Had hij niet uitgesproken om voor een klassement te gaan? Ik wil hem heel graag, maar zie niet hoe ik hem erin moet fietsen met dit budget. Zal ik nog even over moeten nadenken. Ik heb het gevoel dat alle renners aan inflatie doen door het sterke veld.
Ik heb in sommige voorbereidingen voor eerdere Tours ook wel eens gepuzzeld zonder Vingegaard. En je kunt ongetwijfeld in zo'n geval nog steeds goud halen (als alles goed voelt) maar je maakt het jezelf wel veel moeilijker. In zijn slechtste Tour scoorde hij alsnog 650. Het zou kunnen dat pak hem beet Ayuso en Lipowitz dat ook bij elkaar fietsen maar dan moeten die allebei dus al oké presteren.
Maar als er een Tour is om het te doen, dan is het wellicht deze. Niet zozeer vanwege het parcours, wel vanwege het budget.
Lijkt me al een mooi rijtje. Stuyven is altijd interessant al verwacht ik 'em vooral als leadout. Hoole ivm ITT. Matthews en Landa zijn voor 500k leuk, maar vermoedelijk vergane glorie.
Dit staat op Wielerflits van 6 dagen geleden, klinkt als iemand die niet voor het klassement gaat:
Dit jaar trek ik zonder verwachtingen naar de Tour. Ik wil koersen en plezier hebben. Dan komt de rest vanzelf. Als ik niet denk: ‘Oké, ik wil een etappe winnen, op het podium staan, in de top vijf eindigen of wat dan ook, dan is er niets om in te falen.”
“Ik moet plezier hebben om te kunnen presteren. Ik ben niet iemand die kan presteren vanuit woede”, vervolgt Pidcock. “Drie weken lang zo gefocust blijven is geen eenvoudige opgave. Zeker niet voor iemand zoals ik. Ik heb constant prikkels nodig.”
“Daarom was de Vuelta van vorig jaar zo belangrijk voor me. Het was op papier misschien niet mijn grootste prestatie, maar het feit dat ik drie weken lang zo geconcentreerd heb kunnen rondrijden, maakt het wel een enorme prestatie.”
Ik denk dat van wilder een hele lage pickrate gaat hebben en daardoor vind ik hem extra interessant. Hij heeft een tijdje in de schaduw van moeten fietsen en gaat nu meer ruimte krijgen gok ik. Heeft echt wel potentie. Maar of ik hem neem ligt nog van mijn puzzel van mijn AK ploeg af. Van jouw lijstje had ik ook Matthews en Verstrygne erop staan
Eerste gedachten:
Skjelmose wel echt heel goedkoop. Net zoals rodriguez
Evenepoel, pogacar en vingegaard alle drie onmisbaar op basis van hun prijs, potentie en bewezen diensten
Seixas is, ondanks zijn gigantische potentie, net wat te duur
Pedersen iets te duur
Op voorhand lijkt het me ook moeilijk om del toro te negeren
Het is leuk zo kijken maar Zwitserland moet nog gereden worden en traditiegetrouw komt er ongetwijfeld nog een stel B en C sprinters op de lijst. Kan nog veel gebeuren
Wat leuk om nu echt met de puzzel te beginnen.
Zie mensen twijfelen over Del Toro, Eigenlijk is de vraag: gaat hij die 3 miljoen (tov een andere ploeggenoot) waard zijn. Ik kan niets anders concluderen dan ja. Zeker gaat alles voor Poga zijn, maar volgens mij gunt hij Del Toro best wel wat.
Moet wel zeggen dat Seixas toch op de wip zit nu.....die blessure zit me niet lekker. Ook wel bizar dat Matje duurder is dan Wout. Natuurlijk is die laatste geblesseerd, maar die start al met 35 punten meer (TTT) dan Matje....enfin, leuk al die keuzes.
Hier ga ik werken met 5 sprinters (waarvan 1 echt duur) en twee ploeggenoten van UAE.
Ook staat Amirail hier nu met een sterretje in mijn team...750.000 is niet duur...
Wat leuk om nu echt met de puzzel te beginnen.
Zie mensen twijfelen over Del Toro, Eigenlijk is de vraag: gaat hij die 3 miljoen (tov een andere ploeggenoot) waard zijn. Ik kan niets anders concluderen dan ja. Zeker gaat alles voor Poga zijn, maar volgens mij gunt hij Del Toro best wel wat.
Moet wel zeggen dat Seixas toch op de wip zit nu.....die blessure zit me niet lekker. Ook wel bizar dat Matje duurder is dan Wout. Natuurlijk is die laatste geblesseerd, maar die start al met 35 punten meer (TTT) dan Matje....enfin, leuk al die keuzes.
Hier ga ik werken met 5 sprinters (waarvan 1 echt duur) en twee ploeggenoten van UAE.
Ook staat Amirail hier nu met een sterretje in mijn team...750.000 is niet duur...
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Het is een forum waarin je standpunten en denkwijzen deelt om er met elkaar over te hebben.
Ik reageerde omdat jij stellig was dat het niet kan, daarom maak ik een berekening.
Ik hoop dat dit juist zorgt dat mensen denkwijzen blijven delen die misschien niet zijn zoals eenieder, naar mijn mening het leuke van het forum. In plaats van de vragen renner X vs Y, een discussie over aanpassingen in het spel of respectloze reacties.
Echter geef ik aan dat ik zelf Vingegaard ook in mijn team heb Overigens staat Seixas ook in mijn team, wat ik eerder ook al aan gaf.
Zoals ik in een eerder bericht al aan gaf bespaar ik waarschijnlijk op Del Toro.
Iedereen zal ergens op moeten besparen. waarom dan Del toro, niet omdat ik hem niet veel punten zie halen(zal vast 400 zijn) maar omdat ik hier de berekening voor maak en verwacht hem met zijn knechtenrol niet altijd bij de beste 5 of 10. En ik kan hierdoor 1 van de 2 top sprinters nemen en Lipowitz.(overigens neem ik waarschijnlijk ook geen Vauquelin, die had ik enkel als voorbeeld)
Even iets wat ik voor de zekerheid wil checken bij jullie...
- Ik zie veel gedoe over de ttt, maar de meeste mensen denken dat Vingegaard wint.
- Er zijn ook een aantal mensen die zich afvragen of Vingegaard met 6,5 niet te duur is, maar zitten o.a. met de ttt in de maag.
Ik lees op Scorito dat iedere renner per positie (in dit voorbeeld positie 1 Vingegaard) 40 punten krijgt...
In theorie kun je dus Van Aert, Affini, Armirail, Jorgenson nemen en dan 1 van de 4 captain maken, dan heb je 200 punten toch? Of vergis ik mij?
Deze 4 namen kun je in de itt nog een keer spelen en eventueel in sommige andere etappes. Maar ook indien Vingegaard een aantal dagen geel heeft, zonder 6,5 miljoen aan Vingegaard uit te geven.
Deze theorie is mogelijk toch als ik naar de puntentelling bij Scorito kijk? 🤔
Weet iemand eigenlijk hoe het zit in de TTT met de 10 teampunten die je normaliter kunt krijgen wanneer een ploeggenoot de etappe wint. Aangezien je als ploeg wint in de daguitslag neem ik aan dat deze vervallen. De andere teampunten na de etappe gelden wel voor de "knechten". Of zie ik dit verkeerd?
Als dit zou kloppen en Visma wint, zou een Armirail zou namelijk enkel in de TTT al 40 + 8 + 6 + 6 =60 punten halen voor 750k...
Ik zie Del Toro ook als noodzakelijk. Zie hem in de bergen wel in het groepje klassementsrenners na pog en vin eindigen (plaats 3 - 8) en ook in de heuvel/punch/minder zware bergritten mede door de teampunten risicoloos op te stellen
Eens, AK is goed te doen om de 3 met hoogste odds erin te klikken, daarnaast nog 1-2 top 5, en paar top 10 kandidaten.
Sprinter was vorig jaar ook al keuze om er 1 te kiezen uit de beste 3.
Godon is zeker in vorm dit jaar, maar in andere jaren...Maar zie nu dat Ackermann meegaat, dus daar gaat Mathews echt niet sprinten, dus maakt hem wel minder interessant, want voor de punchy etappes kan ik het verschil wel verklaren in prijs ja
Matthews.. is dit echt de eerste 500 k parel die we uitdiepen? :P die oude man die in de enige groepssprint in de TARA 14e werd in een heel matig veld? achter oa sterren als Dillon Corkery, Mattis Le Berre en Nadav Reisberg (en zo zou ik nog wat namen kunnen noemen).
Ik vind vooral Skjelmose echt een steal voor 750k. Die kan gewoon linksom of rechtsom een sloot punten halen en heeft ook vorm getoond.
Uitgestapt voor het slotweekend om de bergen te mijden volgens mij. En om ook om dan Tour de Swiss erbij te kunnen pakken lijkt mij. Hij zei overigens in ee podcast dat hij voor zijn val echt ongekend in vorm was. 'Numbers I have never seen before'. Is nog de vraag of hij na zo'n verschrikkelijke val weer dat niveau aantikt. Dauphine nog niet echt de kans gekregen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.