Hier is het ook ineens wat krap. Vingegaard was prima, McNulty is zuur en de, ineens verdwenen, vorm van van Wilder is niet prettig.
Dus: Carapaz, THJ en IvW staan er nu in. Alternatieven zijn er niet.
Carapaz pakt bergpunten, IvW kan aanklampen, maar THJ staat wel heel dicht bij de bank voor een Simmons/Vacek/JP (allen 6 punten, waarbij de Lidljongens meer klimmende ploeggenoten hebben met Skjelmose en/of Ayuso).
Zijn we niet te negatief over het niveau van THJ? Hij zat gisteren in de vlucht waar 20% van het peloton in wilde zitten. En vandaag zal het voor de echte klimmers makkelijker zijn om mee te zitten.
Als UAE op volle oorlogsterkte was geweest had je kunnen overwegen om hem te banken voor 6 zekere punten. Ik denk dat de upside nu te groot is om hem te banken (voor een Philipsen/Vacek).
Enige wat je kan tegenhouden is dat hij gister wat maagproblemen had aan het einde van de etappe en dat hij heel diep is gegaan. Zou hij vandaag ook nog zo diep kunnen gaan? Je zou zeggen van wel, maar goed misschien moet hij wel een dag herstellen.
Ik stel hem wel op hoor daar niet van, heb toch niks beters op dit moment na uitvallen van ving, lipo en mcnulty
Ik twijfel ook over VPP en THJ. Carapaz zie ik nog wel aanhaken bij de favorieten en proberen wellicht nog wat puntjes te scoren, en hij wil misschien nu ook wel bij blijven in AK. VPP zie ik in het begin zeker meespringen maar daarna sparen voor morgen, dan zal het voor hem gebeuren. Dus redelijke kans op slechts 6 puntjes of zelfs maar 4 als Carapaz nog over hem heen springt vandaag. THJ heeft weinig om te rijden vandaag en gisteren al diep gegaan. Die zie ik normaal gesproken ook gewoon sparen voor morgen.
Alternatieven zijn Pedersen (8 punten), Philipsen (6 punten) en Vacek (6 punten). Is natuurlijk allemaal sprokkelwerk, maar de verschillen zijn niet al te groot dus elk puntje is mooi meegenomen. Voor nu neig ik gewoon naar VPP (evenveel gegarandeerde punten met een kleine upside) en Pedersen (voor hetzelfde aantal punten moet THJ 17e worden, zie ik vandaag niet perse gebeuren).
Ik weet niet of het hier mag, maar:
Ligt de sleutel voor deze etappe niet bij Lidl? Die zouden moeten proberen om Skjelmose (6e) of Ayuso (5e) in de vlucht mee te sturen.
Stel, Seixas en Evenepoel durven hun podium te verspelen en de vlucht krijgt tijd. Op den duur moét de zwakke(re) UAE-ploeg wel rijden, desnoods met Del Toro.
Optie, of niet?
Zie ik niet als een reëele optie. Evenepoel gaat z'n tweede plek never op het spel zetten met Ayuso en Skjelmose vooruit om dan te gaan linkeballen met Pogi. Ik hoop wél dat RB genoeg ballen heeft om Pogi een beetje te testen, maar ben bang dat ze nog banger zijn dat Evenepoel het niet goed genoeg aankan. Dus ik verwacht een reactieve Evenepoel en eigenlijk weinig vuurwerk. Zeker vandaag. Wat weer de weg vrijmaakt voor Carapaz die op een gegeven moment denkt, jongens, de vriendelijke groetjes ik poef 'm weer weg hier (als ie al niet in de vlucht zit)...
Ik zie zowel Decathlon als RB het niet gokken op laten lopen van Ayuso en Skjelmose.
Dus ik acht de kans dat zij mee (mogen/gaan) in de vlucht op nihil.
Lenny Martinez, Pidcock en Jegat staan net iets verder dus die zouden van Decathlon/RB wel een minuut of 4 a 5 kunnen krijgen, maar dat zal Lidl weer niet toestaan. Dus kortweg verwacht ik niks van iemand uit ak in de vlucht tot positie Carapaz.
Piganzoli/Kuss/Vocsnor verwacht ik daarentegen sowieso in de vlucht, of ze ruimte krijgen zullen we zien en anders doen ze er verstandig aan te sparen voor morgen.
Ik vrees voor een ontsnapping die in schoonheid zal sterven. De etappe is te kort voor relatief matige klimmers in de kopgroep om een ruime voorsprong op te bouwen en wat Hidde hierboven zegt: Seixas en Evenepoel rijden achter Ayuso en Skjelmose aan en Lidl rijdt achter Martinez en Pidcock aan. De enige die ik met een beperkte voorsprong het peleton zie voorblijven is Carapaz, maar zelfs dan zullen de kleppers er vlak achter zitten. Dus ondanks de zwakheid van UAE, Pogacar (C).
Ik zet THJ op de bank en ga voor Simmons. Die fietst zo makkelijk en zal vandaag mogelijk voor eigen kans mogen gaan na de sprint. Worst case pakt ie 6 punten. THJ zie ik vooral weinig doen na een taaie dag gisteren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.