Vandaag een relatief makkelijk te voorspellen etappe, waar de vlucht het naar mijn inziens gaat halen. UAE lijkt wat zwakker te worden en met oog op morgen en zaterdag verwacht ik niet dat ze de koers heel hard gaat maken.
Allereerst dus de zekere punten er in klikken van 3x UAE, REV en Seixas. Dit is echt een rit voor Carapaz, dus die klik ik er ook in, net als VPP. Ook THJ verwacht ik bij de vlucht, dus klik. Dan blijft er nog een stoeltje over voor Skjelmose of Arensman. Arensman heeft zich een keer lek gereden, dus die zal denk ik gebrand zijn om de vlucht in te gaan. Echter toch wel Skjelmose FOMO. Heeft de zekere 6 punten, maar zou ook wel top 20 kunnen rijden? Gaat erg liggen aan de grootte van de kopgroep. Daarnaast zie ik Simmons ook wel als serieuze kandidaat voor de ritwinst, dus dat is weer 10 punten extra.
Iemand die me kan overtuigen Arensman of Skjelmose er in te klikken? Sta op 98,1%..
Waarschijnlijk heb je het al gezien, maar vriend Axelgaard noemt na Carapaz, THJ, VPP, Simmons, en van Gils als favorieten voor de zege.
Als je veel vertrouwen hebt in een vlucht zou je Skjelmose er buiten kunnen laten, maar dat kan pijn doen als het onverhoopt toch een AK-dag wordt.
Volgens mij hebben wij voor vandaag precies dezelfde basisopstelling en bankoverwegingen. Ik heb nu VPP er niet in. Skjelmose en Arensman wel. Skjelmose eindigt denk ik ook nog wel in de punten als ie achter een kopgroep finisht. Ik overweeg eigenlijk alleen nog eventueel misschien nog VPP in te brengen en Arensman te banken. Die laatste richt zich mogelijk meer op Alpe d' Huez. Maar ik vindt VPP, behoudens de bergpuntensprokkelarij, nogal onzichtbaar deze Tour. Althans, geen enkele klassering die ergens op lijkt. Verder heb ik ook nog Baudin en Armirail die vandaag punten zouden kunnen halen.
Gister bij de avondetappe toch wel geschrokken dat ze alleen met sterke aanwijzingen snachts mogen controleren. Pogi gecontroleerd, Vingegaard.
Het zou 2 a 3 dagen duren voordat de uitslagen bekend zouden worden en zei ie hoe langer het duurt hoe beter het is..
Hoop zo, hoop zo dat er niks achter weg komt. Geniet zo van deze sport.
Met het uitvallen van Lipowitz en Vingegaard is het toch wat lastiger om de laatste renners in te klikken, of ik heb gewoon niet de echte topaanvallers die ik er blind in durf te zetten, kan natuurlijk ook!
Eens met alle analyses tot nu toe dat er een sterke kopgroep gaat rijden, en het zou mij niks verbazen als iedereen vanaf Lenny Martinez mee mag. Van 7 - 15 in het klassement heb ik alleen van Wilder, dus die krijgt een plekje in de hoop dat hij vanuit de vlucht een goeie notering rijd en wat tijd wint t.o.v. de mannen die de vlucht missen. Maar dat is misschien eerder hoop dan vrees want op etappe 15 na heeft hij nog nooit in de vlucht gezeten. Jegat zou ik daar meer op vertrouwen :)
Verder moet ik voor mijn laatste 2 stoeltjes kiezen tussen VPP, Storer en van Eetvelt. Mocht de vlucht het halen dan denk ik dat VPP de grootste kans heeft om mee te zitten, maar niet een hele grote kans op een top 5 notering, maar met zijn zekere bergpuntjes durf ik het wel aan. Storer is de volledige ronde echt onzichtbaar geweest, en van Eetvelt had ik niet per se meegenomen voor deze etappes... moeilijk!
Wie zouden jullie op het laatste plaatsje opstellen vandaag? Ayuso of van Gils?
Ayuso zakt er stevig doorheen op dit moment. Met een vlucht die het vermoedelijk gaat winnen vandaag zal hij weinig punten opleveren lijkt mij. Hij geeft echter wel team en truipunten. Van Gils heeft dit allemaal niet, maar als hij in de vlucht weg is vandaag kan hij wel flink scoren.
Dat vandaag een vluchter wint lijkt me zo goed als zeker.
Hoe ik de verdeling in mijn team inbouw, daar ben ik dan niet zo zeker van en ben daarom ook erg benieuwd naar jullie gedachtes.
Vaste punten: 3x UAE, REV en Ayuso
Direct ingeklikte vluchters: THJ en Carpaz
Twijfelgevallen: Bernal, Simmons, Lenny en Skjelmose.
Voor de twijfelgevallen heb ik nu nog 2 plekjes over. Voor nu neig ik naar Bernal (omdat die wel vaak leuk mee zit en INEOS nog moet) en Simmons (rijdt erg sterk deze ronde; krijgt hij eindelijk vrijheid?).
Maar dat betekent dat 4 van de 9 renners gericht zijn op de vlucht. Omdat ik voor het eerst kans maakt op een bekertje, speel ik liever wat defensiever (saai I know). Kan ik in dat geval niet beter een Skjelmose erin zetten (of Lenny)?
Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken!
Laatste plekje is voor van Wilder of THJ. Wie zouden jullie kiezen (en waarom?). Ik neig wat meer naar THJ omdat die aanvallender ingesteld is, maar Van Wilder klimt over het algemeen beter.
Ik durf Ayuso, Evenepoel, Pogi, del Toro, en Mc0ty (zekere punten) + Pidcock, Skjelmose, Carapaz (fomo) er niet naast te zetten.
@ Dampe hin, denk dat veel scorito spelers hier last van hebben of hebben gehad. Als je geen scorito eelt ontwikkeld is het een prima beslissing. Ken er best wel wat die hierom niet(meer) mee doen. Mensen die nu zeggen had ik maar Philipsen gecapt ipv Pedersen, zo denk ik dus niet meer. Beide waren prima cap keuzes, Philipsen meer risico maar ook high reward. Pedersen kon m.i op meerdere manieren in de punten rijden. En iedereen maakt verkeerde keuzes, het is hier ook vaak een goed nieuwsshow, de onderpresteerders reageren vaker minder, of zonder het melden van de %.
@VPP, ideale 500K man, zeer weinig/nooit opstellen en in de eindafrekening wellicht 40-80 puntjes rapen.
@Arensman, ja die Alpe Huez etappe gaat ie daarom zijn benen sparen, vandaag heeft hij wel een parcours meer op maat, slotbeklimming moet hem liggen qua %, en prima tijdrit gereden.
@Loungie, zou zelf de keuze maken, ik heb ze beide niet, maar behoudend kom je doorgaans het verste mee.
In een item over de buschauffer van Soudal - Quick Step gaf deze beste man aan dat ze morgen (dus vandaag) een nieuwe kans hadden met VPP. Voor wat het waard is natuurlijk, maar persoonlijk vind ik zo'n inside dingen wel interessant.
Morgen past meer bij hem met die zwaardere finish bergop. In feite kan beide, alleen denk dat het vooral de lobby is bij RB en UAE of ze vandaag de vlucht laten gaan of morgen, dus iets met meer kans.
Lenny mogelijk top 20 punten achter vlucht.
Vacek heeft uitgesproken bij Tsjechische interviewers (gisteren) dat hij nog voor een etappeoverwinning wilt gaan, maar welke etappe dan meest geschikt is benoemt hij niet... Als ik zelf naar de profielen kijk acht ik de kans vandaag of zaterdag het grootst. Verwacht dat morgen sowieso naar AK gaat.
Ja hier ook in de 96% maar zonder pedersen en ayuso. Stijg langzaam iedere dag en wil dat graag voortzetten. Gisteren Philipsen cap heeft daarbij zeker geholpen. Gisteren gegokt op goede scenario. Vandaag lijkt het een vluchtersdag te worden maar met UAE weet je het nooit.. Vermoedelijk mag iedereen vanaf plek 7 er vandoor?
Pogi, del toro, mcnulty, REV, Seixas, Skjel
THJ, Arensman en VPP
bank: Lenny, Baudin, Vacek, Gregoire
cap: ?? consolideren met Pogi neig ik naar
Jij ziet zaterdag als een goed profiel voor Vacek? Hoop dat je dan toch eerder zondag bedoelde? Daarnaast ziet iedereen toch dat zijn citroen ondertussen helemaal uitgeperst is. Gevalletje te vroeg gepiekt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.