Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 26 ... 29 30
mennovt

Ik merk dat ik alle twee en drie miljoen GC mannen toch wat minder interessant vindt met dit veld. Het is een beetje stuivertje wisselen of mannen als Ayuso/Lipowitz nou nummer 4 of 7 worden, wat wel een enorm verschil maakt in aantal punten. Jongens als Johannessen en Carapaz maken ook veel kans er dicht op te zitten en zijn een heel stuk goedkoper. Dje maken sws hun prijs goed. Ik neig op het moment meer naar een topzwaar veld met een paar goedkope miljoeners en meer UAE truien ernaast. Met de redenatie, stoeltjes zijn het duurst. 

mennovt

Overigens zie ik in Cian nog wel een Tour editie van de Giro van Storer. Alleen niet echt een parcours op maat lijkt het op het eerste gezicht. Mist een beetje een punch. Hoe denken jullie hierover?

ProScoritoManager
VliegendSchwe1n
Zou Merlier niet gewoon een keer voor groen willen gaan? Of is dat geen doel voor hem? Ik zie nameli...

Of het Merlier overtuigt om voor groen te gaan weet ik niet, maar het is voor mij wel de reden om heel sterk te overwegen Philipsen niet mee te nemen.

Edit: Gezien het feit dat (top)sprinters eigenlijk altijd overpriced blijken te zijn had ik me voor de Tour al voorgenomen om het spel met slechts 1 dure sprintkopman aan te vliegen. Het krappe budget sterkt mij in dit voornemen en ik zie in het parcours nog niet waar Philipsen zijn extra miljoen tov Merlier moet gaan goed maken.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik denk trouwens dat op dit parcours het behoorlijk riskant is om op de UAE-teampunten in te zetten. Er zijn voor etappe 14 echt amper kansen om de betere vluchters op dusdanige achterstand dat een tijd in het geel rijden onmogelijk is te zetten, en er zijn ook minder kansen op etappewinst voor Pogacar dan vorig jaar. De ploegentijdrit scheelt iets in de EV, maar profiteren types als Jorgenson, Vauquelin en Van Aert (om even in een vergelijkbaar prijssegment te blijven) daar niet meer van?

KV
mennovt
Overigens zie ik in Cian nog wel een Tour editie van de Giro van Storer. Alleen niet echt een parcou...

Maar hij ging in de komende weken nog aan zijn punch werken ;-)

mirkodek
ditisdavid
In 11 jaar Scorito nog niet zo'n krap budget meegemaakt bij de Tour, het zal ervan afhangen wat er n...

Ik verwacht juist dat je meer verschil gaat krijgen omdat je nu echt keuzes moet maken. Ik speel bijvoorbeeld met de gedachte om echt maar drie echte sprinters mee te nemen (Merlier + Pedersen) en nog een Godon of iets dergelijks. Rest op te vullen met team-truipunten en volle bak AK. Met deze opzet (geen sprintrit(ten) in het begin) lijkt me kans vrij groot dat de kandidaten voor het wit bijvoorbeeld al vanaf het begin hier de truipunten gaan pakken. Dus Del Toro, Seixas en/of Ayuso kun je als opvullers voor de sprints nemen. Denk tevens dat AK-mannen ook meteen al wel de top 5 vullen, dus hier geldt dat ook voor. Vul dat aan met een mannetje van Merlier en/of Philipsen en je hebt al een aardige set aan 'gegarandeerde' punten ipv de sprint-tombola.

Zitvlees
Ti-Blanc
Na de bekendmaking van de prijzen heb ik het roadbook nog eens bekeken en iets trok mijn aandacht. A...

interessante analyse!

Dus geschikt voor: oa Skjel, del toro, seixas, pidcock,REV

niet zo geschikt voor: Vingo, Lipo, ..

Astarloa
mirkodek
Ik verwacht juist dat je meer verschil gaat krijgen omdat je nu echt keuzes moet maken. Ik speel bij...

Vanaf plekje 4 al niet meer punten opstellen in de daguitslag is wel erg rigoreus. Ik zou toch zeker 5 sprinters pakken  + een Landa en dan nog 3 truipunters. Die ballenbak aan sprinters zie ik op het moment ook nog niet zo erg. 1 miljoeners kunnen best wat opleveren in de sprints.

ditisdavid
mirkodek
Ik verwacht juist dat je meer verschil gaat krijgen omdat je nu echt keuzes moet maken. Ik speel bij...

Je moet inderdaad keuzes maken, maar ik denk/vrees dat heel veel mensen vergelijkbare keuzes gaan maken, juist omdat de eerste echte keuzes (een Pogacar tel ik hierin uiteraard niet mee) de meest voor de hand liggende zijn. Een beetje zoals hoe de toevoeging van twee extra koersen in het klassiekerspel de plekjes schaarser dan ooit maakte waardoor er heel veel mensen in hetzelfde keurslijf belandden.

Laatst gewijzigd
KV
mirkodek

3 is wel risky business maar snap je concept. Maar een Godon daar dan ook nog bijrekenen... Zal die zeker vlak meesprinten? Cf Turner in de Giro. 
En rekenen op zekere AK punten vanaf de sprints is ook niet zonder risico als een hoopje vluchters vanaf rit 3 of 4 die AK plekken kunnen innemen. 

Gellemuun750jaarstad
ProScoritoManager
Met alle AK toppers vanaf 3,5M aangevuld met 4 interessante namen van 1,5M of minder (9 totaal), een...

Die Seixas toch. Eerst de hemel in geprezen en nu bij het grofvuil bij velen 🥳

martijncr
Astarloa
Vanaf plekje 4 al niet meer punten opstellen in de daguitslag is wel erg rigoreus. Ik zou toch zeker...

Landa is een duvels interessante pick. De Stuyven van dit parcours. Want als Merlier inderdaad een paar sprintritten wint, pakt Landa zal een paar tien-punters. Een Tourmalet kan hij prima top-10 eindigen, en zal als een Caruso op taaiheid en ervaring makkelijk zijn prijs waar kunnen maken. Een prachtige 'sprinter' om mee te nemen die ook nog mee kan in GC :) 

Stootlek

Mijn eerste puzzel is gelegd, waarbij ik Evenepoel en Ayuso heb laten sneuvelen. Dit maakt ruimte voor Phillipsen + Kooij in de sprinttrein, welke voor de rest echt uit B-garnituur zal bestaan.

Anderzijds zou ik ook Merlier + Meeus kunnen kiezen waarmee Johanessen uit de GC-kern kan worden geupgrade naar Evenepoel, maar ik voel voor de sprints simpelweg meer voor Phillipsen & Kooij momenteel. Hoe kijken jullie hiernaar?

Astarloa
martijncr
Landa is een duvels interessante pick. De Stuyven van dit parcours. Want als Merlier inderdaad een p...

Heb alleen echt geen idee van de vorm van Landa maar het was ook meer een voorbeeld. VPP is denk ik net zo'n goeie optie als die gaat vrijbuiten. Lijkt erop alsof de 500k categorie een ballenbak gaat worden.

Astarloa
Stootlek
Mijn eerste puzzel is gelegd, waarbij ik Evenepoel en Ayuso heb laten sneuvelen. Dit maakt ruimte vo...

Gaat Kooij op zeker mee? Als Seixas gewoon meegaat heeft dit natuurlijk gevolgen voor de sprints van Kooij qua ondersteuning.

Zolderman
martijncr
Landa is een duvels interessante pick. De Stuyven van dit parcours. Want als Merlier inderdaad een p...

Ik zie Landa zeker geen top 10 rijden eigenlijk, heeft dit jaar toch nog níks laten zien? 
Met teampunten en als opvuller snap ik het misschien, maar eigen punten verwachten vind ik erg optimistisch

TimTornTeut
Zolderman
Ik zie Landa zeker geen top 10 rijden eigenlijk, heeft dit jaar toch nog níks laten zien? Met teampu...

Is VPP dan niet interessanter van dezelfde ploeg? 

EDIT: Zie nu dat iemand anders dat ook al oppert

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ga je Landa of VPP dan daadwerkelijk in de sprints opstellen als Merlier geen groen heeft? De kans op ritwinst in een individuele etappe lijkt me kleiner dan 50%, dus dan heb je een EV onder de 5 punten. Dat heeft toch 0 meerwaarde?

chip 010

Scorito heeft de prijzen goed neergezet, eerste team erin geklikt en je moet ergens geld besparen, of sprint wat nu al veel doen, of punchy types of klassement.

Had Seixas trouwens duurder verwacht, staat nu in mijn team. Daarentegen had ik Del toro goedkoper verwacht die staat er nu naast. Maar wordt een hoop gepuzzel en ik verwacht juist heel veel verschillende teams

TimTornTeut

Hoe kijken jullie naar Pedersen op dit parcours? Hij gaat natuurlijk sowieso vol voor groen, maar ik zie geloof ik ook weer niet echt veel etappes waarin ie onbetwist ingevuld kan worden als captain. 

Rad
TimTornTeut
Is VPP dan niet interessanter van dezelfde ploeg? EDIT: Zie nu dat iemand anders dat ook al oppert

Die had ik vorig jaar.. met als resultaat dat ik hem 4 keer heb opgesteld voor saus. En de etappe die hij won op de bank had zitten.

TilburgsTrots
TimTornTeut
Hoe kijken jullie naar Pedersen op dit parcours? Hij gaat natuurlijk sowieso vol voor groen, maar ik...

Ook wel erg beniewd naar zijn interviews van te voren en of hij zich gaat mengen in de massasprints. Zo ja, dan voor mij de favoriet voor groen en een 100% pick. Mocht ie niet gaan meesprinten is 3,5mil wel echt heel fors en zie ik inderdaad ook niet direct etappes waar hij de uitgesproken favoriet is.

KV
TilburgsTrots
Ook wel erg beniewd naar zijn interviews van te voren en of hij zich gaat mengen in de massasprints....

Waarom zou Pedersen nu plots niet gaan meesprinten? Of dat veel top 5 plaatsen zal opleveren is een andere vraag. 

Ecco
TimTornTeut
Hoe kijken jullie naar Pedersen op dit parcours? Hij gaat natuurlijk sowieso vol voor groen, maar ik...

Gewoon op tv, denk ik.

KV
ditisdavid
Ga je Landa of VPP dan daadwerkelijk in de sprints opstellen als Merlier geen groen heeft? De kans o...

Misschien dan beter opnieuw Stuyven meenemen. Vraag is natuurlijk of die zijn supervorm een half jaar kan blijven aanhouden. 

1 2 ... 26 ... 29 30

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.