Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 218 ... 221 222
Maracas
Coureurs du Courage
Wat een mooie overwinning weer. Komt hem volledig toe, zeker na het harde werken in de leadout van P...

Verwacht voor morgen eigenlijk wel dat ze allemaal op de bank blijven zitten... jij?

Bartje

Vanaf dag 1 in zilveren beker bereik. Ik heb Van der Poel niet, THJ op het bankje, wel Pidcock en Carapaz opgesteld, de vaste AK plus trui en team puntenpakkers plus Vacek gecapped. 207 punten bleek de uiteindelijke opbrengst vandaag. En meer dan 70 bankpunten 🙄

op de eerste rustdag mijn standen: 

zilveren beker

algemeen :98,5%

wielerflits : plek 85

wiel forum: plek 41

Een eerste vaststelling is dat deze eerste week de massale, gebruikelijke en vreselijke valpartijen van een normale eerste week met veel massasprints nu zijn uitgebleven. We mogen hopen dat de parcours bouwers hier lessen uit trekken.

Geen valpartijen, goed voor de competitie, de renners EN een leuker Scorito spelletje!

Frankd85
Coureurs du Courage
Wat een mooie overwinning weer. Komt hem volledig toe, zeker na het harde werken in de leadout van P...

Morgen verwacht ik niemand 🤪

Benzardi

Nou,nou wij mogen niet klagen, De Duracelli's blijven maar stijgen.

Mijn dark horse genaamd "Jegat" sprokkelt zijn puntjes binnen, dhr. Matthews doet deze rit ook lekker mee, Perdersen gecapt  en een THJ & Seixas gebankt.

Hierdoor 202 punten behaalt en gestegen naar 96,8%

Einde bericht.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Pech dat UAE ging rijden. Had Simmons gecapt en speciaal meegenomen voor deze rit. Onder normale omstandigheden was dat prima geweest voor een top-8 en een degelijke score. De eerste ondergemiddelde score deze Tour.
Sta er nog prima voor met 96.8% en een goed team.

Gellemuun750jaarstad

Wielerflits rectificatie blokje. Die VDP is een klasbak. Wat een talent. Waar ik hem eerst gehaktbal noemde was dat niet juist. Wat werd ie hier door velen niet gekozen voor hun team. Lang leve MVP🤠

Voorwiel

Weet er iemand wat Gregoire deert? Die vind ik wel wat tegenvallen.

Dinsdag overweeg ik hem een laatste kans te geven (Fransman - 14 juli), anders blijft 'ie op het strafbankje zitten.

Nazgulsauron

Maar eens de balans opmaken op de eerste rustdag.

• De dure klassementsmannen doen 't prima. De zeven verwachte toppers doen wat ze moeten doen. Skjelmose was veel te goedkoop. Ik heb duidelijk moeite om THJ juist op te stellen, en een zesde klepper was welkom, maar die hebben gelukkig maar weinig mensen. 
  • Lenny en VPP doen tot nu toe prima hun best. Hun rol was vooral vanaf rit 14 ergens voorzien, maar Lenny lijkt al geswitcht te zijn naar een klassement, wat ook oké is. Hopelijk leveren ze op 't einde inderdaad enkele tientallen bollenpuntjes op.
  • De sprinters doen het ontzettend goed, ook voor de groene puntjes. M'n laatste upgrade hier was Russo naar Waerenskjold, en die is ook ruim voldoende. Blij met Merlier als dure man tot nu toe. Pedersen levert echter ook wel behoorlijk, dus die missen we wel een beetje. De vervangende +1 sprint (Godon) mee, waar 'ie niet echt nodig is, en levert verder niet echt. Maar goed, er was een 9e man nodig voor de TTT.
  • De UAE's leveren op zich maximaal, al kon je tot nu toe prima vooruit zonder. Fijn dat we een keer een ronde hebben zonder allemaal high profile uitvallers. Hopelijk blijft dat zo.
  • M'n aanvallers zuigen. Nou boeien die op 't eerste oog niet zo heel veel, maar ik had toch meer rendement verwacht van Grégoire en Vacek. Aranburu had in het sprintje vandaag ook wel beter z'n best mogen doen. Met een hoger budget ook een reden om voor een betrouwbare sterke aanvaller te gaan. En door ze (te vaak?) op te stellen kom ik ook op het volgende punt..
  • Ik heb er met (achteraf) fout opstellen al 345 punten in gestopt. Vooral door de aanvallers en het blijkbaar niet begrijpen van de skillset van THJ. Altijd een pijnlijke realisatie als de #1 244 punten voor je staat, maar ook dat zullen de meesten wel hebben omdat het er tot op bepaalde hoogte ook bij hoort. Zat vast een puntje of 100 meer in voor een 99,9% tot nu toe.

Kortom; team gaat erg lekker. Mads was wel welkom geweest. Opstellen kan zeker beter.

Week-2 en 3 bieden kansen genoeg :)

Team

// AK: 7
Pogacar
Vingegaard
del Toro
Seixas
Evenepoel
T. Halland Johanessen
Skjelmose

// Bergtrui, Aanval & AK opvul: 2
L. Martinez
V. Paret-Peintre

// Sprint: 5 + 1
Merlier
Girmay
Kanter
Waerenskjold
Turgis
Godon

// UAE: 2
McNulty
Großschartner

// Overgangsaanvallers & puncheurs: 3
Grégoire
Vacek
Aranburu

Overige statistieken

Bankpunten & foute cappunten:
1: 0 (-) & 8 (Godon i.p.v. Jonas)
2: 34 (McNulty+Vacek i.p.v. THJ+Lenny) & 6 (Pogi i.p.v. IDT)
3: 87 (Grégoire, Vacek, VPP i.p.v. THJ+2xUAE) & 0 (-)
4: 36 (Godon,Aranburu,Grégoire,UAE i.p.v. Skjelmose+Seixas+THJ+Waer) & 22 (Grégoire i.p.v. Vacek)
5: 3 (THJ i.p.v. Seixas) & 14 (Girmay i.p.v. Kanter)
6: 21 (THJ i.p.v. UAE) & 0 (-)
7: 14 (Turgis i.p.v. Godon) & 0 (-)
8: 5 (Godon i.p.v. UAE & 0 (-)
9: 75 (Godon+Grégoire+Vacek i.p.v. THJ+Remco+Seixas) & 20 (Vacek i.p.v. Pogi)

Totaal:
275 bankpunten
70 captainpunten

Score:
2.595 (98,9%, 1.103e)

GLo
Voorwiel
Weet er iemand wat Gregoire deert? Die vind ik wel wat tegenvallen.   Dinsdag overweeg ik hem een la...

Bladzijde 216

klaas drr

Mooie analyse nazgul, en prima team en scores.  De huidige numero uno heeft ook gewoon 200 plus bankpunten net als velen andere en dus gewoon een beter team sofar. 
Verder is misschien wel belangrijkste qua weinig valpartijen dat de klassementsploegen niet in de kop van het peloton zitten bij een sprintrit.  
Persoonlijke bonus Verstrynge mooie tien puntjes opgeleverd vandaag.    

wsteen

Net als op het einde van de Giro heb ik nu aan de vooravond van de rustdag van deze Tour een overzicht gemaakt van hoe de opstellingen van eenieder in de subleague zich verhouden tot hun selecties. (Edit: sluit mooi aan bij de posts hierboven.) Ik heb er voor gekozen de gebruikersnamen niet te tonen. Aan de hand van de positie in de eerste kolom kun je je zelf of iemand anders opzoeken in de tussenstand van de subleague in Scorito. Dit kan dus nog slechts tot het einde van de volgende etappe, want dan gaat de stand weer op de schop.

Onderaan deze post zie je een preview van de top 40 op basis van het aantal maximaal te behalen punten (de op twee na laatste kolom). De volledige lijst is via onderstaande link te downloaden en bestuderen.

Scorito_TdF_2026.xlsx (nog een kleine twee dagen beschikbaar)

Wat worden we hier nu wijzer van? Je kunt in ieder geval je eigen 'echte' bankpunten (kolom J) opzoeken en je gevoel bevestigd of ontkracht zien worden. Verder dat iedere selectie toch net weer ietsje anders is; er staan helemaal niet zoveel dezelfde getallen in kolom K. Sterker nog, ik kan bevestigen dat alle 294 selecties in de subleague uniek zijn.

Ook dat degene die nu eerste staat in de subleague ook daadwerkelijk de beste selectie had voor de eerste negen etappes. Daarachter is het wel een wasmachine. Degene die redelijkerwijs tweede had kunnen staan, staat door 477 bankpunten nu op plaats 102... Andersom staat iemand met de 32ste beste selectie door goed opstellen op plaats 2.

Kolom 1 = positie in de tussenstand
Kolom 2 = positie op basis van maximaal te behalen punten
Kolom 3 = het verschil hiertussen
Kolom A = totaal van eigen en teampunten voor de opgestelde renners per etappe
Kolom B = totaal van eigen en teampunten op de bank, die je wel had kunnen opstellen
Kolom C = totaal van eigen en teampunten voor de negen beste renners per etappe
Kolom E = totaal aantal extra punten voor de opgestelde kopman
Kolom F = totaal aantal gemiste punten ('bank') door kiezen verkeerde kopman
Kolom G = totaal aantal extra punten voor de ideale kopman
Kolom M = totaal van 'overbodige' behaalde punten door de overige renners (10-20 per etappe)
Kolom N = totaal van te behalen punten van je volledige selectie, als je iedereen zou mogen opstellen

De berekeningen van de overige kolommen staan op de tweede rij.

De kleurschakeringen in de vier kolommen geven van groen naar wit naar rood een indicatie van de positie in het veld. Ik had dit voor alle kolommen kunnen doen, maar dan werd het een beetje een rommeltje.

Kolom D
Mediaan conversie etappepunten (meest witte cel): 90,70%

Kolom H
Mediaan conversie kapiteinspunten: 75,26%

Kolom L
Mediaan conversie opstellen: 88,51%

Let wel, hoe meer je selectie uit balans is en/of hoe meer uitvallers je hebt, hoe groter de kans is dat je conversie verbetert. Stel, je hebt in de eerste etappe elf uitvallers, dan is je conversie de rest van de ronde automatisch 100%.

Laatst gewijzigd
wsteen
Nazgulsauron
Maar eens de balans opmaken op de eerste rustdag. De dure klassementsmannen doen 't prima. De zeven...

Mooie uiteenzetting :) Je mist alleen nog 24 extra captainpunten in etappe 9, want je kon THJ cappen ipv Pogi (of Vacek). Je hebt gewoon een goede selectie, zie mijn post hierboven.

Laatst gewijzigd
Touretapper

beste,

Graag jullie advies

Voor etappe 10 Heb ik nog 1 plekje open.

wie kan ik het beste meenemen en waarom ?

pidcock

skjelmose

vacek

Mario De Jaegher

Leuk spelletje maar snap de waanzin niet van 20 renners selecteren en er maar 9 kunnen opstellen. Zo gebruik je bepaalde renners niet of nauwelijks en levert gewoon elke keer opstel stress op. Iemand met autisme voelt zich gediscrimineerd met zo'n zaken. 😎😁 Visueel ziet het er ook niet uit. Je hebt 10 vakjes maar 1 renner de kopman staat er 2x in. Gebruik dat vakje dan om een 10de renner op te stellen. Scheelt al keuze stress en visueel dan ook opgelost. Maar ideaal zou elke dag 12 renners opstellen zijn. Dan ga je ook echt elke renner gebruiken en veel minder keuze stress. En het gokgehalte bij dit spelletje namelijk de geluksfactor neem je dan ook voor een stuk weg. Maar de gelukzakken gaan daar natuurlijk niet blij met zijn.😝

Transfers is ook zo iets. Wel in het klassiekerspel maar niet in de de rondes...ben er zeker van dat er een groter publiek lees meer inkomsten zouden op af komen. Ik persoonlijk ken al 4 personen die enkel door het beperkt opstellen niet mee spelen na eens een gratis spel cadeau gehad hebben. Willen ze meer inkomsten bij Scorito gaan ze paar kleine aanpassingen moeten doen. 

Los van dit momenteel tevreden met 96,6% hoogste score ooit maar de opstelfactor is altijd het probleem om hoger te scoren.🤣🤣🤣

Is nog maar het 3de jaar dat ik speel waarvan vooral het laatste jaar serieus en vindt de pricing van de renners nu wel top. Je moet duidelijke keuzes maken maar kan nog steeds een leuk team samenstellen.

Laatst gewijzigd
NOAD1912

@Mario De Jaegher "Zo gebruik je bepaalde renners niet of nauwelijks en levert gewoon elke keer opstel stress op." werlelijk het enige in je post waar ik het volmondig mee eens ben,

Edit, en deze ook: "Transfers is ook zo iets. Wel in het klassiekerspel maar niet in de de rondes...ben er zeker van dat er een groter publiek lees meer inkomsten zouden op af komen."

Laatst gewijzigd
Nijmos
Touretapper
beste, Graag jullie advies Voor etappe 10 Heb ik nog 1 plekje open. wie kan ik het beste meenemen en...

Skjelmose

Coureurs du Courage

Schei toch uit met die wissels. Enige wat dat creëert is nog meer eenheidsworst onder de teams.

Je ziet dat je deze keer, zonder pech, prima een team kan samenstellen dat mee kan doen. Ik heb zelfs de luxe dat ik nu renners kan banken die ik normaal zou opstellen omdat er geen uitvallers zijn en mijn AK keuzes goed uitpakken.

Als je zo graag een spel wilt spelen met 20 renners elke dag, nodig ik je van harte uit om bij het AD mee te doen of Wielermanager van Sporza. Stuk minder leuk ook en denk dat juist de charme/kracht van Scorito ligt in de huidige opzet.

eskabee13
Mario De Jaegher
Leuk spelletje maar snap de waanzin niet van 20 renners selecteren en er maar 9 kunnen opstellen. Zo...

Ik vind het persoonlijk net leuk dat Scorito zich zo onderscheidt van andere wielerspellen. Transfers heb je normaal niet nodig aangezien je 20 renners kan selecteren voor 9 plekjes per etappe.

Het opstellen geeft uiteraard frustraties als je iemand op de bank hebt die veel punten haalt (zoals ikzelf met Pidcock gisteren), maar maakt het wel extra leuk en uitdagend ook. 
Het parcours analyseren en proberen de tactiek van de ploegen voor een bepaalde etappe te voorspellen om je opstelling te maken vind ik namelijk ook leuk tijdens een grote ronde. 

berggie1987

Eens, gewoon zou houden de opzet. Dit maakt scorito uniek. Wellicht dat bij scorito niet automatisch de beste wielerkenners komen bovendrijven, maar wel de beste scorito spelers. 

Dampe hin
Nazgulsauron
Maar eens de balans opmaken op de eerste rustdag. De dure klassementsmannen doen 't prima. De zeven...

Hele mooie, behulpzame en leerzame post. Ik heb een redelijk identiek team maar sta op 'slechts' 94%. In de analyse kom ik tot de conclusie dat ik heel veel winst kan behalen door beter (vaak wat conservatiever) op te stellen. Veel van deze foute opstelkeuzes komen voort uit een soort vluchters-fomo-gevoel. Met te veel vluchters in het team is het voor mij dan te verleidelijk om deze te pas en te onpas op te stellen. Dat biedt verbeterpunten voor de selectie voor de volgende ronde(s).  

Wieler-Joke

Huh ik sta al 3 dagen op kop bij scorito en ik heb geen flauw idee hoe ik dat heb klaargespeeld, ik heb er ook maar 5 minuten tijd ingestopt (heb iets om een statistisch optimale ploeg te berekenen rekening houdende met de spelregels). Sorry dus dat ik jullie experts voorlopig de loef afsteek, ik zal nog wel ver wegzakken zeker (geen idee, ik heb nog bijna nooit meegedaan).

Frankd85
eskabee13
Ik vind het persoonlijk net leuk dat Scorito zich zo onderscheidt van andere wielerspellen. Transfer...

Oprecht benieuwd; dus je hebt gisteren het parcours geanalyseerd. Hoe heb je dan een Pidcock op de bank gezet? 

Gellemuun750jaarstad
Frankd85
Oprecht benieuwd; dus je hebt gisteren het parcours geanalyseerd. Hoe heb je dan een Pidcock op de b...

Hij heeft naar mijn geluisterd. Ik kraakte Pidcock ook af. Maar stelde hem zelf wel op😇. Zandstrooier leerde ik van iemand hier op dit forum.

Nazgulsauron
wsteen
Net als op het einde van de Giro heb ik nu aan de vooravond van de rustdag van deze Tour een overzic...

Cool! Hele leuke data om eens te gaan bekijken. Dankjewel :)

Ben Van Heck

Toch wel weer een lastige etappe morgen, waar ik de AK mannen + UAE er uiteraard in klik. Deze lijkt me toch een hele lekkere etappe voor Carapaz? De verdere opstelstress neemt wel weer toe, aangezien ik Arensman hier ook wel zou willen opstellen, evenals een VPP. Voor nu toch de voorkeur gegeven aan Skjelmose en Carapaz. 

1 2 ... 218 ... 221 222

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.