Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 207 ... 281 282
KV
Maarten Koning
THJ is tot nu toe toch gewoon beter aan het presteren dan zijn prijs suggereert? 1.5m he, die hoeft...

Velen (incl mezelf) hadden hem wel mee als een goedkope Ayuso (theoretisch hoogstens paar plekjes lager te verwachten in de daguitslagen en eindklassement). Had daar zeker op gehoopt gezien zijn goede eerste dagen die vaak bij hem minder zijn. Dan kwam gisteren toch als een negatieve verrassing. Maar zoals gezegd hopelijk in de vlucht in 9 of 10 om zich opnieuw in het klassement te nestelen. 

Ongemerckxt
TilburgsTrots
Ben ook heel benieuwd hoe de keuze gaat uitpakken voor het niet selecteren van Vingegaard. Met de ee...

Ik ben er nog helemaal niet zo zeker van dat Pedersen wel even groen opraapt hoor. Vandaag gewoon weer 70 punten aan de meet en 25 bij de tussensprint.

klaas drr
Ongemerckxt
Ik ben er nog helemaal niet zo zeker van dat Pedersen wel even groen opraapt hoor. Vandaag gewoon we...

Hij hoeft toch niet persé groen te hebben in Parijs? Liefste wel natuurlijk als je hem kiest maar hij mag best 2e of 3e worden (en dan kanter 1e;)).

Ongemerckxt
klaas drr
Hij hoeft toch niet persé groen te hebben in Parijs? Liefste wel natuurlijk als je hem kiest maar hi...

Nee, zeker niet, maar er werd gesuggereerd dat het missen Pedersen een absolute topscore in de weg zou zitten, zo ver en zo snel zou ik niet willen gaan.

Laatst gewijzigd
ThomasHM

Mijn nieuwe scorito-allergie: renners die aan een grote ronde beginnen met een: "we zien wel waar we staan" houding of "we gaan voor bolletjes, maar misschien ook ak". In deze tijd van data zou je toch precies moeten weten waar je staat?

• Arensman
  • Lenny Martinez
  • Carapaz
  • Pidcock
  • Bernal

eigenlijk ook heel leuk voor scorito, maar ik vind het zo een raar idee dat je aan de grootste wedstrijd van het jaar begint en je plan is: "we zien wel". Spaar je krachten en knal wanneer het kan, ipv naar de slachtbank geleid worden...

Enfin: on-topic: Philipsen toch maar weer cap naast girmay, bauhaus, waerenskjold, uae-trein en vingegard. Als elke sprint kooij en merlier boven mijn jongens eindigen, dan ga ik zelfs mijn eigen poultje niet winnen. Geniet van de wandeletappe allemaal :)

Laatst gewijzigd
RTK

Voor vandaag misschien een risico'tje nemen om wat te klimmen (80%, voornamelijk door bankpunten en niet cappen Pogi etappe 3 en Martinez op de bank gisteren).

De focus ligt op Kooij, Girmay, Philipsen en Merlier, maar het meest constant lijkt Kanter. In de etappes waarin hij en alle sprinters meededen met de tussensprint / eindsprint: 6e (TS e2), 1e (TS e5), 2e (ES e5), 1e (TS e6). Niet meegedaan bij de tussensprint etappe 4.

Meer die hem vandaag overwegen als Cap?

(Edit: Kooij doet natuurlijk niet mee met de tussensprints, maar die heb ik ook niet. Dus dat streept lekker weg. Gaat tussen Philipsen en Kanter.)

Laatst gewijzigd
martijncr
RTK
Voor vandaag misschien een risico'tje nemen om wat te klimmen (80%, voornamelijk door bankpunten en...

Vraag is hoeveel dit risicootje je extra gaat opleveren. Ja alles mensen op hun snuitje gaan, en Kanter niet, dan maak je een sprong. Maar in een gecontrolleerde sprint zullen andere sprintkopmannen niet heel ver weg zitten. Maar goed, er kan altijd iemand ingesloten raken... 

Ik heb het ook overwogen, om Kanter te cappen. Maar verwacht zelf meer steady top-5 van Philipsen en dan verlies je niet heel veel tov winnaar Kooij of Merlier in deze sprint. De upside is in mijn ogen te marginaal voor het risico met Kanter. 

Edit: en we hebben pas één sprint gezien, dus de verhoudingen zijn nog niet heel duidelijk

Laatst gewijzigd
Subjective
Maarten Koning
THJ is tot nu toe toch gewoon beter aan het presteren dan zijn prijs suggereert? 1.5m he, die hoeft...

Opzich mee eens, hij hoeft niet steevast 5e of 6e te worden met die prijs en eerlijk gezegd zal hij die 150 punten ook nog wel binnenhengelen. Maaaarrrr, zonder tegenvallers bij de 3m+ toppers gaat hij sowieso in dit soort bergetappes nooit voor plekje 10 eindigen, en als mannen als Lenny, Kuss, Bernal bergop ook gewoon beter zijn is zelfs top15 lastig. Het verschil t.o.v. bijvoorbeeld een van Wilder (500k) is dan bijvoorbeeld verwaarloosbaar en dat miljoen had je dan goed elders kunnen investeren. Verder scoorde hij goed in etappe 2 en 3 maar daar hebben veel mensen hem ook niet opgesteld vermoed ik. Ik denk meer de bevestiging dat het voor 1.5m niet de verschilmaker gaat worden, een solide keuze kan natuurlijk nog steeds. Je had ook Cian kunnen kiezen bijvoorbeeld met ongeveer hetzelfde doel (steady net achter de dure mannen finishen) en dan had je nu sowieso niks gehad.

Om wel nog eventjes met een positieve noot af te sluiten, als opvuller in de sprintetappe van eergisteren was THJ wel fijn. Daar miste ik net dat ene mannetje en moest ik Pogi voor 2 punten of een SDQ mannetje voor de eventuele 10 punten winst bij Merlier. 

bdebouwer

Enige twijfel hier tussen Ayuso (12pt) en Vingegaard (14 pt), omdat Ayuso nog een lichte upside heeft naar 22 punten. 

Iemand die met hetzelfde dillema zit?

Skep sus TJV

Kooij (C), Girmay, Kanter

Pogi, torro, nutty, großs, Ving, Ayuso

Wissel: Turgis, bauhaus. Bah wat laf!

NOAD1912
Skep sus TJV
Kooij (C), Girmay, Kanter Pogi, torro, nutty, großs, Ving, Ayuso Wissel: Turgis, bauhaus. Bah wat la...

Ik vervloek mezelf iedere Tourdag dat ik geen Kanter en wel Ackerman heb. Die wissel had ik namelijk zeker gemaakt, als a. hij niet zo laat was toegevoegd, b. ik niet onverhoopt veel minder puzzeltijd had in de laatste dagen en c. ik in die 2 uur die ik wél had voor de deadline, de focus op ieder miniscuul aspect had gelegd (helicopterview), maar paniekerige keuzestress wanneer je het klokje voort zie tikken. Velen van jullie zullen dat wel herkennen denk ik.

Ik had overigens niet verwacht dat hij zo'n enorme upside zou gaan hebben. Wordt een gouden pick als hij zo doorgaat de rest van Tour. Iemand die de (gouden) bekertjes onderscheidt van de runner ups en lager. 

Laatst gewijzigd
Ottieman
Skep sus TJV
Kooij (C), Girmay, Kanter Pogi, torro, nutty, großs, Ving, Ayuso Wissel: Turgis, bauhaus. Bah wat la...

Ojee kies net wel voor Bauhaus en turgis 😅 Wat zijn je beweegredenen voor Turgis en Bauhaus te banken?

Milan81766

Ayuso krijgt 12 punten, daar hoeft Turgis (maar) 15de voor te worden. Dat moet wel lukken, toch?

RTK
martijncr
Vraag is hoeveel dit risicootje je extra gaat opleveren. Ja alles mensen op hun snuitje gaan, en Kan...

Ik denk dat alles alles normaal verloopt, de upside minimaal is, maar het risico dus ook. Mocht Kanter relatief ver voor Philipsen eindigen, dan verlies je met Philipsen als cap minder omdat veel hem zullen cappen. Daar zit denk ik de upside, maar ook direct het risico. 

Bidonmelker

Godon of Vingegaard erin? Philipsen of Kooij cappen??

Barrygoal

Kooij (C)

Girmay

Kanter

Bauhaus

Waerenskjold

Berckmoes

Pogacar

Del Toro

Mc Nulty

(Turgis op de bank) Toch denk ik als je elke keer hier een vingegaard invult voor bijvoorbeeld Bauhaus dit meer zal opleveren. Maar we gaan niet laf spelen, het maakt het ook minder leuk en ik heb al 3 man met vaste truipunten

brakobama

Iemand iets gelezen of gehoord over Bittner en waarom hij 16e werd eergisteren?

Pech, slechte positie, slechte benen?

Ottieman

Pogi Turgis Kanter Bauhaus Girmay Toro Mcnulty Pedersen vingegaard ik heb niet meer keuze Ayuso zit al op de bank en Sjkelmose ook dus moet vingegaard wel opstellen bij gebrek aan keuze.

Coureurs du Courage
brakobama
Iemand iets gelezen of gehoord over Bittner en waarom hij 16e werd eergisteren? Pech, slechte positi...

Slechte ploeg 😂

Johan Hofman

Toch turgis en Bauhaus en Godon opgesteld en geen vingegaard, is misschien niet het verstandigst, maar wel het leukst om te kijken en dat is ook wat waard. Wel 3 man van uae opgesteld en sta op 98% dus hoop wel op een mooie sprint.

Maarten Koning

Op turgis na, want die is 500k, als je verwacht dat je sprinters gemiddeld genomen minder punten pakken dan de 17 van een UAE renner, laat staan de 12 van vingegaard, dan neem je ze toch op voorhand al niet mee lijkt me? 

En het is niet zo dat ze het helemaal laten afweten want we hebben pas 1 sprint gehad, dat is nog niet te zeggen.

Een bauhaus hoort gewoon, in elk geval voor nu nog, in de basis als je hem mee hebt.

klaas drr
Maarten Koning
Op turgis na, want die is 500k, als je verwacht dat je sprinters gemiddeld genomen minder punten pak...

Logisch om toch ergens een back-up te hebben, en Godon zou niet eens mee sprinten, ik heb nu ook 2 man UAE op het bankje.

klaas drr
NOAD1912
Ik vervloek mezelf iedere Tourdag dat ik geen Kanter en wel Ackerman heb. Die wissel had ik namelijk...

Dat snap ik, jij klinkt als een fanatieke Tendex speler die er doorgaans veel uren insteekt, en  Kanter is de meest gekozen sprinter,86% gekozen door het Flitsforum en door de meeste rotsvast in het team gebeiteld.  

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
klaas drr
Logisch om toch ergens een back-up te hebben, en Godon zou niet eens mee sprinten, ik heb nu ook 2 m...

Dat is natuurlijk zo, maar het lijkt me niet dat iemand bijv gaviria van 1m als backup neemt. 

brakobama

Met alle respect, maar er wordt wel erg lafjes gespeeld hier. Bauhaus banken? Turgis wissel? Berckmoes reserve? Om Vingegaard en Ayuso of Skjelmose op te stellen notabene.

Uren voorbereiding, heel PSC afgestruind, honderd wissels doorgevoerd en als het puntje bij paaltje komt: teampunten kiezen.

Hier Turgis gewoon basis, Grossss bankie.

Ik wens jullie veel plezier!

1 2 ... 207 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.