Klopt, achteraf gezien niet de beste keuze, maar Pidcock was nog steeds in twijfelmodus rond zijn klassement dus dacht dat die zich koest ging houden tot eerste rustdag.
Vond het parcours van dinsdag ook beter bij hem passen dus gisteren gekozen voor Van Gils, Van Eetvelt, Cort, Godon en de vaste punten. Achteraf is een analyse altijd makkelijker en deze ritten zijn een beetje een loterij waardoor ik sneller kies voor teampunten.
@ Noad1912, THJ is gisteren van de 35%, 7% opgesteld, en die winnen zeg 34 puntjes, want ze hebben gemiddeld ook 10 punten moeten banken. De meeste lui hier hebben genoeg scorito eelt opgebouwd, ik ook, zelfs een laagje erbij met het PN debacle, om dit soort klein bier te overzien. Als jij hiervan zoveel stress krijgt, dan is het wellicht beter om CduC advies op te volgen.
Morgen gaat toch 100% voor Pogacar zijn? Als UAE gisteren al wilde controleren. Bovendien heeft Pogacar nog een appeltje te schillen met Jonas in Le Lorian en we hebben in eerdere tours (Hautacam, Ventoux) gezien dat Pogacar wel waarde hecht aan dat soort geschiedenis.
Dus morgen zeker heel UAE plus de klassementsmannen opstellen.
Eens dat die kans aanzienlijk is. Uae mannen en de kassementskleppers zijn voor mij een zekerheid. Ik twijfel nog wel tussen de mindere ak mannen (in mijn geval skjelmose) en de klasbakken onder de aanvallers ( in mijn geval vpp).
Waar kiezen jullie voor?
Goedemorgen allen! ik reageer eigenlijk nooit, maar lees hier al wat jaartjes mee. Dus bij deze ook gelijk dank voor alle nuttige info en tips die hier altijd langskomen! Verder is dit een heel prettig forum om door te lezen elk jaar, dus dank :)
@Wsteen bedankt voor dit overzicht! Heel netjes en geeft goede inzichten. 👌
Klopt, al zag ik Pidcock en van Eetvelt wel als klassement light en niet echt voor vluchten.
Aangezien ik bewust koos voor 5/7 klassement toppers en Merlier, Phillipsen en Girmay voor de sprints moest ik heel wat goedkopere mannen meenemen.
Buiten Turgis voor de sprints en Van Wilder en Skjellmose voor klassement zag ik weinig goedkope alternatieven in die categorie.
Cort en Godon was meer als sprint+ om de Pedersen ritten op te vangen, maar dat plan is momenteel niet geslaagd.
Desondanks staan we op 97,5% en dus zeker niet ontevreden.
2025: Lenny Martinez 8e op 5 minuten van de winnaar
2024: Guillaume Martin 20e op 13 minuten van de winnaar
2023: David Gaudu 16e op 1:45 van de winnaar
2022: Romain Bardet 11e op 4 minuten van de winnaar
2021: David Gaudu 4e (!!!) op 1:19 van de winnaar
2020: Covid tour in september
2019: Anthony Delaplace 10e op 3 minuten van de winnaar
2018: Arnaud Demare 5e in dezelfde tijd als de winnaar (!!!)
2017: Warren Barguil 1e (!!!)
Recente geschiedenis van Fransen op 14 juli.
Je punt is neem ik aan dat die 14e verder geen of misschien wel eerder een negatieve impact heeft op de resultaten van de Franse renners? Mee eens hoor, ik ga daar ook niet op focussen. Maar mocht het onverhoopt naar de vlucht gaan, dan is het aannemelijk dat er wat meer Fransen bijzitten dan normaal en maakt de kans op Franse armen in drucht ietsje groter. Daar anticiperen de bookies op.. hoewel ook daar gewoon de gc mannen de favorieten zijn
Voor mij wordt het enkel vpp als juich renner erin. Maar dat had ik ook gedaan als die Duits was :)
De balans na week 1:
- Team is goed in balans, had een 500k renner met ak intenties erbij moeten hebben, maar tot nu toe schiet ik daardoor nog niet echt tekort.
- Weinig uitvallers en problemen bij de sprints zorgen ervoor dat tot nu toe bijna elke sprinter levert. Dus de 6e sprinter tov 5 betaalt zich tot nu toe goed uit (ook al heb je een 500k turgis/russo).
- De bekende namen leveren allemaal tot nu toe, ook in de categorie kleppers will be kleppers.
- Grote winst zit hem tot nu toe ook in de juiste cap, laagste plaats was Pedersen met p6 in etappe 9 (van 2 tm 9 was mijn cap positie 2/1/1/5/1/5/4/6).
- 1 uitvaller met Uijtdebroeks die helaas dus ziek is geworden zodra de ronde begon. :(
Op dit moment qua positie: 27e plek in Scorito overall. Hoogste notering ooit.
Heb ik dan ook punten gemist? Helaas wel, maar dat heeft iedereen, de grootste "opstelfouten per etappe" die punten hebben gekost:
etappe 1: teveel vertrouwen Alpecin, dus 2x Alpecin boven 1x uae 1x lidl. Impact: 37pt
etappe 2: Vacek ipv Martinez. --> Te weinig rekening gehouden met Vacek in dienst rijden. Impact: 27pt.
etappe 3: Vacek ipv Martinez. --> Te weinig rekening gehouden met Vacek in dienst rijden. Impact: 18pt.
etappe 4: Ayuso of Skjelmose ipv Gregoire (Gregoire was toen al niet meer topfit). Impact 21pt.
etappe 5: 0
etappe 6: 0
etappe 7: 0
etappe 8: 0
etappe 9: Evenepoel ipv Stuyven. --> Etappe te zwaar voor Stuyven, verkeerde inschatting. Impact 22pt.
Totaal: 125pt. Das relatief weinig, als ik vergelijk met een snelle blik op 1, dan had hij met zijn opstellingen 179pt normaliter meer kunnen hebben, dan houd ik wel rekening met het volgende:
- sprintetappe stel je sprinters op, dus ongeacht of teampt je meer opleveren stel je de sprinters op (ook bij mezelf hierboven rekening mee gehouden)
- AK etappe stel je je ak mannen op.
- vluchtetappe stel je je combinatie 50/50 vluchters zekere (team)pt.
Er was dit jaar genoeg goedkoopspul te rapen in zowel klassement (Skjelmose, Bernal, v Wilder, Eetvelt, Martinez, Uitdebroexc, Jegat, Ricitello etc ) als sprint (Turgis, Pluimers, Kanter, Waernskjold etc) het gaat om de keuzes die je maakt. Scaroni was in de giro ook een dure aanvaller maar die leverde tot zijn val wel!
Ik kijk en luister altijd met veel plezier naar de Desproat Podcast dus dacht dat wel aardig was om op deze eerste rustdag even een tussenstandje te geven van de jongens in hun Desproat subpoule (2060 deelnemers) :
- Desproat Marty 74ste met 2637 punten - 99.5% 🏆
- Desproat Hans 249ste met 2576 punten - 98.5%
- Desproat Duin 349ste met 2552 punten - 97.9%
- Desproat Michiel 590ste met 2511 punten - 96.2%
- Desproat Barry 934ste met 2463 punten - 93.6%
- Desproat Nick 993ste met 2456 punten - 93.1%
- Desproat Rik 1359ste met 2404 punten - 89.9%
- Desproat Pim 1447ste met 2390 punten - 88.6%
- Desproat Jeroen 2005de met 2031 punten - 61.9%
Het lijkt erop dat het hebben van Pedersen en Merlier tot nu geen windeieren heeft gelegd! 😂
Voor morgen: Pogi, REV, Jonas, del Toro, Lipo, Ayuso, Skjelmose, TJH, Mcnulty, ringel S.
Dat zijn 10 hele opstelbare mannen, in een etappe waarin ik op voorhand die extra UAE man als waardevol had gezien.
Vooralsnog voelt het voor mij of die 4e nog niet heel erg nodig is. Kan natuurlijk omslaan als er nog iemand helemaal wegvalt in die 3e week. Met dit weer geen onrealistisch scenario.
Zou dat niet komen doordat skjelmose waarschijnlijk in de klassementsgroep eindigt en daar dus een kleine kans op winnen heeft. Terwijl baudin in een vlucht zou kunnen zitten en zo zou kunnen winnen. Het lijkt me dat de mannen die klassement rijden allemaal hogere odds hebben omdat als het een klassementsdag word 99% van de tijd pogacar wint. Dus zij amper kans hebben op winnen. Kortom de kans is groter dat een vlucht wint dan dat een skjelmose vanuit de klassementsgroep wint. Dit leek mij een logische verklaring.
Zelfde luxe probleem hier. THJ gaat wederom geslachtofferd worden. Ben wel bang dat een Evenepoe, Martinez of Skjelmose er doorheen zakt, maar zolang ze dat niet doen blijf ik ze gewoon opstellen. Zeker in dit soort ritten, want dit lijkt me een AK rit te worden. Zul je zien dat het nu naar de vlucht gaat..
Met de etappe van gisteren in het achterhoofd lijkt het erop dat TJH dik in orde is. Dat zou je mee kunnen laten wegen voor de opstelling van morgen. De renners die zich al een paar dagen niet getoond hebben zouden last kunnen hebben van de hitte of ziekteverschijnselen (zie Gregoire, Uijtdebroeks etc). Dus bij twijfel/invullen laatste stoeltje zou ik de voorkeur aan TJH geven.
En als het na de vlucht gaat ? Blijven er max 10 voor, geen probleem. Ruim 20 man ervoor heb je je opvulpuntjes slechts. En ja dan verlies wat op die max 2% die wel 100 punten extra scoort. Daarvan staat al 95% onder de 90% dus dat is sowieso geen bedreiging. Denk je echt dat het een vlucht wordt en je hebt die klepper(s) dan stel je ze toch op, op plekje 7, 8, of 9 ? Met 4x UAE Ving en Ayuso ben je spekkoper deze Tdf.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.