Carapaz was tot vandaag absoluut geen mist have en ik denk dat de spelers met aanvallers momenteel genieten van het feit dat vinegaard eruit is en in mindere maten lipo. Ik denk anders dat visma vandaag en de komende dagen anders flink aan de bak was gegaan met de huidige status van uae.
Visma had vandaag altijd de vlucht (moeten) laten gaan, deze etappe ligt Vingegaard niet en hun middelen waren beperkter dan in eerdere Tours. In combinatie met de eindafrekening erbij was Carapaz dus wel degelijk op weg om een musthave te worden - en zelfs als vandaag naar de klassementsrenners was gegaan, dan was hij nog steeds een solide pick geweest in een Tour die niet slechter had kunnen verlopen voor de types Carapaz.
Opzich content met de kopgroep, THJ en Carapaz (c) mee, Vacek en Gregoire op de bank. In de groep achtervolgers niemand mee, Simmons op bank.
Van alle serieuze spelers verwacht ik dat niemand Gregoire heeft opgesteld, dus dat kan ik hebben. Wel ben ik blij met teken van leven. Mocht die nou echt goed zijn, kan die zondag zomaar eens het bandje gaan krijgen!
Sta op 97,5, dus met 2 goede mannen én de captain mee is dat prima. Daarnaast geen 0-punters opgesteld. Van Evenepoel tot Skjelmose: iedereen gaat wel wat teampunten snoepen. Benieuwd wat het brengt!
Gruwelijk mooie etappe om te zien!
Genoten en blij voor Carapaz.
Pedersen wat een beest.
Scorito wise dramatisch, met geen Carapaz/thj/vpp en uitvallen McNulty.
Maar hee, we gaan het zien, komende dagen worden nog mooi.
Topklassering kan ik officieel gedag zeggen (ruime week in de top 10 scorito algemeen en 3 dagen P1), was leuk zolang het duurde! Op naar de 1e gouden beker binnenhalen 😄
Vandaag saai maar oerdegelijk voor Pogi als cap gekozen, puur met de instelling om mijn plaatsje te verdedigen. Tijdens de etappe begon ik toch nog even te twijfelen of dit misschien niet té conservatief was en of het me uiteindelijk het gouden bekertje zou kosten. Aan het einde van de streep ben ik gelukkig toch nog zo'n 100 plaatsen gestegen.
Het uitvallen van McNulty is wel heel zuur. Daardoor moet ik voor de komende twee etappes toch nog puzzelen met dat laatste plekje. Voorlopig heb ik nog een voorsprong van 60+ punten op de cutoff voor het gouden bekertje, dus als er niets geks meer gebeurt, zou dat voldoende moeten zijn. Toch begin ik door het wegvallen van een extra UAE-teamgenoot wel een klein beetje te zweten.
Vandaag gestegen naar 99.0% met Carapaz als captain. Het uitvallen van McNulty is een aderlating wat nog zeker impact gaat hebben. Gelukkig kan ik wel 9 klimmers opstellen, maar daar zitten Carapaz, THJ en VPP dus bij inbegrepen, evenals Arensman, Pogi, Toro, Seixas, Skjelmose en REV. Benieuwd of ik hiermee de komende dagen doorkom...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.