Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 223 224 225 226
Ecco
BasBlok2304
Wat zijn de verwachtingen van O'Connor vandaag?

Hij doet momenteel (voor spek en bonen) mee aan de Tour de France dus hij zal wel gaan fietsen. 

Mister_Roan
TinoMartin
Sta op dit moment op 99,8 maar zie iedereen Skjelmose opstellen.. Heb nu het volgende: 4x UAE Vingeg...

Dan zou je het beste zelf kunnen weten aangezien je op 99,8 staat... 

Skjelmose heeft 6 basispunten van Pedersen. En kan ook nog top 10 eindigen in AK-rit.

VPP is puur gokken op de vlucht... 

Ecco
TinoMartin
Sta op dit moment op 99,8 maar zie iedereen Skjelmose opstellen.. Heb nu het volgende: 4x UAE Vingeg...

Dat kan je toch zelf wel bedenken, aangezien je heel stoer op 99.8% staat?

Laatst gewijzigd
Nicov11
Coureurs du Courage
Als je die in je team hebt, neem ik aan dat je hem hebt meegenomen voor klassements ritten. Daar is...

Heb je dan wel Carapaz mee deze etappe?

HetGroteOrakel

Pogacar (c), Vingegaard, Del Torro, McNulty, Ayuso, Skjelmose, Lipowitz en Evenepoel gaan sowieso mee. Laatste plekje is voor Carapaz, VPP of Van Wilder.

Ik neig vooralsnog naar Van Wilder, aangezien ik denk dat het een klassementsdag is en dat Carapaz en VPP het laten lopen als er geen kans op een overwinning is.

Iemand die mij van gedachte kan veranderen de komende 13 minuten?

CyclingDonkey
HetGroteOrakel
Pogacar (c), Vingegaard, Del Torro, McNulty, Ayuso, Skjelmose, Lipowitz en Evenepoel gaan sowieso me...

Ik heb hetzelfde dilemma. Ik ga voor vpp aangezien ik die voor vandaag mee heb en houd dus maar aan mijn plan vast. 

We gaan het zien. Hup!

Gellemuun750jaarstad

En wie moet Merlier weer redden om binnen de tijd te finishen?  Eenkhoorn uit Gellemuun. De meest onder waardeerde renner uit het peloton. Van mij hoeft ie die Merlier niet te redden want die zit niet in mijn team.

sprintgeit

Twee jaar geleden werd deze rit ook gereden en toen bevolkte de top 10 in het latere AK, ook de top 10 van de daguitslag. Ik gok op eenzelfde scenario vandaag als UAE inderdaad weer losgaat (grote kans).

* Pog 

** Jonas, del Toro

*** Remco, Seixas, Lipo

**** Ayuso, Skjelmose, Lenny, TJH

***** Carapaz, VPP, Eetvelt, Baudin, Bernal

Door de bizarre overmacht van UAE - waar ik er 4 van heb -, heb ik TJH - die ik dus met vrij veel zekerheid opschrijf voor top 12 - op de bank moeten laten. Skjelmose en Ayuso hebben met team/klassementspunten de voorkeur. 

Kleine vrees daarbij is dat ik Ayuso wel echt heb zien lijden al, en dat die gozer wel een historie heeft met er doorheen zakken in dit soort ritten.

Succes allemaal, zal ongetwijfeld weer dichtbij elkaar zitten!

berggie1987

Weet iemand of er iets met Merlier aan de hand is? Ik zit niet te kijken, maar lijkt me wel heel vroeg als hij nu al op 3 minuten rijdt zonder dat er een serieuze heuvel is geweest.

TinoMartin
Ecco
Dat kan je toch zelf wel bedenken, aangezien je heel stoer op 99.8% staat?

Wist niet dat je zo zuur kon reageren als ik even om hulp vroeg... Voor mij ook de tweede keer dat ik een Wielerspel echt wil begrijpen en serieus wil mee spelen. Ga jij wel lekker met 60%?

TourDeFranceUnchained
berggie1987
Weet iemand of er iets met Merlier aan de hand is? Ik zit niet te kijken, maar lijkt me wel heel vro...

4,5 minuut al en de bergen moeten nog komen. En ik maar denken dat Philipsen pas in week 3 het verschil gaat maken. 

Hidde98
berggie1987
Weet iemand of er iets met Merlier aan de hand is? Ik zit niet te kijken, maar lijkt me wel heel vro...

Geen berichtgeving. Maar hij heeft het wel donders zwaar, inmiddels 5 minuut 30 achterstand. Als je dan met het tempo wat ze vooraan rijden de finish binnen tijdlimiet moet gaan halen dan moet Merlier wel enorme klimbenen eronder hebben geschroefd.

berggie1987
Hidde98
Geen berichtgeving. Maar hij heeft het wel donders zwaar, inmiddels 5 minuut 30 achterstand. Als je...

Dat zou wel een (voor mij negatieve) gamechanger zijn als hij uitvalt. Was natuurlijk wel het risico bij een uitgeklede sprintploeg. Hup Girmay. 

Hidde98
berggie1987
Dat zou wel een (voor mij negatieve) gamechanger zijn als hij uitvalt. Was natuurlijk wel het risico...

Snap ik zou het niemand ook gunnen (maar nog het meeste hem zelf niet), man rijdt geweldige sprints en rijdt iedereen daar op een hoop.

Johan Hofman

Oei voor mij is Merlier ook de enige sprinter die ik telkens captain kon maken in de sprints, zal dus ook een flinke aderlating zijn mocht hij buiten tijd finishen.

chip 010

Als dit zo door gaat wordt het zeker buiten tijd voor Merlier. Al meer dan 6 minuten op het peleton en meer dan 7 minuten op de mannen vooraan.

en dan beginnen nu de heuvels/bergen pas

Gaat een heel hoop teams morgen en overmorgen punten kosten.

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck

Benieuwd of deze vlucht het gaat redden, want dan zijn er weer een hoop bankpunten te tellen..

berggie1987
chip 010
Als dit zo door gaat wordt het zeker buiten tijd voor Merlier. Al meer dan 6 minuten op het peleton...

Hebben ze goede plakbidons bij quickstep? Gaat er een hoop nodig hebben. 

romanoww

Tijdens de eerste 10 minuten van de uitzending was er een fragment waarin Pogi aangaf dat ie vandaag wil winnen, toch gebrand op revanche. Ik schat de kans dat de vlucht het haalt 1%.

oli4g

Merlier zit daar trouwens met 2 ploegmakkers, plus Bauhaus, Gaviria en Veistroffer. Als Merlier lijkt te OTL en zijn ploegmaats laten hem achter, ziet dat er ook niet goed uit voor die laatste 3.

TilburgsTrots
Johan Hofman
Oei voor mij is Merlier ook de enige sprinter die ik telkens captain kon maken in de sprints, zal du...

Merlier zal dit wel halen. Kan hij morgen en overmorgen weer mooi naar de 1e plek sprinten. Zou mij verbazen als hij de tour uitrijdt.

TourDeFranceUnchained
oli4g
Merlier zit daar trouwens met 2 ploegmakkers, plus Bauhaus, Gaviria en Veistroffer. Als Merlier lijk...

Bij een gemiddelde snelheid van 43 km/u over dit parcours zou de eindtijd uitkomen op een kleine 4uur (ongeveer 3uur en 50/55min). Met een tijdslimiet van 11%, die zover ik weet nog niet verhoogd is, moeten Merlier en co dus binnen een minuut of 25-26 binnen komen na Pogacar. De achterstand is nu 15min dus ze hebben nog 10min speling in principe. Zal een race tegen de klok worden in ieder geval!

bdebouwer
TourDeFranceUnchained
Bij een gemiddelde snelheid van 43 km/u over dit parcours zou de eindtijd uitkomen op een kleine 4uu...

Het tijdslimiet is geen 11%, maar 13%-17% volgens mij afhankelijk van de daadwerkelijke snelheid van de etappe.

TilburgsTrots
bdebouwer
Het tijdslimiet is geen 11%, maar 13%-17% volgens mij afhankelijk van de daadwerkelijke snelheid van...

Klopt idd. Tijdslimiet is afhankelijk van de snelheid tussen de 40 tot 54 minuten. Dat zal Merlier wel halen

TourDeFranceUnchained
bdebouwer
Het tijdslimiet is geen 11%, maar 13%-17% volgens mij afhankelijk van de daadwerkelijke snelheid van...

Sorry had verkeerd gelezen, als ik me niet vergis is het maximale percentage in dit soort bergetappes met een snelheid van +40 gemiddeld 19%. Dat zou neerkomen op pakweg 44 minuten. Ze zitten wel inmiddels alweer op bijna 20min maar dat zullen ze dan inderdaad wel halen lijkt me.

edit: op basis van 43km/h gemiddeld deze etappe 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 223 224 225 226

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.