Dat klopt, al moet ik zeggen dat het voordeel van de 4e UAE'er nog vrij beperkt is omdat verder iedereen op zijn fiets blijft zitten én presteert. Tot op heden brengt die 4e UAE'er me niet veel meer dan wanneer ik er 3 had gehad, maar die balans zal verschuiven naarmate er renners uitvallen/wegvallen (en je dus minder te kiezen hebt) en de eindafrekening erbij komt.
Ja die heb ik idd allemaal. Dit is mijn team
Pogi Del Torro Mc Nulty en Vermeersch (hopelijk laatste week nog een kansje in de ontsnapping want Wellens paste helaas echt niet meer.
Vingegaard. Ayuso Skjelmose en Vacek van Lidl. Evenepoel en Johannesen. Carapaz Martinez Gregoire Matthews en Verstrynge. En mijn sprintersgilde Philipsen Girmay Kanter Waerenskjold en de joker Berckmoes die helaas niet wordt gespeeld en de voor mij complete verassing Artz wel in de sprints dus dat is jammer.
Ja die heb ik idd allemaal. Dit is mijn team
Pogi Del Torro Mc Nulty en Vermeersch (hopelijk laatste week nog een kansje in de ontsnapping want Wellens paste helaas echt niet meer.
Vingegaard. Ayuso Skjelmose en Vacek van Lidl. Evenepoel en Johannesen. Carapaz Martinez Gregoire Matthews en Verstrynge. En mijn sprintersgilde Philipsen Girmay Kanter Waerenskjold en de joker Berckmoes die helaas niet wordt gespeeld en de voor mij complete verassing Artz wel in de sprints dus dat is jammer.
Wat mooi is om te zien is dat tot nu toe nog heel veel verschillende teams op goud kunnen komen. Ik sta zelf op 94,6% maar had met beter opstellen een stuk hoger gestaan.
Rit 3: als vluchtersrit verwacht en hier 4x 0-punten voor renners en 127 bankpunten met 4 renners.
Rit 4: gegokt op UAE die juist de trui weg geeft en andere vluchters. (5x 0-punters) en 48 bank punten
Rit 7: Kooij als captain gezet na zijn overwinning. (Achteraf beter moeten inschatten met Girmay of Kanter) had 40 punten gescheeld.
Rit 9: Weer te veel op vlucht gegokt. Veilige punten waren er plus 30.
Team scoort in principe genoeg punten maar moet ze juist opstellen.
AK:
- Pogacar
- Vingegaard
- Del Torro
- Seixas
- Evenepoel
- Ayuso
- Skjelmose
- T H Johannessen
Sprint:
- Girmay
- Kooij
- Kanter
- Waerenskjold
- Gaviria
Team:
- Grosschartner
Heuvel/berg vlucht:
- Gregoire
- Aranburu
- Stuyven
- Storer
- Foss
TtT
- Kwiatkowski
Pogacar is torenhoge favoriet. Heeft nog een rekening te vereffenen van Tour '24 in Le Lioran. Die gaat hier, zo goed als zeker, winnen. Al je UAE'ers, AK kleppers en afvullen met mindere AK mannen is mijn tip. De vluchters zullen hooguit strijden voor de kruimels (bergpunten).
Sta je wat lager in t klassement en wil je nog stijgen en is je mindere AK man bijvoorbeeld Jegat of Van Wilder? Dan zou ik nog wel een Carapaz of VPP of Arensman spelen morgen. Veel kijk plezier!
Bij mij ook opstelstress voor morgen. Ik had gedacht dat er nu al wel een paar klassementsrenners gevallen/ziek waren geweest, maar nee hoor iedereen zit nog op de fiets.
Dus morgen maar 2 plaatsjes voor Pidcock, Carapaz, Skjelmose en van Wilder. Carapaz staat vrij vast, over laatste plek nog maar een nachtje slapen
Op dit moment sta ik nog in de top 500. Met de aankomende sprint ritten wil ik mijn plek verstevigen. Merk dat ik de grootste sprongen maak bij de sprintritten, AK stabiel blijf maar de vluchtersritten flink daal, zo ook gister.
Wat een luxe, morgen Gregoire, VPP en Baudin op de bank. Vooraf althans. Nu denk ik meer en meer dat het een AK dag gaat worden. Benieuwd of de Arend nog van de bank gaat komen.
Pogacar (c)
Del Toro
Vingegaard
Evenepoel
Seixas
Skjelmose
THJ
Carapaz
Martinez
Wij stonden een tijdje op goud, nu pendel ik tussen 99% en 97 op en neer. Elke etappe stijgen we een beetje. En dan in de vlucht etappes zakken we een flink stuk.
Heb ook echt geluk met kopman kiezen. Kooij goed, dan 2 keer Merlier goed. Verder ook in orde. De opstellingen zijn op een haar na allemaal perfect, terwijl we genoeg keuze nog hebben. En gister werd de schade beperkt door THJ.
1 uitvaller slechts, Cian. Het is al jaren geleden dat ons uitval pech bespaard is. Ik huil daar hier wel eens over. Elke keer pech. Dus als dat een keer niet zo is. Dan zeg ik het ook: alles zit mee.
En dat is toch wel zorgelijk. Alles zit mee en dan nog slechts 97,7%. Dat is te min voor een team met de historie en statuur van team Zadelpen.
Is het de hitte?
Heeft vooraf aangegeven voor deze rit te gaan. Logisch parcour op maat en Nationale feestdag. Ik heb hem niet over een andere bepaalde rit gehoord alleen deze. Dus als je m hebt zou ik hem opstellen(heb hem zelf overigens niet). Verder Gregoire die door de ploegleider zondag in bescherming werd genomen om te herstellen en daarom had ik hem gebankt. Ging hij toch n keer aan in het begin voor in de vlucht dus die stel ik op.alle fransen met een punch willen morgen. Of ze het gaan halen hangt geheel van Pogi en UAE af zoals zondag. Het is bijna geheel aan MVDP af dat die rit naar hem ging.
Ik sta sinds gisteren op goud zonder Merlier en Pedersen, ook maar 3 ipv 4 UAE mannen.
Tot nu toe elke sprintrit Philipsen captain gemaakt, wat geen vetpot is maar wel steeds top 5. Daarnaast wel een breed sprintteam met Waerenskjold, Kanter, Girmay, Fretin, Gaviria.
Gisteren aardig gestegen door Captain Pidcock en ook Baudin in de top 4.
Pogacar zal niet zo snel vol achter MvdP in de Tour aanrijden. Denk maar eens terug aan de Mur de Bretagne. Als dat Ayuso was geweest had elke UAE volle bak mogen gaan.
Inzake renners die deze etappe hadden omcirkelt met rood: leuk en aardig, maar als die withemden het niet willen ga je hier enkel bergpunten sprokkelen. Zonder waarschijnlijk zelfs maar een trui vast te mogen houden aan t eind van de dag. Ik heb zelf Baudin, maar het zegt natuurlijk veel dat hij zijn pijlen gisteren al afgeschoten heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.