Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 219 220 221 222
KV
valowitz
Ik kijk en luister altijd met veel plezier naar de Desproat Podcast dus dacht dat wel aardig was om...

Vraag me idd af of er veel mensen zijn zonder Pedersen of Merlier die op goud staan? Ik heb beide niet en stond tem rit 3 op goud maar sinds rit 4 balanceer ik rond 97-98%. 

Laatst gewijzigd
Nijmos

Er is natuurlijk een enorme inflatie van de scores door het meedoen van bijna 50.000 nieuwelingen die zijn overgewaaid van het wk. Ervan uitgaande dat die er aan de onderkant zijn bijgekomen, is een score van 97 dus eigenlijk 94. En van 90 eigenlijk 80. En zelfs voorheen was de tour al relatief makkelijk door de relatief vele casuals.

Niet helemaal zo zwart wit, maar dat zet de dingen wel wat in perspectief.

Nijmos
Coureurs du Courage
Zelfde luxe probleem hier. THJ gaat wederom geslachtofferd worden. Ben wel bang dat een Evenepoe, Ma...

Je kunt je afvragen of het wel een luxeprobleem is of gewoon een probleem. Een meer (zelf)kritische benadering zou misschien zijn dat je dus te veel hebt betaald voor je ak ploeg en te weinig voor (sterke) sprinters. De koploper in het spel heeft bijvoorbeeld geen vier uae renners en geen 6 van de top 7 dure, ook geen seixas, maar wel merlier, kooij, én pedersen. Het lijkt achteraf gezien logisch om geld te leggen in kopmannen voor alle etappes, en dus ook voor etappe 4 en 9, in plaats van te denken daar wel weg te komen met twijfelachtige non-kleppers als Gregoire en Vacek.

KV
Nijmos
Je kunt je afvragen of het wel een luxeprobleem is of gewoon een probleem. Een meer (zelf)kritische...

Dit is nu wel weer wat achteraf praten. Over Pedersen lijk je gelijk te hebben, maar als die nu monstervorm zou getoond hebben pre-Tour, zou ik hem zeker sterk overwogen hebben. Maar hij skipte Baloise en was mwah mwah in TT en wegrit Denemarken. Achteraf bekeken uiteraard geen parcoursen om je vorm te tonen. 
En ja, investeren in de snelste mannen lijkt ook te lonen, maar vooraf gaven ze aan geen groene ambities te hebben en hoeveel keer heeft Merlier in een GT al gescoord in elke sprint? En dan heb ik het nog niet over de massale valpartijen de laatste jaren waardoor de concensus was om toch eens wat minder budget in de sprinters te steken. 

madeinstars
KV
Vraag me idd af of er veel mensen zijn zonder Pedersen of Merlier die op goud staan? Ik heb beide ni...

Zonder Pedersen of Merlier op 99,7 momenteel. Geen idee hoe eigenlijk.

TankinkforPresident
KV
Vraag me idd af of er veel mensen zijn zonder Pedersen of Merlier die op goud staan? Ik heb beide ni...

Ik sta precies op 99% zonder Pedersen en Ayuso, maar met Merlier. Maar ik verwacht nog wel te zakken zonder Pedersen, Ayuso, Lipowitz en  een 4e uae. Ik had eigenlijk weinig vertrouwen in Lidl-Trek en heb Pedersen eigenlijk niet overwogen door zijn hoge prijs.

Maar wat is het een lekkere renner om in je team te hebben zeg. Cappen in de heuvel/vlucht ritten en ook lekker punten pakken in de sprintritten EN truipunten. 

Kluns Klunsjes

Nog 1 plekje over voor morgen naast mn ak kleppers, gaat tussen Van wilder, VPP en kuss. In E6 eindigde kuss voor van wilder, maar die kan ook ineens gewoon lekker laten lopen. Van wilder moest wel vroeg lossen maar handhaafde zich achter de toppers eigenlijk nest goed. Of prop ik er toch nog 1 vluchtertje in met kans op bollenpunten (is er nu welgetelt 1)

Ideeen hier over?

Johan Hofman

Ik ga morgen voor Carapaz en vpp voor de vlucht, rest AK mannen en teampunten. Hierdoor Baudin en Castrillo op de bank al hebben die al wel vorm laten zien.

sprintgeit
klaas drr
En als het na de vlucht gaat ? Blijven er max 10 voor, geen probleem.   Ruim 20 man ervoor heb je je...

Behalve als je mijn fingerspitzengefuhl voor opstellen hebt :D

Bini cappen --> Kooij wint, Kooij cappen --> Olav sprint niet mee, volle bak voor vluchtscenario etappe 3 --> cap Gregoire buiten de punten + 115 bankpunten. 

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je een paar van die grote keuzes hebt bij zo'n selectie doorslaggevend zijn. Het gaat dan niet om Baudin die het nu beter doet dan pak en beet VPP, of een falende Gregoire/van Gils.

In mijn geval waren er 2 grote knopen (1 en 2), en voor een hoop anderen zal er nog een 3e bij hebben gezeten

1. Neem ik die 4e UAE mee of kies ik bv. voor upgrade van Bini naar Pedersen, Kooij naar Philipsen of Ayuso naar Seixas.
  2. Neem ik Philipsen mee, of durf ik het aan met de enigzins vergelijkbare Kooij om daarmee een extra AK man te financieren en neem ik m'n verlies met groene trui punten.
  3. Neem je een 4e UAE man + Philipsen of probeer je een 6e AK man te financieren.

Die 2e keuze pakt (buiten het niet meesprint drama) "redelijk" uit. Die 1e was tot zover de Bini naar Pedersen upgrade de juiste keuze geweest (met hindsight kennis natuurlijk). Die 3e heb ik zelf niet overwogen, maar vermoed dat 4UAE + Philipsen ook suboptimaal is tov 6 AK toppers.

Voor meedoen om winst had ik ze denk ik alledrie goed moeten doen. Voor meedoen om gouden beker is deze selectie denk ik goed genoeg, maar zijn de foute dagopstellingen - waarop met Kooij het risico wel groter is natuurlijk - desastreus. 

TankinkforPresident

Hier zeer tevreden dat de 4 duurste klassementsrenners aan hun verwachting voldoen. Ook Evenepoel nog verassend goed, maar verwacht wel dat hij er in de derde week door gaat zakken. Ik heb zelf Seixas, maar hij blijkt tot nu toe goed op te vangen met Ayuso. Ook blij met van Wilder. Ik heb hem nog geen 1 keer opgesteld, maar het is fijn om te weten dat ik hem goed kan opstellen, mocht er een klassementsrennner uitvallen.

Ook tevreden met het tijdsverlies van Carapaz. Nu heb ik voor de laatste een klasse A aanvaller, die zeer waarschijnlijk ook wel voor de bergtrui zal gaan.

Mijn karige sprintteam doet het verassend goed. Blij met Merlier, Kanter, girmay en Waerenskjold. Ook met Turgis die toch wel wat meer puntjes sprokkelt dan verwacht. Dat Godon ook meedoet in de vlakke sprints, is ook een welkome meevaller.

Toch denk ik dat het niet selecteren van Pedersen, Ayuso en Lipowitz mij nog wel gaat opbreken in de 3e week. Dat gaan grote verschilmakers worden, terwijl mijn grote verschilmaker (Pidcock) niet super in vorm lijkt bergop.

Allemaal veel succes de komende 2 weken!!

DesproatMichiel
valowitz
Ik kijk en luister altijd met veel plezier naar de Desproat Podcast dus dacht dat wel aardig was om...

Haha lachen. Als je zo naar deze percentages kijkt zou je zomaar de verkeerde conclusie trekken over onze kennis 🙊 Niveau in de subleague begint wel dusdanig hoog te worden dat we er wat mensen uit moeten gooien om zelf nog eens hoog te eindigen. Helaas Pedersen zelf niet genomen 🤦🏻‍♂️ Maar Merlier blijkt top!

RedDevil
KV

Ik heb geen Pedersen, wel Merlier. Sta op 99,1 (tot gisteren 99,7, dus zo'n Pedersen-rit toen wel pijn 😅). Als Pedersen de groene trui wint gaat het natuurlijk wel lastig worden om op goud te blijven.

RappeEddy

Nu op 99,7% met Pedersen, Merlier en 4x UAE, maar zonder Ayuso, Lipo en Seixas. Miss dat dit in week 3 nog voor wat problemen kan gaan zorgen. 

Eeuwige Tweede 2
TankinkforPresident
Hier zeer tevreden dat de 4 duurste klassementsrenners aan hun verwachting voldoen. Ook Evenepoel no...

Een vergelijkbaar team met die van mij. Sprintersgilde is identiek. Ik vond 1 miljoen extra voor Philipsen tov Merlier echt te veel, zeker aangezien Merlier intrinsiek een tikkeltje sneller is. Dat Philipsen zo door het ijs zou zakken, had natuurlijk niemand kunnen voorzien. Het hebben van Pedersen vind ik niet per se een must. De uiteindelijke punten voor groen zijn natuurlijk heerlijk, maar als je de nummers 2, 4 en 5 in het uiteindelijke puntenklassement hebt dan valt de schade wel mee. Dan is het ook een lekkere meevaller dat ik 3 Lidl-Trek-renners heb. Ayuso (ik heb Seixas niet, en Lipo én Ayuso wel) levert wat dat betreft ook lekkere punten op met het groen van Mads en eigen gele/witte truipunten. Pedersen in die heuveletappes is natuurlijk wel een heerlijke cap. Van tevoren onderschat hoeveel etappes er zouden zijn waar de Girmays, Vaceks en Godons van deze wereld zouden moeten passen en Pedersen er nog wel bijzit. Hoewel dit 1 keer vanuit de vlucht gebeurde natuurlijk. 

mirkodek

Hier 97,5% zonder Merlier, Kooij, Ayuso of Lipowitz. Wel Pedersen en 4x UAE. Als UAE zo blijft heersen (wat ik dus al wel verwachten) dan moet ik de schade in de bergritten t.o.v. de mensen met Ayuso en Lipowitz kunnen beperken denk ik. Met Lenny, Carapaz en THJ nog wel wat sterkhouders in het vuur.

Ben nog steeds blij met m'n team en keuzes, baal alleen dat ik Kanter links heb laten liggen ten faveure van Healy. Dan had ik nu op goud gestaan gok ik.

KV
RedDevil
Ik heb geen Pedersen, wel Merlier. Sta op 99,1 (tot gisteren 99,7, dus zo'n Pedersen-rit toen wel pi...

Ja Ok. Logisch dat er vrij veel zijn met 1 vd 2 die op goud staan. Maar leek me vooral interessant wat je dan moet doen om op goud te staan zonder die 2. 

Het verschil zal dan toch met de vluchters gemaakt worden waarschijnlijk, bv Simmons en Baudin (evt cap?) in 4 en 9. Of gisteren THJ gewoon opstellen (had hem 's avonds zelfs nog als cap staan tot ik previews begon te lezen en iedereen aangaf dat rit 10 beter was voor hem, wat op zich wel klopte waarschijnlijk).

Misschien kan onze vriend wsteen eens een analyse maken over die teams? ;-)

Laatst gewijzigd
Mister_Roan
KV

Stond tot gisteren op goud zonder Pedersen en Merlier... Nu net in de zilvermodus belandt!

berggie1987

Ik sta zonder Pedersen (met Merlier) op 99.6.

Ik heb 6 van de 7 ak toppers (alleen ayuso niet) in de Pedersen etappes was Matthews mijn Captain.

Ik zou nog wel moeten kunnen stijgen omdat in de bergetappes mijn scores bijna perfect waren. Maar als Philipsen en Kooij het nog op hun heupen krijgen kan ik in de sprint etappes ook nog wel flink zakken.

TourDeFranceUnchained

Het is toch ook vrij logisch fat de mensen met Merlier en Pedersen nu hoog staan. We hebben 3 vlakke sprints gehad en 2 overgangsetappes in de eerste 9 etappes. De mensen die meer budget in AK gestoken hebben bijvoorbeeld of een Philipsen tov Merlier hebben, worden pas in de laatste week beloond. Huidige stand zegt dus nog lang niet alles.

KV
TourDeFranceUnchained
Het is toch ook vrij logisch fat de mensen met Merlier en Pedersen nu hoog staan. We hebben 3 vlakke...

Uiteraard. Daarom vond ik het interessant om te weten hoe je zonder die 2 momenteel op goud staat. Zal dan met zeer goed opstellen en de juiste non-Pedersen vluchters te maken hebben waarschijnlijk. 

Buikopstang
KV

Ik sta op 98,8 zonder Pedersen en Merlier. Tot gisteren eigenlijk continu goud gestaan. 

Hidde98
KV
Ja Ok. Logisch dat er vrij veel zijn met 1 vd 2 die op goud staan. Maar leek me vooral interessant w...

Als je kijkt in de scoritopt, dan zou je of een strategie 4x uae moeten hebben, of wel een Lidl teamgenoot hebben (idealiter dan ook 3-4x lidl) of dus wel de overige sprinters. Want ook die leveren eigenlijk als je Girmay, Kanter hebt met bijvoorbeeld een type spr+ Matthews (Pedersen light) erbij. Merlier+Pedersen is namelijk 6.5m. Heb je Girmay, Kanter, Matthews en 4e uae a 2m was je 5.5m kwijt dus dan kan je nog iemand kiezen van 1m (2 vluchters die vooraan eindigen?).

Maar ben met je eens dat als ik zo kijk het lastig is zonder een van die twee en dan nog meer Pedersen dan Merlier op goud te staan.

berggie1987
Buikopstang
Ik sta op 98,8 zonder Pedersen en Merlier. Tot gisteren eigenlijk continu goud gestaan. 

Nice. Ik neem aan dat je dan in ieder geval girmay, waerenskjold en Kanter hebt? Met nog wat goedkope presterende sprinters plus een succesvolle budget Lidl?

Hoeveel van de 7 ak toppers heb je? 

valowitz
KV

Hier hetzelfde verhaal KV. Stond er goed bij en op goud maar die laatste paar etappes zonder Pedersen en Merlier hebben mij de das om gedaan. Nu op 98% en ik kijk halsreikend uit naar alles wat komen gaat na etappe 12.

Coureurs du Courage

Ik sta al een paar etappes op goud (99,7%) en klim dagelijks nog een paar plekjes. Wel 2x 0-punter captain gescoord met MvG in E4 en gisteren Quin Simmons.

Vind je opmerking wel terecht Nijmos: met wat beter puzzelen of andere keuzes had ik het gat van die etappes best kunnen vullen met Pedersen die vele malen capwaardiger was. Dit was dan ten koste gegaan van Kooij en de 4de UAE man.

Ik had me vooraf echter voorgenomen om met 4 UAE mannen te vertrekken. En vooralsnog bevalt dat heel goed. Lijkt wel alsof je een cheatcode hebt ontdekt die anderen al een paar jaar wisten. Na 9 etappes al 158 punten gescoord per renner, minimaal. Kan zomaar boven de 300 punten uitkomen.

1 2 ... 219 220 221 222

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.