Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 252 ... 255 256
KV
Yanick1995
Ik kijk hier toch anders tegenaan Jonas + carapaz is 8 mln en ayuso + seixas is als ik het goed zeg...

Dit kan je nu wel allemaal zo stellen. Zeker als je 1ste staat (mijn complimenten hiervoor trouwens!). 

Maar het is eigenlijk gewoon simpel. 

Je koos Jonas vooraf met een soort zekerheid. Hij was (na Pogi uiteraard) de enige van de "grote 7" die al bewezen heeft elke GT wereldtop te zijn en nooit uit- of tegenvalt. Het feit dat nu nét Jonas uitvalt en geen enkele van de andere (waarbij vooral jouw 2 voorbeelden Ayuso en Seixas het meest treffend zijn) voorlopig uit- of tegenvalt is gewoon against all odds. 

Elk klein kind kon vooraf bedenken/berekenen dat je met het geld van Jonas andere keuzes kon maken en dus bv 6 ipv 5 toppers kon meenemen en/of extra topsprinter zoals Merlier en/of Pedersen erin kon puzzelen. 

Als die grote 7 inderdaad de top 7 AK blijken te zijn zoals nu het geval is, dan heb je er waarschijnlijk goed aan gedaan Jonas niet te nemen, maar hoeveel keer zie je dit in een GT? Ik kan het me niet snel voor de geest halen. 

Daarnaast komt nog erbij dat Merlier toch wat overgepresteerd heeft. Ok hij zat er 1x niet goed bij, maar 3 van de 5 sprints winnen (+ nog 1x podium) is toch wat boven verwachting als je zijn vroegere GT's als referentie neemt. 

Daarbovenop was het ook niet erg logisch dat Pedersen zo snel in het groen zou zitten. Rit 4 was hij uiteraard favoriet maar hij heeft gewoon geluk gehad dat elke 70 punten sprint verdeeld werd tussen mannen die niet voor groen gingen. Dit speelt dan nog eens extra in de kaart voor de Ayuso kiezers bijvoorbeeld.

Samengevat: het scenario voor de Jonas-skippers volstrekt zich gewoon perfect. Was dit vooraf onmogelijk? Uiteraard niet, maar de kans hierop was m.i. toch eerder klein. 

ProScoritoManager
floda
Ben benieuwd of jullie pog of rev vandaag als captain nemen? Ik had REV staan maar begin toch wel te...

Ik ga vrij gedecideerd voor Pogi. Na ruim 2 weken koers + dat toch best lange heuveltje sta ik er niet van te kijken als Pogi wint vandaag. Evenmin sta ik er van te kijken als Remco wint, maar dan weet ik wel vrij zeker dat Pogi tweede is. Als Pogi vandaag wint dan ligt dat aan een dipje in Remco z'n herstelvermogen en dat dipje kan ook zomaar betekenen dat hij geen tweede maar vijfde wordt.

Maar goed, al mijn (opstel)keuzes tot nu toe zijn vrij matig uitgepakt, dus Remco zal wel de betere keus blijken te zijn ;)

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Als je pak en beet de laatste 88 tijdritten van Evenepoel en Pogacar tegen elkaar erbij pakt, zonder evt klimtijdritten, zul je toch te allen tijde REv cappen hier? Volgens mij werd er het laatste WK nog iemand best wel vernederend ingehaald door iemand anders...

Hidde98
johnnyvdlaar
Als ik zo de komende etappes en tussensprintjes zie, gaat etappe 17 wel redelijk cruciaal zijn voor...

Alpecin zal hoe dan ook gaan meedraaien idd. Vooral de vraag wat Lidl gaat doen denk ik. Je hebt in de basis twee scenarios Philipsen:

• Hij zit mee en wordt gelost in de kopgroep -> Alpecin met peleton draaien vanaf na de klim
  • Hij zit niet mee en Alpecin rijdt bergop al tempo wat Philipsen aan kan

Dus, als Lidl mee zit zal Alpecin hoe dan ook gaan controleren en meedraaien. Als Lidl niet mee zit zal Alpecin ook gaan controleren want zoals je zelf al zegt Philipsen heeft de punten nodig.

Kortweg: mannen Alpecin gaan naar mijn idee vandaag allemaal niet voluit omdat ze morgen alle mannetjes nodig hebben voor groen.

ProScoritoManager
Coureurs du Courage
Als je pak en beet de laatste 88 tijdritten van Evenepoel en Pogacar tegen elkaar erbij pakt, zonder...

Eendaagse tijdritten kan je natuurlijk niet 1-op-1 vergelijken met GT-tijdritten. Volgens pcs hebben ze de afgelopen 5 jaar 11 TT's samen gereden, waarvan Pogi er 2 wint, beiden in de tweede helft van de Tour de France. Jammere is wel dat die twee meer klimwerk kenden dan de TT van vandaag, dus de vergelijking gaat niet goed op. Wat me eigenlijk meer opvalt is dat Pogi in de twee vlakke(re) tijdritten van de Tour vorig jaar en het jaar daarvoor 2e wordt achter Remco. Beide tijdritten vielen in de eerste week, maar Pogi verliest in beide gevallen slechts een halve seconde per kilometer op Remco. Met vandaag meer hoogtemeters én meer vermoeidheid in de benen vind ik Pogi een veiligere pick.

Hidde98

Verwachten we eerder een Lenny Martinez of Gregoire in de top 20?

Twijfelachtig

Ik heb voor vandaag. Pogi, Evenepoel, Lipo, Foss, Yates, Mccnulty, Del toro, Ayuso en Carapaz mee. Vacek en een T Johanessen blijven dan op de bank. Zouden jullie 1 van hun toch meenmen t.o.v. van mijn 9? Ik denk dat ik goede kans maak op een gouden beker na uitvallen van Jonas. En zit ook te twijfelen is het verstandiger om Remco te cappen omdat iedereen dat doet? of voor pogacar gaan?

berggie1987
KV
Dit kan je nu wel allemaal zo stellen. Zeker als je 1ste staat (mijn complimenten hiervoor trouwens!...

Sorry, maar hier ga je gewoon volledig voorbij aan het stukje 'talent'. Soms weet je gewoon dat iemand ijzersterk is. Met jouw redenatie had je Pogacar in de Vuelta 2019 of tour 2020 ook thuis moeten laten, hij had zich toen nog nooit in een grote ronde bewezen.

Ik vind juist het stukje talent herkenning een van de leukste aspecten. Bij Seixas ligt dat er zo dik bovenop. De redenering dat je Seixas van tevoren nooit had mogen nemen omdat hij nog nooit een grote ronde heeft gereden is in mijn ogen dan ook lariekoek. 

Yanick1995
AltijdMis
Ik ben oprecht van mening dat als je gaat kijken dat de score van seixas icm ayuso meer puntje oplev...

Ik wil mijn gelijk pas halen na 3 weken en helaas kan dat niet vanwege het uitvallen van Jonas. Ik leg alleen uit waarom ik geen Jonas heb. Excuses als het heeft gevoeld alsof ik op je tenen stond 

Koenb16
Hidde98
Verwachten we eerder een Lenny Martinez of Gregoire in de top 20?

Lenny gaat alles geven wat hij heeft, wat misschien genoeg is. Gregoire heeft een geen vorm en niks voor te rijden, dus ik zou voor Lenny gaan

Twijfelachtig
Twijfelachtig
Ik heb voor vandaag. Pogi, Evenepoel, Lipo, Foss, Yates, Mccnulty, Del toro, Ayuso en Carapaz mee. V...

Een lenny martinez heb ik ook nog evt

Yanick1995
KV
Dit kan je nu wel allemaal zo stellen. Zeker als je 1ste staat (mijn complimenten hiervoor trouwens!...

De kans was er zeker wel in mijn optiek want Jonas levert in mijn team alleen punten op in bergetappes en tijdritten. Ik wilde graag winnen en je moet verschillen maken en zodoende nam ik een risico met pedersen en vinegaard en ook als vinegaard niet was uitgevallen had ik in de top 3 van Scorito gestaan als ik dan niet alsnog gewoon 1e zou staan. Dat wil niet zeggen dat dit volgende week ook zo is. ✌️

Hidde98
Koenb16
Lenny gaat alles geven wat hij heeft, wat misschien genoeg is. Gregoire heeft een geen vorm en niks...

Dankje! Heb Lenny erin, dad ook mijn voorkeur van tevoren omdat Lenny alles zal geven zoals je zelf zegt.
Gregoire kan alleen intrinsiek net iets meer naar mijn idee met een tijdrit, maar zal dus Lenny laten staan. 😄

Hidde98
Yanick1995
De kans was er zeker wel in mijn optiek want Jonas levert in mijn team alleen punten op in bergetapp...

Ja je deed al bovenin mee. Je zal nu de boventoon voeren, met nog wel al je ak mannen en veel mensen die Ving missen.
Succes, ik houd je in de gaten komende dagen. 😉

Bidonmelker

Simmons of martinez??

RedDevil
Twijfelachtig
Ik heb voor vandaag. Pogi, Evenepoel, Lipo, Foss, Yates, Mccnulty, Del toro, Ayuso en Carapaz mee. V...

Persoonlijk heb ik niet overwogen om Carapaz vandaag op te stellen. Vacek stel ik wel op. Ze hebben allebei wat zekere klassements- of teampunten, maar ik acht Vacek eerder in staat om zelf top-20 te rijden.

Jackie

Ganna denkt Pogi vandaag.

Te moeilijk voor hemzelf zegt ie zelf.

Hidde98
Jackie
Ganna denkt Pogi vandaag. Te moeilijk voor hemzelf zegt ie zelf.

Denk ook dat het gat met pogi nooit meer dan 15 seconden zal zijn, dus het zal dicht bij elkaar zitten.
Dan wint Pogi bergop tijd, Evenepoel op de afdaling en het technische stuk. 

brakobama

Ik ben overigens wel 'blij' met het uitvallen van Vingegaard, ondanks dat ik hem zelf heb.

Ik bungel de hele Tour al tussen de 97% en 98%, maar ik denk dat ik nu door m'n sterke breedte júist nu naar het gouden bekertje kan stijgen..

We gaan het zien!

Coureurs du Courage
Hidde98
Denk ook dat het gat met pogi nooit meer dan 15 seconden zal zijn, dus het zal dicht bij elkaar zitt...

Evenepoel wint tijd op alle fronten. Dit komt omdat hij in de aerodynamische houding nog steeds een verschrikkelijke hoeveelheid watts kan trappen. Dat kan Pogacar nou eenmaal niet. Remco is van zijn generatie de beste tijdrijder en kan alleen verslagen worden door pure hardrijders als het parcours zo vlak is als een biljartlaken zonder bochten.

De suggestie dat Pogacar vandaag zou kunnen winnen vanwege vermoeidheid is natuurlijk onzin. Pogacar heeft toch ook niet rustig aan gedaan de afgelopen 2 weken? Bovendien zit er een rustdag tussen.

Maar over 4 uurtjes weten we het.

AltijdMis
Yanick1995
Ik wil mijn gelijk pas halen na 3 weken en helaas kan dat niet vanwege het uitvallen van Jonas. Ik l...

Excuses. Ik zie nu dat je 1e staat. Chapeau! Wat mij betreft heb je alle recht van spreken.

floda
brakobama
Ik ben overigens wel 'blij' met het uitvallen van Vingegaard, ondanks dat ik hem zelf heb. Ik bungel...

18% van de teams hebben geen ving, laat daarvan 20% nog serieus meespelen en dit geld echt hebben gestoken in ak mannen ipv in MvP achtige types. Dan resulteert dan al in 3% deelnemers die nu achter je staan en in de komende etappes en eindklassementen nu wel veel meer punten gaan halen. Daarmee is goud al heel lastig denk ik. Ik zit ondegveer in zelfde schuitje als jij maar heb er minder hoop op.

Bamibrick41
brakobama
Ik ben overigens wel 'blij' met het uitvallen van Vingegaard, ondanks dat ik hem zelf heb. Ik bungel...

Er is 20% zonder Vingegard, hoe denk je in hemelsnaam die 6.5m op te vangen die ipv van in Vingegard is geinvesteerd in bijv Ayuso + Lipo. Leuk dat je nu VanWilder of een Jegat gaat opstellen, maar dan kom je simpelweg te kort. 

brakobama

20% zonder Vingegaard, ja. Maar die spelers moeten ook allemaal een Wærenskjold, Kanter, Evenepoel, 4x UAE, 4x Lidl hebben.

19% ging voor de Lie, 23% voor een Uijtdebroeks. Vingegaard is mijn enige uitvaller. Ik puzzel altijd in de wetenschap dat er áltijd één klepper uitvalt en heb dan ook een breed team.

En ja, IvW gaat je niet helpen. Maar als je daar van Eetvelt, Arensman (54%), Healy (42%), Vauckelin (29%) of een Hindley (24%) hebt, ben je nóg verder van huis.

Ik acht mijzelf in ieder geval niet kansloos, al is Pedersen m'n grootste gemis.

ProScoritoManager
brakobama
20% zonder Vingegaard, ja. Maar die spelers moeten ook allemaal een Wærenskjold, Kanter, Evenepoel,...

Van die 20% hoeft maar 1/20e dat geld daadwerkelijk goed besteed te hebben om de gouden beker plekken te bezetten. En met bijna alle leverende dure namen tot nu toe is dat verre van een onwaarschijnlijkheid.

1 2 ... 252 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.