Velen (incl mezelf) hadden hem wel mee als een goedkope Ayuso (theoretisch hoogstens paar plekjes lager te verwachten in de daguitslagen en eindklassement). Had daar zeker op gehoopt gezien zijn goede eerste dagen die vaak bij hem minder zijn. Dan kwam gisteren toch als een negatieve verrassing. Maar zoals gezegd hopelijk in de vlucht in 9 of 10 om zich opnieuw in het klassement te nestelen.
Mijn nieuwe scorito-allergie: renners die aan een grote ronde beginnen met een: "we zien wel waar we staan" houding of "we gaan voor bolletjes, maar misschien ook ak". In deze tijd van data zou je toch precies moeten weten waar je staat?
- Arensman
- Lenny Martinez
- Carapaz
- Pidcock
- Bernal
eigenlijk ook heel leuk voor scorito, maar ik vind het zo een raar idee dat je aan de grootste wedstrijd van het jaar begint en je plan is: "we zien wel". Spaar je krachten en knal wanneer het kan, ipv naar de slachtbank geleid worden...
Enfin: on-topic: Philipsen toch maar weer cap naast girmay, bauhaus, waerenskjold, uae-trein en vingegard. Als elke sprint kooij en merlier boven mijn jongens eindigen, dan ga ik zelfs mijn eigen poultje niet winnen. Geniet van de wandeletappe allemaal :)
Voor vandaag misschien een risico'tje nemen om wat te klimmen (80%, voornamelijk door bankpunten en niet cappen Pogi etappe 3 en Martinez op de bank gisteren).
De focus ligt op Kooij, Girmay, Philipsen en Merlier, maar het meest constant lijkt Kanter. In de etappes waarin hij en alle sprinters meededen met de tussensprint / eindsprint: 6e (TS e2), 1e (TS e5), 2e (ES e5), 1e (TS e6). Niet meegedaan bij de tussensprint etappe 4.
Meer die hem vandaag overwegen als Cap?
(Edit: Kooij doet natuurlijk niet mee met de tussensprints, maar die heb ik ook niet. Dus dat streept lekker weg. Gaat tussen Philipsen en Kanter.)
Vraag is hoeveel dit risicootje je extra gaat opleveren. Ja alles mensen op hun snuitje gaan, en Kanter niet, dan maak je een sprong. Maar in een gecontrolleerde sprint zullen andere sprintkopmannen niet heel ver weg zitten. Maar goed, er kan altijd iemand ingesloten raken...
Ik heb het ook overwogen, om Kanter te cappen. Maar verwacht zelf meer steady top-5 van Philipsen en dan verlies je niet heel veel tov winnaar Kooij of Merlier in deze sprint. De upside is in mijn ogen te marginaal voor het risico met Kanter.
Edit: en we hebben pas één sprint gezien, dus de verhoudingen zijn nog niet heel duidelijk
Opzich mee eens, hij hoeft niet steevast 5e of 6e te worden met die prijs en eerlijk gezegd zal hij die 150 punten ook nog wel binnenhengelen. Maaaarrrr, zonder tegenvallers bij de 3m+ toppers gaat hij sowieso in dit soort bergetappes nooit voor plekje 10 eindigen, en als mannen als Lenny, Kuss, Bernal bergop ook gewoon beter zijn is zelfs top15 lastig. Het verschil t.o.v. bijvoorbeeld een van Wilder (500k) is dan bijvoorbeeld verwaarloosbaar en dat miljoen had je dan goed elders kunnen investeren. Verder scoorde hij goed in etappe 2 en 3 maar daar hebben veel mensen hem ook niet opgesteld vermoed ik. Ik denk meer de bevestiging dat het voor 1.5m niet de verschilmaker gaat worden, een solide keuze kan natuurlijk nog steeds. Je had ook Cian kunnen kiezen bijvoorbeeld met ongeveer hetzelfde doel (steady net achter de dure mannen finishen) en dan had je nu sowieso niks gehad.
Om wel nog eventjes met een positieve noot af te sluiten, als opvuller in de sprintetappe van eergisteren was THJ wel fijn. Daar miste ik net dat ene mannetje en moest ik Pogi voor 2 punten of een SDQ mannetje voor de eventuele 10 punten winst bij Merlier.
Ik vervloek mezelf iedere Tourdag dat ik geen Kanter en wel Ackerman heb. Die wissel had ik namelijk zeker gemaakt, als a. hij niet zo laat was toegevoegd, b. ik niet onverhoopt veel minder puzzeltijd had in de laatste dagen en c. ik in die 2 uur die ik wél had voor de deadline, de focus op ieder miniscuul aspect had gelegd (helicopterview), maar paniekerige keuzestress wanneer je het klokje voort zie tikken. Velen van jullie zullen dat wel herkennen denk ik.
Ik had overigens niet verwacht dat hij zo'n enorme upside zou gaan hebben. Wordt een gouden pick als hij zo doorgaat de rest van Tour. Iemand die de (gouden) bekertjes onderscheidt van de runner ups en lager.
Ik denk dat alles alles normaal verloopt, de upside minimaal is, maar het risico dus ook. Mocht Kanter relatief ver voor Philipsen eindigen, dan verlies je met Philipsen als cap minder omdat veel hem zullen cappen. Daar zit denk ik de upside, maar ook direct het risico.
Kooij (C)
Girmay
Kanter
Bauhaus
Waerenskjold
Berckmoes
Pogacar
Del Toro
Mc Nulty
(Turgis op de bank) Toch denk ik als je elke keer hier een vingegaard invult voor bijvoorbeeld Bauhaus dit meer zal opleveren. Maar we gaan niet laf spelen, het maakt het ook minder leuk en ik heb al 3 man met vaste truipunten
Op turgis na, want die is 500k, als je verwacht dat je sprinters gemiddeld genomen minder punten pakken dan de 17 van een UAE renner, laat staan de 12 van vingegaard, dan neem je ze toch op voorhand al niet mee lijkt me?
En het is niet zo dat ze het helemaal laten afweten want we hebben pas 1 sprint gehad, dat is nog niet te zeggen.
Een bauhaus hoort gewoon, in elk geval voor nu nog, in de basis als je hem mee hebt.
Dat snap ik, jij klinkt als een fanatieke Tendex speler die er doorgaans veel uren insteekt, en Kanter is de meest gekozen sprinter,86% gekozen door het Flitsforum en door de meeste rotsvast in het team gebeiteld.
Met alle respect, maar er wordt wel erg lafjes gespeeld hier. Bauhaus banken? Turgis wissel? Berckmoes reserve? Om Vingegaard en Ayuso of Skjelmose op te stellen notabene.
Uren voorbereiding, heel PSC afgestruind, honderd wissels doorgevoerd en als het puntje bij paaltje komt: teampunten kiezen.
Hier Turgis gewoon basis, Grossss bankie.
Ik wens jullie veel plezier!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.