Wat een machtsvertoon van Pogacar. Mooit te zien dat Vingegaard lang op 7 seconden kon blijven maar tevergeefs, denk ik. De 4 (of 3) UAE renners tactiek zal zich beginnen terugbetalen. Ik had niet verwacht dat Traen op zo een grote afstand ging gereden worden.
Wat me ook opvalt:
- Lenny Martinez: die lijkt toch voor klassement te gaan, wellicht als plan B omdat Tiberi totaal niet goed is
- Van Wilder: die was even goed maar zakt er vandaag toch door (die had ik beter gebankt in plaats van Lenny Martinez)
- Skjelmose: lijkt het beste koopje onder de 750k renners te worden. Een top 10 zit er toh wel dik in nu.
- Ayuso: ook wel in orde.
- Lipowitz stekrer dan Evenepoel op dit soort klims maar Evenepoel zakt er niet door en blijft naar mijn gevoel meedoen voor een zeer goed klassement, zeker met zijn tijdrit die er nog aankomt
Jammer dat Uijtdebroeks uit de tour stapt. Niet verwonderlijk aangezien hij ziek is maar toch, ik had hem graag zien meedoen voor een top 10 plaats.
Hoe dan ook: wat een prachtige rit vandaag.
Ja helaas, al hij dit niveau houd en constant bij die groep evenepoel zou blijven deze tour wel een goeie kanshebber voor top 10. Helemaal nu Ving kansloos is voor plek 1 en hij waarschijnlijk niks hoeft ye doen.
Dit is wel extreem ja, maar zou dit vooral afschrijven op Pogacar en niet op een mindere Træen. Begreep dat TJH en Carapaz, nota bene de nummer 12 en 13 in koers al bijna op 6 minuten rijden.
Hoe hebben die het voor elkaar gekregen om 3 minuten te verliezen op Evenepoel en co ná de Tourmalet?
Tenzij beide heren nu met rittenkapen in het achterhoofd rijden natuurlijk.
Was ook mijn verwachting. Vandaar dat ik hem in mijn team nam als goedkope AK backup renner. Hopelijk gaat de rest van mijn team Parijs halen en moet Van Wilder de meubelen niet redden maar ik ben voorlopig wel blij hem voor 500k te hebben kunnen meenemen.
Zijn wel 17 zekere punten hè. Waarschijnlijk is teampunter 5 dan Jonas (14 punten).
Denk dat je dan alsnog wel voor type Turgis/Berckmoes kiest, maar upside is ook niet zó groot en die 14 zijn wel zo goed als zeker. Turgis zat gisteren mega goed geplaatst in een chaotische sprint en werd nog steeds 9e als ik het me goed herinner. Dus upside is dan 10 punten.
Ik twijfel in ieder geval wel een beetje, zeker omdat Artz vrij goed sprintte gisteren en Berckmoes "zo zo".
Idd. Heb ook Berckmoes en dan nog Godon die ik niet verwacht had op het vlakke maar gisteren ook voor die valpartij aanstalten maakte om mee te doen. Was dan ook niet veel soeps uiteindelijk maar toch lastig om te banken. Maar dan nog eerder Berckmoes opstellen denk ik dan Godon.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.