Als je die in je team hebt, neem ik aan dat je hem hebt meegenomen voor klassements ritten. Daar is dit er 1 van. Baudin en VPP vallen in de categorie vluchters, waarbij VPP zelfs in de niche sterk klimmende vluchters. Maar het blijft koffiedik kijken. Bedenk voor jezelf voor welk renners je het hardst gaat juichen. Dat kan nog eens helpen om zo'n knoop door te hakken.
Ik heb zelf ook Baudin, VPP en daar bovenop THJ op de bank zitten. Maar met 7 man uit de top 10 van het AK en 2 UAE knechten blijft er domweg geen stoeltje meer over.
Normaal zou ik nu hele gekke dingen gaan uithalen met opstellen en cappen maar gouden beker is er nog dus we gaan voor.
Pogi + Toro + Mcnulty Ayuso Sjkelmose Lipowitz Carapaz Thj en meneer Vingegaard!
Op de bank
Jegat Healy Vauqelin+ Storer als aanvallers... Die etappe waar 357 niet opgesteld stond blijft je toch achtervolgen maar moet je niet proberen goed te maken door een aanvaller op te stellen 🤣 Dat gaat 9 van de 10x goed fout ak opstellen is ten allen tijden beter.
Door bankpunten ga je willen goed maken je kunt beter proberen steady te blijven presteren en de mannen opstellen die er ook echt bij gaan zitten. Heb de rest van de tour gesprijd gedaan dan krijg je niet het hoogste gemiddelde maar je blijft wel bij de gouden beker groep horen met een redelijke score;)
Als ik alle berichten zo lees en het tegenover mijn eigen team en keuzes zet, is het tot nu toe écht rommelen in de marge en bidden/hopen dat precies jouw renner dit keer wél in de vlucht vooruitblijft. De mix van GC mannen is nog niet onderscheidend tot nu toe: of je nou Seixas of Evenepoel hebt, het komt een beetje op dezelfde punten-range neer tot nu toe.
Ik heb Carapaz en stel 'm op. Meer vanuit de angst om niet de bankpunten precies te hebben als hij gaat, dan dat ik denk dat ie vooruitblijft.
Zit wel nog een beetje te zoeken waar ik nog verschil kan maken. Zit op 96%, maar moeilijk om die push naar boven door te zetten vooralsnog. Met cap-keuzes kan je weinig verschilmaken.
Dus Pogi - Del Toro - Lipo - Evenefritsie - Carapaz - Skjelmose en Vingi mogen het gaan doen vandaag! Van VPP en THJ verwacht ik stevig wat bankpunten. Let's go!
Aangezien TJH vandaag buiten heeft moeten slapen wisselt ie van plekje met Pidcock. Of toch McNulty ernaast en gokken op zowel Pidcock en TJH. Parcours lijkt me toch wel echt heel gunstig voor goede klimmers met een flinke punch (m.a.w., gunstig voor zowel TJH en Pidcock vs. bijv. een Lipowitz).
Veel mensen hebben hetzelfde dilemma. Hier stel ik op:
- 3x UAE (Pog, Del Toro, McNulty)
- 5x GC (Ving, Evenepoel, THJ, Skjelmose, Martinez)
- 1x Aanval/Bergtrui (Carapaz)
Daardoor blijft Pidcock op de bank, wat pijn doet, maar ja, er zijn maar 9 stoeltjes.
L. Martinez ook nog eens Frans, dus moet mee. Grégoire niet echt vertrouwen in.
Ook post ik tijdens de Tour weer VeloScore, dagelijkse gecombineerde voorspellingen op basis van 20+ predictors. De top stars zijn (vrij) logisch. Skjelmose staat wel wat laag, maar dat komt wss door zijn lage winstkans, wel stabiele kans op top 10/top 12 denk ik.
⭐️⭐️⭐️⭐️ Pogačar
⭐️⭐️⭐️ Del Toro, Vingegaard
⭐️⭐️ Carapaz, Pidcock, Seixas, Evenepoel, Tobias Halland Johannessen
⭐️ Ayuso, Martinez, Valentin Paret-Peintre, Van Eetvelt, Lipowitz
Meer details op Twitter/X :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.