Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 31 32 33 34
TimTornTeut

Ik merk dat ik door een teleurstellende geschiedenis geneigd ben weg te blijven bij Girmay, maar hij heeft afgelopen 2 Tours best wel z'n punten opgeleverd en ook zonder grote uitslagen rijdt hij vooralsnog best een steady voorjaar. Wat denken jullie? 

lochem

Pidcock geen Tour.

ditisdavid
mirkodek
Benieuwd naar jullie mening over de AK mannen, aangezien ik daar toch ook slechts een beperkt aanbod...

Carapaz voor 1.5 miljoen is de eerste renner die ik erin klik in dat prijssegment, die had ik voor een miljoen meer ook nog overwogen. Het is ongeacht aanloop eigenlijk altijd of topvijf AK of volop in de slag voor ritzeges en bergtrui bij hem, en zondag leek hij in orde.

Jorgenson is dit jaar consequent goed geweest op het moment dat hij niet geblesseerd was, hoezo niet overtuigend? Hij is geen man voor een topvijf AK in dit veld maar dat is hij ook nooit geweest, en met zijn vermogen om buiten de aankomsten bergop te scoren hoeft dat ook niet.

Lenny Martinez is 22 en klimt dit jaar beter dan ooit, enkel Pogacar, Vingegaard, Seixas en hebben hem eraf geklommen in de grote rittenkoersen die hij heeft gedaan (waarbij hij van Lipowitz 1x won en 1x verloor). Geen idee waarom je die afschrijft voor een klassement, Onley had het voor vorige Tour ook nog niet laten zien wat dat betreft.

Tiberi in de vorm van zijn seizoensstart is een makkelijke klik, in de vorm van Tirreno en daarna een no-go.

De rest van dit rijtje staat bij mij niet op de shortlist, behalve misschien een fitte Van Eetvelt.

Witte87
lochem
Pidcock geen Tour.

Ronde van Zwitserland niet nee. Of heb je een bron van geen tour?

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tom-pidcock-toch-niet-van-start-in-ronde-van-zwitserland/

Laatst gewijzigd
Zolderman
lochem
Pidcock geen Tour.

Z'n voorbereiding wordt aangepast. Hij rijdt volgens zijn nieuwe planning de Andorra MoraBanc Classica op 21 juni, en als hij dan fit is rijdt hij de tour wel gewoon, zo staat het in alle artikelen die ik erover gevonden heb.

SietseVliegen

De echte hamvraag is natuurlijk wie Bahrein als kopman presenteert..
Als Tiberi de grote man is dan gaat Lenny mijn team in, is het andersom dan zou ik bijna Tiberi gaan overwegen maar dat gaat wel ver

mirkodek
ditisdavid
Carapaz voor 1.5 miljoen is de eerste renner die ik erin klik in dat prijssegment, die had ik voor e...

Eens wat betreft Carapaz, mijn punt was meer dat je hem dus niet als AK'er mee kan nemen. Dat ie punten gaat scoren, zie ik ook wel gebeuren. 

Lenny Martinez doet het inderdaad goed, maar dat deed hij vorig jaar ook en toen was het in de Tour prima, maar ook niet voor het AK. Als hij de 2e man wordt achter Tiberi bij Bahrein dan is het natuurlijk een blinde pick.

Point taken voor wat betreft Jorgenson, hij oogt voor mijn gevoel minder dan vorig jaar vóór de Tour. Al scoorde hij toen alsnog prima. 

Astarloa
mirkodek
Benieuwd naar jullie mening over de AK mannen, aangezien ik daar toch ook slechts een beperkt aanbod...

Ik ga denk ik voor Lipowitz i.p.v. Ayuso. Lipowitz dieselt gewoon lekker naar een 3e plek toe en gaat op die manier echt wel de nodige punten opleveren, zij het misschien wat later. Ayuso heeft de laatste jaren aangetoond meer een renner te zijn voor rondes van een week dan voor grand tours. Voor de bedragen die ze kosten pak ik liever zekerheid. De 'gokjes' waar ik Ayuso onder schaar zoek ik liever in de goedkopere segmenten. 

ditisdavid
mirkodek
Eens wat betreft Carapaz, mijn punt was meer dat je hem dus niet als AK'er mee kan nemen. Dat ie pun...

Martinez was vorig jaar meer dan een beetje ziek in de eerste week, dat had nogal zijn weerslag.

Astarloa
mirkodek
Eens wat betreft Carapaz, mijn punt was meer dat je hem dus niet als AK'er mee kan nemen. Dat ie pun...

Volgens mij kan Lenny Martinez ook slecht tegen hitte. Dus voor een AK zie ik hem sowieso niet gaan. Voor 1,5 miljoen vind ik het een erg goeie aanvaller.

mirkodek
Astarloa
Volgens mij kan Lenny Martinez ook slecht tegen hitte. Dus voor een AK zie ik hem sowieso niet gaan....

En voor 1 miljoen? ;-) 

Astarloa
mirkodek
En voor 1 miljoen? ;-) 

Dat is me dan weer te goedkoop, daar moet iets mis mee zijn.

Lamme Frans

Waarom is Evenepoel zo'n duidelijke pick? Buiten de ITT cap je hem niet. In het hooggebergte komt hij waarschijnlijk tekort. In de meer punchy / klassiekerachtige AK ritten zijn Pogi, Vingegaard en Seixas toch vergelijkbaar of beter? Geen jongerentrui meer en ook een historie van DNFs als het niet loopt. Ook geen teampunten potentieel. Ik laat hem nu thuis.

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained

Wat zou Schmid gaan kosten denken we? 750k of durven ze hem 1 miljoen te maken na zijn sterke seizoensstart.

KV
Lamme Frans
Waarom is Evenepoel zo'n duidelijke pick? Buiten de ITT cap je hem niet. In het hooggebergte komt hi...

Het echte hooggebergte komt natuurlijk maar in rit 20. En als de stelling is "waarom nemen want Pogi, Jonas en Seixas zijn beter?", dan moet je natuurlijk niemand anders meer overwegen. 

Zolderman
TourDeFranceUnchained
Wat zou Schmid gaan kosten denken we? 750k of durven ze hem 1 miljoen te maken na zijn sterke seizoe...

Voor 1M neemt niemand hem mee tov alternatieven, 750k lijkt me logisch maar vind ik hem nog niet interessant, in de 500k grabbelton zou ook kunnen als ze willen dat mensen hem meenemen

Laatst gewijzigd
mirkodek
Astarloa
Ik ga denk ik voor Lipowitz i.p.v. Ayuso. Lipowitz dieselt gewoon lekker naar een 3e plek toe en gaa...

Goed punt, om die reden zit Ayuso bij mij ook op de schopstoel. Het zou zo maar kunnen dat ik Lipowitz meeneem in plaats van Evenepoel (en Ayuso dus) omdat dit jaar de tijdrit in mijn ogen ook minder in het voordeel van Evenepoel is. Ondanks dat zou het parcours hem wel moeten liggen, er zijn weinig echt veel en lange zware beklimmingen. Wat dus ook weer wat minder in het voordeel van Lipowitz spreekt. Het is dus een beetje stuivertje wisselen. Uit het rijtje Ayuso, Evenepoel en Lipowitz zal ik er naar aller waarschijnlijk slechts eentje meenemen:

Ayuso
Pluspunten: rijdt sterk, doet nog mee voor wit, heeft een prima tijdrit en gaat vol voor het klassement.En wat verder gezocht maar eventueel upside via groen/ritwinst voor Pedersen
Minpunten: los van ARA mede door een val nog geen sterk voorseizoen en rijdt het laatste jaar niet consistent in de grote rondes

Evenepoel
Pluspunten: sterk voorjaar, parcours op maat, prima tijdrit
Minpunten: wisselvallig in grote rondes tegenwoordig, kan het ook zo maar laten lopen als ie er één keer doorheen zakt en Lipowitz sterker blijkt (al kan hij dan alsnog zijn geld waard blijken)

Lipowitz
Pluspunten: lijkt prima in vorm, lijkt me stiekem ook de 1e kopman bij Red Bull en lijkt mij ook kandidaat voor de Gall-award deze Tour (best of the rest)
Minpunten: is volgens mij meer gebaat bij zware en langere beklimmingen, die zijn er nauwelijks. En is 500K duurder dan de andere twee en doet niet meer mee voor wit

Dezelfde afweging zal ik waarschijnlijk maken voor Del Toro en Seixas, aangezien ik ze niet allebei mee kan nemen:

Del Toro
Pluspunten: is waanzinnig in vorm, is naast Seixas denk ik wel DE kandidaat voor wit en krijgt daarnaast ongetwijfeld nog een sloot aan teampunten via Pogacar. Zal waarschijnlijk niet al teveel knechtwerk hoeven te doen en kan dan achter Pogacar en Vingegaard zelf een goed resultaat rijden
Minpunten: is dus niet de absolute kopman en zal zich indien nodig volledig moeten wegcijferen voor Pogacar. Heeft geen super tijdrit en wellicht wordt het lastig om zijn huidige piek helemaal door te trekken tot laatste week Tour. En hij is 500K duurder dan Seixas

Seixas
Pluspunten: ook waanzinnig in vorm, bergop (zeker op punchy aankomsten) misschien wel de sterkste na Pogacar en is de absolute kopman bij zijn ploeg. Mede daardoor misschien net een streepje voor t.o.v. Del Toro als het gaat om het wit. Krijgt waarschijnlijk een prima ploeg mee en heeft eventueel via Kooij ook nog wat kansen op bonuspunten
Minpunten: nog nooit een grote ronde gereden en zat ook niet in zijn oorspronkelijke programma. Gecombineerd met zijn best zware val, is dat verre van een goede voorbereiding. En de Tour is wel even andere koek

Woutomaat

Ik mis Onley nog in het spel. Oke hij is gevallen in TARA maar vlgnsm gaat ie wel gewoon naar de TDF

Zolderman
Woutomaat
Ik mis Onley nog in het spel. Oke hij is gevallen in TARA maar vlgnsm gaat ie wel gewoon naar de TDF

Ze voegen de renners toe die ook op de PCS startlijst staan, daar staat Onley er bijvoorbeeld nog niet op. Zodra hij daar toegevoegd is wordt hij meestal na een dag of 2 ook toegevoegd in het spel.

Wat zijn nog belangrijke namen die jullie verder nog verwachten die nu misschien over het hoofd gezien worden? Ik denk bijvoorbeeld aan een Grégoire die zou kunnen gaan rijden en zeker mee zou kunnen indien normaal geprijst.

Laatst gewijzigd
Roberto82

Hoe werkt de puntentelling en de truien bij de ploegentijdrit. Vengegaard en Jorgenson zitten in dezelfde ploeg en Vingegaard wint de ploegentijdrit en staat dan in het geel. En dan? Ze krijgen bijden 40 punten ongeacht de tijd van Jorgenson achter Vingegaard? Jorgenson krijgt 10 punten extra omdat Vingegaard wint net zoals een normale etappe? Jorgenson krijgt 8 punten omdat Vingegaard in het geel staat en hijzelf 10 punten? En groen en bollen worden geen punten gegeven (Zover ik weet) dus er wordt gekeken naar het algemeen klassement. Vingegaard staat op 1 dus ook nog eens 2 x 6 punten voor Jorgenson en 2 x 8 punten voor Vingegaard omdat hij dan officieel boven aan staat van die klassementen? Heb ik het zo goed begrepen of zit het anders? Is iemand die precies weet wat Scorito gaat doen? (Het maakt nog al uit wat er wel en niet wat er wel of niet mee telt en kan dus toch een goede reden zijn om Jorgenson wel of niet mee te nemen)

Roberto82

Hoe werkt de puntentelling en de truien bij de ploegentijdrit. Vengegaard en Jorgenson zitten in dezelfde ploeg en Vingegaard wint de ploegentijdrit en staat dan in het geel. En dan? Ze krijgen bijden 40 punten ongeacht de tijd van Jorgenson achter Vingegaard? Jorgenson krijgt 10 punten extra omdat Vingegaard wint net zoals een normale etappe? Jorgenson krijgt 8 punten omdat Vingegaard in het geel staat en hijzelf 10 punten? En groen en bollen worden geen punten gegeven (Zover ik weet) dus er wordt gekeken naar het algemeen klassement. Vingegaard staat op 1 dus ook nog eens 2 x 6 punten voor Jorgenson en 2 x 8 punten voor Vingegaard omdat hij dan officieel boven aan staat van die klassementen? Heb ik het zo goed begrepen of zit het anders? Is iemand die precies weet wat Scorito gaat doen? (Het maakt nog al uit wat er wel en niet wat er wel of niet mee telt en kan dus toch een goede reden zijn om Jorgenson wel of niet mee te nemen)

Roberto82

Roberto82

Sorry, de vraag ging 3 dubbel. Maar goed, weet iemand hoe het precies werkt?

Subjective

Voorlopig een hoop interessante berichtjes, ik sluit mij aan bij Mirkodek hierboven als het gaat om de toppers: Pogacar / Vingegaard spreekt voor zich, met direct daarna de dure Seixas of Del Toro (allebei gaat niet denk ik) en Lipowitz, Evenepoel, Ayuso. 

Dan heb je daarna de categorie er net onder, die vind ik persoonlijk vrij pover:

Yates (3), alhoewel een uitstekende renner is het na zijn valpartij gissen naar zijn vorm. Gaat niks rijden tot de tour. Zelfs als hij goed is dan verwacht ik niet dat hij veel eigen punten gaat halen in de daguitslagen, dan is 3 miljoen gewoon teveel als teampunten-merchant. 

Vauquelin (2), reed als een natte krant in de Dauphine. Staat er bij mij daarom nu niet in, maar vond hem wel interessant. Als upside wel punten in de TTT / ITT, en goeie uitslagen in de iets meer punchy etappes.  

Jorgenson (2), ik zie persoonlijk weinig scenario's waarbij VLAB veel teampunten binnen gaan hengelen. Misschien de tweede/derde etappe bij winst in de TTT, maar ik heb niet het idee dat je teampunten nodig hebt in die etappes om je dagselecties compleet te maken. In de Dauphine kwam hij prima voor de dag maar finisht ook in de tour standaard achter de betere klimmers. Als je denkt dat hij na de TTT op eigen kracht nog ~4 keer top 7 en ~2 keer tussen de 7-12 finisht dan is hij zijn geld wel waard.

Pidcock (2), interessante renner voor een interessante prijs. Als zijn vorm goed is dan kan hij flink scoren in de punch/heuvel etappes en in de minder zware aankomsten bergop. In de Vuelta een uitstekende keuze gebleken maar moet hier wel afrekenen met een veel sterkere GC groep. Ik zie Pidcock niet beter klimmen dan alle mannen duurder dan hem, en punten in heuveletappes is leuk op papier zolang er geen grote kopgroep voorzit... 

THJ (1.5), staat er bij mij wel vast in voorlopig. Renner die ik steady tussen plek 7-12 zie finishen in de bergetappes en durft mee te gaan in de vlucht als die kans zich voordoet. Voor dat bedrag gaat hij zijn puntjes wel pakken. 

Carapaz (1.5), vroeger een van mijn favoriete renners die eigenlijk altijd zijn geld wel waard was. Niet in het klassemenent dan wel voor etappezeges of de bolletjes. Reed voor zijn uitstekende Giro ook niet best om daar wel een sloot punten binnen te halen. In de GP Gippingen wel iets van een uitslag gereden. Kan een verschilmaker zijn, als hij in vorm is heb je voor 1.5 miljoen een koopje, zit het tegen en stel je hem 6x op terwijl hij maar 1x met de vlucht meezit en 6e wordt is het een dure mispeer en had je net zo goed uit de 500k ballenbak kunnen grabbelen. 

Persoonlijk denk ik dat je wel 2 van deze namen nodig hebt. Als ik snel klik: Pogacar, Vingegaard, dan Seixas of Del Tero, dan Ayuso of Evenepoel of Lipowitz, dan zit je op ~22 miljoen en heb je pas 4 plekjes ingevuld. Alles aanvullen met 1 miljoen of lager mannen lijkt mij in de breedte net te weinig voor je GC team, maarja dan zou je wel bijvoorbeeld Ayuso en Lipowitz kunnen nemen .... nog maar eens naar de tekentafel.  

Zitvlees
Subjective
Voorlopig een hoop interessante berichtjes, ik sluit mij aan bij Mirkodek hierboven als het gaat om...

TJH lijkt mij ook een no-brainer. Maar Jorgenson is slechts een half miljoen duurder en met de TTT en evt wat teampunten, is het verschil in potentieele punten met TJh toch nihil?

1 2 ... 31 32 33 34

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.