Pfoe ja het is nog niet geweldig maar denk dat Philipsen en net 50m te vroeg op kop kwam en de topsnelheid ook simpelweg miste. Hij gaf ook aan dat hij zich niet 100% voelde, vanwege de hitte en zware dagen. Kan dus best dat hij volgende week zich beter voelt en 2x top 3 finisht. Het verschil gaat denk ik vooral gemaakt worden in week 3, dat was altijd al zo.
Weer 5/6 sprinters in top 10 met 2,3,4,5,9 en p15 Turgis. Op 2pt na dag gemaximaliseerd.
303pt en inmiddels weer iets gestegen naar p46.
Hier ook Philipsen cap en een betere kans dan dit gaat die eigenlijk niet krijgen maar mist topsnelheid die Merlier het meeste heeft en daarna toch wel Bini en Kanter. Waerenskjold knap, is pas de laatste 2km naar voren gekomen. Aan de andere kant Philipsen zit er wel erbij vooraan, Bini/Kanter leveren met de C 16/8pt meer op.
Morgen misschien Bini/Kanter Cap 😁
Het is niet dat ie helemaal waardeloos rond rijdt, en met wat creativiteit kan je best nog wat voor elkaar boksen. Ik vond het gisteren echt waanzinnig dat Campenaerts de benen nam. Dat was wat geweest! Je zou zoiets ook nog verderop in de tour kunnen doen: met twee/drie teamgenoten onnoemlijk wegperen om de tussensprint te pakken bijvoorbeeld. I know, je krijgt Vacek en Simmons achter je aan... maar misschien help ik de ploegleiders op ideeën zo ;)
Ik had het idee dat JP wat te vroeg op kop kwam. Als hij 50 meter dichterbij wordt afgezet kan hij winnen. De timing miste net een beetje in de trein om te winnen, op moment van aanzetten had hij ook een kleine twijfel. Er stond ook tegenwind. Enfin, morgen doe ik JP gewoon weer de band om
Sorry man! Veel slechter had het niet uit kunnen pakken! De gecalculeerde risico's, pakken aan mijn kant keer op keer verkeerd uit tot nu toe dit seizoen. Dus volgende keer toch maar het omgekeerde doen ;).
In dit geval verwacht je natuurlijk dat Kooij - t.o.v. een Philipsen met betere trein - een keer slechter gepositioneerd zit, maar dat hij dan echt full on Ewan stijl laat lopen is - alle captain Hindsights die hier nu weer opdoemen ten spijt - wel echt balen. Overigens wel gelijk een "zwarte lijst streepje". Respect voor de renner Kooij, maar dit wil je in Scorito natuurlijk niet zien.
Zo'n voorsprong? Lijkt me hoogstonwaarwchijnlijk. Maar in theorie kan hij de trui verliezen. In theorie kan morgen Pogi ook niet meer in het geel staan. Dus lekker Ayuso erin fietsen is mijn advies.
Mijn magere sprintploeg met enkel Merlier, Kooij, W'skjold, Kanter en Berckmoes doet het voorlopig prima (afkloppen). Uiteraard beide dagen Merlier gecapt en vandaag Berckmoes op de bank gezet voor Vingegaard. Ik zou nog eerder Kanter de aanvoerdersband geven dan Kooij. Die had prima 5 - 10 kunnen worden vandaag, maar houdt gewoon de benen stil. Ben nog steeds tevreden met hem in m'n team, maar zie Girmay veel meer punten harken.
In 2 etappes heeft Merlier al 52 punten meer geleverd dan Philipsen (uitgaande van cap van beide). Dat is toch best fors. Voor mij was het gebrek aan snelheid dit jaar bij Philipsen dé reden om voor Merlier te gaan. Dat hij te vroeg op kop komt is echt onzin; voorheen zou hij vanaf 200m er nog een klap op geven waar je u tegen zei en kon niemand domweg meer over hem heen komen. Nu wordt ie links en rechts gepasseerd.
Toch wel blij met mijn team tot dusverre. THJ en VPP lijken nog niet echt uit de verf te komen. Verder doet mijn ak team het leuk, alle top 10 renners zonder sexias en martinez.
Ook de keuze om Phillipsen ober te slaan pakt jiet slecht uit. Kooij gecapt met zijn winst, vandaag merlier gecapt omdat ik verwachtte met een lange rechte lijn sprint hij de snelste is. Girmay en Kanter doen leuk mee, godon sprint gelukkig mee en pakt puntjes en ook turgis.
Alleen jammer dat ik geen budget genoeg had voor Pedersen die wél de grootste kanshebber op groen is.
Maar toch 98% das lekker.
Morgen denk ik er aan om weer kooij te cappen, vandaag zat hij ter ver en werd met het aangaan ook nog ingesloten, niet helemaal zijn ding die lange hectische sprints. Morgen een aantal bochten vlak voor de finish, net zoals etappe 5 waarin hij won, lijkt mee de beste keuze
Wauw, ik sta momenteel op 98,7%
Ik leer ontzettend veel van dit forum. Tot nu toe heb ik mijn captain elke etappe in de top 3 gehad. Ik verwacht nog wel wat te zakken in het klassement, maar voor nu geniet ik er volop van.
Dit forum laat me ook zien dat er nog genoeg te leren valt. Zo heb ik bijvoorbeeld geen Kanter in mijn team, terwijl ik hier van veel ervaren spelers lees dat hij eigenlijk onmisbaar is als je een beetje fanatiek meespeelt. Dat laat maar weer zien dat ik nog genoeg kan opsteken.
Het zit echt enorm mee. Ik hoopte vooral de schade te beperken, omdat ik een zwaar al en heel goedkoop sprint team heb. (Merlier, Girmay,KANTER, bittner, turgis) Maar ik stijg naar goud. Ik wil mezelf graag op de borst kloppen maar besef dat het vooral geluk is.
Was fretin 1 miljoen geweest had ik hem genomen. Philipsen voor een half miljoen minder wellicht ook ipv merlier. KANTER voor 2 zeker niet en voor 1,5 misschien ook niet.
Morgen verwacht ik eigenlijk een valpartij met de laatste kms te zien;(
Alle ballen op ak ligt in lijn der verwachtingen voor mijn team morgen.
Bauhaus moet dan banken en dat gaan we niet doen natuurlijk gewoon zelfde strategie als vandaag:) Nooit gedacht in sprint ritten te kunnen stijgen maar met goed cappen kom je ver! Denk er wel aan om Kanter te cappen nu bijna iedereen naar Girmay gaat:)
Hier helaas Cian afgestapt. Het was Cian of Waerenskjold vooraf. Ik verwachte Cian tussen 9-12 in het klassement en qua punten die 2 ongeveer gelijk met upside voor Cian bij een goed klassement. Vandaar maar met 5 sprinters gestart. JP, Girmay, Kanter, Godon en Turgis zitten er redelijk bij. Ik zak daardoor wel iedere sprint iets. Morgen JP weer als Cap. Als ze morgen weer zo vooraan zitten en als eerste de laatste bocht doorgaan, dan zie ik hem morgen wel winnen.
Ongelooflijk, 99,9%. Dat ik dat nog mee mag maken. In etappe 3 wel 144 bankpunten, die doen nog steeds pijn...foute keuzes. Morgen nog een keer Merlier het bandje om. Vandaag wel Godin gebankt voor Ving, maar dat draaien we nog maar even om. Zonder Jasper, Pedersen en Kooij is het vooralsnog prima uit te houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.