Wel voor de berckmoes kiezers die een goedkope c-sprinter dachten te hebben omdat de Lie ziek aan de start van etappe 1 stond (zoals ik, haha). Ik vermoed nog steeds dat jenno de man blijft bij de sprints, maar Huub heeft wel een stempel gedrukt nu.. mogelijk krijgt die nog meer kansen. Twijfel bij opstellen berckmoes in de pannekoek vlakke ritten nu dus
edit. Op basis van recente resultaten is c sprinter misschien wat neerbuigend en is b sprinter een betere titel. Of met respect een underdog sprinter
Omdat Lenny sterk rijdt en nu de klassementsman van Bahrein is. De kans op punten voor McNulty zijn minimaal. Teampunten zijn er momenteel amper, Pogi moet de rit nog maar zien te winnen.
Dus mijn inziens is de upside van Lenny voor deze etappe hoger
Ik verwacht vandaag een strijd om het AK.
Het lijkt te gaan regenen op de Aspin en Tournalet en denk dat Pogi niet voor verrassingen wil komen te staan en ook (bijna) niemand laat gaan.
De laatste "berg" voor de finish is 2e categorie dus in mijn ogen laat hij Baudin, Lenny, Carapaz, enz niet gaan omdat die te kort in het klassement staan.
Ik ga denk ik vandaag voor Lenny & Lennert + Carapaz in plaats van de team-/truipunten van McNulty, Grossschartner en Pedersen. Ik verwacht max 13 punten voor de UAE mannen en dus 6 voor Pedersen. En ik verwacht dat de eerstgenoemde 3 mannen vandaag nog wel kort gaan eindigen (misschien wel vanuit een vlucht).
Voor mijn UAE trein hoop ik wel dat vandaag Pogacar al meteen gaat vliegen en heel dicht op Traaen komt. Zou toch wel erg fijn zijn als die gele trui zsm weer zijn schouders om gaat.
De bollentrui zou misschien naar Pogacar kunnen gaan als ie op de Tourmalet al los gaat. Hoeveel punten zijn daar te verdienen? Ik verwacht namelijk dat Baudin en/of de andere kandidaten op de eerste klimmen al punten gaan pakken. En als favorieten nog bij elkaar zijn op de Tourmalet zal Pogacar zich waarschijnlijk niet met het sprintje bemoeien.
Vacek staat nog best kort in AK en gelooft in wit te bekunnen behouden. Zou hij niet zelfs geel kunnen bemachtigen? Ik denk ook wel enerzijds te zwaar voor hem. Maar twijfel voor laatste plekje tussen hem en McNulty. Neig toch naar Vacek op dit moment.
Door een geweldige sprintetappe (6 man in top 10), gestegen naar plek 286 (Inlijsten, hoogste plek ooit!!). Daarbij gezegd hebbende dus zoals eerder vermeld helaas een ak man te weinig meegenomen in mijn selectie. Daarmee opstelling vandaag: Pogi (C), Del Toro, McNulty, Ving, Ayuso, Skjelmose, L. Martinez, REV, Vacek.
Zal dus in een heel gunstig scenario niet zakken (uae winst, vacek die niet laat lopen), anders is dit mijn piek helaas. Uijtdebroeks helaas griepje eerste dagen dus die verwacht ik vandaag ook nog niet.
Het is denk ik reeel dat Pogacar vandaag wat tijd wil terugwinnen. De Tour is nog lang, maar het is voor hem wel fijn om alvast 2-3 minuten proberen te pakken op Traen en anderen. In de komende week heeft hij daar weinig kans toe.
Of een UAE trein loont morgen (3 of 4 renners dus), ik denk het niet. Dan moet Pogacar geel, de rit, bollen pakken en optioneel Del Torro de witte trui. Dan ben je spekkoper.
Ik geloof best in Vacek hoor, durf hem in ieder geval niet op de bank te zetten.
Het hangt natuurlijk van het koersverloop af maar hij klimt beter dan ooit en geeft aan die witte trui met hand en tand te willen verdedigen.
Als het op de Tourmalet niet al te hard gaat zou hij er best nog aan kunnen hangen. En de aankomst is hem op het lijf geschreven. En hij zou het ook nog vanuit de vlucht kunnen proberen.
En als het mis gaat heeft hij in ieder geval nog teampunten van Pedersen en eigen witte punten.
Ja ik struggle met ongeveer hetzelfde. Voor mij is het of McNulty of Lenny. McNulty is iets zekerder voor punten en ik ben nog niet echt overtuigd van de vorm van Lenny. Ik nijg dus naar McNulty
Ik denk eigenlijk dat het mediane scenario voor de UAE's 19 punten is (Pogacar rijdt iedereen eraf op de Tourmalet en pakt de rit en de bollen, Del Toro neemt het wit weer over). Het probleem is dat er realistisch gezien 0 upside en veel downside is, waardoor de EV eerder een puntje of 12 is. Zodoende bij mij twijfel voor het laatste plekje tussen McNulty en Van Wilder. Of allebei en dan Martinez of Skjelmose eruit, maar dat vind ik minder voor de hand liggen.
Ik denk dat de vlucht nauwelijks een noemenswaardige voorsprong gaat hebben. Het blijft samen tot de tussensprint. Daarna ontstaat een vlucht die 3 minuutjes max krijgt en vanaf de aspin gaan de UAE mannen rijden. Denk dat Pogi de top van de Tourmalet als eerste boven is en 20 punten pakt en de bergtrui. Enfin, dit is mijn kijk er op.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.