Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet: https://x.com/sportricolore/status/2077788267336863978?s=46&t=Eb_Je3elfqQO6tR6tLQ_hw
Dit lijkt mij een rit waar de aanvallers op hebben gewacht inderdaad en kan me vinden in bovenstaande en verwacht een grote kopgroep met sterke namen vanwege de vlakke aanloop.
Veel te veel kandidaten voor morgen en aangezien ik in deze tour nogal veel verkeerde dag keuzes maak, kijk ik niet uit naar deze etappe.
ik denk dat het voor de vluchters gaat zijn.
kan daar kiezen tussen Arend, vacek, gregoire, baudin, en THJ
maar heb voor ak: pog, ving, rev, seixas del toro, mcnulty, lenny, en skjel.
THJ en Baudin nu wel zeker van plek ten koste van Lenny. Twijfel over vacek voor skjel en gregoire voor seixas. Maar dat voelt dan wel weer erg als all in voor de vlucht.
Morgen Pedersen cappen is echt heel onlogisch. De streep ligt niet op de tussensprint hè? Pedersen heeft al bijna 2 weken alles gegeven voor die tussensprints. Ik zie hem best meezitten, maar dan is het wel klaar na die tussensprint. Die gaat vanuit de vlucht en vanuit het peloton niet met de besten mee omhoog
Waarom kiezen de mensen hier voor Carapaz als cap? Bij mij zit hij op de schopstoel voor wel/niet opstellen. Ja hij toont goede vorm en ja hij kan goed dalen. Maar qua start van deze etappe zit hij wel in het nadeel, wegkomen op het vlakke is lastig zat. En als hij ambities heeft voor de bollen, waar het wel op lijkt. Dan kan hij deze etappe beter laten liggen met maar 1 klim van categorie 1 schiet dat niet veel op.
Voor mij is THJ wel een logische cap omdat hij de ruimte zal krijgen omdat zn klassement op genoeg afstand is en hij niet persé strijd voor bollen en in goede vorm steekt. Jammer dat teamgenoit Abrahamsen gehavend is, misschien kan zn broer helpen. Ook vind ik EF gevaarlijk met Baudin (serieuze captain als je die hebt), Quinn en eventueel nog Healy.
Zelf hoop ik dat grote baas Mads zijn werkjongens ook eens een keer laat gaan. Niet op de eerste plaats omdat ik Vacek en Simmons beide heb. Maar ook zijn het gewoon attractieve renners in zulke etappes en zijn ze echt goed in vorm.
Pogi cap is denk ik ook een optie omdat plek 10, 11, 12 er voor hem ook wel in zit als de vlucht het haalt. Ligt er ook net aan waar je staat natuurlijk.
Vol voor de aanvallers gaan en dan nog een plaats tekort komen, hier mijn opstelling voor morgen (doe dit niet als je nog voor een beker wilt gaan)
Carapaz
Pedersen
Pidcock
THJ
van Eetvelt
Gregoire
Vauquelin
Matthews
en Ayuso voor de klassementspunten
Zul je zien dat ik diegene die ik niet in mijn aanval-opstelling heb staan morgen gaat winnen, nl. van Wilder.
Ik hoop in ieder geval op een machtig mooie etappe
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.