Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 231 ... 281 282
Frankd85
Witte87
Gisteren helaas Godon en Bittner die nergens te bekennen waren. Vingegaard en McNulty voor hun op he...

Bittner zou ik zeker opstellen idd. Godon bank ik vandaag ook voor Ving. 

Hidde98
Witte87
Gisteren helaas Godon en Bittner die nergens te bekennen waren. Vingegaard en McNulty voor hun op he...

In jouw situatie en het op een uitschieter daar uitblijven van top 10 resultaten van Godon snap ik als je Vingegaard/McNulty meeneemt vandaag voor Godon. Bittner is ook wisselvallig tot nu toe, alleen snap dat je met zijn upside fomo hebt.

Hidde98
chip 010
Hierbij het overzicht tot nu toe punten enkel van ettappe uitslag: uitslag scoritopunten Etappe 5...

Grappig, mooi aantal punten!

Hidde98

Dank allen voor de leuke reacties! Parijs is nog ver en mijn ak team is:
- tenzij uae blijft domineren
- lidl het zo goed blijft doen met tevens wit
- Plek 2/3 t/m 8 zo dicht bij elkaar blijft

niet sterk genoeg om deze positie vast te houden denk ik.
Maar ik zal jullie eind deze week een update geven met de 2e rustdag hoe het ervoor staat!

Daarnaast blijf ik actief deelnemer van het forum. 😀 

Jackie

Ik weet het moet nu eigenlijk gaan over de sprintetappe van vandaag.

Toch wil ik alvast met een schuin oog naar morgen kijken: 

Pogi is duidelijk niet te kloppen bergop. In de laatste week 5 aankomsten bergop.

Morgen echter de laatste 30 km vrije val naar beneden.

Het lijkt ook nog eens te gaan regenen met alle gevaren vandien.

Zullen de klassementsrenners morgen juist niet iets proberen en slinken daardoor de kans op een vlucht ?

Hoe denken jullie als kenners daarover?

Hidde98
Jackie
Ik weet het moet nu eigenlijk gaan over de sprintetappe van vandaag. Toch wil ik alvast met een schu...

Lijkt mij dat AK het wel op een akkoord gooit als die laatste afdaling echt gevaarlijk blijkt te zijn met regen, tenzij een Evenepoel (kan goed dalen) daar anders over denkt. Zie Pogi hier geen onnodige risico's gaan nemen, dus acht de kans op de vlucht eigenlijk groter hierdoor.
Kan mij nog een etappe vorig jaar herinneren dat AK het ook op een akkoord had gegooid in de laatste afdaling vanwege regen.
Correctie: organisatie greep in bij etappe 20 2025 tour en bevroor de tijdverschillen na Montmartre.

Laatst gewijzigd
Rad
Hidde98
Dank allen voor de leuke reacties! Parijs is nog ver en mijn ak team is:- tenzij uae blijft dominere...

Goed bezig! Hopelijk blijf je tijdens de Vuelta ook zo actief, wie weet kan ik er nog een bekertje mee in de wacht slepen dan haha

Coureurs du Courage
chip 010
Hierbij het overzicht tot nu toe punten enkel van ettappe uitslag: uitslag scoritopunten Etappe 5...

Altijd fijn dat als je iets aanbied en dat iemand anders dan je werk overneemt 😂.

Update je em vandaag na de etappe? Bedankt alvast. 🙏

Coureurs du Courage
klaas drr
@ Russo, ken hem wel als mogelijke meesprinter, nog niet aan gedacht omdat Turgis er is.  @NicoV11 J...

Ja, Girmay voelt wel als een groot gemis. Ik heb dan wel Kooij en Merlier die prima scoren in de etappes, maar mis straks voor de eindafrekening de top3 van het PK. Dat gaat pijn doen. Hopelijk gaan Kanter en Waerenskjold zich daar lekker in (blijven) mengen.

Ottieman

Vandaag toch Turgis en Bauhaus er maar op vingegaard bank! Of dat slim is om die 12 verloren punten goed te maken van gisteren met Turgis weet je pas na de etappe natuurlijk 

ditisdavid
Hidde98
Dank allen voor de leuke reacties! Parijs is nog ver en mijn ak team is:- tenzij uae blijft dominere...

Je kan ook echt nog heel ver vallen in dit stadium, zeker als het nog dicht op elkaar zit. Ik stond in deze fase van de Vuelta van 2018 enkele dagen eerste van heel Scorito zonder de uiteindelijke toptwee (Simon Yates en Mas, waarbij eerstgenoemde op dat moment al in het rood reed). Uiteindelijk niet eens aan brons gekomen.

sprintgeit
Jackie
Ik weet het moet nu eigenlijk gaan over de sprintetappe van vandaag. Toch wil ik alvast met een schu...

Mijn 2 cents.

Lang gevecht om de vlucht door vlakke terrein, moeilijk wegkomen.

Mannen als TJH, Pidcock, Carapaz -eigenlijk iedereen van P10 tot P30 - gaan proberen met "tuckbuddies" in de vlucht te komen, om zo terug in top 10 te komen.

Vlucht wordt hoe dan ook sterk, maar ze moeten hopen dat het niet té lang duurt anders kan UAE wel eens verleidt worden om "voor het ploegenklassement te gaan".

Toch denk ik dat het voor de vlucht is. Scorito wise is het denk ik de kunst een mix van zekere punten en een paar vluchtgokjes te nemen. Captain is denk ik het grootste vraagteken. 

Heb nog niet echt in detail naar de laatste klim gekeken, dus als 'ie softer is dan ik nu denk dan kun je zelfs een Matthews of Pedersen nog opstellen met zo'n vlakke aanloop. Al lijkt dat me wel een stretch.

*Carapaz

** TJH, Pidcock

*** Romo, Tejada, Simmons

**** MvdP, Bernal, Pogacar, del Toro

***** Eetvelt, Baudin, VPP, REV, Vacek

eskabee13
Frankd85

Ik stel zelf Godon en Turgis op ipv Vingegaard en Gross. 
Enerzijds omdat ik dit leuker vind om de sprint te kijken en anderzijds omdat deze 2 meestal rond de 15e plek rijden en dus break even draaien met upside. 
Gisteren heeft Turgis het puntenverlies van Godon goed gemaakt. 
Daarom dat ik ze beide opstel of beide bank, zodat ze elkaars verlies kunnen opvangen. 
Als je er goed voor staat zou ik de zekere bankpunten kiezen, anders toch je B en C sprinters opstellen om iets goed te kunnen maken. 
Heeft er iemand op het forum Huub Artz meegenomen en met welke reden had je hem vooraf geselecteerd? Bij mij was hij nooit op de radar verschenen voor deze tour. 

eskabee13
Frankd85

Ik stel zelf Godon en Turgis op ipv Vingegaard en Gross. 
Enerzijds omdat ik dit leuker vind om de sprint te kijken en anderzijds omdat deze 2 meestal rond de 15e plek rijden en dus break even draaien met upside. 
Gisteren heeft Turgis het puntenverlies van Godon goed gemaakt. 
Daarom dat ik ze beide opstel of beide bank, zodat ze elkaars verlies kunnen opvangen. 
Als je er goed voor staat zou ik de zekere bankpunten kiezen, anders toch je B en C sprinters opstellen om iets goed te kunnen maken. 
Heeft er iemand op het forum Huub Artz meegenomen en met welke reden had je hem vooraf geselecteerd? Bij mij was hij nooit op de radar verschenen voor deze tour. 

berggie1987

Mijn two cents: mvdp mag nooit een ster krijgen in een bergetappe. Ik ga ook niet zo mee in het verhaal dat hij eerst slechte benen had en nu goede benen. De eerdere  etappes waren in mijn ogen gewoon te zwaar. Zo lang ik wielrennen kijk is mvdp een topper in heuvelgebied (3e categorie). En is alles wat qua zwaarte redoute of zwaarder is er teveel aan. 

Kan iemand een voorbeeld geven van een dag waarin hij wel een serieuze berg aankon?

madeinstars
berggie1987
Mijn two cents: mvdp mag nooit een ster krijgen in een bergetappe. Ik ga ook niet zo mee in het verh...

Op zich me eens, maar op de Suc au May was hij wel heel indrukwekkend en dat is langer/zwaarder dan waar hij normaal goed in is. Morgen is er een hele lange vlakke aanloop, dat maakt het voor de VPP's en Storers (lichte klimmers) lastiger om mee te zitten en het maakt dat ze in principe meer energie verspillen om de vlucht te dragen op het vlakke. Het zou morgen natuurlijk zomaar kunnen dat Van der Poel morgen meer met de Zimmermans, Baudins, Campenaertsen en Vaceks in de ontsnapping zit, dan met de Carapazzen, VPP's en Lenny's van deze wereld. Dan maakt hij op een goede dag wat mij betreft kans om te winnen in de vorm die hij zondag had.

J N
berggie1987
Mijn two cents: mvdp mag nooit een ster krijgen in een bergetappe. Ik ga ook niet zo mee in het verh...

Ik heb geen Artz maar wel Berckmoes. Deze met oog op wegvallen De Lie en de verwachtingen dat hij de nummer 1 sprinter zou worden maar dat valt tegen (stel hem zelfs vandaag niet op ivm teampunten uae..)

klaas drr

Wat volgt is een razende afdaling richting Belfort. De eerste helft is een echte duikvlucht, de tweede helft een dalend vals plat door de vallei, al wacht er in de laatste 4 kilometer nog een strook van 670 meter à 5,1%.  Ik volg madeinstarts,  die stijgende strook is spek naar de bek voor MVDP,  en ik durf Pedersen in deze vorm zelfs wel te cappen.  

Hidde98
ditisdavid
Je kan ook echt nog heel ver vallen in dit stadium, zeker als het nog dicht op elkaar zit. Ik stond...

Snap ik, daarom reken ik mijzelf ook nog zeker niet rijk! Als het veel ak dagen blijven en iedereen blijft op zijn fiets zitten is het voor mij goed. Gaan de vluchtersdagen naar types Carapaz/Thj ga ik daar wel pt op inleveren. Dus eigenlijk alles afhankelijk hoe lang het duurt om een vlucht te vormen en hoeveel etappes uae nog wilt winnen.

chip 010
Coureurs du Courage
Altijd fijn dat als je iets aanbied en dat iemand anders dan je werk overneemt 😂. Update je em vand...

Ja ik was zelf ook zeer benieuwd naar aanleiding van je bericht. En dacht is 5 minuten werk.

Ik zal hem vanavond na de etappe updaten en delen.

kciM
J N
Ik heb geen Artz maar wel Berckmoes. Deze met oog op wegvallen De Lie en de verwachtingen dat hij de...

Ik heb hetzelfde voor. 

Hidde98

Finish laatste 100m toch weer niet kaarsrecht, ideale lijn loopt van rechts naar links.. Top..!
Sprinterploegen vrezen zwaardere dag dan gisteren omdat het meer op en af is en dus kans dat vlucht weg blijft nog groter.
Ook interessant: Bini noemt in zijn interview dat etappe 17 ook nog een sprintkans is. Snap de gedachte met begin bergop, geen denderende percentages en na afdaling "vlak", alleen dat spreekt ook wel sterke vlucht aan en doet mij een beetje herinneren aan etappe 4 Giro dit jaar waar Movistar op kop ging zitten vanaf de berg voor Aular. Die zat alleen pas later in de etappe dus terugkeren was moeilijker, hier hebben de puurdere sprinters meer tijd daarvoor. 

Laatst gewijzigd
Zitvlees
sprintgeit
Mijn 2 cents. Lang gevecht om de vlucht door vlakke terrein, moeilijk wegkomen. Mannen als TJH, Pidc...

sterke analyse. Is Gregoire al weer fit? In dat geval ook een kanshebber?

berggie1987

Ik heb morgen weinig vluchters waar ik echt vertrouwen in heb. Vpp zou nog mijn sterkste zijn. Neig dus naar ak kopman. 

Om het toch nog spannend en creatief te maken overweeg ik del Toro ipv Pogacar ( gezien zijn sterke sprints eerder dit jaar) Kan iemand me even een spiegel voorhouden dat dat een belachelijk plan is?

Mister_Roan
berggie1987
Ik heb morgen weinig vluchters waar ik echt vertrouwen in heb. Vpp zou nog mijn sterkste zijn. Neig...

Ik weet niet op welk percentage je staat en of je nog voor een bekertje kunt gaan... als je een sprong moet maken vanaf 80-90 regionen... kun je het een keer wagen.

1 2 ... 231 ... 281 282

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.