Ik merk dat ik Del toro meenemen wel lastig vind, als ik zonder hem zowel Ayuso en REV kan pakken. Voelt als een completer AK zonder het risico dat mijn 3e duurste AK man zich weg moet cijferen voor zijn kopman; wat natuurlijk wel een aantal keer zal moeten gebeuren. En hoe diep in de finale gaat Yates mee? Dat is ook erg belangrijk voor hoe vroeg Del toro op kop komt natuurlijk..
Heb hem er voorlopig wel instaan, maar kan iemand mij verder overtuigen hem over te slaan? 😬
Heb een aantal keer gelezen dat mensen 3x UAE mee willen naast Pogi. Begrijp deze gedachte goed maar denk zelf dat ik er 1 of 2 mee neem.
Misschien is 1 te weinig, maar krijg er eigenlijk geen 2 (zeker geen 3) ingepuzzeld en stel ze dan niet voldoende op om de punten allemaal te pakken.
Heb hier ook mijn analyse op gemaakt en hoor graag hoe jullie er naar kijken.
Top van Scorito dat je de punten van renners van eerdere jaren terug kan zien in een overzicht met alle renners. (Nu t/m 2023, misschien kon dit al eerder maar had het nooit gezien)
Hierdoor goed kunnen zien wat de bodem is van UAE renners (2023 iedere UAE 140 punten, 2024 iedere UAE 284, 2025 iedere UAE 312) hier is zelfs als Vin wint dus 140 punten te krijgen bij UAE, veel waarschijnlijker is 200-250.
Dit gezegd hebbende ga ik kijken waar ik ze opstel, rit 1 20 punten, rit 2 t/m 5 zal ik ze niet opstellen. Verwacht hier nog geen truien en biedt geen zekerheid.
waarschijnlijk stel ik ze op 6 t/m 8 1x ritwinst en sprintetappes de zekere 8 punten (34 punten) dan denk ik dat Rit 9 een vlucht de gele trui pakt (stel ik ze niet op) dan vanaf rit 14 of 15 ga ik ze weer opstellen tot laatste dag dus 7 ritten met minimaal 8 en maximaal 27 punten voor truien (alle truien bij UAE) en zeg 3 x 10 bonus voor ritwinst in de bergen. (Ergens tussen de 86 punten en 219) hierbovenop komt nog 24 voor eindklassement.
Dit komt totaal op ergens tussen de 166 en 299 punten.
Echter zou ik dan in al die ritten maar 5 andere renners kunnen opstellen, voor de minimale 8 punten (ja upside 37 punten is er ook)
Echte kan je hoogstwaarschijnlijk naast Pogi gemiddeld meer pakken in de bergen met een Vingegaard, Seixas, Auyuso, Evenepoel, Lipowitz, Lenny M, Skjelmose, Johannesen en Jorgenson. Ook kan ik bij uitvallers of niet presteren truipunten groen opstellen, wat het verlies minder maakt.
hoor graag jullie mening
Het zijn vrijwel zekere punten... Seixas kan door zn eerste grote tour plotseling tegenvallen... dat zijn wel 2 uae knechtjes voor de prijs van hem.
Ik verlies een poultje altijd door te weinig teampunten mee te nemen... Gaat mij dit keer zeker niet gebeuren, helemaal met de kans dat uae 4 truien in bezit krijgt...
Misschien zie ik dit fout, heb de punten in eerste instantie ook niet meegerekend.
Echter zijn er minder heel zware etappes en zie ik andere (buiten de top 3) ook niet zo maar top 5 halen.
Del Toro zal mogelijk tijd verliezen door knechtwerk, Lipowitz is minder op andere vlakken met mogelijk tijdverlies, Ayuso rijd de berg etappes ook op eigen tempo en verliest daar behoorlijk wat. Vauquelin zie ik in de bergen weg vallen, Yates verwacht ik niets van, Jorgenson laat ook zien dat hij de zwaardere etappes niet volledig aan kan.
Uiteindelijk moeten er toch 2 achter de top 3 komen in de top 5.
Maar zoals gezegd kan ik het mis hebben
Vorig jaar al een aantal keer voorgekomen dat Pogi 3 truien in bezit had. Met Del Toro als serieuze kanshebber voor Wit erbij, niet ondenkbaar. Nu is Groen door nieuwe puntentelling vrijwel zeker voor een sprinter.
Dank chip voor de analyse. Denk dat, ondanks iets minder gunstig parcours, UAE nog steeds zo'n 150 teampunten minimaal waard is. Dat maakt het opstellen van McNulty al een no-brainer. Overigens iemand die zelf ook zomaar top-15 kan rijden & in ITT + TTT eigen punten pakt. Del Toro is hierdoor qua prijs vergelijkbaar met REv en voor mij ook een no-brainer.
Nummer 4 vind ik wel een lastige. Je gaat dan wel echt all-in op de UAE strategie. Bovendien is dit een té grote aanslag op je budget vind ik. Zeker met hierboven genoemde onzekerheid wanneer UAE de truien gaat pakken en behouden. Aan de andere kant, als ze TTT winnen (niet ondenkbaar) en etappe 2 is voor Pogacar met Del Toro vlak bij, dan hebben ze al een sloot punten gepakt.. pfoeh toch maar weer terug naar de tekentafel.
Ik snap je gedachtengang heel goed. Een gangetje waar ik ook op zit, maar dan ga ik toch even de boel challengen. Paar thoughts.
Mindnote van vorig jaar: neem de bewezen goden mee, doe daarin zo min mogelijk concessies. Ik vond het machtig mooi voor m'n Scorito toen Evenepoel er doorheen zakte vorig jaar, maar had wel al heel wat zekere punten gemist. Evenals in het Klassiekerspel; ik had hem moeten brengen bij de RVV.
Los van emotie, de berekening van jou (en ook in mijn Excelletje) laat zien dat hij toch best wat punten kan pakken. Ja VLAB is favoriet, maar het is helemaal niet ondekbaar dat Remco de gele trui aantrekt na de TTT. Dat zal, zeker hem, nog wat extra bravoure en vechtlust kunnen geven. Plots zit hij dan tot de Tourmalet misschien wel in het geel?
Toen ik van te voren mijn eigen prijzen bepaald had voor Scorito online ging, had ik een Seixas op 4 mln bijvoorbeeld. Maar Evenepoel op 5 mln. Eigenlijk zou hij dan voor 3 mln inderdaad een no brainer moeten zijn...
Eens, ik heb 'em inmiddels ook erin geklikt. T is toch een speciale hè?! Nu ben ik met hem erbij verder gaan puzzelen en eindig ik zelfs, tegen al mijn principes in, met De Lie in mijn ploeg voor de sprints. Maar wellicht moet ik ook mijn negatieve gedachtes over hem laten varen? Hij past nu gewoon goed in de puzzel (een niet al te dure sprinter die enige garantie biedt op hoge top10 noteringen in die 5 sprintritten). Had eerst Girmay, maar dan is De Lie net zo (on)betrouwbaar.
Ik zit er juist precies andersom in: ik zet vaak in op de relatieve zekerheid van teampunten (afgelopen giro bvb nog met piganzoli en Campi en vorig jaar Tour 4x uae) en dat heeft me geen windeieren gelegd. Maar deze ronde zie ik het niet zo zitten. Gegeven het parcours houd ik er serieus rekening mee dat Pogi alleen de laatste week in het geel rijdt en de bergtrui kon wel eens tot het laatste weekend duren. Maar de uae knechten zijn wel geprijsd alsof Pogi bijna de hele ronde in geel en bollen rijdt. Door die prijs kan ik ze alleen meenemen als ik ga besparen op renners die ik ruim boven p12 zie eindigen in klassementsritten, dus waar zit dan precies de winst? En voor de 8 punten in niet-AK ritten hoef je het ook niet te doen wss, gezien ik Pogi/vini/toro/seixas/puntentrui meer of evenveel punten zie opleveren.
Ik heb nu een team in elkaar gepuzzeld met Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Seixas, Evenepoel, McNulty, Philipsen & Kooij. Natuurlijk ook een bak 500k mannen, maar daar valt genoeg te snoepen. Zelfs AK, tijdrit of rasaanvaller. Kom 'gewoon' tot 5 sprinters. AK is uiteraard afgedekt en qua aanvallers genoeg leuke namen voor divers terrein. Precies 9 namen voor de TTT uit de ploegen Visma, RB, Ineos, UAE, Lidl & Decathlon. Tot over 2,5 week zou ik zeggen.
Ik heb REV erin staan maar puur omdat jullie zo positief over hem zijn zelf heb ik 0,000 vertrouwen in hem! Sorry hoor maar pak zn uitslagen erbij van dit en vorig seizoen en je zit dat hij nooit bewezen heeft bij de beste te horen berg op! Dit seizoen niets anders goeie klassiekers maar in de bergen echt niet goed ook vorig seizoen! Dus bij deze ik knikker hem eruit
Waar zie jij een McNulty, behalve (misschien) in de TT, een top-20 halen? Voor die mogelijke 15 extra punten tov een andere knecht zou ik hem niet direct als no brainer bestempelen. Of jij denkt dat hij vrijheid zal krijgen om in de vlucht te gaan?
Die 1 miljoen komt ergens vandaan.
De eerste reden lijkt me de groene trui. Merlier kan best 3 ritten winnen, maar als hij verder geen interesse heeft in de tussensprints en groene trui kan hij zomaar eens 5e eindigen. Philipsen gaat normaliter wel voor de trui en eindigt ook al jaren 1e of 2e. Laten we zeggen Philipsen 2e en Merlier 5e. Edit: in de eindafrekening.
Wat verder meespeelt is dat Philipsen 2 - 2,5 kans meer heeft dan Merlier. In etappe 17 of 21 hoef je Merlier niet te verwachten, hier zie ik eerder Stuyven als vooruitgeschoven pion, Philipsen zie ik hier wel meedoen, als is het voor plekje 8-12. En dan hebben we nog etappe 5, waar 3 heuveltjes kort achter elkaar liggen en de laatste 1 km aan 8,8% is. Mochten Lidl trek en Alpecin goed samenwerken en Merlier eraf willen hebben, zou dat zomaar mogelijk zijn. Ik geef het slechts 50% maar toch. Merlier cappen zou ik hier niet durven.
Of dit je de miljoen extra waard is, is natuurlijk aan ieder voor zich. Ik neig persoonlijk wel naar Philipsen op dit moment, ook vanwege het feit dat hij de inhoud heeft om ook eventueel in de laatste week nog van betekenis te kunnen zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.