Met de zwaarste beklimmingen die nog moeten komen zou 10 minuten speling funest zijn. Wat het wel gaat worden weet ik ook niet, maar krap lijkt het sowieso te gaan worden. Waar zie je overigens die huidige achterstand van 20 minuten? Op PCS houden ze het al een tijdje niet meer bij iig.
Aan de ene kant gun je niemand uitvallers, aan de andere kant heb ik de smalle basis van Merlier wel meegewogen in mijn beslissing hem niet te selecteren..
Even een korte update vanuit het 4xUAE vs 2xUAE + Ayuso & Kuss-kamp:
De rit van zondag was vet oogsten voor 4xUAE en deed pijn. Door Ayuso (en een extra plekje, voor Lenny) loop ik vandaag weer wat in op Pogi & zn boys.
4xUAE is op t moment 26 punten beter. Maar: ik klaag niet, sta er prima voor en hoop dat mijn mannen deze lijn doortrekken.
Aangezien we nu weer door de ranglijst kunnen scrollen, eens gaan kijken hoeveel teams van de top 50 Vingegaard-loos zijn. Dit blijken er 3 te zijn. Kanttekening daarbij: de huidige nummer 2 hoort daar bij. Kunnen dus best stellen dat Vingegaard geen musthave is. Overigens maakt hij een hogere score verkrijgen wel makkelijker, blijkt hier wederom uit. Ik vraag me wel af: wat zijn volgens jullie dan wel musthaves geweest tot nu toe? Zal em zelf aftrappen:
- Pogacar
- Del Toro
- Skjelmose
- 3de UAE'er
Sowieso wat een scores zeg; ik heb zelf vandaag weer ruim boven de 400 gescoord. En dan zijn er mensen die de volledige top 9 opstellen. Echt bizar.
Grappig dat je dat hebt uitgezocht. Ik ben die nr. 2 overigens en de absolute musthave is wat mij betreft Pedersen. Twee keer op de juiste rit gecapt en er komen nog wat ritten aan waar ik hem weer cap. Ik heb de strategie genomen van een absolute kopman per rit (Pogi, Merlier en Pedersen) + bijna volledige treinen erachteraan (4x UAE, 4x Lidl en 3x Quickstep).
Ik ben geschrokken, ik sta gewoon 2e in het flitsforum ✌️ en dat zonder ook maar een visma renner.
het verlies van de witte trui gaat morgen echter wel echt pijn doen. Hopelijk kan melier de groene trui pakken dat gaat de pijn verzachten echter ben ik bang dat da niet gaat lukken
Voor 1 miljoen kanter. Heeft al 121 punten en als hij weer 2x 6e wordt en misschien 5e in het punten klassement ofzo, pakt hij 200 punten. De meeste punten per miljoen waarschijnlijk voor een sprinter.
Ja, leuk dat je reageert. Mooi team, goed nagedacht over die verdeling qua caps. Pakt erg goed uit, zeker met Merlier en Pedersen die beide goed leveren. Ik ben het wel met je eens dat Pedersen een musthave is voor een absolute topscore. Al denk ik dat een gouden beker ook te halen is zonder hem. Maar dat geldt dus praktisch voor iedereen.
Heb zelf Simmons, Baudin & MvG voor de overgangsetappes. In mindere mate ook nog VPP, v Eetvelt & Berckmoes. Die doen het prima, maar mis Pedersen zeker.
Nee voor goud zal je veel meer moeten hebben.
Als het zo door gaat zal je voor goud waarschijnlijk tussen de 7000 - 7500 punten moeten halen. Dus waarschijnlijk ergens tussen de 155-170 per miljoen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.