Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 257 258 259 260
bdebouwer

Ik twijfel zelf over Pedersen en Philipsen. 

Philipsen zal in een sprintscenario gewoon 20 punten meer halen, terwijl Pedersen iets meer zekerheid geeft op punten. Neig nu naar Pedersen, omdat ik toch die zekerheid wil. 

brakobama

Hier ook Philipsen of Simmons. Alternatieven zijn Vacek, Girmay en zelfs Gregoire.

Dit wordt een lange dag voor de Scoritospeler. 

En wat enorm jammer is: ik kan moeilijk genieten van een prachtige rit als ik bankpunten vooraan zie rijden.

Rad

Iemand toevallig al wat info over de huidige fitheid van Godon? Normaal een nobrainer voor een rit als deze, maar nu weet ik het nog niet zo.

NielsH97

Lastigste capkeuze tot nu toe misschien wel. Ik twijfel nog tussen Stuyven, Girmay en Kooij. Volgens de bookies zou ik Kooij moeten kiezen. Op dagen als deze is het toch enorm fijn om Pedersen in je team te hebben.

Zou Stuyven hoe dan ook meesprinten bij een sprint? Hij kan namelijk ook mee in de ontsnapping.

Bij Girmay en Kooij is het echt gokken op een sprint. 

DerbertHijkstra

Maar waarom zou het geen sprint worden? De belangen van het groen lijken me duidelijk. Daarnaast is na het begin de etappe controleerbaar. Voor een vlucht zal het een forse strijd zijn om mee te zitten, dus die hebben na het begin nog geen ruime voorsprong en daarna is het controleerbaar voor Alpecin en NSN. Ik zie het scenario waar de vlucht het haalt niet zo.

Yanick1995

Vandaag wordt d-day. Het verschil gaat je maken of kraken in de top. Ik heb 18 renners die ik op kan stellen dus het wordt echt gokken, sprint? Aanval? Of gewoon safe klassement maar dan ook geen cap-punten.

martijncr
NielsH97
Lastigste capkeuze tot nu toe misschien wel. Ik twijfel nog tussen Stuyven, Girmay en Kooij. Volgens...

Ik heb besloten om Stuyven te cappen om de veelzijdigheid van scenario's waarin hij erbij zou kunnen zitten. Zowel in vlucht maakt ie kans als in sprint. En ik denk dat als het neerkomt op een sprint, volgens mij heeft ie een helling van 3/4% als ik me niet vergis, dan is het wel een kolfje naar de hand voor Stuyven zonder Merlier. 

Een Kooij gaat niet mee in de vlucht, lijkt me, en een Gregoire gaat niet sprinten als het er op aan komt. Girmay heb ik zelf ook, zou ook prima kunnen, maar dan kom ik bij m'n laatste reden om Stuyven te cappen: niet heel veel spelers hebben hem en als ie goed presteert ga ik een klein hupsje maken die ik nodig heb na uitvallen Lipowitz. Beetje extra risk pakken, zonder heel gek te doen als het uiteindelijk een sprint wordt en Philipsen, Girmay hoog eindigen en Turgis samen met Stuyven 9de en 10de wordt. 

Maracas

Zou Ganna iets kunnen vandaag denken jullie? Staat hoog bij de odds...

Arie Bombarie
bdebouwer
Ik twijfel zelf over Pedersen en Philipsen. Philipsen zal in een sprintscenario gewoon 20 punten mee...

Ik heb hetzelfde luxe probleem: cap ik Pedersen of Philipsen. Pedersen lijkt - nog even los van de: je moet hem wel cappen, waarom heb je hem anders meegenomen? - de meest logische keuze. Maar ik zie Alpacin de boel ook wel weer bij elkaar brengen na die klimmetjes met het oog op de groene trui. En dan verwacht ik meer van Philipsen in de sprint dan van Pedersen. Lastig, wat doe jij?

Nicov11
DerbertHijkstra
Maar waarom zou het geen sprint worden? De belangen van het groen lijken me duidelijk. Daarnaast is...

Quinn Simmons, Vacek, en nog wat andere renners springen weg zoals we al vaker hebben gezien deze tour. 

MvdP springt mee. 

Groepje sterke vluchters rijden weg van het peleton. Te weinig interesse en kracht in het peleton om het dicht te rijden. Grote groep vluchters rijdt op hoge snelheid weg (zie vorige week vrijdag). Krijgen ook nog eens op het einde wind in de rug mee.

Vluchters snoepen alle sprint puntjes op. Lidl blij met een groene trui.

Zoiets?

brakobama

Maar stel dat NSN/Alpecin een strak tempo rijden het eerste uur, dan rijdt er toch niemand écht weg? Een minuutje wellicht, maar geen 6 minuten vrij spel.

Coureurs du Courage
ProScoritoManager
Remco & Seixas pakken meer opstelpunten dan Ayuso? Bij mij pakt Ayuso er toch echt 11, tegenover...

Denk dat ik Ayuso niet doorgerekend had - die heeft er inderdaad 11 met upside. Komt denk ik omdat ik Ayuso zelf niet heb. Maar zou dit soort lastige etappes inderdaad aanvliegen met eerst 'zekere' punten aanklikken, dus 4x UAE, Ayuso, REv, Seixas en daarna aanvullen met 2 of meer renners in je ploeg waar je vertrouwen in hebt en die het bandje geven.

Kipgekruid

Philipsen lijkt aan te geven mee te willen gaan met de aanvallers. Alpecin lijkt in de eerste instantie dus niet van plan om deze etappe te controleren. Maakt sprinters die niet voor het groen gaan, zoals een Kooij, gelijk een stuk minder interessant om mee te nemen.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Nicov11
Quinn Simmons, Vacek, en nog wat andere renners springen weg zoals we al vaker hebben gezien deze to...

Dan gaan ze teruggehaald worden door UAE die vrezen voor het ploegenklassement. Ook dat gaat een rol spelen vandaag. Mark my words. 

Valvuillerdemoz

Heb er nu in staan: Pogacar, Del Toro, McNulty, Pedersen (c), Stuyven, Turgis, Kooij, Kanter, Waerenskjold. Ik.xenk er nog over een Waerenskjold en/of Kanter in te wisselen voor een of twee opstelpuntenkleppers, maar inmiddels grote FOMO voor de sprinters dankzij onze grote deense wielrenexpert.

Geeft altijd de beste analyse en beste onderbouwing. Maar toch loopt het heel vaak anders en wordt het toch een vlucht ipv sprint.

Coureurs du Courage
Yanick1995
Vandaag wordt d-day. Het verschil gaat je maken of kraken in de top. Ik heb 18 renners die ik op kan...

Mijn advies aan jou: consolideren op een lastig te voorspellen dag als vandaag. Dus 4x UAE, REv, Ayuso, Seixas. Laatste 2 plekjes opvullen met Matthews en Girmay. Zou dan het bandje geven aan de Australiër. Dit is wel een etappe die hem op het lijf geschreven is.

Ps. Mocht het dan een sprint worden met Kooij als winnaar loop ik mooi 100 punten op je in. :p (sta er toch 250 achter)

Ben Van Heck
Kipgekruid
Philipsen lijkt aan te geven mee te willen gaan met de aanvallers. Alpecin lijkt in de eerste instan...

Dit zorgt er A voor dat JP sowieso meegaat bij mij en B voor twijfel of ik Bini nu moet slachtofferen voor Skjelmose..

Nicov11
Coureurs du Courage
Dan gaan ze teruggehaald worden door UAE die vrezen voor het ploegenklassement. Ook dat gaat een rol...

Daar zeg je me wat. Dat ploegenklassement totaal vergeten. Philipsen dan toch bij mij het bandje om (ik heb geen Pedersen of Stuyven, wel een kapotte Godon).

Kipgekruid
Ben Van Heck
Dit zorgt er A voor dat JP sowieso meegaat bij mij en B voor twijfel of ik Bini nu moet slachtoffere...

Als Philipsen meegaat, dan zal Girmay ook wel meewillen. Girmay pakt ook vier zekere truipunten tegenover de (waarschijnlijk) zes zekere teampunten van Skjelmose. Zolang Pedersen niet wint, is het verschil tussen beide marginaal en heeft Girmay een hogere upside. 

Laatst gewijzigd
Ottieman

Pogacar Carapaz Ayuso Girmay Turgis Kanter Pedersen Del Toro Mcnulty.. Abrahamsen teveel 0 punters en helemaal nog niks klaar gespeeld.. Carapaz 4 zekere punten enige twijfel is Sjkelmose de vorige 2x dacht ik laat hem maar er af en 2x won Pedersen 🤣 3x is scheepsrecht kan toch niet 3x raak worden voor hem maarja teamgenoten kunnen ook winnen natuurlijk! Nog even kijken heb ook nog Healy Vauqelin Ballerini laatstgenoemde kan hier ook normaal wat uit richten maar zie je de hele tour nog niet echt voor aan misschien mag die nu een x mee:) Eigenlijk maakt het niet heel veel uit we gaan zakken door de eindafrekening maar ga wel zo goed mogelijk proberen te eindigen nu en hopen dat het geen ak dagen worden verdere tour maar dat is een utopie:)

brakobama
Ben Van Heck
Dit zorgt er A voor dat JP sowieso meegaat bij mij en B voor twijfel of ik Bini nu moet slachtoffere...

Als Philipsen het kan, kan Bini het ook..

De Tourminator

Ik ga vandaag voor een sprint. JP (C) en de andere sprinters ook opgesteld. Vandaag is de kans om groen over te nemen en daar zullen ze alles aan doen.

Coureurs du Courage

Stef Clement verwoord het wel treffend: 60% van het peloton denkt vandaag dat er iets te halen valt. Zelfs de meest godverloren kansloze knecht van Tudor of TotalEnergies hoopt vandaag op een succesje. Het zal aanvallen regenen de eerste paar uur. Goede kans dat de echte vlucht van de dag pas na al het klimwerk tot stand komt. Dit speelt meestal in de kaart van de afwachtende types in het peloton: de sprinters. Die kunnen in het restant van de etappe de boel gaan controleren en er toch weer een (massa)sprint van maken. Bovendien is dit voor diezelfde sprinters wellicht de laatste echte kans, wetende dat het in Parijs gaat ontploffen op Montmartre.

Maar t blijft koffiedik kijken, vooral erg leuk om zo vanaf de start in te schakelen. Veel kijkplezier!

bdebouwer

5 mannen voor de laatste 2 plekjes, Gregoire, Waerenskjold, Kanter, Evenepoel, en Ayuso. Voor nu staan Ayuso, en Kanter erin, maar zeker Gregoire solliciteert ook nog naar dat plekje

Nicov11
bdebouwer
5 mannen voor de laatste 2 plekjes, Gregoire, Waerenskjold, Kanter, Evenepoel, en Ayuso. Voor nu sta...

Wie heb je er nog meer in?

1 2 ... 257 258 259 260

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.