Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 25 ... 30 31
VliegendSchwe1n

Leuke budget opties op het eerste oog: De arend, De huidziekte, De goede Martinez, Michael van Gerwen

berggie1987
Ben Van Heck
Dit wordt nog een fikse opgave vrees ik...

Klopt. Ook wel leuk. Maar ik denk dat Philipsen sowieso afvalt. Goede sprinter, maar met dit budget te duur. En dan denk ik dat of evenepoel of vingegaard ook nog het veld moet gaan ruimen.

Leuke puzzel

ProScoritoManager

Hoe komen mensen gelijk uit op teams met 0 Visma's? De Visma mannen lijken juist geprijsd alsof teampunten er niet in zitten, terwijl de zandbakboy's geprijsd zijn alsof Pogi de complete ronde in het geel rijdt en 6 etappes wint.

Met het (in mijn ogen zeer waarschijnlijke) scenario dat Vini in etappe 1 of 2 het geel pakt en Pogi dat op z'n vroegst in etappe 14 pas overneemt, vind ik de Visma's juist een stuk interessanter dan de uae'ers qua teampunten. Of ze ook in mijn team komen weet ik nog niet, maar tot zover mijn eerste indruk van teampunten.

Astarloa

Vingegaard is toch ongeacht zijn prijs een zekerheidje? Iedere etappe dat je Pogacar verwacht zit hij 1 plekje verder. De besparing zal bij mij eerder bij de Red bull mannen zijn of een Seixas.

SietseVliegen

Ik zou Vingegaard echt nooit thuis durven laten. Als Pogacar zich verslikt in een gelletje is het gewoon tourwinst voor de gele kanaries

madeinstars
SietseVliegen
Ik zou Vingegaard echt nooit thuis durven laten. Als Pogacar zich verslikt in een gelletje is het ge...

Mee eens. Begonnen met een team zonder Vingegaard, maar dat vind ik inderdaad toch veel te spannend. Betekent wel dat ik Seixas en Lipowitz moet offeren. Puntenpotentieel van het duo Pogi/Del Toro vind ik zo hoog dat ik die eigenlijk nu boven Seixas plaats.

martijncr

Mijn gevoel + Excel sheet zegt dat Seixas best overprized is. De zekerheden die je bij Del Toro haalt voor een half miljoen meer plus een sloot aan teampunten, maakt het voor mij vrij lastig om Seixas mee te nemen. Hij zal z'n punten zonder cappen ook nog eens moeten gaan halen, en dan is daar die lelijke val die niet al z'n talent wegschaaft maar op z'n minst gezegd geen gunstige invloed zal hebben op zijn Tour. Seixas voor 4 mln, of zelfs 3,5, zou ik ook al twijfelachtig vinden. Waar je Philipsen of Merlier minimaal 5x capt, is dat bij Paul met alles wat voor hem in de pickorde zit toch echt een stuk lastiger. 

Ik wil meteen mijn waardering uitspreken voor Scorito en het team die de prijzen stelt, want ik word super enthousiast van deze puzzel leggen en dat is precies waar het spelletje om draait. Evenepoel is ook ongelofelijk mooi geprijsd op eerste gezicht. Ik click 'm er ook meteen in, maar dat wordt ook nog wikken en wegen of zijn eerste week al genoeg oplevert om het 't waard te laten zijn. 

Zolderman

Leuk dat de prijzen online staan, nu kan het puzzelen beginnen! Vind alle renners op het eerste oog goed geprijst omdat ik weinig renners zie die ik direct wil afstrepen.

Hebben jullie al een ideale verdeling van renners op het oog obv de etappe analyses?

Stanro

Skjelmose - Knecht - 750k is wel een beetje respectloos haha.

SietseVliegen
Stanro

En tegelijkertijd daarom juist heel leuk! Zou niet voor het eerst zijn dat Juan zijn klassementsplicht verzaakt en dan is Skjelmose wel een hele mooie naam

mirkodek

Hulde voor het budget inderdaad, er moeten echt flinke knopen worden doorgehakt. Straks het parcours goed bestuderen en een plan maken, maar zo op het eerste oog laat ik thuis:

Seixas: te duur en met Del Toro en Ayuso twee goede alternatieven voor wit plus upside van teampunten. Neem waarschijnlijk wel Hoole mee

Philipsen: is niet de topfavoriet voor de vlakke sprints (dat is Merlier en die is 1M goedkoper). Wel de voornaamste kandidaat voor groen, dus lichte twijfel. Maar dat kun je met Pedersen enigszins opvangen en die is 500K goedkoper plus upside via eventueel Ayuso. Ik neem waarschijnlijk wel Verstrynge mee.

Van der Poel/Pidcock/WvA/Healy: teveel geld voor aanvallers met dit budget 

VliegendSchwe1n

Zou Merlier niet gewoon een keer voor groen willen gaan? Of is dat geen doel voor hem? Ik zie namelijk niet zoveel ritten waar Philipsen erbij zit en Merlier niet

martijncr

Gedachtenspinsel: 

Ayuso vs. Evenepoel

Evenepoel zal in tijdrit Ayuso kloppen, maar laatstgenoemde kan dat ook een lekker potje. Belangrijkste 'tegen' bij Evenepoel vind ik zijn DNFjes in grote rondes. Hij geeft op als het voor geen meter draait. Ayuso daarentegen overlegt overtuigende cijfers voor zijn prijs én heeft altijd nog jongerenpunten. Bij Lipo en Evenepoel heb je voor 6,5 miljoen een setje, bij Ayuso en Skjelmose ben je voor 3,75 miljoen uitgeshopt. 

TilburgsTrots
mirkodek
Hulde voor het budget inderdaad, er moeten echt flinke knopen worden doorgehakt. Straks het parcours...

Kan je Pidcock, na de Vuelta van vorig jaar, nog wel het stempel aanvaller gever? Vind hem ook te duur met dit klassementsgeweld, maar het blijft een goede pick. Kan op veel aankomsten toch nog wel als een van de beste aankomen, zie bijv. etappe 2 en de etappes in de Vogezen

martijncr
mirkodek
Hulde voor het budget inderdaad, er moeten echt flinke knopen worden doorgehakt. Straks het parcours...

Wat VliegendSchwein zegt, heb ik ook een beetje (boel). Merlier zou zomaar eens kunnen denken: dit is wel een hele goede kans op groen. Pedersen wordt een lastige kwestie. Want je kan met WvA en Godon ook types selecteren die op zijn manier willen koersen. Met name Godon zal niet heel veel restricties krijgen vanuit de ploeg, waar WvA meer aan de ball and chain ligt. 

Ik begin een erg sterke drang te krijgen naar twee gelouterde sprinters mee die ik kan cappen. Bijvoorbeeld Merlier en Ackermann. Drie namen erbij die mee willen sprinten omdat ze voor groen willen gaan, en daar mijn sprintteam bij te laten. Ik wil echt een topzwaar GC team met al deze kleppers. En De Lie... ik denk dat ik het wel aandurf deze tour met deze prijs. Mooie sprint opvuller die in een aanvalsetappe ook wel mee zou kunnen zitten. 

Zitvlees
SietseVliegen
En tegelijkertijd daarom juist heel leuk! Zou niet voor het eerst zijn dat Juan zijn klassementsplic...

Dit is toch een enorm koopje of ligt dat aan mij?

mirkodek

Ik denk dat de ploegentijdrit best wel eens cruciaal kan worden. Als Vingegaard (of Lipo/Evenepoel of eventueel Ayuso/Seixas) daar het geel pakt, dan kan het best wel eens lang duren voordat Pogacar dat overneemt. En dan zijn ploeggenoten erg lekker om die overgangs- en sprintritten mee op te vullen. Al helemaal als ze zo geprijsd zijn als nu. Tulett, Affini (ook voor de tijdrit) en zelfs WvA voor deze prijs. Jorgenson viel misschien wat tegen in de nieuwe Dauphiné maar voor 2M voor mij een redelijke no-brainer (top 10 AK  plus dus eventuele teampunten in de eerste week/10 dagen).

Maar het ook zo maar eens zijn dat Pogacar het verschil beperkt houdt tot een seconde of 15 en daarna meteen het geel pakt in rit 2 of die met de Tourmalet en daarna nooit meer afgeeft. Mede om die reden wil ik waarschijnlijk sowieso Del Toro en Soler mee, met wellicht nog een McNulty.

mennovt
Stanro

Wat denk je van Hindley haha! 3e in de Giro dit jaar nog en dan 750k in de Tour.

Ti-Blanc

Na de bekendmaking van de prijzen heb ik het roadbook nog eens bekeken en iets trok mijn aandacht. Als Fransman heb ik bijna alle passen beklommen die de renners deze zomer gaan bedwingen, en het lijkt me dat deze Tour de France bijzonder geschikt zou kunnen zijn voor renners die ik eerder als puncher/klimmer zou classificeren dan als pure klimmers (mannen zoals Del Toro, Pidcock, Skjelmose etc.).

Als liefhebber van hooggebergte ben ik een beetje bezorgd, maar dit zou voor meer spanning kunnen zorgen. Om de beklimmingen te beschrijven:

Etappe 3: Col du Calvaire en een finish in Les Angles zullen erg makkelijk zijn, niet echt een bergetappe.

Etappe 5: Natuurlijk is de Tourmalet zwaar, maar de weg naar het dorp Gavarnie is nog lang en helemaal niet steil. Dit zou wel eens de dag kunnen zijn waarop de meeste tijd verloren gaat als Pogi solo van de Tourmalet vertrekt. Het zou fantastisch zijn geweest om te finishen op de Col des Tentes (2210 m) boven Gavarnie, dat is pas een echte klim.

Etappe 10: Nationale dag, een belangrijke dag, maar niet echt een bergetappe. Iets waar punchers zelfs meer van zullen genieten dan pure klimmers.

Etappe 13: Slechts één echte klim, nog geen 9 km lang, geen finish op de top.

Etappe 14: Geen traditionele Alpenetappe met een lange pas of finish op de top, maar dit is wel degelijk een echte bergetappe. Ik verwacht hier echter geen grote tijdsverschillen.

Etappe 15: Zoals je gisteren in de Dauphiné zag, is Solaison een brute klim. Iedereen zal onderaan nog bij elkaar zijn, maar er kunnen wel degelijk verschillen ontstaan, aangezien de klim steil is.

Etappe 18: Orcières is de enige klim, slechts 7 km lang en niet erg steil.

Etappe 19: L'Alpe d'Huez, zeker zwaar, maar wederom geen reeks passen ervoor.

Etappe 20: Eindelijk een echte brute bergetappe, ook al ligt de finish niet op de top van Sarenne.

Natuurlijk zeg ik niet dat dit een Tour de France is die een pure puncher zoals Alaphilippe destijds zou kunnen voortbrengen, maar dat deze editie wellicht een etappe van meer dan 200 km met 3 of 4 lange beklimmingen mist. Daarom zie ik renners als Del Toro of Pidcock, en Seixas (als hij beter wordt, hij heeft nog nooit iets bewezen in lange, hooggebergte-etappes, vooral niet in de derde week van een Grand Tour), die ongelooflijk goede punchers zijn en makkelijk een dag met een enkele pas van 10 tot 12 km aankunnen (en misschien nog wel meer in een echte bergetappe), een geweldig resultaat behalen.

martijncr
mirkodek
Ik denk dat de ploegentijdrit best wel eens cruciaal kan worden. Als Vingegaard (of Lipo/Evenepoel o...

Soler fietst zeer waarschijnlijk de Tour niet. Dus ik zou die keuze nog eens heroverwegen ;) McNulty en Del Toro zijn mijn eerste picks. Vier UAE meenemen is wel een forse aderlating in je budget. Ben wel blij dat ze iedereen 2 mln of hoger maken. Want teampunten moeten echt een dure post worden mijn inziens. Echter laat m'n Excelletje zien dat wanneer vanaf etappe 2 Pogi in het geel rijdt, een teamgenoot ongeveer 300 - 350 punten zal opleveren. Ik laat Pogi in deze berekening niet de bergtrui dragen overigens. Dat zou ook nog wat teampunten per etappe kunnen opleveren. Breinbreker is dus of Pogi wel vanaf week 1 geel gaat dragen... 

Titivoeckler
mirkodek
Ik denk dat de ploegentijdrit best wel eens cruciaal kan worden. Als Vingegaard (of Lipo/Evenepoel o...

Helemaal mee eens. Persoonlijk denk ik niet dat het verschil groter gaat zijn dan 15 seconden. Ik geloof niet dat uae meer dan 25 seconden gaat verliezen in de eerste 15 km. Op dat laatste stuk gaat pogi natuurlijk wel tijd winnen. Daarbij gaat Soler hoogstwaarschijnlijk niet mee en zal grosschartner gaan rijden. 4 uae mannen mee kan zomaar de winnende strategie zijn, al zal je met 3 ook ver kunnen komen

martijncr
Ti-Blanc
Na de bekendmaking van de prijzen heb ik het roadbook nog eens bekeken en iets trok mijn aandacht. A...

Mooi uitgebreid dit, dankjewel! Zet te denken. Houd je in je analyse ook rekening met de vermoeidheid die maar stapelt en stapelt? Kijk je het per rit, of 'als geheel binnen drie weken tour'?

ProScoritoManager

Met alle AK toppers vanaf 3,5M aangevuld met 4 interessante namen van 1,5M of minder (9 totaal), een vrij mager sprintteam (5 man: Merlier als kopman, Girmay omdat die altijd wel strijdt voor groen, Godon als budget-Pedersen maar waar ik weinig van verwacht in de echte massasprints & een 1 miljoener en een half miljoener) en 4 budgetpicks voor vlucht/punch/bergtrui kom ik uit op 18 man met nog 3 miljoen budget over. Die laatste 2 plekjes kan je dan nog relatief leuk invullen van het resterende budget, maar wat me eigenlijk meer opvalt is dat ik Seixas thuis zou kunnen laten voor Evenepoel én Ayuso en dan nog 1 plekje van anderhalve millie overhouden. Vooraf was Seixas onomstreden in mijn selectie, maar met die valpartij en afgezet tegen deze twee alternatieven begin ik toch te twijfelen..

mennovt
ProScoritoManager
Met alle AK toppers vanaf 3,5M aangevuld met 4 interessante namen van 1,5M of minder (9 totaal), een...

Is die half miljoener toevallig Teunissen?

ditisdavid

In 11 jaar Scorito nog niet zo'n krap budget meegemaakt bij de Tour, het zal ervan afhangen wat er nog bijkomt en afvalt (Kooij, Meeus, Bittner alledrie op de schopstoel) qua sprinters hoe lastig het precies wordt.

Desondanks vrees ik een beetje voor teams die juist door het budget op elkaar lijken. Pogacar en Vingegaard klikt iedereen, Del Toro kan je na de Dauphiné eigenlijk ook niet meer omheen. Dan blijft er nog slechts budget over voor één, misschien twee man (afhankelijk van wat je met je sprinters doet en kan doen) uit het rijtje Seixas, Lipowitz, Evenepoel, Ayuso en Yates en ik verwacht voor 3 miljoen eigenlijk ook een hele dikke pickrate voor Evenepoel. Waar kan je dan nog het verschil maken? Met een paar miljoen erbij voor een extra man uit dit rijtje zou je juist meer verschillen krijgen, denk ik.

1 2 ... 25 ... 30 31

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.