam het in etappe 3 en 4 wel goed gehad, vandaar dat ik opnieuw hun podcast citeerde.
Ook is er geen sprake van bangmakerij, volgens mij zeg ik dat ik niet verwacht dat hij eraf gaat. Onze visies staan dus echt helemaal niet zover van elkaar af, opnieuw is nuance belangrijk. Je hoeft je beschouwing niet te herhalen, als je het paginanummer zou willen noemen dan kan ik het daar teruglezen.
Die gebruiken een eigen algoritme waar ik persoonlijk niet al te veel waarde aan zou hechten. Vergelijk bijvoorbeeld eens de voorspellingen van dat algortime met klassement en etappe-uitslagen van de Tour vorig jaar en je ziet al snel dat er meer fout dan goed is
Het ding is dat als je Vingegaard niet hebt terwijl verreweg de meesten die wel hebben, dat je ten opzichte van die mensen het verschil moet gaan maken. Met Pedersen maak je ten opzichte van mij bijvoorbeeld al geen verschil want ik heb ze allebei. Zonder de hele discussie weer op te rakelen, denk ik dat je zonder Vingegaard ook goud kan halen, alleen moeten dan meerdere puzzelstukjes op de juiste plek vallen. Hopelijk gebeurt dat voor jou!
Hier overigens met een kwantitatief matig sprint-team vooralsnog op 98,3%. Ben heel benieuwd hoe dat vandaag na de eerste sprintetappe is. Met Philipsen, Pedersen, Girmay en Turgis zou het mij zeker niet slecht uitkomen als Merlier vandaag toch vermoeid wordt door die klimmetjes/vals plat/omhoog gaande snelwegen. Dat is overigens wel één van de redenen waarom ik hem bewust thuis heb gelaten. Als ie toch ('gewoon') wint, dan hoop ik dat op te vangen met mijn andere sprinters.
Overigens zou het in mijn ogen een mooie toevoeging voor Scorito zijn als je kon inzien hoeveel procent van de spelers bepaalde combinaties van renners hebben. In mijn geval ben ik benieuwd hoeveel er nog meer Philipsen + Pedersen + Girmay hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.