@hidde gewoon delen, 2e overall daar zijn we allemaal jaloers op. Mensen die nooit iets posten alleen hun prachtige scores zonder extra info zit niemand op te wachten. en timanovic zo hoort het ook, Klassiekerspel ikke slechts 23% ofzo, shit happens. Philipsen wel of niet disc. Scheelt een 100 punten.
Nou moe, nog nooit de jury zien terugkomen op zo'n beslissing. Die dsq kwam mij beslist niet slecht uit, hoewel mij ook nog onduidelijk is wat er nou helemaal aan de hand was. Maar ik ben zelf ook meer dan eens benadeeld door discutabele jury beslissingen (of eigenlijk niet discutabel maar overduidelijk fout), dus vond het ook weer geen heel groot probleem dat het nu eens in mijn voordeel uitpakte.
Het gezeur over Philipsen die niet levert cq zijn status niet waar maakt begint me wel een beetje de neus uit te komen. Ik begrijp dat veel mensen hem hier hebben gekozen en de eerste dagen wellicht teleurgesteld waren met zijn resultaten. Maar inmiddels 4 sprints verder mogen we gerust concluderen dat hij de meest constante is van de top sprinters. Fijne cap en als je ipv hem Kanter of een andere knakker bent gaan cappen verdien je het in mijn ogen ook niet om hoog te staan. Ik ga morgen, na de laatste sprintrit, een overzicht maken met behaalde punten puur op basis van de etappe. Ik laat bewust even het groen daarbuiten om zo een zo clean mogelijk 'sprintklassement' te krijgen.
Je weet dat je dit gewoon in scorito kunt zien?
177 punten Jasper Philipsen (-10 van winst MVDP) = 167
Merlier: 170 punten
Als je naar etappe 11 gaat zie je bovenin
team - uitslag - verslag - punten - klassement - en dan klein beetje swipen op mobiel zie je 'scorito stats' en dan klik je op 'punten'
Houdt er dus rekening mee dat dit alle punten zijn die ze hebben kunnen halen... ook in klassementsdag etappes voor de puntenklassement
Joh.. er gaat een wereld voor me open. :p
Ik ken deze functie wel, maar er staan de punten van TTT, PK en dergelijke allemaal bij. Het gaat mij om de pure sprint resultaten straks na 5 etappes.
Ik heb al een kleine tussenstand gemaakt, zodat ik em morgen makkelijk kan afmaken. Wat opvalt is dat er 19 namen zijn die praktisch alle top 20 plekken uit de 4 verreden etappes bezetten. Met veel sprinters die 4 uit 4 sprinten qua top20 en dan nog een boel 3 uit 4. In de top 5 renners die op een schamele 18 punten verschil tussen 1 en 5 van elkaar staan. Kan morgen nog veel in veranderen, maar kans is levensgroot dat 1 van deze 5 zich sprintgod van deze Tour mag noemen.
Als je Philipsen in de 4 sprintetappes gecapt zou hebben, had je 280 punten behaald. Voor Merlier komt dit aantal op 304. Dus het zal nog spannend worden en zoals al meerdere keren benoemd zullen de groene trui en etappe 17/21 hierin beslissend zijn.
Totaal weet ik niet maar als je naar je teamselectie van morgen gaat, kun je al je renners aanklikken en de specifieke behaalde punten voor jou zien per renner. Die zijn dan dikgedrukt per etappe.
Hierbij het overzicht tot nu toe punten enkel van ettappe uitslag:
| uitslag | scoritopunten | Etappe 5 | Etappe 7 | Etappe 8 | Etappe 11 |
| 1 | 50 | Kooij | Merlier | Merlier | Waerenskjold |
| 2 | 44 | Kanter | Waerenskjold | Girmay | Kooij |
| 3 | 40 | Merlier | Girmay | Kooij | Philipsen |
| 4 | 36 | Artz | Kanter | Philipsen | Fretin |
| 5 | 32 | Philipsen | Philipsen | Bittner | Artz |
| 6 | 30 | Girmay | Bauhaus | Pluimers | Girmay |
| 7 | 28 | Pedersen | Artz | Ackermann | Turgis |
| 8 | 26 | Fretin | Godon | russo | russo |
| 9 | 24 | Turgis | Pedersen | Kanter | Gaviria |
| 10 | 22 | Waerenskjold | asbroeck | Fretin | Ackermann |
| 11 | 20 | Berckmoes | Bittner | Waerenskjold | Pedersen |
| 12 | 18 | Ackermann | Ackermann | Pedersen | Pluimers |
| 13 | 16 | russo | Fretin | Gaviria | Berckmoes |
| 14 | 14 | Pluimers | Gaviria | Godon | Oldani |
| 15 | 12 | Godon | Turgis | Turgis | Merlier |
| 16 | 10 | Bittner | russo | vdPoel | Biermans |
| 17 | 8 | Gaviria | Berckmoes | Bauhaus | Wright |
| 18 | 6 | Bauhaus | Pluimers | Berckmoes | Kanter |
| 19 | 4 | Teunissen | Wright | Wright | Cort |
| 20 | 2 | Gate | Gate | Pacher | Asgreen |
| Merlier | 152 | ||||
| Girmay | 144 | ||||
| Philipsen | 140 | ||||
| Waerenskjold | 136 | ||||
| Kooij | 134 | ||||
| Kanter | 110 | ||||
| Fretin | 100 | ||||
| Artz | 96 | ||||
| Pedersen | 90 | ||||
| Ackerman | 86 | ||||
| Russo | 78 | ||||
| Turgis | 76 | ||||
| Gaviria | 62 | ||||
| Bittner | 62 | ||||
| Bauhaus | 44 |
Gisteren helaas Godon en Bittner die nergens te bekennen waren. Vingegaard en McNulty voor hun op het bankje gezet, wederom 28 bankpunten erbij dus.
Ondertussen wel weer gestegen naar 93,5%, maar wel al 382 bankpunten (waarvan 177 in E3). We gaan dus langzaam weer richting de bekers. Ik kijk dan wel naar bankpunten aan de hand van de 9 opgestelde renners en niet naar wat er totaal onderaan per etappe staat. Want er zijn ook dagen dat alle 9 opgestelde renners meer punten gehaald hebben dan iedereen op de bank en dan zijn die bankpunten wat mij betreft onterecht.
Wat te doen vandaag met Godon & Bittner. Voor nu neig ik ernaar om Ving of McNulty op te stellen tkv Godon. Bittner werd al eens 5e, Godon zie ik dat niet redden.
@ Russo, ken hem wel als mogelijke meesprinter, nog niet aan gedacht omdat Turgis er is.
@NicoV11 Ja ik mis die scores ook zat vroeger als tab 'totaal' achter de laatste etappe / klassieker.
@CduC, Girmay kon je m.i. niet omheen gezien prijs / kwaliteit / historie, maar bij de andere 3 dure jongens waren er prima redenen om ze niet te kiezen. Philipsen kans op disq, en Merlier en Kooij gingen niet voor groen. Sowieso is er de kans voor elke sprinter op een valpartij of ingesloten raken.
Philipsen is een prima pick uiteraard, denk alleen dat niemand vreemd opkijkt als disq. staat achter zijn naam. Als je de ballen had om enkel 1 miljoen sprinters te kiezen, en daardoor Pedersen en alle klassementstoppers in je team hebt en daarmee je gouden beker haalt is dat toch gewoon een wellicht risicovolle maar mooie strategie.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.