Ik zie morgen wel een forse vluchtgroep het halen tot de voet van de slotklim, mannetje of 20 zeker wel. Temeer omdat er daarvoor weinig echte obstakels liggen. Met het oog op de dagen erna, zullen ze voldoende voorgift hebben om het tot de meet te halen. Carapaz lijkt me hier kandidaat nummer 1 om te winnen.
Dit brengt me wel gelijk tot een issue qua opstellen. Als t voor AK is, is t makkelijk. Maar nu heb ik wat twijfelnamen. 4x UAE, REv en Seixas zijn zeker van hun plek. Voor de laatste 3 stoeltjes heb ik keuze uit de volgende relevante namen: Skjelmose, Simmons, Baudin, THJ, VPP, Van Gils, Martinez en v Eetvelt. Wie heeft er goed advies?
Oi oi .. wat n luxeprobleem met al die goede aanvallers. Voor allemaal iets te zeggen, maar het zijn er teveel om allemaal erin te zetten. Ik ga mijn vingers niet branden mbt advies ;)
Ik denk ook sterke vlucht morgen. Geen hele steile klimmen morgen.
Carapaz, THJ, VPP en Sepp Kuss
Verder benieuwd of REV zn 2e plek gaat vasthouden de aankomende dagen. Als ik de Belgen zo hoor dan staat ie al op het podium in Parijs.
Mijn gevoel, voor wat het waard is:
Skjelmose eindigt hoger dan Ayuso.
Seixas gaat nog meer verrassen.
Leukste dagen Tour komen eraan. Zin in !
Ik herken dit ook! Vooral met WK wedstrijden heb ik hier last van gehad. Met het wielrennen vind ik het vooralsnog een aangename aanvulling en een extra dimensie geven aan de etappes. Bedankt voor je bijdragen, ook al was ik vooral een stille lezer :-)
Simmons, THJ, en Skjelmose zou ik doen. Simmons is in topvorm + de teampunten. Van de overige namen verwacht ik dat THJ het vaakst meezit en een goede kans maakt om dan podium te rijden. Laatste plek voor Skjelmose, kan achter de vluchters nog top 20 rijden + de teampunten. Gils en Martinez zou ik niet spelen. Denk niet dat Gils mag van Bora en verwacht niet dat Martinez in de vlucht mag.
Ik zou ipv Simmons voor VPP gaan. Ik verwacht laatstgenoemde samen met Carapaz op pad, en misschien nu wél doorpakken en doorfietsen vanwege de punten op het eind van de etappe. De upside van VPP vind ik morgen hoger dan in vorige etappes. Simmons is wel een moeilijke voor in je team zeg! Want hij is zeer onvoorspelbaar in deze topvorm, en de stalorders beteugelen hem uiteindelijk wel, maar jezus wat is die gast aan het fietsen!
Yates. Als het een GC dag wordt, wat ik niet verwacht, scoort hij bijna net zoveel punten als Martinez. Als het een vlucht wordt scoort Yates een stuk beter dan Martinez. Zelfs als hij afstapt tijdens de rit.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.