Ik vind het zelf leuker om dit soort gasten uit te diepen dan een Skjelmose. Die laatste is natuurlijk spotgoedkoop maar heeft het in de Tour nooit echt laten zien, maar voor deze prijs.....
dan vind ik..neem je romo , pierna (verwacht ik er nog wel bij) of castrillo mee en waarom..leukere gesprekken en dan ga ik zelf meer nadenken over het parkoers.
van deze drie zou ik castrillo en pierna serieus overwegen.
En even los van de theorie die ik eerder wilde checken, ik ben dus zelf niet van plan om Vingegaard te laten liggen. In mijn ogen worden sommige vergelijkingen verkeerd benaderd als je zoveel mogelijk punten wilt, namelijk...
- Iedere renner die 400+ punten pakt wil je gewoon hebben, ongeacht of die 8 miljoen, 6,5 miljoen of 2 miljoen kost. Je hebt maar 9 stoeltjes, dus je kan alles wel opdelen, maar dat moet je zien te beperken. Dus Vingegaard is altijd een dikke GO voor mij, punt!
- Je hoeft niet altijd de beste sprinter te zijn aan de meet om de meeste punten te halen. Oftewel Philipsen is een dikke GO voor mij, punt!
Kanttekening: Ik ga in mijn keuzes altijd uit van fitte spelers vooraf, maar hou nooit rekening met evt. valpartijen, ziekte, etc. Dat vind ik eigenlijk best triest om vanuit te gaan. Stel Pogacar valt, ja zo ken ik er nog wel een paar. Het gaat uiteindelijk niet om die 45 miljoen.
En even vlug nog betreft Vingegaard:
Cap TTT: 80 tot 100+ punten
ITT: 30 tot 50 punten
5x 2e Bergetappes: 200 punten
3x top 10 overige etappes: 60+ punten
2e Eindafrekening AK: 80 punten
Top 5 Eind bollen: 20+ punten
7+ dagen top 3 AK: 40+ punten
7+ dagen top 5 bollen: ?
Teampunten: ?
Etappe overwinningen: ?
Totaal met 1x Cap: ca. 550+
Hoge upside: Ja!!
Maw: Ik begrijp de discussie betreft Vingegaard en Philipsen gewoon niet. Die hoef je met niemand te vergelijken en leveren normaliter gewoon hun punten op, simpel...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.