Ik lees even een paar pagina's terug, maar ik zie niet echt mensen stoer doen over hun keuze om Vingegaard niet te pakken. Er is gewoon dezelfde discussie gaande die voor de start van de Tour ook al 30x gevoerd is: was ie z'n prijs wel of niet waard, en waren er goede alternatieven. We gaan het antwoord helaas nooit krijgen.
Spijker op zn kop. Dat je voor de 6.5m van Jonas lekker hebt kunnen shoppen pakt nu wel erg lekker uit. Maar als de Ayuso, Pedersen die je daarvoor hebt gekocht was uitgevallen was t uberhaupt geen discussie.
Extreme mazzel dat een top scorende Vingi net voor de tijdrit, bergetappe- en eindbonussen week een stoeprandje raakt.
Er zijn slechts zestien teams met een hoger potentieel dan dat van yanick01. De huidige #3 heeft het hoogste potentieel (5087 vs 4989). Maar het opstellen is inderdaad de kers op de taart, petje af!
Nu je het toch over spijker op zn hebt. INEOS is slachtoffer geworden van de kopspijkers strooi Brigade. 4 broers kochten 500 kilo kopspijkers in Frankrijk om Seixas te saboteren. 1 van die broers schijnt kleuren blind te zijn en ziet steevast INEOS rijders aan voor het team van Seixas. INEOS is een onderzoek gestart naar het buiten gewoon aantal lekke banden.
Uiteraard had je dit scenario niet kunnen voorspellen. Maar ook als vingegaard op zn fiets was blijven zitten zou het winnende team weleens vingegaardloos geweest kunnen zijn.
De prijs van vingegaard was gebaseerd op dat hij met afstand best of the rest zou zijn. Terwijl de praktijk meer een groepje van 4/5 renners was die achter Pogacar de buit verdeelden. Ik heb vingegaard zelf wel hoor, dus preek niet voor eigen parochie.
Ik vind dat sommige mensen hier wel heel erg flauw doen naar mensen zonder Vingegaard. Uiteraard hebben de niet-kiezers geluk dat hij uitvalt, maar:
- Er waren goede redenen om hem thuis te laten. 6.5 miljoen voor iemand die je geen cap maakt is extreem veel geld.
- Geluk is toch altijd een van de belangrijkste factors van dit spelletje? Toen vorig jaar Philipsen uitviel, deden mensen ook niet zo vervelend naar mensen zonder Philipsen. Je ziet dat de winnaar van het spel meestal iemand is met (hoogstens) 1/2 uitvallers. Je hebt gewoon veel geluk nodig om hoog te eindigen.
Het is nou eenmaal jammer dat Vingegaard is uitgevallen, het gokje pakt goed uit. Niet zo aanstellen en over een paar weken is er weer een nieuwe kans bij de Vuelta. Nog veel kijkplezier!
Ik zou ze beide opstellen, maar heb dan ook niet de luxeproblemen die de meesten hier hebben.
Mijn twijfel is Pidcock opstellen tov de 6 zekere punten van Phillipsen of Van Gils voor 10 punten als Evenepoel wint.
Momenteel toch het gokje dat Pidcock rond de 15e plek kan eindigen.
Ik kijk hier toch anders tegenaan Jonas + carapaz is 8 mln en ayuso + seixas is als ik het goed zeg ook 8 mln. Ik ben oprecht van mening dat als je gaat kijken dat de score van seixas icm ayuso meer puntje oplevert.
zodoende niet voor Jonas gekozen. Ik had voor Jonas de gehele top 8 op hem na bij zowat iedere bergrit. Dit icm uae en Lidl mannen zou ik Jonas niet opstellen in niet bergetappes/tijdrit en dat betekent zodoende dat hij wel 14 punten per etappe haalt maar dat voor mijn team te weinig is en ik hem niet opstel. Voor mij was Jonas dus geen must met zijn budget.
Wat gaaf dat je dat zo kunt zien! Wel bizar kijkende dat ik pedersen en Jonas niet heb. Dit geeft dus aan dat mijn beredenering tot nu toe klopt en dat je renners kunt opvangen/ budget anders kunt besteden. Wat dat betreft echt jammer dat Jonas eruit is want had wel willen zien hoe dit was geëindigd.
voor mij was Jonas ook een stukje veiligheid dat als Pogi uit zou vallen dan heb je de nieuwe nummer 1 van de tour (hoe klein kans ook) in ieder geval en anders de nummer 2. Dus vanuit mij weloverwogen om die 6.5m in hem te steken tov Seixas+Pidcock/Carapaz.
Ik heb zelf Vingegaard, maar ik vind zijn uitvallen helemaal niet zo'n ramp. Ik had best een breed klimteam en moest nu telkens 1 of 2 mensen op de bank zetten die ook tussen de 15 en 20 punten haalden. Het ging bij mij altijd om de laatste 2 plekjes tussen Lenny, Carapaz, de 4e UAE'er en Van Wilder, waarbij ik die laatste nog niet 1 keer opgesteld had. Vandaag wordt de eerste keer.
Tuurlijk: voor spelers zonder Jonas is dit heel gunstig. Maar ik denk ook dat spelers met een breed klimteam nu dus winst kunnen pakken ten opzichte van de spelers wiens selectie minder ingericht was op tegenslag. Een topper kwijt betekent niet direct het einde van je kansen, het hoort bij het spel en daar moet je tot op zekere hoogte ook op voorbereid zijn.
Verder geen goed team dan? Als je op 99% staat kan het niet zijn dat je complete team in duigen valt omdat Ving uitvalt.
Snap dat je op de ak dagen die nog komen moet gaan sprokkelen en waarschijnlijk daar elke dag iets zakt, maar zou de strijdbijl nog niet neerleggen als ik jou was met eventuele andere dagen.
Ben het ook helemaal met je eens hoor RedDevil dat een breedte onderdeel is van de puzzel. Alleen met het uitvallen van Uijtdebroeks is de breedte van bijvoorbeeld mijn team eerder al geslonken. Dit is dus wel iets waar geluk bij komt kijken, gezien er ook veel mensen zijn met 0 uitvallers in hun bergteam.
Daar staat tegenover dat ik zelf Hindley mijn team in heb gefietst (Was vooral als geel Evenepoel verzekering) met de gedachte dat kwaliteit komt bovendrijven in week 3. Dat plekje had ik nu toch graag aan een Van Wilder of VPP besteed, gezien Hindley niks laat zien wat me hoop geeft op top 20 in de laatste bergritten
- Decathlon (die tempo bepaalt om Seix op het podium te krijgen?) --> Ja, Del Toro onder druk zetten voor podium en jongerentrui.
- Lidl (of in de aanval?) --> onvoorspelbaar, in 17 aanval of tempo rijden om andere sprinters eraf te rijden. In bergen zullen ze eerder aanval kiezen met ijzersterke Simmons (of Ayuso nog naar wit willen helpen?) en 21 ook weer aanval.
- Red Bull (om plek 2 veilig stellen?) --> Als Evenepoel dit niveau houdt kan je defensief koersen door zelf het tempo te bepalen wat hij aan kan ja.
- UAE & Visma (ik zie niet in waarom) --> afhankelijk hoe goed Del Toro het vandaag doet tov Seixas. Als Del Toro het goed doet zie ik ook geen reden. Visma zal voor ritoverwinningen gaan dus bijvoorbeeld vandaag er ook vol voor gaan ipv sparen voor 3e week.
Ja, maar dan ga je voorbij aan de optie om ze alle 3 te nemen. De 'ayuso' die je naast Seixas neemt (kan ook evenepoel/lipo zijn) is dan sowieso de ak topper waar je vooraf het minst vertrouwen in had omdat je deze andere ook icm vingegaard zou opstellen.
+1
Ik had 5 toppers + THJ + Skjel + 2 UAE knechten en daarnaast nog Cian als backup voor week 3. Nog extra backups meenemen (zoals IVW) is scorito technisch gewoon suboptimaal. Met wegvallen van Cian en Jonas moet ik dus VPP opstellen in de laatste ritten. Geen drama waarschijnlijk maar zal gewoon betekenen dat ik elke bergrit verder achteruit zal donderen.
Ik ben oprecht van mening dat als je gaat kijken dat de score van seixas icm ayuso meer puntje oplevert. -> Ja, dat is nu zeker waar.
Ik denk dat we ook wel mogen concluderen dat Ayuso goed presteert, of zelfs beter dan verwacht. Dat Jonas op een stoeprandje knalt, had natuurlijk niemand verwacht.
Voorafgaand aan de Tour zou 9 van de 10 Scorito-spelers de voorkeur geven aan Jonas + Carapaz. Dat je nu meer puntjes krijgt met Seixas en Ayuso is fijn, maar hiermee je ''gelijk halen'' vind ik onterecht.
Als ik zo de komende etappes en tussensprintjes zie, gaat etappe 17 wel redelijk cruciaal zijn voor de groene trui. Alle tussensprintjes in de bergetappes zijn na een 1e of hc berg.
Hoe groot achten we de kans op een sprint in etappe 17? Als Alpecin nog iets wil met de groene trui dan moet Philipsen daar wel een flinke slag qua punten slaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.