Hier is de bron: Coach Tom Pidcock weet na weekje Tour de France genoeg https://share.google/oNDa1cJoj7rM4oJBE
Jezus, als ik zo dat interview lees op IDL dan ben ik heel blij dat ik Pidcock niet genomen heb.
Zijn coach zegt: "We willen de Tour uitrijden, dat is een doel. En we willen er vooral met motivatie uitkomen, om dan volgend jaar terug te komen met gepaste ambities. Hij heeft voor deze Tour uiteindelijk niet de juiste voorbereiding gehad, dus hij moet het plezier ook terugvinden in de Tour.'"
Als Baudin de punten pakt op 3de cat en de Aspin blijft hij wel in bollen waarschijnlijk. We zullen zien. Ik stel alleszins mijn 4 UAE op, aangezien ik enkel nog Cian extra heb die AK waardig is, maar die mag het eerst tonen dat hij hersteld is.
Ga hem toch opstellen vandaag. Zijn gevoel is schijnbaar niet goed. Maar dit is de eerste echte test bergop, niet vergelijkbaar met wat we gehad hebben. Verwacht dat hij het echt nog wel gaat proberen.
Vandaag Pogi(C), Del stier, Vingi, REV, Carapaz, Seixas, Martinez, Vacek en Skjel.
Bankje: Arensman, McNulty, VPP, Healy en Gregoire.
Enige twijfel nog om VPP (vanuit de vlucht), McNulty (teampunten bij etappewinst) en misschien nog wel Arensman (mogelijk top 20, maar gevallen) in te zetten. Wat denken jullie?
Had net Großschartner op de bank, om toch VPP maar een kans te geven. Hij staat ver genoeg. (En het is toch lekkerder kijken met een vluchter niet op de bank).
Zie ik nu de toptien van de beklimming van de Tourmalet op Strava van 2023, waar bij Groß netjes op plek zes staat. Toch weer twijfels zo! Met als extra downside: een vluchter loont toch meestal minder dan die 'vaste' punten.
Vaak genoeg. Arensman nog vorig jaar. Vpp ook op de mont ventoux. Die rit die oconnor won kan ik me niet goed herinneren maar aan de uitslag te zien (1 vluchter ervoor en een klein verschil) had uae ook daar willen winnen.
Pogi wil vandaag gewoon al de Tour beslissen en niet wachten op "3de week Jonas". Moet solo op Tourmalet en dan verder uitbouwen op laatste klim. Dus wordt al hard vanaf Aspin. Visma zal geen satellietrenners mogen meesturen, tenzij UAE er ook meestuurt. Als dat gebeurt, kan het tactischer worden en dit zou dan ook de enige kans voor een vlucht zijn. Maar ik verwacht geen satellietrenners voor beide ploegen en dus geen kans voor een vlucht.
Ik heb niet het beeld bij die ritten dat Pogi daar all out ging om de rit te winnen. Hij had toen al geel en denk dat hij gunde. De eerste bergrit knalt hij er voor, ieder jaar weer, en ieder jaar wint hij
Mocht het na de Tourmalet ieder voor zich zijn dan zie ik de verschillen heel hard oplopen in de vallei + die laatste klim. Pogi zou dit alleen met relatieve lage inspanning iedereen op een hoop kunnen rijden, ik denk voor Visma en de Bora's zaak dat ze niet alleen zitten na de Tourmalet.
Vooralsnog:
Pogi (C), Del Toro, Ving, TJH, Carapaz, Lipo, Skjel, Vacek en VPP.
Bank: Kuss, Grégoire, Healy, McNulty (en truipunten Pedersen)
Ben het met het gros hier wel eens dat het waarschijnlijk een dag wordt waarop UAE de koers heel hard maakt om Pogi de rest te laten slopen. Dus de wissel VPP-McNulty ga ik waarschijnlijk maken.
Over mijn andere bankzitters:
- Grégoire: zie ik eigenlijk alleen meekomen in een vluchtscenario, maar dan geef ik deze omstandigheden VPP meer credits, dus die blijft zitten
- Healy: zou ik hier altijd opstellen, maar rijdt als een natte krant, hopelijk verdient hij zichzelf in week 3 terug
- Kuss (hier kan ik wel wat meedenken bij gebruiken): lijkt mij dat hij zich helemaal het leplazarus voor Vingegaard gaat rijden, maar Jonas gaat 95% zeker niet winnen en de kans dat hij zelf in de punten gaat rijden is ook nihil. Toch voelt het niet lekker hem te banken in een zware bergrit. Zie ik iets over het hoofd mannen? Zijn er scenario's denkbaar waardoor dit achteraf een slechte keuze gebleken gaat zijn?
Alvast bedankt! En aan allen: geniet vooral van deze prachtetappe!
Heb toch wel het idee dat Vacek zijn witte trui behoudt en zijn top 3 notering mogelijk enkel verliest aan Pogi. Blijft een gok, maar als die goed uitpakt toch tussen de 14 en 18pt.
Laat Lenny op de bank, als hij echt voor de bollen gaat moet ie wel laten lopen vandaag en acht de kans heel klein dat UAE, Visma, Decathlon en RedBull hem laten wegrijden. Daarvoor klimt ie het hele jaar al te goed.
Vacek knalt er als eerste af als er gas gegeven wordt op de Tourmalet. Die heeft zijn doel gehaald (in het wit rijden) en zal, mijns inziens, vandaag het compleet laten lopen en zich sparen voor de dagen die er toe doen.
edit: wie er dan wel in het wit komen vind ik lastig; Del Toro is geen garantie dat hij er tot de finish bij zit en dan liggen er kansen voor Ayuso/Seixas.
Omdat ik niet denk dat Vacek wit zal verliezen vandaag en daarbij misschien nog top 5 punten gele trui krijgt, plus teampunten voor Pedersen groen. McNulty vind ik nog niet zo sterk voor een top20 vandaag. Daar moet Pogi winnen voor teampunten en levert het alleen meer punten op als Pogi ook het geel pakt. Zou kunnen, maar zou net zo goed niet kunnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.