Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 27 28 29 30
chip 010

Ik vind Wout zijn berekening en gedachtegang niet gek, iedereen zal keuzes moeten maken met dit budget. Waarom je je keuze dan maakt is jouw persoonlijke verwachting. Zie ook veel personen nu denken om Seixas te skippen, ikzelf denk aan Del Toro. Deze 5 miljoen zorgt er ook voor dat je bijna alle top kandidaten kan nemen als je verder nog iets inlevert op de sprint mannen (en geen top puncher). heb ook al een team enkel zonder Lipowitz gehad alleen dan voelt mijn sprint team echt te zwak.

Beide opties zijn dan wel met Pogi, Ving, Seix, Auyu, Evenep, en dan of Del Toro of Lipowitz. Dus 6 van de 7 die ik als klassementsmannen wilde. Daarnaast heb ik 2 van de goedkopere mannen die ik toch al wilde en een teamgenoot Pogi en Visma (afhankelijk van verloop kan ik die switchen) 

Al met al maakt het de puzzel alleen maar leuk naar mijn mening.

Coureurs du Courage
janstof
Voor mij Vingegaard in dezelfde situatie als Gall in de giro. Hij is de 2e beste man, je weet waar h...

Wie is EVDP? Evenepoel? Die kort je af als REv, Mathieu van der Poel als MvdP. Of RevKet of Matje.

Overigens wel juiste statement dat Vingegaard als Gall is - en dan keer 80. Hem niet meenemen is echt hele grote ballen hebben - gaat je veel punten kosten. REv of Lipo vind ik veel makkelijker te skippen. Benieuwd ook hoeveel mensen óf Del Toro óf Seixas thuis durven laten. Wat mij betreft zijn die ook zeker van een stoeltje. Ja, dan maar een budgetheavy AK team, maar er is echt genoeg over om een degelijk team te maken. Je zult dan moeten offeren in het middensegment.

TankinkforPresident

Goedenavond allemaal! Na jarenlang meelurken nu zelf een account aangemaakt om mee te praten/discussieren.

Mijn hoogtepunt op dit forum is toch dat ik een aantal jaar geleden een 500k pareltje voor de vuelta zocht en door al het zandstrooien de veelvuldig genoemde Barrenetxea in mijn team gekozen had. Dat deze (toen) voor mij onbekende renner nog meer punten binnenhaalde dan een paar andere 500k parels was niet de bedoeling van de forumleden haha

Mijn tip aan de mede-meelezers. Volg je eigen gevoel en gebruik dit forum vooral als bonus informatie, niet puur om teams te kopieren. Veel puzzelplezier allemaal!  

Coureurs du Courage

Ha Wout. Ik lees nu pas je berichten storm van pagina 28. Erg jammer dat je niet eerder erbij bent aangehaakt om zaken te bespreken. Maar yusu leuk dat je er weer bij bent! We kunnen hier wel wat jonge impuls gebruiken.

Inzake je opmerking qua verdeling: 10-6-4 is normaal de verdeling voor de gemiddelde ronde. Voor de Giro was dit ook een goeie. Deze Tour zie ik, qua parcours (analyse al ergens op pagina 12/13 gedeeled), met pas in etappe 5 de eerste echte sprint, minder reden voor 6 sprinters. Sommigen opperen 3, wat ik riskant zou vinden, maar 4 of 5 lijkt me het ideale aantal.

Hierboven al mijn licht laten schijnen op de budget keuzes: top heavy kiezen. Ik heb in een eerste draft alle 4 dure namen erin geklikt, 2 UAE ploeggenoten erbij, 3 prima sprinters en kwam dan nog uit met de renners die ik wilde en een goede balans. Inclusief WvA en Johannesen. Maarja, een Ayuso missen doet pijn.. al is hij alles behalve een garantie op succes in grote rondes.. of uitrijden.. dit geldt ook voor REv. Lipowitz is een degelijke renner maar mist zoals gezegd een écht zware ronde. Wat ik vooral bedoel te zeggen: al deze namen zijn te skippen. Pogacar en Vingegaard niet. Punt. Einde discussie. Prima als jij een andere 'gok' waagt, maar dat is nooit gebaseerd op wielerkennis en inzicht. Daar een andere renner bij in de mix gooien en het op budget gooien is niet relevant; je moet Vingegaard gewoon hebben. Volgens die redenatie zou je veel beter Pogacar thuis kunnen laten, heb je nog meer budget. Scheelt maar 1 plek in de daguitslag. Maar nogmaals, we moeten hier die discussie niet voeren (vind ik).

Bouhla

Ik moet het nog maar zien of Evenepoel meer punten gaat pakken in vergelijking met lipowitz. Eerste twee weken lijken goed te zijn voor Evenepoel maar dat geldt voor meer renners waaronder Pogacar. Lipowitz gaat het daarin ook niet zomaar laten lopen. Tijdrit is natuurlijk voor Evenepoel maar lipo kan ook prima tijdrijden. En dan komt de derde week met de bergetappes. Daarin haalt lipo de achterstand weer ruim in ga ik vanuit. 

Woutomaat
chip 010
Ik vind Wout zijn berekening en gedachtegang niet gek, iedereen zal keuzes moeten maken met dit budg...

Precies! Ik ga niet mn tijdelijke team delen en het is ook nog heel erg vroeg! Maar op het moment heb ik zonder Vin elke klassementstopper, 8 in totaal daarbovenop 2 aanvallende klimmers met Crapz en BOC en dan nog 2 van de 3 topsprinters plus nog wat andere goede sprinters met top 5 potentie de laatste plekjes heb ik op dit moment open staan voor nog wat andere 500k aanvallers want er zitten echt veel leuke 500k'tjes tussen!

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Wout als je nou Vingegaard neemt in plaats van pogi bespaar je nog eens anderhalve millie! Door de kopmanfactor verlies je 2x(50-44) = 12 punten per klassements rit. Laat dat er 5 of 6 zijn, 72 punten... Daar ga je toch geen anderhalf miljoen voor betalen?!?

Woutomaat
Coureurs du Courage
Ha Wout. Ik lees nu pas je berichten storm van pagina 28. Erg jammer dat je niet eerder erbij bent a...

Het is idd deels een gok, maar er zittten ook wel degelijk berekeningen achter! En daarbovenop pooltjes win je niet met standaard teams vooral met ook risico's nemen. En ook we hoeven niet samen een team in te vullen dus we mogen ook van mening verschillen en daarom is dit forum er om dat te bespreken. Maar goed snap jou wel dat dit misschien niet de discusie is die we hier moeten voeren. Maar soms is het ook wel lekker ff zo'n prikkelende stelling erin te gooien en kijken wat andere ervan vinden. Maar goed gooi jij (of iemand anders) er eens een stelling of iets anders erin waarover we een discussie kunnen voeren!

mirkodek

Ik moet zeggen dat ik de puzzel op dit moment echt enorm moeilijk vind (wat leuk is!). Normaal gesproken kan ik vrij snel mijn gewenste renners erin klikken en is het erna finetunen. Dat lukt me nu voor geen meter. Pogacar, Vingevaard en Merlier zijn vrij zeker van hun plekje. McNulty ben ik ook vrij zeker van, en van de goedkopere renners zijn Skjelmose en Hindley erg fijn geprijsd, en zijn Hoole, Affini, Plapp, Teunissen en VPP/Van Wilder om uiteenlopende redenen ook al met potlood ingevuld. Ackermann als budget sprinter, sure. Fortunato als budget aanval, fair enough. Maar de overige 6-7 plekjes liggen echt nog compleet open.

Woutomaat
Coureurs du Courage
Ha Wout. Ik lees nu pas je berichten storm van pagina 28. Erg jammer dat je niet eerder erbij bent a...

Over het aantal sprinters, 5 lijkt mij idd een goed aantal, ik heb er nu wel 6, maar dan heb ik Godon er ook ingeklikt en die scoort natuurlijk in meer dan enkel sprintritten!

VliegendSchwe1n

Ik weet niet waar de illusie vandaan komt dat je extreme risico's moet nemen om pouletjes te winnen. Mijn ervaring is dat een goed team, waarmee je kan winnen, goed is uitgebalanceerd met een paar goede captains die het verschil maken in specifieke ritten. Maar dat zijn nooit wilde gokken maar gewoon super sterke renners op een voor hen perfect parcours. Daarnaast heb je een dosis geluk nodig en dan kan je pouletjes winnen. 

berggie1987
Coureurs du Courage

Eens dat vingegaard een speciale is, maar er zijn in mijn ogen best wat redenen om.hem.niet te nemen voor 6,5 miljoen met beperkt budget. Voor de duidelijkheid, het kan best dat ik hem wel neem, maar is voor.mii geen uitgemaakte zaak.

1. De combinatie giro Tour blijft gewoon een lastige behalve Pogacar is dit nooit een succes gebleken (behalve een volgestouwd Pantani en in mindere mate in de Dumoulin/Thomas tour, maar toen zat er een week extra tussen)
  2. Del Toro en seixas zijn ook hele speciale en dan heb je met lipo (en evt Remco) ook nog een erg sterke renner, niet te vergelijken met de b garnituur uit de giro.
  3. De tour is niet mega zwaar en in de ritten waar 20 man aankomt zie ik hem niet voor de ereplekken sprinten.

Coureurs du Courage
Woutomaat
Het is idd deels een gok, maar er zittten ook wel degelijk berekeningen achter! En daarbovenop poolt...

Het is een interessante theorie, eens, maar ik vind het persoonlijk net zo zinloos als de discussie voeren om MvdP thuis te laten met het Klassiekerspel. Maar je hebt gelijk, het is een forum. Open voor discussie en leuk dat je eens een balletje opgooit. Daar zat ik al een aantal weken op te wachten en daarom fijn dat je weer deelneemt in de discussie.

Ik wil wel een leuke teruggooien: waarom is iedereen al deadset op Merlier en is Philipsen al afgeschreven? Heb ik iets verkeerd gezien of had Philipsen niet het 2de onofficiële WK voor sprinters gewonnen in Kopenhagen? En waar was Merlier, weer eens het asfalt van dichtbij bestuderen? Ik snap dat 1M veel is met een scherp budget, maar Merlier was alleszins niet overtuigend vorig jaar in de Tour. Ja, hij won 2x maar sprintte verder niet mee. Niet waar je op zit te wachten met Scorito. Met Philipsen weet je wel zeker dat hij overal meesprint en je kunt hem gerust 5x kopman maken. Dit doe ik met Merlier met een veel minder gemoed.

Iemand zei in de voorbeschouwing in dit forum al eens: op zeker spelen loont, dus mijn vraag aan een ieder: waarom dan geen Philipsen?

mennovt

Ik snap dat de beredering achter het thuislaten van Vingegaard. Maar ik denk dat men onderschat hoe duur stoeltjes zijn. Als je een 'winnend' team hebt zoals hier wordt genoemd, dan heb je altijd genoeg mannen in de punten tijdens een GC rit. Dan is de afweging mogelijk Ayuso + Lipo tegen Vingegaard + UAE truitje. Dan wordt die berekening opeens heel anders.

En overigens helemaal eens met VliegendSchwein. Winnende teams zijn hier al vaak gedeeld en hebben vrijwel altijd de normale namen, waar het verschil wordt gemaakt door de juiste verdeling qua budget, juiste caps, 500k parels en truien. Niet door de beoogde topfavoriet thuis te laten.

Woutomaat
Coureurs du Courage
Het is een interessante theorie, eens, maar ik vind het persoonlijk net zo zinloos als de discussie...

Nou omdat Philipsen een miljoen duurder is en ook nog eens in mijn ogen niet kan tippen aan een Merlier, waarschijnlijk zelfs ook niet aan een goede Kooij! Oke Philipsen won zondag maar dat was tegen Lund en co he Merlier en Dylan lagen op de grond, je kunt ook zn uitslagen van afgelopen 2 seizoenen erbij pakken en je ziet dat hij veel wint maar niet tegen de Merliertjes, Kooijtjes en Milantjes zodra die er zijn wordt hij geklopt! Daarnaast zie ik niet in waarom je Philipsen met meer zekerheid zou kunnen cappen dan Merlier integendeel. 4 millies voor niet eens de beste sprinter is echt kaulo veel!

TourDeFranceUnchained
berggie1987
Eens dat vingegaard een speciale is, maar er zijn in mijn ogen best wat redenen om.hem.niet te nemen...

Als de tour niet "heel" zwaar is, is die Giro-Tour dubbel toch geen probleem?

Laatst gewijzigd
chip 010
Coureurs du Courage

CdC ben het niet volledig met je eens. Ik wil ook per se Vin in mijn team. Maar je kunt wel degelijk een team maken zonder hem en alsnog hoog eindigen. Iedereen moet namelijk ergens besparen met dit budget. Gaat allemaal om de berekening die je maakt, mocht Pogi vallen heb je zonder Vin alleen geen goede cap meer in die ritten.

Even een voorbeeld team, budget is 45 miljoen. Neem je de 8 duurste klassementsmannen ben je 36,5 miljoen kwijt. Wil je dan nog een teamgenoot UAE ben je nogmaals 2 kwijt. Totaal 38,5 miljoen. Dan heb je dus nog maar 6,5 miljoen voor 11 renners en nog geen sprinters. Waardoor je 1 sprinter voor 1,5 miljoen kan nemen en de rest 500k mannen. 
Ik geloof niet dat dit team 50% haalt.

Ok hierin zal iedereen direct een 3 miljoen man veranderen voor een 1 of 2 miljoen man, echter is dit nog steeds niet voldoende dan kun je namelijk nog steeds 2 Max 3 sprinters (nog steeds niet de toppers) nemen en de rest 500k mannen. Alle andere leden zullen dus nog 1 renner weg halen in deze duurste 8 om gelijk budget voor sprinters te krijgen.

Wie dat wordt is voor iedereen anders, echter hoeft dit niet als je Vingegaard neemt dan heb je dat budget al. En als je Visma niet als nummer 1 verwacht in de TTT is er ook geen noodzaak voor hem, je capt hem nergens en dan heeft hij ook geen of nauwelijks punten in de nevenklassementen. Dan is het etappe berg tegen etappe sprint waar je punten meer/minder pakt.

Dan is als voorbeeld een 9e plek voor pakweg Vauquelin (combinatie met de jongere trui en in het begin misschien wel bijna geel)tegenover plek 2 van Vin in de specifieke bergetappes een verschil van 20 punten (als Vauquelin nog jongere heeft en nog iets in het begin voor geel scheelt het mogelijk nog maar 8 punten of 10 punten).
Echter kan je dan wel 5 miljoen extra in sprinters steken. Jij kiest ook een 500 k renner dus 6,5 plus 500k tegenover 2 plus 5. Als je hier Philipsen extra kan nemen plus een Meeus kan upgraden naar Merlier(dit is precies de 5 miljoen) pak je in de sprintritten meer dan de 20 punten terug per etappe, plus in de eindafrekening kan je met de groene trui ook de eindpunten van Vingegaard goedmaken. In deze situatie heb je dezelfde andere top heavy klassementsmannen en de overige sprinters ook hetzelfde. Maar pak je wel meer punten dan met Vingegaard.

Ik zeg niet dat dit het winnende team is, maar zeggen dat je hem sowieso moet nemen klopt niet, je kunt maar 9 man opstellen per rit en maar 1 Cap. 

mennovt
Coureurs du Courage
Het is een interessante theorie, eens, maar ik vind het persoonlijk net zo zinloos als de discussie...

Dit jaar leek nog niet echt de Philipsen als vanouds. Die sprint mist net dat randje de afgelopen maanden. Combinatie van een uitval in de Tour vorig jaar zorgt voor een zure smaak dat blijft hangen, iig bij mij. 

Maar objectief gezien is die met Merlier topfavoriet voor het groen en daarmee onmisbaar in mijn ogen. En met Mathieu als leadout hoeft hij wat mij betreft niet eens geweldig te zijn. 

Plus, ik heb het gevoel dat Tour sprints Philipsen beter liggen dan 'normale' sprints. Het enorme gedrang van 50km voor de finish zorgt er toch voor dat andere kwaliteiten nodig zijn en ook een grotere motor. Bij mij staat hij er in en de Baloise Tour moet heel gek lopen om hem eruit te klikken.

Titivoeckler
Coureurs du Courage

Ik neem Merlier 100% zeker niet mee. Merlier is eigenlijk nooit echt een grote puntenpakker in grote rondes. Heeft 1x meer dan 300 punten gepakt en dat was ook in een niet bijzonder goed bezette giro. Toegegeven, heeft ook wel bij Philipsen in de ploeg gereden waarbij de sprints verdeeld werden. Ik tel 5 echte kansen voor merlier en 7 voor Philipsen. Persoonlijk vind ik Merlier ook altijd minder worden gedurende een grote ronde en Philipsen juist niet. Daarnaast mist Merlier ook regelmatig een sprintje en ik vind zijn leadout hier ook niet beter dan bij Alpecin.

Buikopstang

Ik wil even een 500k mannen opinie starten. Er zitten echt parels tussen maar ook veel van die parels heb je gewoon niet nodig qua teamindeling. Wie vinden jullie in jullie team nu een absolute must have. Ik snap dat dit veel afhangt van het aantal AK of andere discipline die je al hebt qua toppers dus vraag het nu eerst voor het AK/klimmers segment maar. Wie vinden jullie daar de echt parels? Ik vind zelf van Wilder een mooie pick. 

TankinkforPresident

Wat denken jullie van het puntenpotentieel van pidcock? 

Persoonlijk denk ik dat hij geen top 10 ak zal rijden. Wel denk ik dat hij  gegroeid is in het grote rondewerk en hij vindt de eerste 2 weken een parcours op maat. Ook is hij zo'n renner die bij mij (en vele anderen) altijd goed is als je em niet meeneemt en niet presteert als je hem wel meeneemt

Laatst gewijzigd
berggie1987
TourDeFranceUnchained
Als de tour niet "heel" zwaar is, is die Giro-Tour dubbel toch geen probleem?

Om de tour uit te rijden zal dat wel meevallen inderdaad. 

Zolderman
TankinkforPresident
Wat denken jullie van het puntenpotentieel van pidcock?  Persoonlijk denk ik dat hij geen top 10 ak...

Pidcock is een mooie breinbreker inderdaad. Inprincipe neem je hem dan mee voor de etappes waarvoor je ook Matje mee kan nemen (voor de zelfde prijs). 

Maar pidcock heeft als bonus toch echt wel de zwaardere etappes aan te kunnen en zelfs evt voor de bergtrui te kunnen gaan.

Andere renners in deze categorie die mooi geprijst zijn; Godon of die belg die na een lastig jaar weer helemaal terug is 😍

mennovt
Buikopstang
Ik wil even een 500k mannen opinie starten. Er zitten echt parels tussen maar ook veel van die parel...

Op basis van wat vind je Wilder interessant? Ik heb hem eigenlijk nooit echt gevolgd, dus geen idee.

Ik heb op mijn Scouting lijstje op goed geluk wat erin geklikt, nog niet echt met bedenkingen over het parcours. Zijn als volgt:

Vpp, Simmons, Storer, Verstrynge, Tejada, Plapp, Baudin, Izagirre en Matthews

Coureurs du Courage
chip 010
CdC ben het niet volledig met je eens. Ik wil ook per se Vin in mijn team. Maar je kunt wel degelijk...

Kijk, ik heb zelf ook een gouden beker gepakt deze Giro zonder Gall. Maar dat was wel met de nodige mazzel; Stuyven, Segaert, Piganzoli en lastminute uitvallen van Narvaez die ik niet had. In een normaal scenario had ik em misgelopen. En dan was Gall nog een stuk minder zekerheid dan Vingegaard nu.

Ik snap heus wel dat je zonder hem kan. Maar waarom zou je het jezelf moeilijk maken? Je loopt minimaal 650 gegarandeerde punten mis (check z'n punten op Scorito). Die goedmaken is een helse klus (jouw berekening staat vol aannames) - dit zijn de platte cijfers die je moet compenseren. Plus je kunt met geld wat je niet steekt in suf middensegment heerlijk shoppen in de 500k pareltjes.

Nee, sorry, mij krijg je niet overtuigd. Lekker met onze Genemuidense vriend een aparte thread starten en kijken of je een team kan bouwen zonder Vingegaard en Seixas. Succes!

1 2 ... 27 28 29 30

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.