Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 230 231 232 233
Ottieman

Bauhaus bank Turgis in! Pak ik toch die 12 punten van gisteren terug op sommige die Bauhaus hebben opgesteld 

Milan81766
Milan81766
Clement Russo zie ik wel een paar keer meesprinten. Vorig jaar 1x 6de en 1x 9de in de sprint. Geen m...

Ik had jullie van tevoren gewaarschuwd ;) 

madeinstars

Pff zit niet tegen dat Godon en Waerenskjold de laatste sprintetappe uitvallen. Zonde van de punten vandaag, maar beter nu dan etappe 5.

berggie1987
Milan81766
Ik had jullie van tevoren gewaarschuwd ;) 

Ik zat te twijfelen tussen turgis en Russo. Blijkt dat het niks uitmaakt en je ze gewoon allebei had moeten nemen. Eindigen elke dag precies na elkaar in de uitslag. 

Ottieman

251 punten vandaag mag niet klagen gisteren baaldag met Turgis bank Bauhaus wel er op dat is een foutje geweest vandaag hersteld.

431 plekjes gestegen!!! naar 95,7% eigenlijk precies waar ik gisteren stond:) Nu geen sprint meer op 17e etappe na! Nu komen de bergen dat gaan weer veel keuzes worden qua opstelling!

Maracas

Ben benieuwd naar jullie bevindingen over morgen! Wie stellen jullie op?

chip 010
Coureurs du Courage
Altijd fijn dat als je iets aanbied en dat iemand anders dan je werk overneemt 😂. Update je em vand...

Zoals beloofd de update met de rit van vandaag er bij.
Het overzicht is enkel de punten vanuit de rituitslag,
de punten voor de truien zijn niet meegerekend.

uitslag scorito punten Etappe 5 Etappe 7 Etappe 8 Etappe 11 Etappe 12
1 50 Kooij Merlier Merlier Waerenskjold Merlier
2 44 Kanter Waerenskjold Girmay Kooij Kooij
3 40 Merlier Girmay Kooij Philipsen Philipsen
4 36 Artz Kanter Philipsen Fretin Girmay
5 32 Philipsen Philipsen Bittner Artz Fretin
6 30 Girmay Bauhaus Pluimers Girmay Turgis
7 28 Pedersen Artz Ackermann Turgis Kanter
8 26 Fretin Godon russo russo russo
9 24 Turgis Pedersen Kanter Gaviria Pedersen
10 22 Waerenskjold asbroeck Fretin Ackermann Artz
11 20 Berckmoes Bittner Waerenskjold Pedersen Pluimers
12 18 Ackermann Ackermann Pedersen Pluimers Wright
13 16 russo Fretin Gaviria Berckmoes Biermans
14 14 Pluimers Gaviria Godon Oldani vdPoel
15 12 Godon Turgis Turgis Merlier Ackermann
16 10 Bittner russo vdPoel Biermans Stuyven
17 8 Gaviria Berckmoes Bauhaus Wright Van Mechelen
18 6 Bauhaus Pluimers Berckmoes Kanter Vermeersch
19 4 Teunissen Wright Wright Cort Evenepoel
20 2 Gate Gate Pacher Asgreen Asgreen

1 Merlier 202        
2 Girmay 180        
3 Philipsen 180        
4 Kooij 178        
5 Kanter 138        
6 Waerenskjold 136        
7 Fretin 132        
8 Artz 118        
9 Pedersen 114        
10 Turgis 106        
11 Russo 104        
12 Ackerman 98        
13 Pluimers 88        
14 Gaviria 62        
15 Bittner 62        
16 Godon 52        
17 Berckmoes 50        
18 Bauhaus 44        

eskabee13
Maracas
Ben benieuwd naar jullie bevindingen over morgen! Wie stellen jullie op?

Dit is wat ik momenteel heb staan voor morgen:

Truipunten: Pog, del toro, Gross Vingegaard en Ayuso 

Aanvallers: Pidcock (c?), Van Eetvelt, Van Gils en Foss

Kunnen er nog in komen: Skjellmose, Evenepoel, Van Wilder, Verstrynge. 

Jackie

Ik vroeg vanochtend al wat jullie gedachten zijn voor morgen.

Morgen in de afdaling wordt er regen en zelfs onweer verwacht.

Hidde denkt dat de AK renners het misschien wel op een akkoordje kunnen gooien en dat daardoor de vluchters meer kans maken.

Zou kunnen maar heb zelf het gevoel (voor wat het waard is) dat juist de AK renners in de aanval gaan. 

Bergop is Pogi niet te verslaan dan maar misschien bergaf.

Ik weet dat Pogi, Mohoric en Pidcock goed kunnen dalen. Mijn kennis is niet groot genoeg om te weten wie van de AK renners goed kunnen dalen.

Ook nieuwsgierig naar Baudin , Voisard en VPP. 

Thanx 

Ecco

Lastig morgen. Twijfel over Vacek. Zet sowieso 4 x UAE, Ving en REv in, en dan Carapats en THJ als vluchters. Dan heb ik dus nog één plekje over.

Wordt het weer een Pedersen show? Dan wil ik Vacek en eigenlijk ook Skjel. Mag Vacek het zelf eens proberen? Niet met de baas in het groene kleinood toch zeker?

Of toch vol op AK met IvW?

Cappen is ook lastig. Mijn hart zegt Carapaz maar mijn hoofd Pogi 

Moeilijk...

Laatst gewijzigd
GLo

Ik zou dagelijks mijn stand doorgeven: Ronde 91%, Totaalstand nu 79%

Laatst gewijzigd
Ecco
Jackie
Ik vroeg vanochtend al wat jullie gedachten zijn voor morgen. Morgen in de afdaling wordt er regen e...

Volgens mij is Carapaz een sterke daler. En REv ook? Weet het ook niet precies...

Scorito-burrito

Is pidcock helemaal de oude na zijn valpartij?! 

TourDeFranceUnchained

Morgen wordt natuurlijk een echte vluchtersetappe. Geen enkele AK ploeg gaat 170km tot de klim op het vlakke controleren om dan vervolgens misschien 5 seconde te pakken aan de meet. 

Ben Van Heck

Pogi
Del Toro
Vingegaard
McNulty
Seixas
REV
Carapaz
THJ
VPP

Voor morgen ga ik hiervoor. Twijfel tussen Carapaz en Pogi cap. VPP zou ook Skjelmose kunnen worden, maar die zal niet de vlucht in gaan/mogen verwacht ik. Het zal nu toch wel eens voor de vluchters zijn verwacht ik?

madeinstars

Met de lange vlakke aanloop, het feit dat het 200km is en dat er zaterdag en zondag echte klassementsetappes op de rol staan, en dan nog eventueel het slechte weer, ben ik er wel van overtuigd dat het voor de aanvallers zal zijn. Maar alle bovenstaande factoren zijn ook redenen dat aanvallers als Carapaz, Pidcock en THJ en de renners die voor de bollen willen gaan, morgen misschien hun kruit nog wel willen drooghouden. 

Ik stel Baudin, Vacek en Gregoire (die vandaag al wat beterschap toonde en voor de tour aangaf deze rit te hebben aangestipt) zeker op, maar verder denk ik toch vooral aan opvulpunten. 

Captainkeuze morgen het lastigst van de hele Tour. Wat mij betreft.

ditisdavid

THJ deed al volop mee in etappe 9, Carapaz is ook al op divers terrein actief geweest, en UAE laat tot nu toe 0 ruimte in de bergen. Ik verwacht dat soort types wel mee in de slag morgen.

Coureurs du Courage
chip 010
Zoals beloofd de update met de rit van vandaag er bij.Het overzicht is enkel de punten vanuit de rit...

Thanks voor de update. Merlier de Koning van de sprint. Maar die andere 3 zitten er niet zo gek ver achter en zullen met punten van groene trui redelijk status quo blijven. Verder vallen Russo en Turgis op als leuke budgetsprinters deze editie. En in 1M segment moest je eigenlijk wel Waerenskjold en Kanter hebben. Fretin maakt bijna zijn punten per miljoen waard en is niet compleet waardeloos, maar is toch een slechte pick gebleken. Ackermann, Gaviria, Godon, Bauhaus, Bittner en natuurlijk De Lie zijn geen goede picks geweest en Berckmoes en Pluimers deden het naar behoren, maar geen uitschieters. Artz is de revelatie van deze sprintetappes en tot slot sprokkelt Pedersen zijn puntjes voor een niet-vlakke sprinter.

Tot slot: ik heb in deze 5 etappes bijna elke keer maar 4 sprinters opgesteld. Gekeken naar opvullers heeft mijn 'slechtste' opvuller een combinatie van 14+14+17+17+8=70 punten gescoord. Dat doet niet gek ver onder voor een boel sprinters en laat zelfs genoeg sprinters achter. 

Jackie

De bookmakers twijfelen ook.

Carapaz op 1 daarachter Pogi,Pidcock  vd Poel, Pedersen, mc Nulty en Del Torro. 

Voor elk wat wils.

De wens is de vader van de gedachte....ik hoop op een ontsnapping door de bekende vluchters en dat het AK losgaat in de afdaling.

Arie Bombarie
Ben Van Heck
PogiDel ToroVingegaardMcNultySeixasREVCarapazTHJVPP Voor morgen ga ik hiervoor. Twijfel tussen Carap...

Morgen: Pogi, Toro, McNulty, Seixas, Ayuso, REV, Baudin, Carapaz en VPP.

Twee twijfels:

1. Toch een plaatsje vrijmaken voor Pedersen? Tussensprintje meepikken en dan zien of hij de "klimmetjes" mee kan.
  2. Wie krijgt het bandje om? Op dit moment zit ie om de arm van Carapaz.

Hoe kijken jullie tegen mijn twijfelgevallen aan?

Hidde98
madeinstars
Met de lange vlakke aanloop, het feit dat het 200km is en dat er zaterdag en zondag echte klassement...

Ben ik volledig met je eens. Denk ook na verdere analyse dat ak het simpelweg laat lopen, strijd op twee fronten. Daardoor zal zich een vlucht vormen maar ook weer iedereen zal erbij willen zitten. Daardoor zullen sterke mannen weg rijden met combi klimmers denk ik.

Dus verwacht eigenlijk sowieso vd Poel, Pedersen, Matthews, Stuyven, Simmons, Vacek (al zijn die laatste twee maar weer om Pedersen zo goed mogelijk te helpen als ze weer niet voor eigen kansen mogen/Pedersen de klimbenen van etappe 4 nog heeft).

En dan afhankelijk of ze ruimte krijgen, voor etappe dan wel bergtrui: Pidcock, Carapaz, Thj en de rest achter de top 10 die nog top 10 willen rijden.

Oerdewai

Ik kan me goed vinden in de bovenstaande berichten waarin een vluchtersetappe wordt voorspelt. THJ zet ik er (deze keer wel) zeker in en ook gelijk maar de aanvoerdersband om. Ook van Wilder verwacht ik wel een keer in de aanval. Een VPP hou ik nog op de bank, die verwacht ik een dag later als er veel cols zijn en dus veel bergpunten. 

Van Gils twijfel ik aan. Ik heb hem een paar keer voor Jan ... opgesteld en hij leek niet echt lekker te zitten met de warmte. Met de andere weersomstandigheden morgen kan hij het er misschien op wagen, maar het lijkt er ook op dat hij moet babysitten op REV en Lupo. Al met al toch maar op het bankje samen met Lupo, MCnulty en VPP nu ik dit zo schrijf. Twee ontsnappers, met verder de rappere dalers en aankomers van de klassementmannen met vaste punten. 

opstelling:

THJ, Pogi, REV, Seixas, Del Toro, Vingegaard, Martinez, Skjelmose, van Wilder. 

Laatst gewijzigd
Kluns Klunsjes

Wat denken jullie morgen van de mindere klimmers als Pedersen en Simmons? Maar ook een matthews zie ik wel mee zitten? Die eindigen dan toch sneller hoog dan een ak die ik verwacht toch rustig 10 min weh te geven mbt de weersverwachting. Maar om nou pedersen, matthews, simmons en dan nog VPP en van wilder mee te nemen, en dus zo maar 4 ak mannen voelt toch weinig. En wie cap ik dan vredesnaam?

Flomolen

Denkt iemand dat Godon na zijn valpartij nog van betekenis kan zijn morgen?

klaas drr

Pedersen is mijn cappie. Of hij zit mee in de vlucht of hij rijdt met de top 40 omhoog achter de vlucht en sprint achter de vlucht na een mooie ereplaats. Ik verwacht trouwens nog dikke punten in Parijs van Pedersen Philipsen en Girmay (13e vorig jaar) en hopelijk Godon. En etappe 17 ook 50% kans op sprinten.    Zeer tevreden over mijn sprintequipe.   Mijn verwachting was dat ayuso er door heen zakt en seixas podium gaat rijden, kan nog steeds.

1 2 ... 230 231 232 233

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.