Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 202 203 204 205 »
Coureurs du Courage

Er wordt aan alle kanten dik gescoord, met praktisch elke 'strategie'. Het is voorlopig namelijk een enorm voorspelbare Tour. Het verschil in punten in de top 10% van teams is zo'n 200 punten maximaal. Sta zelf 99,7% maar ben me heel bewust van het feit dat 1x "verkeerd" opstellen (bijvoorbeeld sprintkopman die geen top 20 rijdt) een enorme duikeling op de ladder tot gevolg heeft. We zitten nog zo vroeg in de Tour dat ik de vlag nog niet wil uithangen. Uiteraard tevreden met de keuzes en hoe m'n renners presteren, maar denk dat veel van de fanatieke spelers dat hebben. Alle lui die hun hoop hebben gevestigd op de Tom Pidcocks en MvdP's van deze wereld zullen van een koude kermis thuis zijn gekomen.

Ik vind het, na de demonstratie van vandaag, wél veilig om te zeggen dat 4 UAE maar ook Vingegaard 'gewoon' meenemen uitbetaald. De 5 zeker stoeltjes en punten de komende dagen en al helemaal straks in de vluchters ritten? Dat ga je niet zomaar kunnen opvullen met C-sprinters en goede vluchters. Laat staan straks bij de eindafrekening...

Astarloa
Coureurs du Courage
Er wordt aan alle kanten dik gescoord, met praktisch elke 'strategie'. Het is voorlopig namelijk een...

Worden beide heren nu al afgeschreven? Je geeft zelf aan dat de tour net begonnen is. Voor met name Pidcock is er nog genoeg te 'spelen'.

berggie1987
Coureurs du Courage
Er wordt aan alle kanten dik gescoord, met praktisch elke 'strategie'. Het is voorlopig namelijk een...

Bij het verhaal van 4* uae moet wel worden opgetekend worden dat een 4e uaer maar 3 punten scheelt met een vingegaard en maar 5 met een ayuso.

Dus ja 4* uae is lekker, maar ook weer geen must. Vandaag hebben al mijn renners beter gescoord dan een random uaer. En in de sprintritten wil je nog wel minstens 4 sprinters opstellen dus zoveel scheelt het ook weer niet. 

berggie1987
Coureurs du Courage

Bij het verhaal van 4* uae moet wel worden opgetekend worden dat een 4e uaer maar 3 punten scheelt met een vingegaard en maar 5 met een ayuso.

Dus ja 4* uae is lekker, maar ook weer geen must. Vandaag hebben al mijn renners beter gescoord dan een random uaer. En in de sprintritten wil je nog wel minstens 4 sprinters opstellen dus zoveel scheelt het ook weer niet. 

berggie1987
Coureurs du Courage

KV
Astarloa
Worden beide heren nu al afgeschreven? Je geeft zelf aan dat de tour net begonnen is. Voor met name...

Ook al winnen Pidcock of Mathieu nog ergens een ritje, dan nog zullen ze meer dan waarschijnlijk hun prijskaartje toch niet waard kunnen zijn?

Coureurs du Courage
Astarloa
Worden beide heren nu al afgeschreven? Je geeft zelf aan dat de tour net begonnen is. Voor met name...

Misschien moet ik mijn opmerking wat beter uitleggen. Bedoel dat er bij de Tour natuurlijk veel spelers bij zijn die enkel de Tour spelen, voor t eerst spelen, casual spelers zijn, etc etc. Met alle respect natuurlijk. Maar voorafgaand was t voor de meeste échte volgers toch duidelijk dat MvdP hier niet echt een fijn parcours vind. Dat Healy niet de Healy van vorig jaar is. Een Jorgenson of Vauquelin ook niet op t niveau zitten. Of dat een Tom Pidcock tekort komt tov de klassementsmannen hier. Deze gasten hebben echter enorme pickrates. Hell, zelfs De Lie is nog door 1 op de 5 spelers gekozen.

Doordat deze Tour zeer voorspelbaar verloopt loont het dus om de 'juiste' namen te spelen. Hierdoor worden de betere Scorito spelers beloond. Maar wat ik al zei: het staat nog dicht bij elkaar in die top.

Ragnar Lolbroek

Zou Berckmoes of Artz sprinten voor Lotto? Op zich verwacht je Berckmies. Na rit 5 zou je denken dat het even zeer Artz kan zijn...

Nijmos
Coureurs du Courage
Misschien moet ik mijn opmerking wat beter uitleggen. Bedoel dat er bij de Tour natuurlijk veel spel...

Tot nu toe wordt het echte verschil volgens mij inderdaad vooral gemaakt door pedersen, die in etappe 4 nogal unieke punten pakt terwijl hij in etappe 5 goed dicht bij de andere dure sprinters bleef.

Verder natuurlijk mannen als Kanter, skjelmose, martinez, maar die zijn onder de regulars denk ik inderdaad meer gekozen dan hun pickrate verklapt.

Mister_Roan
berggie1987
Bij het verhaal van 4* uae moet wel worden opgetekend worden dat een 4e uaer maar 3 punten scheelt m...

Scheelt wel een miljoen ten opzichte van Ayuso... Dan kon je bijvoorbeeld nog een Lenny Martinez meenemen.

Wiwawout
Ragnar Lolbroek
Zou Berckmoes of Artz sprinten voor Lotto? Op zich verwacht je Berckmies. Na rit 5 zou je denken dat...

Ik heb ergens gehoord (volgens mij bij LSRF) dat Artz de vorige keer voor Berckmoes wilde aantrekken maar zelf een gaatje zag. Lijkt me dat hij morgen wel echt voor Berckmoes gaat rijden

Nijmos
Mister_Roan
Scheelt wel een miljoen ten opzichte van Ayuso... Dan kon je bijvoorbeeld nog een Lenny Martinez mee...

Voor dat miljeon haalt ayuso ook wel wat meer eigen punten.

berggie1987
Mister_Roan
Scheelt wel een miljoen ten opzichte van Ayuso... Dan kon je bijvoorbeeld nog een Lenny Martinez mee...

Klopt, maar ayuso en vingegaard halen eigen punten en koop je niet alleen voor teampunten, scheelt weer een plekje.

berggie1987

Ik zie de meerwaarde van een 4e uaer vooral in de vlucht etappes en als er veel uitvallers zijn, nu is meerwaarde nog beperkt

Yanick1995
berggie1987
Ik zie de meerwaarde van een 4e uaer vooral in de vlucht etappes en als er veel uitvallers zijn, nu...

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ik heb nu alleen last van een luxe keuzestress 

Alfalfa

hmm wie captain morgen.. Twijfel tussen Kooij en JP. Of Kanter 😉

Arne Riis
Zadelpijn
Kunnen we dan nu al concluderen dat de strategie met 4 uae de juiste is? Ik zie Pogacar zn truien ni...

Ik heb het de afgelopen 6 etappes bijgehouden. Ik heb Kuss en Ayuso genomen ipv 2x2m UAE. Gisteren had ik 7 sprinters (bij de eerste 15) en 2 opvullers. Vandaag had ik 9 man bij de eerste 10 (Kuss en Ilan op de bank, ik had helaas Carapaz opgesteld). In beide gevallen had ik de UAE-knechten niet nodig.

In totaal valt de balans deze Tour totnutoe een punt of 60 in de plus uit voor Kuss en Ayuso, maar dat kan nog veranderen.

Morgen stel ik denk ik 6 sprinters op, Pogi, Del Toro en vingegaard. Die heeft 14 teampunten, 3 minder dan McNulty. Ayuso  haalt 34 2 mindervolgens mij. Het verschil in 'opvulpuntenpotentieel' voor plek 3 en 4 is op het moment 3 en 5 per plek.

edit: rekenen is ook een vak

Laatst gewijzigd
Ottieman

Bij nader inzien Sjkelmose krijgt maar 6 punten! Bauhaus heeft kans op meer Turgis ga ik er naast zetten voor Mcnulty 

1 2 ... 202 203 204 205 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.