Da's een straf staaltje Scorito, complimenten, en mooi dat je dit hier nu zegt. Krijg je na afloop iig niet het verwijt dat je mazzel had dat Vingegaard uitviel. Je hebt gewoon een beestenteam bij elkaar gezocht.
Lang leve Woutomaat, hij had al die tijd gelijk. Zn fanclub blijft groeien. Nu die seixas nog een Salto die werd niet lastig gevallen midden in de nacht voor doping controle. Het team kopspijkers zal toeslaan in de tijdrit alles tegen Seixas.
Haha voor dit soort posts mis ik een optie om te reageren met een emoticon 😃
Wel een gemis het uitvallen van Ving. Super zuur voor hem, ook voor de Tour. Denk niet dat het voor de strijd om de eerste plaats wat zou hebben uitgemaakt maar VLAB maakte wel de koers gisteren.
De strijd voor podium is wel interessant(er) geworden nu, net als de strijd voor de witte trui als Pogi del Toro kan blijven helpen.
Scorito technisch natuurlijk ruk als je Ving hebt en daarnaast 4 van de andere 7 grote mannen, maar dat hoort bij het spelletje. Ik zit ook in dit schuitje en hang de hele tijd rond de 96%. Geen Pedersen doet een beetje pijn, maar met Philipsen, Girmay, Kanter en Wærenskjold wel prima opvulling voor PK, helemaal nu Merlier is afgestapt. Zuur voor hem maar met 3 etappes op zak snap ik het wel.
Voor de laatste week hoop ik op een mooie strijd op alle fronten behalve de 1e plaats AK. Dus voor het podium, de bergtrui, het PK en ook voor het wit. En dat iedereen verder maar heel mag blijven 🤞
@ SanMark, das is dus gelukkig een belangrijk onderdeel in het spelletje, en Yannick is dus een mooi voorbeeld hiervan, heeft gewoon 2x Matthews gecapt en Mcnulty in de overgangsritten, en geen Pedersen. Toch prachtig dat hij 1e staat na 2 weken. Hij heeft ook geen Philipsen en zal het spel waarschijnlijk niet winnen maar alwel een mooie bonus van 350 op de gouden bekergrens.
Leuk om je weereens op het forum te hebben Woutomaat, jammer dat je scorito al gelijk verpest was na al je inspannigen hier, wat jeugdig elan erbij hou ik wel van. Het is wel een beetje makkelijk scoren nu Vingegaard op de grond ligt, want het was al wel eerder duidelijk dat de keuze om Vingegaard thuis te laten een valide strategie was. Hij is niet meer de absolute nummer 2, en dat had hij gezien zijn prijs wel nodig om onmisbaar te zijn. De val is klote voor Vingegaard, voor de Tour, en voor de discussies hier.
2e rustdag, een mooi moment om even de balans op te maken. Tot gisteren was ik alleen maar aan het stijgen en was de top 300 zelfs al bereikt (99,7%), alleen nu na de val van Vingegaard zal het toch achterom kijken worden (nu 99,6% en ongeveer 70 punten voor op de "gouden grens").
Deze scoren heb ik gehaald zonder Pedersen & Merlier, wat voor mij de conculsie schetst dat (tot de val van Vingegaard) eigenlijk alleen Pogi en Del Toro must haves leken voor een gouden beker. Dit kan de komende week nog iets veranderen, maar het laat wel zien dat er veel wegen naar goud leiden.
Nu na de val van Vingegaard ga ik wel tegen de beperkingen van mijn team aanlopen. Door het eerdere uitvallen van Uijtdebroeks kom ik nu eigenlijk maar tot 8 namen in mijn bergselectie, die ik moet aanvullen met een Baudin, Hindley (grootste misser in mijn team) of Philipsen.
Ondanks het missen van Pedersen, Seixas en Lipowitz, denk ik dat ik op de eindafrekening ook nog voldoende zal scoren met 6 man top 10 AK, nummers 2 t/m 5 groen en 3 man in de top 5 wit. Echter zal het missen van VPP of carapaz me hier ook nog wel wat plekken gaan kosten.
De sleutel voor een gouden beker voor mijzelf zal liggen in etappes 17 & 21. Worden dit volledige aanvallers etappes of gaan bijvoorbeeld Philipsen & Girmay sprinten voor de punten... Wordt een week lang billenknijpen ben ik bang.
Al met al zeer content met mijn team, al had ik onderin net wat andere keuzes moeten maken (Godon, Stuyven, Hindley & Uijtdebroeks). Maargoed achter is altijd makkelijk wonen!
Herken me hier wel in. Gisteren nog geklommen naar 150ste stek, maar het verlies van Vingegaard doet pijn. Ik verwacht veel mensen met een strategie zonder hem nu echt flinke stappen omhoog zetten nog. Hopelijk kan ik de mensen met Vingegaard wel in hun team voorblijven en gaan knechten als VPP, v Eetvelt, Baudin, Simmons & Van Gils leveren in de laatste week. 4x UAE in de gelederen is wel geruststellend, maar had liever gewoon een Vingegaard op de fiets gehad.
Inzake zijn discussie: extrapoleer je zijn behaalde punten naar het einde van de Tour, zou hij 554,5 punten gehaald hebben. Dit is zonder eindafrekening. Als dat geen musthave meer is..
Hierbij een update van mijn huidige stand op rustdag 2:
- Plek 2 Scorito overall nog altijd (2 dagen op p1 gestaan), helaas door (uit)vallen van Vingegaard zal p1 lastig zijn om in het vizier te houden. Deze persoon heeft namelijk geen Vingegaard. Door het uitvallen kan je ook helaas nu al zeggen dat Ving geen must-have was met 396pt voor 6,5m.
- Kan in de breedte nog steeds blij zijn met mijn team, want op de wat meer lastige dagen die nog komen (17 en 21) denk ik met mijn team ja dat komt wel goed. Daarentegen worden de AK dagen in de bergen nog meer sprokkelen, dus Scorito wise hoop ik dat UAE "gewoon" wint. Vanuit neutraal oogpunt hoop ik dat andere jongens enorm kunnen verrassen.
- Afgelopen etappes is weer gebleken hoe dicht het op elkaar zit bovenin.
- Seixas begin ik steeds meer van onder de indruk te raken en begint ook een must-have te worden.
- Evenepoel is groeiende en sterker dan ooit.
- Oordeel: in de top 10 blijven zal lastig worden door de ak dagen die nog komen. Top 100 acht ik mogelijk.
Verder, alvast vooruitblikkend op morgen met de itt:
REV (C), Pogi, Del Toro, Ayuso, McNulty, Skjelmose, Vacek
Heb ik dus nog twee plekken over maar geen echte tijdrijders meer/jongens die zich niet uit elkaar gaan trekken i.v.m. etappe 17. L. Martinez, Pedersen, Gregoire, Matthews, Stuyven, Verstrynge.
Neig nu naar L. Martinez (want die moet) en Pedersen (trui pt en kan dit wel, alleen vraag is gaat die ervoor).
- Matthews kan het namelijk wel maar heeft meer baat bij een vlakke tijdrit naar mijn idee. Daarnaast zie ik kansen voor hem volgende dag aangezien ik denk dat Ackermann er niet meer bij zit aan de meet (als het sprinten wordt, maar kan dus ook vanuit vlucht).
Dus dan is de vraag Matthews boven L. Martinez/Pedersen opstellen of niet?
Dapper om Bingo niet mee te nemen en knap dat je eerste staat zonder Pedersen. Merlier heeft zijn werk gedaan dus die zal je behalve de eindafrekening niet echt meer missen. Alvast gefeliciteerd met je 3de gouden beker.
De tweede rustdag, mooi moment om eventjes terug te kijken. Ik had wat tijd over dus heb snel een dashboard in elkaar gezet waarmee je het ideale team kan berekenen. Volgens mij zitten er geen foutjes meer in, dus dit zou (voorlopig) het ideale team zijn waarmee je een whopping 5308 punten had gehaald. Natuurlijk in het echt niet mogelijk, maar toch leuk om te zien welke renners boven komen drijven.
(ik krijg de afbeelding niet geupload, heloas)
Kleine dingetjes die mij opvallen:
- Vingegaard zat tot etappe 14 altijd in het ideale team, maar door niet te finishen in etappe 15 is hij het al niet meer waard. Het lijkt mij vanzelf spreken dat dit zo gaat blijven, en we zullen nooit weten of hij zijn geld wel waard was geweest als hij op de fiets was blijven zitten.
- Del Toro (was iemand daar nog verbaasd over) en Seixas gaan het allebei waarmaken op deze manier
- Voor nu zijn Ayuso en Remco de 3/3.5 miljoen mannen, Remco zal sowieso wel blijven staan met de tijdrit en al helemaal als hij zo blijft klimmen natuurlijk. Ik ben vooral benieuwd of Lipowitz met zijn derde week zichzelf dit team nog in kan fietsen, voorlopig had je hem nog niet echt nodig.
- Skjelmose voor 750k echt bizar veel punten, sowieso doet LIDL-TREK het goed. Leuk feitje, op dit moment is de max. 4 per team vooral voor LDT een probleem en niet voor UAE (die blijven altijd op 4 hangen: Pogi, Toro, McNulty (vanwege etappe 13) staan vast, dan nog Yates / 2m man). de LDT mannen haalden veel punten in etappes waar je weinig renners voor hebt, ik verwacht niet dat ze allemaal blijven staan tot het einde maar ze hebben wel serieus punten gepakt tot nu toe.
- Het ideale team halen is voor sommige renners een kwestie van "de perfecte cap tijdens de vlucht zijn" (looking at you Schmid), in theorie leuk maar in de praktijk niet echt waardevol.
Leuk om zo eens te zien, maar het is wel een beetje jezelf achteraf rijk rekenen met de perfecte keuzes. Zo is Merlier een hele goede pick gebleken, maar voor het volledig potentieel zou je hem in etappe 11 niet hebben moeten opstellen (of op zijn minst niet moeten cappen...), dat doet natuurlijk niemand ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.