Denk dat de meerderheid van het forum het er wel over eens was dat hij de beste van de eenmiljoensprinters ging zijn, toch fijn dat je met dat soort picks weer verschil blijkt te kunnen maken tov de licht bovengemiddelde speler want in de Tour is dat toch lastiger met de hoeveelheid grote namen die je kan en moet nemen.
Mooi voor Kooij! Met al mijn 4 sprinters bij de eerste 10 mag ik na de eerste sprintrit (slechts 0,3% gezakt naar 98%) niet klagen. Fijn om te zien dat Turgis bevestigt wat ik al hoopte.
Kanter verbaast me niet overigens. Die stond er bij mij lange tijd in, maar had uiteindelijk teveel FOMO voor Martinez en Healy (die laatste lijkt vooralsnog geen goede keuze geweest te zijn). Leuk om te zien dat ie z'n vorm van het voorjaar doortrekt.
Merlier valt wat tegen, had wellicht te maken met die val waar zijn ploeggenoten bij zaten.
Verder twee 1M sprinters bij de top 10, zeven bij de top 20 (als je Godon als sprinter meerekent, en weet niet hoeveel Pluimers was?). Ik ga dat eens in de gaten houden, als inzicht voor de volgende grote rondes.
217 punten en gestegen met 0,1% ongelofelijk haha.... 105 plekjes omhoog enige kleine smetje Carapaz voor Abrahamsen kunnen wisselen achteraf scheelde 2 punten nouja als dat alles is:) Turgis heeft zijn werk netjes gedaan! Bauhaus toch nog 6 punten altijd goed kun je afstrepen tegen je bankpunten met een aantal renners.
94,9% maar volgende sprint kun je helemaal afzakken de teams met echte sprint kanonnen halen je natuurlijk nu wel in qua achterstand!
Zie je toch dat de bergen veel doen in het begin van de Tour leuk concept als je eens boven in kan meedoen zolang het duurt!
Is er iemand die op een rijtje heeft wie morgen de meeste teampunten oplevert? Of is het gewoon gokken op een etapppe voor pogi en gewoon de UAE mannen opstellen? Door het matig zijn van Uijtdebroeks moet ik sowieso een knecht of team/truipunten opstellen. Zou kuss de betere keuze zijn of zekere punten?
UNO X: 8 bijna gegarandeerde punten (zie pogi niet 8 min goedmaken in deze etappe op een klimmer)
UAE: 10 punten (bij etappe-winst) + 3 Del toro - ik ga ervanuit uit dat Vacek zijn werk doet, en daarna lost.
LIDL: 6 punten
Bergtrui: 6 punten - UAE... of toch een vluchter die ervoor mag gaan - een VPP? Ga ervanuit uit dat Carapaz en Lenny niet mee mogen met vlucht, omdat ze nog kort staan.
Ik denk dat een teamgenoot van Pogi 10 punten pakt al kan dit ook 0 zijn als hij niet wint.
Teamgenoot van Traeen pakt er 8 (is een aardige klimmer dus geloof niet dat 7,5 minuut wordt goed gemaakt)
Teamgenoot van Pedersen pakt er minimaal 6 maar verwacht 9 met ook het wit. (Dit is ook 4,5 minuut, wat best flink is)
Berg trui gaat hoogstwaarschijnlijk wisselen daar zou ik niet op gokken
Keuze voor teampunten hangt daarom mede af of je de renner ook in top 20 ziet eindigen.
Kan met UAE renner zo maar, hangt er vanaf wie je hebt en hoe hard ze de Tourmalet op gaan(verwacht dat UAE daar nog met 4 a 5 renners willen zitten)
Wat mij betreft een simpele keuze: Skjelmose (krijgt sowieso teampunten van Pedersen, eventueel van Vacek...) en kan zelf nog AK top 20 rijden. Die andere zou ik Mcnulty doen - UAE geeft je sowieso wel punten, en wie weet zit Mcnulty er nog wel aan bij de laatste klim... rijd die perongeluk top 20.
Vergeet de huidige eigenaar van de bergtrui niet, die is ook een belangrijke factor. Als Baudin morgen op de eerste twee klimmetjes en de Aspin als eerste boven komt gaat hij naar de 26 punten, dan wordt het heel lastig voor een andere vluchter om daar nog overheen te gaan. Pogacar zou dan maximaal moeten scoren op de laatste twee klimmen zonder dat Baudin nog bij de eerste 7 zit bovenop de Tourmalet om de bollen over te nemen.
Als ze de ene kant op van plan kunnen veranderen, kan het toch ook de andere kant op? Had Wellens trouwens ook gezegd dat ze die etappe hadden aangestipt als belangrijk? Of specifiek om te winnen?
Tim Wellens: “In the first part of this Tour, there was only one stage we had marked off. We haven't gotten to that one yet and we've already won two stages.”
Lijkt me dat je dan doelt dat je voor de ritwinst gaat als je vervolgens verwijst naar de 2 ritzeges die je al binnen hebt. Kan natuurlijk van plan gewisseld worden maar als Pogacar zich goed voelt, zie ik geen enkele reden waarom ze dat zouden doen. Pogacar valt altijd aan vroeg in de Tour om de competitie onder druk te zetten. Voordeel is nu ook nog eens de achterstand op Traen waardoor die waarschijnlijk nog niet ik het geel komt en dus geen verplichtingen zal hebben in de sprint etappes die volgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.