Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 248 249 250 251
Hidde98
Yanick1995
Ik heb geen jumbo renner en sta nu 1e in Scorito, maar moet eerlijk zijn dat ik het wel jammer vindt...

Wat leuk dat de nummer 1 ook op Scorito zit. Ik zag je staan inderdaad en gedurfd zonder Vingegaard. Betaalt je nu natuurlijk wel uit, was het de overtuiging dat hij zijn geld niet waard zou zijn of dat je van het budget de rest van de top 10 ak kon selecteren?

AJ_
Ben Van Heck
Verwachten jullie veel van de INEOS renners tijdens de ITT? Ik heb namelijk ook nog twee plekjes te...

Ik mag toch hopen dat ze er voor gaan in de ITT, een van de weinige kansen op een mooie uitslag voor ze. Rit 17 zouden ze in theorie rustig aan kunnen doen, zeker Arensman.

klaas drr

Zelfs al had Vingegaard 700 punten gehaald inclusief de afrekening, dan was het toch geen must have geweest ?  Zijn goedkopere alternatieven komen toch ook allemaal uit op plus minus 500.  Terwijl Vingegaard 2 tot 3,5 miljoen duurder was en je hem nooit capt.  Als je even de top 50 doorloopt zie je genoeg teams zonder Jonas.  Ik tel er  zelfs 13 die voor gisteren top 50 stonden, dat zouden er op basis van statistiek 9 moeten zijn. 

Gellemuun750jaarstad
AJ_
Ik mag toch hopen dat ze er voor gaan in de ITT, een van de weinige kansen op een mooie uitslag voor...

Die Arensman zit ik ook mee in de maag en vaqeulin en dan nog Ganna. Bij de bookies staat vaqeulin hoger dan Arensman. Ik twijfel die Arensman die weet ook wel dat ie geen top 3 tijd in tijdrit.  Dan zit ik ook nog met Vacek en skjelmose. 

Gellemuun750jaarstad
Gellemuun750jaarstad
Die Arensman zit ik ook mee in de maag en vaqeulin en dan nog Ganna. Bij de bookies staat vaqeulin h...

Ik heb Seixas niet maar ik zie hem de rit winnen.

AJ_

Nu de Vingegaard discussie voeren is vrij makkelijk met de informatie die we nu hebben. Normaliter zet je een renner met 600 punten garantie direct in je team, zulke renners zijn er bijna niet. Alle renners in de categorie daaronder konden die zekerheid niet bieden. De situatie was nu dat alle renners in de categorie 3M+ allemaal presteren, vooraf zou je verwachten dat er 1-2 door de mand vallen en niet goed scoren. REV wil wel eens door het ijs zakken, Ayuso is lang niet altijd zijn prijs waard en bij Seixas was alles nog onzeker. Was de tactiek om geen Vingegaard te kiezen vooraf legit? Ik denk van wel. Was dit een risico? Jazeker. Als je nu stelt dat je dit risico bewust nam wetende wat het risico was, dan zeg ik nu: chapeau, goed gedaan. Niet een risico die ik wilde nemen, maar wel een keuze die zeker te onderbouwen was vooraf. 

Je kan denk ik stellen dat vooraf de keuze Vingegaard + THJ/Carapaz vs Seixas + Lipowitz een overweging zou kunnen zijn. Vooraf zou ik voor optie 1 gaan, maar optie 2 lijkt de betere keueze te worden.

Hidde98
klaas drr
Zelfs al had Vingegaard 700 punten gehaald inclusief de afrekening, dan was het toch geen must have...

Hi Klaas,

ik heb een paar dagen geleden toevallig nog gekeken (volgens mij donderdag/vrijdag), toen waren er in de top 50 slechts 3 teams zonder Vingegaard.
Dit betekent toch dat Vingegaard in de meeste teams zat, maar dus ook dat de teams zonder Vingegaard nu boven zullen komen drijven, dus logischerwijs zal het aandeel teams zonder Ving in de top 50 alleen maar toenemen.

AJ_
Gellemuun750jaarstad
Die Arensman zit ik ook mee in de maag en vaqeulin en dan nog Ganna. Bij de bookies staat vaqeulin h...

Je hebt Arensman, Vauq, Ganna, Skjel en Vacek? Dan heb je wel een heel sterk team voor de ITT. Ganna en Skjel zou ik sws opstellen, daar kun je zeker van zijn dat ze volle bak gaan. Die anderen zijn wat onzekerder, maar de kans dat ze allemaal volle bak rijden is wel aanwezig.

En dat Vauq hoog bij de bookies staat zal ook alles te maken hebben met rit 1 Itzulia en zijn prestaties in de ITT vorig jaar. Maar ook voor Arensman valt veel te zeggen. Vauq rijdt echter geen AK dit keer, en Arensman ook niet, Arensman reed vorig jaar niet in de punten in beide TT's in de Tour. Dat risico is aanwezig.

berggie1987
AJ_
Nu de Vingegaard discussie voeren is vrij makkelijk met de informatie die we nu hebben. Normaliter z...

Gedeeltelijk eens, al vind ik dat hele 'seixas is nog een groot vraagteken' persoonlijk wel onzin.

Dat heb ik ook van tevoren al verkondigd. Extreme talenten in zijn categorie zijn zeldzaam  Seixas heeft het hele jaar (op val na) nog nergens verzuimd en is dus eigenlijk super constant. Dan kunnen we wel na elke race Bastenaken/Strade/lbl onze verbazing uitspreken, maar dat was op een gegeven moment gewoon vrij voorspelbaar. 

Mister_Roan
berggie1987
Gedeeltelijk eens, al vind ik dat hele 'seixas is nog een groot vraagteken' persoonlijk wel onzin. D...

Jongen is 19 en rijdt voor het eerst een grote ronde van 21 dagen... Hij heeft nog nooit langer gekoerst dan 7 dagen. Dus een vraagteken bij hem met een prijskaartje van 4,5 miljoen - dat is helemaal niet raar, tenzij jij weet hoe zijn lichaam na 7 dagen aanvoelt bij een grote ronde.

klaas drr
Hidde98
Hi Klaas, ik heb een paar dagen geleden toevallig nog gekeken (volgens mij donderdag/vrijdag), toen...

Precies het punt waarom Vingegaard geen onomstreden must have is, zaterdag werd hij 4e en zakte naar plek 5 van het bergklassement. Daar is hij te duur voor en halen niet Jonas kiezers hem in.  Het waren er echt 13 van de 50 na zaterdag. En morgen in de tijdrit zou Jonas ook ergens tussen plek 5 en misschien wel slechts 10e eindigen.       

@ AJ,  Je hoeft het geld van Vin niet geheel in het klassement te steken, een deel zal dat gedaan hebben, anderen hebben Pedersen gekozen, of wellicht Merlier én Philipsen. 

Gellemuun750jaarstad
Mister_Roan
Jongen is 19 en rijdt voor het eerst een grote ronde van 21 dagen... Hij heeft nog nooit langer geko...

Als Pogacar volgend jaar besluit de tour niet te rijden wint Seixas de tour. 

AJ_
berggie1987
Gedeeltelijk eens, al vind ik dat hele 'seixas is nog een groot vraagteken' persoonlijk wel onzin. D...

Zijn kwaliteiten waren geen vraagteken, eens. Maar zijn herstelvermogen in een grote ronde was zeker wel een groot vraagteken. Echt helemaal niemand zou er raar van opkijken als hij in week 3 wat minder zou presteren, die jongen is 19 en had nog nooit langer dan 7 dagen achter elkaar gekoerst. 

@klaas, geld kan idd ook in sprints gestoken zijn. Ik zette hier een 1 op 1 vergelijking tussen AK mannen voor dezelfde prijs als voorbeeld. 

Nazgulsauron

Ik denk dat beide opties vooraf prima waren door het krappe budget. Jonas niet meenemen gaf de kans om 2 of 3 kleppers mee te nemen in plaats van 1, afhankelijk van waar je nog meer ging snijden (meest logisch leek de spot van THJ/Carapaz/Pidcock voor de 6e AK klepper, en dan eventueel een Godon voor Mads). 

Anders kwam ik uit op:

Pogacar/Del Toro/Seixas/Lipo/Remco/Ayuso/Skjelmose/vWilder
Merlier/Girmay/Kanter/Russo/Turgis/Mads
McNulty/GroBschartner
Gregoire/VPP/Aranburu/Vacek

Achteraf natuurlijk ontzettend lekker (anders stond dit lijstje hier niet in een post), ook al leveren Waerenskjold, Lenny en tot voor kort Jonas ook prima. THJ op papier ook, maar die stel ik elke dag verkeerd op. Godon gaat wel.

Was relatief riskant geweest. Del Toro, Seixas, Ayuso & Remco zijn allemaal renners met een geweldig potentieel, maar zonder de zekerheid van iemand als Jonas. Als 1 van je vervangers er doorheen zakt kost 't snel, en de kans dat één van jouw dure renners uitvalt is ook groter met meer van die renners. 

Het geld van Jonas in extra topsprinters stoppen die je niet gaat cappen leek me zelden juist, al zal het nu na de val wellicht nog oké uitpakken.

Heb 't ooit in de giro (2023?) gedaan door Roglic thuis te laten voor meerdere subtop alternatieven, was gelijk m'n slechtste grote ronde tussen 2017 en 2025 (helaas was de Vuelta vorig jaar nog erger..).

PadeyTogacar

Iemand tips over mijn captain voor morgen?

Pogi, REV, Seixas, Del T, McNulty, Simmons, Vacek, Skjelmose, Tarling (Ineos)

Twijfel tussen REV en Pogi, maar zie in Tarling ook een dark horse. Bij etappeselectie 2 weken geleden bewust het gekozen voor etappe 1 en 15. Iemand de gouden tip? Zie paar keer REV voorbij komen? Gaat die winnen? Volgens mij verder wel sterk itt team.

Koenb16
PadeyTogacar
Iemand tips over mijn captain voor morgen? Pogi, REV, Seixas, Del T, McNulty, Simmons, Vacek, Skjelm...

Bij Rev en Pogi weet je dat ze 100% alles gaan geven en dat ze normaliter 1 en 2 worden. Met een cap tarling heb je 1% kans om een paar punten te winnen, maar 99% kans punten te verliezen (in mijn ogen ;))

Verder wel een zeer sterk team! Ga zelf ieder geval voor REV

Laatst gewijzigd
Roest

Ik verwacht niet dat carapaz en THJ alles gaan geven in de tijdrit morgen, dus vul ik op met knechten van pogi en remco. 

Iemand die dat anders ziet?

Ecco
PadeyTogacar
Iemand tips over mijn captain voor morgen? Pogi, REV, Seixas, Del T, McNulty, Simmons, Vacek, Skjelm...

Ja, Remco gaat winnen. Zeker na gisteren. Dat heuveltje is ook niet bepaald in Tarlings voordeel.

Tiskuuurs

Ik heb, tot nu toe niet heel succesvol, Jorgensen in mijn team. Hij krijgt nu natuurlijk een heel andere rol. 

Maar zal hij alles gaan geven morgen?

Ben Van Heck
Roest
Ik verwacht niet dat carapaz en THJ alles gaan geven in de tijdrit morgen, dus vul ik op met knechte...

Dat denk ik ook niet. THJ heeft ook fors wat achterstand opgebouwd nu in het AK, dus die zal verwacht ik met het oog op etappe 17 zijn krachten sparen?

zomaareens

Gaat Warenskjold vol gaan?

Twijfelachtig
klaas drr
Zelfs al had Vingegaard 700 punten gehaald inclusief de afrekening, dan was het toch geen must have...

Ik heb gezegd als Vingegaard elke etappe achter Pogi 2e wordt dan is het misschien het geld waard. Dat was al niet het geval na de 6e en 4e plek. Ik heb de keuze gemaakt om geen Vingegaard en Seixas te nemen. Gister 1.8 gestegen richting de 99 procent.  Ik denk dat er een goudenbeker in kan zitten. 

BennyBidon

Te veel luxeproblemen in m’n team morgen. Twijfel nu vooral tussen Plapp en Vacek. Wie kan mij overtuigen?

Dit is mijn huidige selectie:

• Evenepoel (C)
  • Lipowitz
  • Pogacar
  • Del Toro
  • McNulty
  • Seixas
  • Arensman
  • Plapp
  • Skjelmose

Op de bank zitten o.a. Vacek, Van der Poel, Godon (won onlangs nog een proloog) en Vauquelin.

Vooral benieuwd naar de argumenten Plapp/Vacek.

Twijfelachtig
Mister_Roan
Jongen is 19 en rijdt voor het eerst een grote ronde van 21 dagen... Hij heeft nog nooit langer geko...

Ik heb hem ook niet genomen met deze gedachten. Moet wel zeggen dat hij mij echt verast en hem er graag bij had gehad. Nu de 3e week nog afwachten.

Twijfelachtig
Yanick1995
Ik heb geen jumbo renner en sta nu 1e in Scorito, maar moet eerlijk zijn dat ik het wel jammer vindt...

Veel hebben geen Pedersen twijfel of je het daarop gaat verliezen. Voor merlier krijg je ook geen eindpunten die heeft van de groene trui nooit een target gemaakt.

1 2 ... 248 249 250 251

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.