Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 27 28 29 30
Ti-Blanc
martijncr
Mooi uitgebreid dit, dankjewel! Zet te denken. Houd je in je analyse ook rekening met de vermoeidhei...

Natuurlijk herstellen deze mannen meestal iets minder goed dan een Pogi of een Vingegaard, en zouden ze uitgeput kunnen zijn in de laatste week. Ik denk echter dat een route als deze hen in staat zou kunnen stellen om tot de laatste twee dagen, zo niet langer, "mee te doen". Dit betekent dat Pogi en Del Toro dankzij de UAE aan de top van de ranglijst zouden kunnen blijven. Ik blijf er echter van overtuigd dat Pogi en Vingegaard (als hij goed hersteld is) ver boven de rest staan, maar mijn punt is dat mannen als Del Toro of Pidcock "verrassend" zouden kunnen wedijveren met diesels als Lipowitz of Carapaz in hun topvorm, die bewezen hebben dat ze van lange en zware etappes in de derde week houden.

mirkodek
Astarloa
Vanaf plekje 4 al niet meer punten opstellen in de daguitslag is wel erg rigoreus. Ik zou toch zeker...

In de huidige selectie zie ik weinig puntenpakkers in dat segment. Godon doet het leuk maar gaat ie ook massasprints doen (verwacht ik niet)? Bittner is nog onzeker. Ackermann zou opzich nog kunnen. Meeus vind ik te duur, net als Girmay (gezien zijn uitslagen). Fretin is alweer op z'n snufferd gegaan volgens mij en is voor mij sowieso geen optie. WvA gaat zich niet structureel mengen in de massasprints. Blijft over De Lie. Sja. 

Misschien dat er nog wat bijkomt maar ik vind het sprintersgilde echt karig vooralsnog. Merlier is by far de snelste sprinter in dit pak, dus as far as sprinters go de meeste zekerheid. Kan voor groen gaan, maar dat zal dan pas later zijn als ie er 'toevallig' goed voor staat denk ik. Dan wil je in ieder geval iemand erbij die er wel een doel van maakt. Dat is voor mij nu Pedersen. Dat zou Girmay kunnen zijn om geld te besparen maar dat vind ik echt een flinke gok. Kooij is interessant ALS ie meegaat. En verder zoals dus al eerder gezegd: matige keuze.

Dan ben ik geneigd om het geld eerder te stoppen in teamgenoten van Pogi (etappes en geel 2e deel Tour) Vingegaard (TTT en geel eerste deel Tour). Maargoed ook daar zitten wel weer onzekerheidjes aan vast zoals eerder genoemd.

TimTornTeut

Zou fijn zijn als Tudor vooraf nog iets gaat zeggen over de sprints

Stootlek
Astarloa
Gaat Kooij op zeker mee? Als Seixas gewoon meegaat heeft dit natuurlijk gevolgen voor de sprints van...

Nee, dat is afwachten natuurlijk. Het Baloise Belgium Tour-verhaal lijkt misschien onzin, maar stel dat Kooij daar laat zien dat hij namen als Merlier, Philipsen, Groenewegen en Fretin kan kloppen neemt Decathlon hem natuurlijk gewoon mee. De kans op ritwinst is misschien met Kooij-in-vorm wel groter dan met Seixas momenteel, en dit alles staat nog even los van dat Kooij zijn deelname aan de Tour mogelijk ook contractueel vastligt. 

Die kan dus ook gewoon mét Seixas in de ploeg mee en zolang hij op de startlijst staat ga ik daar vanuit. Ja, aanweizgheid van Seixas doet natuurlijk wat met de bezetting van de leadout, maar ik zie in Decathlon ook (nog) geen ploeg die de gehele koers in handen moet gaan nemen bergop.

Zitvlees
mirkodek
In de huidige selectie zie ik weinig puntenpakkers in dat segment. Godon doet het leuk maar gaat ie...

wordt het met een karig sprintersgilde juist niet makkelijker om in de punten te rijden voor de sprinters die er wel zijn?

RedDevil
Ecco
Gewoon op tv, denk ik.

🤣🤣

Woutomaat

Ik neem aan dat Godon wel meesprint toch?

KV
Zitvlees
wordt het met een karig sprintersgilde juist niet makkelijker om in de punten te rijden voor de spri...

Uiteraard. Maar er komen heus nog wat sprinters bij natuurlijk. Bahrain, EF, Astana, Uno-X, Tudor misschien, Total en Caja rural zullen nog wel een snelle man meenemen. 

Dan kom je in totaal toch al snel op een sprinter of 18 wat dus toch weer een tombola kan worden. 

klaas drr

Lekker klikken en dan is het geld best snel op, hernieuwde poging en dan best leuk teampje geklikt 4x 500k, 2x750k, 5 sprinters.    Er is denk ik heerlijk te variëren door dure kleppers thuis te laten zowel in de sprint als klassement, 3x UAE.   

TilburgsTrots

Weet iemand waarom Ben Healy niet is gestart in etappe 7 van de Dauphine? Opnieuw last van zijn rug?

TourDeFranceUnchained

Ik zie hier verschillende mensen opperen om zelfs maar 4 sprinters mee te nemen. Is dat niet behoorlijk risicovol?

In de eerste 12 etappes zitten maar liefst 5 sprintkansen. Daarnaast wordt hier vaak het scenario geschetst dat een vluchter vanaf etappe 3 tot misschien wel etappe 10, 12 of zelfs 14 in het geel rijdt. Wie ga je dan opstellen voor je teampunten?

Als we een Giro-scenario krijgen zoals met Eulalio, en inderdaad renners als Kulset en Scaroni de top 5 van het klassement bezetten, dan heb je weinig aan de ploegmaats van de grote klassementsmannen en zelfs nauwelijks punten van die klassementsmannen zelf.

Welke vijf renners ga je in zo'n situatie dan elke dag opstellen? Dat lijkt mij toch een aanzienlijk risico als je maar 4 sprinters in je selectie hebt.

martijncr

Subleague van het forum is actief. Meld je aan en doe het voor de deadline. Na de deadline ga ik dit jaar niemand meer toevoegen om ons resultaat (nog) zuiver(der) te houden. 

Rad

Ik lees al meerdere verhalen over het evt. thuislaten van Seixas. Maar komt hij (mits fit) niet makkelijker aan 450 punten dan Vingegaard aan 650? Is hij daarmee niet een goede oplossing om een extra GC-er aan je team toe te voegen?

madeinstars

100 pt per 1 miljoen is zo'n overrated 'regel'.

ProScoritoManager

Iemand enig idee waarom PCS nog geen sterretjes voor JK kandidaten bij de startlijst heeft staan? Als ik Scorito mag geloven (en ze zullen wel gelijk hebben), is Lipo geen jongere meer dit jaar. Scheelt toch al dik 100 punten tov zijn totaal van vorig jaar. Tel daarbij op dat dit parcours minder geschikt lijkt voor hem dan vorig jaar en we vervangen zijn invulling met pen door een invulling met potlood.

KV
ProScoritoManager
Iemand enig idee waarom PCS nog geen sterretjes voor JK kandidaten bij de startlijst heeft staan? Al...

Ze doen dit maar als startlijsten meer definitief zijn. Maar klopt van Lipo: ook in zijn andere rittenkoersen dit jaar deed hij niet meer mee voor de jongerentrui. 

Guido Maltempi

Unpopular opinion: het budget is te krap. Ik lees veel positieve geluiden over 'eindelijk eens echt puzzelen', maar is het écht een pluspunt dat we nu massaal overwegen om het grootste talent sinds Pogacar thuis te laten omdat het anders niet uitkomt qua budget?

Ik had vooraf 7 zekerheden op papier staan (Pog, Vin, Toro, Seixas, Mads + 1 vlakke topsprinter + 1 UAE knecht) maar het wordt heel lastig om daar nog een fatsoenlijk team omheen te bouwen. In mijn huidige conceptteam staan ze er nu alle 7 in, maar daardoor is er geen ruimte meer voor bijv. REV, Lipo of Ayuso. Wellicht dat de UAE knecht nog gaat sneuvelen zodat ik er in elk geval 1 uit dat rijtje mee kan pakken, maar daarmee zijn de limieten van mijn puzzel wel zo ongeveer bereikt.

Woutomaat
Guido Maltempi
Unpopular opinion: het budget is te krap. Ik lees veel positieve geluiden over 'eindelijk eens echt...

Ik vind Scorito altijd zo kaulo makkelijk! Een verschrikkelijk ruim budget zoals altijd, gewoon lekker bijna iedereen meenemen als je Vin niet neemt! In tegenstelling tot Wielerflits Ploegleider waar echt knopen moet doorhakken kun je hier bijna altijd moeiteloos klikken! Zo ook deze keer

Ragnar Lolbroek
Woutomaat
Ik vind Scorito altijd zo kaulo makkelijk! Een verschrikkelijk ruim budget zoals altijd, gewoon lekk...

Heb jij ook 11 gouden bekers als nasibal?😅

Ragnar Lolbroek
Guido Maltempi
Unpopular opinion: het budget is te krap. Ik lees veel positieve geluiden over 'eindelijk eens echt...

Mja. Ik heb nu Pogy, Ving, Toro, Remco, Ayuso en 2 dure sprinters. Wel geen Seixas en 3e UAE. Ook geen Wouten en Mathieu's voorlopig

janstof

Voor mij Vingegaard in dezelfde situatie als Gall in de giro. Hij is de 2e beste man, je weet waar hij punten gaat halen, maar de prijs is hoog. Vingegaard gaat natuurlijk meer punten halen in de tijdrit, maar het alternatief is ook goed. Kunt hem +500K namelijk vervangen voor een EVDP en Lipowitz. Dan ben je in de tijdrit gedekt, en ik verwacht Lipo bij de beste 5 klimmers. Dus in de ritten zullen de punten niet ve verschil hebben. Als EVDP top is dan moet hij ook bij de top 10 eindigen en is dat bonus. Daarnaast kan EVDP in de eerste 2 weken gewoon heel veel punten pakken. 

ik weet nog niet wat ik ga doen, maar deze optie heeft momenteel mijn voorkeur. In de giro heb ik niet voor Gall gekozen en uiteindelijk rond 92 procent geëindigd. 

Daarnaast heb je nog een belangrijk duel en dat is Del Torro en Seixas.  Hierbij is de kans groot dat ik voor Del Torro ga kiezen gezien de vorm en omdat hij ploeggenoot is dan Pogi. Daarnaast is de vraag hoe goed Seixas zich gaat verhouden tot de rest over 3 weken. Hij zal goed zijn, maar door zijn val is er toch iets van een vraagteken voor mij gekomen. De onderkant qua punten voor Del Torro is wat mij betreft gewoon een stukje hoger door Pogi en UAE. 

benieuwd wat jullie hiervan vinden. 

Edd1e

Mooi dat iedereen voor Del Toro gaat terwijl dit zijn piek was. Nu mag die lekker knechten.

TourDeFranceUnchained
Edd1e
Mooi dat iedereen voor Del Toro gaat terwijl dit zijn piek was. Nu mag die lekker knechten.

Fijn hè! Net zoals in Almeida in 2024 lekker knechten en dan 4e worden en vervolgens 598 punten binnen harken (zonder jongerentrui punten). En dat voor slechts 5 miljoen😉

Joep

Is Seixas de duurste renner ooit in het spel zonder ooit een grote ronde gereden te hebben? 

Ik heb ooit pogi voor 500k genomen, al was dat misschien in het klassiekerspel.

Seixas is natuurlijk een mega talent maar 4,5 zonder ervaring en ook nog de val is vrij fors. 

mirkodek

5M voor Del Toro is inderdaad erg veel. Je gaat hem nooit cappen en hij is niet de onbetwiste kopman van zijn team. Vindt natuurlijk wel een parcours op maat maar dat geldt ook voor Pogacar en die gaat voor. Samen met Seixas en Ayuso natuurlijk wel kandidaat wit plus de punten via Pogacar. Kan dus de Piganzoli van de Tour worden.

Ik ga in ieder geval even puzzelen zonder hem.

1 2 ... 27 28 29 30

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.