Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 267 268 269 270
Nazgulsauron
Coureurs du Courage
Kees98 in Scorito. Staat ergens in de top 100 of 200 geloof ik dus zo gevonden.

46e zelfs, zo te zien. 16/20 gelijk, alleen heeft 'ie met Carapaz, Mads en JP tot nu toe bijna 150 meer punten gehaald dan Merlier, Seixas & 4e UAE.

brakobama

Hier is het ook ineens wat krap. Vingegaard was prima, McNulty is zuur en de, ineens verdwenen, vorm van van Wilder is niet prettig.

Dus: Carapaz, THJ en IvW staan er nu in. Alternatieven zijn er niet.

Carapaz pakt bergpunten, IvW kan aanklampen, maar THJ staat wel heel dicht bij de bank voor een Simmons/Vacek/JP (allen 6 punten, waarbij de Lidljongens meer klimmende ploeggenoten hebben met Skjelmose en/of Ayuso).

CyclingDonkey
Jackie
Volgens Bauke Mollema wil Pogacar vandaag de recordtijd Alpe d'huez van Pantani aanvallen. Schijnt e...

Recordtijd van de klim ansich neem ik aan? Dan willen ze er dus waarschijnlijk rustig naartoe rijden en zal de vlucht dus een goede kans maken 

Remco947

Laatste plekje is voor Arensman, THJ of VPP.

VPP verwacht ik eigenlijk niet, aangezien hij morgen 100% in de vlucht zal zitten.

Momenteel maar Arensman erin voor de Hollandse hoop.

Jackie
CyclingDonkey
Recordtijd van de klim ansich neem ik aan? Dan willen ze er dus waarschijnlijk rustig naartoe rijden...

Ja, de klimtijd.

McNulpunty

Zijn we niet te negatief over het niveau van THJ? Hij zat gisteren in de vlucht waar 20% van het peloton in wilde zitten. En vandaag zal het voor de echte klimmers makkelijker zijn om mee te zitten. 

Als UAE op volle oorlogsterkte was geweest had je kunnen overwegen om hem te banken voor 6 zekere punten. Ik denk dat de upside nu te groot is om hem te banken (voor een Philipsen/Vacek).

Gasgeven
McNulpunty
Zijn we niet te negatief over het niveau van THJ? Hij zat gisteren in de vlucht waar 20% van het pel...

Enige wat je kan tegenhouden is dat hij gister wat maagproblemen had aan het einde van de etappe en dat hij heel diep is gegaan. Zou hij vandaag ook nog zo diep kunnen gaan? Je zou zeggen van wel, maar goed misschien moet hij wel een dag herstellen.

Ik stel hem wel op hoor daar niet van, heb toch niks beters op dit moment na uitvallen van ving, lipo en mcnulty

mhvaal

Is er al beterschap bij UAE? Sportieve baas spreekt van status quo: "Wellens heeft pijn, met Yates gaat het beter"

wat denken jullie?!?

mirkodek

Ik twijfel ook over VPP en THJ. Carapaz zie ik nog wel aanhaken bij de favorieten en proberen wellicht nog wat puntjes te scoren, en hij wil misschien nu ook wel bij blijven in AK. VPP zie ik in het begin zeker meespringen maar daarna sparen voor morgen, dan zal het voor hem gebeuren. Dus redelijke kans op slechts 6 puntjes of zelfs maar 4 als Carapaz nog over hem heen springt vandaag. THJ heeft weinig om te rijden vandaag en gisteren al diep gegaan. Die zie ik normaal gesproken ook gewoon sparen voor morgen.

Alternatieven zijn Pedersen (8 punten), Philipsen (6 punten) en Vacek (6 punten). Is natuurlijk allemaal sprokkelwerk, maar de verschillen zijn niet al te groot dus elk puntje is mooi meegenomen. Voor nu neig ik gewoon naar VPP (evenveel gegarandeerde punten met een kleine upside) en Pedersen (voor hetzelfde aantal punten moet THJ 17e worden, zie ik vandaag niet perse gebeuren).

brakobama

Ik weet niet of het hier mag, maar:

Ligt de sleutel voor deze etappe niet bij Lidl? Die zouden moeten proberen om Skjelmose (6e) of Ayuso (5e) in de vlucht mee te sturen.

Stel, Seixas en Evenepoel durven hun podium te verspelen en de vlucht krijgt tijd. Op den duur moét de zwakke(re) UAE-ploeg wel rijden, desnoods met Del Toro.

Optie, of niet?

Legrandgogo

Evenepoel heeft al aangegeven dat zijn prioriteit is om het podium veilig te stellen. Dus ik zie hem niet pokeren met de vlucht. Daarnaast lijkt de klimtrein van Decathlon ook op de rails te staan. 

martijncr
brakobama
Ik weet niet of het hier mag, maar: Ligt de sleutel voor deze etappe niet bij Lidl? Die zouden moete...

Zie ik niet als een reëele optie. Evenepoel gaat z'n tweede plek never op het spel zetten met Ayuso en Skjelmose vooruit om dan te gaan linkeballen met Pogi. Ik hoop wél dat RB genoeg ballen heeft om Pogi een beetje te testen, maar ben bang dat ze nog banger zijn dat Evenepoel het niet goed genoeg aankan. Dus ik verwacht een reactieve Evenepoel en eigenlijk weinig vuurwerk. Zeker vandaag. Wat weer de weg vrijmaakt voor Carapaz die op een gegeven moment denkt, jongens, de vriendelijke groetjes ik poef 'm weer weg hier (als ie al niet in de vlucht zit)...

Hidde98
brakobama
Ik weet niet of het hier mag, maar: Ligt de sleutel voor deze etappe niet bij Lidl? Die zouden moete...

Ik zie zowel Decathlon als RB het niet gokken op laten lopen van Ayuso en Skjelmose.
Dus ik acht de kans dat zij mee (mogen/gaan) in de vlucht op nihil.
Lenny Martinez, Pidcock en Jegat staan net iets verder dus die zouden van Decathlon/RB wel een minuut of 4 a 5 kunnen krijgen, maar dat zal Lidl weer niet toestaan. Dus kortweg verwacht ik niks van iemand uit ak in de vlucht tot positie Carapaz.
Piganzoli/Kuss/Vocsnor verwacht ik daarentegen sowieso in de vlucht, of ze ruimte krijgen zullen we zien en anders doen ze er verstandig aan te sparen voor morgen.

Nicov11

Wie zien jullie als betere klimmer vandaag: Simmons of THJ?

DerbertHijkstra

Ik vrees voor een ontsnapping die in schoonheid zal sterven. De etappe is te kort voor relatief matige klimmers in de kopgroep om een ruime voorsprong op te bouwen en wat Hidde hierboven zegt: Seixas en Evenepoel rijden achter Ayuso en Skjelmose aan en Lidl rijdt achter Martinez en Pidcock aan. De enige die ik met een beperkte voorsprong het peleton zie voorblijven is Carapaz, maar zelfs dan zullen de kleppers er vlak achter zitten. Dus ondanks de zwakheid van UAE, Pogacar (C).

Loungie

Wat zijn jullie verwachtingen omtrent Riccitello? Zal hij lang kunnen bijblijven bij de sterke mannen en goed kunnen klasseren?

Coureurs du Courage
Loungie
Wat zijn jullie verwachtingen omtrent Riccitello? Zal hij lang kunnen bijblijven bij de sterke manne...

Als ie dat al kan, zal ie moeten knechten voor Seixas om vervolgens compleet te laten lopen. Hooguit een plekje in top 20, maar zou eerder truipunten opstellen (Pedersen oid).

Coureurs du Courage
Nicov11
Wie zien jullie als betere klimmer vandaag: Simmons of THJ?

Ik zet THJ op de bank en ga voor Simmons. Die fietst zo makkelijk en zal vandaag mogelijk voor eigen kans mogen gaan na de sprint. Worst case pakt ie 6 punten. THJ zie ik vooral weinig doen na een taaie dag gisteren.

Twijfelachtig
Touretapper
vpp omruilen voor yates, en carapaz cap makken ! 

Nog bedankt. Had carapaz cap! nu gestegen van 98.9 naar 99.5. Kijken of er een gouden beker inzit wel Mccnulty verloren als zovelen.

Nicov11

Goed punt CdC. Wederom bedankt! 

Riccitello valt mij toch tegen deze tour. Ik had wel verwacht dat Decathlon zou proberen zo lang mogelijk 2 man in het AK te houden. 

Coureurs du Courage
Nicov11
Goed punt CdC. Wederom bedankt!  Riccitello valt mij toch tegen deze tour. Ik had wel verwacht dat D...

verwacht of gehoopt? ;-)

edit: veel kijkplezier allemaal. Belooft weer een mooi spektakel te worden.

Laatst gewijzigd
viedros

Hoeveel voorsprong zou een koploper nodig moeten hebben op de Alpe d'Huez om Pogi achter zich te houden?

Hidde98
viedros
Hoeveel voorsprong zou een koploper nodig moeten hebben op de Alpe d'Huez om Pogi achter zich te hou...

3 minuten +-, is relatief korte dag dus dat helpt qua frisheid in de benen.

Hidde98

Op deze manier zullen ze ook niet veel meer dan 3 minuten krijgen met Lenny die voorin mee zit

Jackie
viedros
Hoeveel voorsprong zou een koploper nodig moeten hebben op de Alpe d'Huez om Pogi achter zich te hou...

36 min 50 snelste ooit.

Als Pogi achter je aanzit ligt het er aan wie je bent als renner maar ik denk wel een minuut of 5.

( zelf zou ik aan 30 minuten vorsprong nog niet genoeg hebben 😃)

1 2 ... 267 268 269 270

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.