Dan zou je het beste zelf kunnen weten aangezien je op 99,8 staat...
Skjelmose heeft 6 basispunten van Pedersen. En kan ook nog top 10 eindigen in AK-rit.
VPP is puur gokken op de vlucht...
Pogacar (c), Vingegaard, Del Torro, McNulty, Ayuso, Skjelmose, Lipowitz en Evenepoel gaan sowieso mee. Laatste plekje is voor Carapaz, VPP of Van Wilder.
Ik neig vooralsnog naar Van Wilder, aangezien ik denk dat het een klassementsdag is en dat Carapaz en VPP het laten lopen als er geen kans op een overwinning is.
Iemand die mij van gedachte kan veranderen de komende 13 minuten?
Twee jaar geleden werd deze rit ook gereden en toen bevolkte de top 10 in het latere AK, ook de top 10 van de daguitslag. Ik gok op eenzelfde scenario vandaag als UAE inderdaad weer losgaat (grote kans).
* Pog
** Jonas, del Toro
*** Remco, Seixas, Lipo
**** Ayuso, Skjelmose, Lenny, TJH
***** Carapaz, VPP, Eetvelt, Baudin, Bernal
Door de bizarre overmacht van UAE - waar ik er 4 van heb -, heb ik TJH - die ik dus met vrij veel zekerheid opschrijf voor top 12 - op de bank moeten laten. Skjelmose en Ayuso hebben met team/klassementspunten de voorkeur.
Kleine vrees daarbij is dat ik Ayuso wel echt heb zien lijden al, en dat die gozer wel een historie heeft met er doorheen zakken in dit soort ritten.
Succes allemaal, zal ongetwijfeld weer dichtbij elkaar zitten!
Geen berichtgeving. Maar hij heeft het wel donders zwaar, inmiddels 5 minuut 30 achterstand. Als je dan met het tempo wat ze vooraan rijden de finish binnen tijdlimiet moet gaan halen dan moet Merlier wel enorme klimbenen eronder hebben geschroefd.
Bij een gemiddelde snelheid van 43 km/u over dit parcours zou de eindtijd uitkomen op een kleine 4uur (ongeveer 3uur en 50/55min). Met een tijdslimiet van 11%, die zover ik weet nog niet verhoogd is, moeten Merlier en co dus binnen een minuut of 25-26 binnen komen na Pogacar. De achterstand is nu 15min dus ze hebben nog 10min speling in principe. Zal een race tegen de klok worden in ieder geval!
Sorry had verkeerd gelezen, als ik me niet vergis is het maximale percentage in dit soort bergetappes met een snelheid van +40 gemiddeld 19%. Dat zou neerkomen op pakweg 44 minuten. Ze zitten wel inmiddels alweer op bijna 20min maar dat zullen ze dan inderdaad wel halen lijkt me.
edit: op basis van 43km/h gemiddeld deze etappe
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.