Pogacar Del Toro Mcnulty Kanter Girmay Pedersen Turgis Vingegaard Bauhaus. Ayuso en Sjkelmose bankje! Je slaat jezelf (Opnieuw voor het hoofd als Bauhaus opeens wel top 10 rijd)
Die bankpunten zijn heel verleidelijk maar leveren uiteindelijk minder punten op! Hele ak opstellen is ook mogelijk maar dan ga je dus uit van een valpartij 😅 Had eerst Ayuso in de basis opstelling maar vingegaard pakt 2 punten meer:) Nu je hoger staat probeer je toch iets meer op te letten als gewoonlijk. Paar dagen terug carapaz er op gezet ipv Abrahamsen zijn toch 2 punten maar met die klim bij de sprint kon het zomaar uit elkaar spatten wat niet gebeurd is dan zijn die 2 punten te overzien:) Succes iedereen en zet vooral je sprinters op waarom neem je ze anders mee?
In de categorie alle beetje helpen: 2 plekken voor de volgende 3 namen: Vingegaard, Turgis, Godon. Oftewel: gaan Turgis en Godon top 13 rijden en wie heeft daarbij het meeste kans? Heb voor nu Ving ernaast staan maar met deze kleine verschillen, is 14 punten ook wel lekker, sta op 99,6 maar n paar missertjes en t bekertje is foetsie
Even de laatste 5km op maps gedaan (vanaf daar gaan tijdverschillen op 0).
Vanaf over de brug, met iets minder dan 4km te gaan, is het een smalle tweebaansweg waar ze op draaien tegen de rijrichting in. Vervolgens blijft het smal en is afhankelijk of ze tegen de rijrichting in blijven gaan (weet iemand dit??), of het rond 2km van de meet nog listig wordt. Op maps is namelijk met de rijrichting mee op iets meer dan 2km van de meet nog wegwerkzaamheden en de meest gangbare route dus over een stukje versmalling naar een eenbaansweg. Daarna wordt die weer tweebaans met nog een iets scherpere bocht rechts en daarna een smalle tweebaansweg tot de meet met de weg.
Ik verwacht hiermee een hectische aanloop, maar als iedereen voorbij dat 2km punt komt verwacht ik geen valpartijen.
Als ik het nu zou moeten zeggen positioneert Turgis zich goed, Godon minder en is Vingegaard gelijk aan punten p13 volgens mij, dus ik zou zeggen als je niet alle ballen op sprint wilt gooien Turgis en Ving.
Ik heb hetzelfde... heb hele tour al veel vertrouwen in Girmay, maar neig vandaag toch naar Philippsen... zul je straks altijd zien he... Heb overigens Kooij ook, maar verwacht een sterke Alpecin trein, zeker nu die van Merlier wat verzwakt is
Er zijn op diverse plekken wegwerkzaamheden aan de gang ten tijde van de meest recente satellietbeelden en Streetview, dat maakt het een beetje moeilijk te zeggen. Ook komen de interactieve kaart en de kaart in het roadbook niet 100% overeen. Ik gok dat ze hier van kant wisselen maar heel moeilijk om precies te zeggen.
Ze zitten wel sowieso op de rechterweghelft, dus met het verkeer mee, op 2 kilometer te gaan. Op de plek waar het in Streetview even naar 1 baan gaat zijn er wegwerkzaamheden en de beelden zijn een jaar oud dus even afwachten hoe het daar nu is, maar de onderdoorgang direct daarna is ook een beetje krap (en bochtig). In de laatste 2 kilometer kunnen er wel degelijk nog valpartijen plaatsvinden, er zit niks meer om het peloton uit te rekken dus iedereen klit samen, en de weg buigt heel langzaam naar rechts dus iedereen wil aan dezelfde kant zitten.
Er zijn op diverse plekken wegwerkzaamheden aan de gang ten tijde van de meest recente satellietbeelden en Streetview, dat maakt het een beetje moeilijk te zeggen. Ook komen de interactieve kaart en de kaart in het roadbook niet 100% overeen. Ik gok dat ze hier van kant wisselen maar heel moeilijk om precies te zeggen.
Ze zitten wel sowieso op de rechterweghelft, dus met het verkeer mee, op 2 kilometer te gaan. Op de plek waar het in Streetview even naar 1 baan gaat zijn er wegwerkzaamheden en de beelden zijn een jaar oud dus even afwachten hoe het daar nu is, maar de onderdoorgang direct daarna is ook een beetje krap (en bochtig). In de laatste 2 kilometer kunnen er wel degelijk nog valpartijen plaatsvinden, er zit niks meer om het peloton uit te rekken dus iedereen klit samen, en de weg buigt heel langzaam naar rechts dus iedereen wil aan dezelfde kant zitten.
Die plek die je noemt denk ik ook voor de overgang rijrichting! Ja of die tunnel gevaarlijk is, is denk ik vooral afhankelijk van of die wegversmalling ervoor er nog in zit. Als die er niet is denk ik geen valpartij, maar als er versmalling is en iedereen zich weer in gang trekt en vooraan wilt zitten wordt het duwen en trekken in die tunnel.
Zo'n sprint is op dit moment gewoon roulette. Het kan altijd misgaan, maar in principe doe je niks fout als je Bini, Merlier, Philipsen of Kooij capt. Die zijn gewoon redelijk aan elkaar gewaagd, met Merlier er iets boven qua snelheid.
Niet te veel wikken en wegen, daar krijg je juist van die "Had ik maar gevoelens" van.
Overigens had ik in die etappe ook Bini ipv Kooij kopman ;) en baal ik nog steeds enorm van m'n Gregoire (C) + 115 bankpunten avontuur in etappe 3 :D Dus ik praat ook een beetje tegen mezelf.
Als het je iets helpt, ik ga vandaag voor Kooij. Je kan met me meedoen, dan zitten we samen in zak en as als het tegenvalt ;)
Gisteren een leuke etappe gezien, ik had de aanval en dominantie van Pogacar wel verwacht maar 2.38 is wel meteen een heel groot gat. Want andere dingen die mij opvielen:
- Vingegaard beduidend beter dan de andere klassementsmannen, had een beetje pech met het parcours maar zal gewoon 2e finishen. Of dat genoeg is voor het perfecte team zal nog moeten blijken, ben ontzettend benieuwd of hem thuislaten uiteindelijk geloont heeft voor de mensen die dat aandurfden.
- Plek 3 is nog helemaal open, Del Toro vond ik niet heel sterk ogen na die leadout maar heeft wel de kans dat hij nu meer op zijn eigen klassementje mag focussen. Seixas zoals verwacht niet de allerbeste klimmer op de lange cols maar wel steady voorlopig, ik weet alleen niet wanneer hij de tijd zou moeten goedmaken. Lipowitz die hier toch de betere van de BORAs is (niet geheel onverwachts) maar ik ben zeker ook onder de indruk van Remco want dit klimniveau heeft hij al een tijdje niet meer getoond. Ayuso zat erbij, maar had ook niet echt iets over. Blijft dus spannend...
- De koopjes zijn toch voor nu Lenny (wat een goeie etappe van hem, als hij zo blijft koersen voor het AK dan gaat top10 zeker lukken), Skjelmose (tsjah, is iemand nog verbaasd?) maar ook Kuss reed zeer sterk, en Bernal die kort achter deze groep finisht terwijl hij de volledige vallei voor zijn eigen rekening nam kan ook nog wel eens verassend goed scoren.
- Grootste tegenvaller is denk ik THJ, die had ik niet in de groep met van Wilder / Pidcock / Jegat / Tejada verwacht maar juist net iets ervoor. Misschien dat hij nog eens de vlucht in durft te gaan.
Vandaag gewoon weer lekker sprinten, geen opstelstress dus. Ik heb Philipsen als (c), meestal doen mijn captains het niet al te best dus dan kunnen jullie daar rekening mee houden ;)
Het mooie van UNO-X en THJ is dat ze al het hele jaar zo rijden, dat ze THJ via een of andere ontsnapping weer mooi tussen de mensen brengen. Is het overigens ook een zeer goede situatie voor, want stel THJ gaat op zo'n etappe als zondag of dinsdag mee in de vlucht. Wie gaat zich daar druk om maken? Voor Visma en UAE is dat geen bedrijging en Ayuso, Seixas, Remco, Lipo staan allemaal nog zo dicht bij elkaar dat geen van die ploegen denk ik de verantwoordelijkheid wil nemen om daar achteraan te rijden.
Beetje wensdenken, maar ik verwacht toch nog wel verbetering en een paar mooie uitslagen van THJ.
"Had ik maar gevoelens", zo klink je een beetje als mijn vrouw...
Zonder gekheid, je hebt helemaal gelijk. Vooraf zijn een hoop keuzes prima te billijken, achteraf weten we wat wijsheid was. Ik doe met je mee met Kooij cap, zo had ik het al staan dus ga er idd gewoon lekker niet meer aan zitten. Gedeelde spanning is halve spanning of iets dergelijks ;)
Philipsen krijgt ook hier de band, maar ik vind het wel een stroeve hoor. Hij is duidelijk niet zo explosief als ooit. Misschien dat als de ploeg incl. MVDP hem goed brengt, dat ie net wat meer snelheid én vertrouwen heeft om door te poefen. Bini verwacht ik eigenlijk sowieso top-5 dus voelt als een veiligere keuze, maar wil gewoon niet nét hebben dat Philipsen plek 1 of 2 rijdt en ik 'm dan niet heb gecapt.
Als Pedersen weer zo goed meesprint, wordt het steeds moeilijker om hem nog uit het groen te gaan rijden voor Philipsen / Bini. Alvast een note to self: als Pedersen ergens een doel van maakt, moet ie gewoon mee. Hij bewijst een eeuwige klepper te zijn.
Ben ook heel benieuwd hoe de keuze gaat uitpakken voor het niet selecteren van Vingegaard. Met de eerste 6 etappes gehad te hebben zou de kans aanzienlijk kunnen zijn dat een Pedersen met Ayuso/Remco in the end meer punten zal opleveren dan Vingegaard.
Goud bekertje zal nog steeds haalbaar zijn verwacht ik, maar het missen van Pedersen lijkt een absolute topscore toch wel op te breken.
Een hele hoop renners laten we hier links liggen door de discussies op het forum, en de pittige discussies wel / geen vingegaard lijkt op een mooi gelijkspel te gaan uitkomen. Ik zelf puzzel pas de laatste paar dagen, klik wel een keer teampje voor de verhouding Sprint/AK/Team/Aanvallers en draag uiteraard bij aan het forum. Maar er verandert toch altijd wel wat de laatste weken. Ik had v Aert en de Lie in mijn 1e team staan. Met v Aert was de keuze voor ook nog Pedersen niet noodzakelijk. Voor vandaag Plekje 8 / 9 is beetje om het even.
Vandaag: Philipsen (c), Girmay, Waerenskjold, Kanter, Pogi, Del Toro, Mcnulty.
Heb ik nog twee plekken over voor Bittner, Godon, Vingegaard, Ayuso...
Bittner kan zomaar 5e worden, dus die stel ik denk ik wel op.
Voor de laatste plek, Vingegaard 14pt is gelijk aan Godon 14e. Godon zal wel hoger kunnen eindigen, maar ook zeker lager. Ayuso 12pt, mits Pedersen een exreem goede dag heeft en wint misschien wel 22pt, maar dit lijkt mij onrealistisch.
Wie o wie kan me helpen in mijn keuze voor P9?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.