Da's een terechte vraag, ik kan kiezen uit 12 man voor de AK-etappes. Dat lijkt me teveel maar het is ergens ook wel lekker dat je in ieder geval mogelijkheden hebt om te switchen.
En ja, dat zijn wel gegarandeerde bankpunten
Als Pedersen echt voor het groen gaat is er toch niemand die hem kan vervangen? Misschien Godon in een 3-tal etappes maar in alle vlakke etappes kom je dan een man tekort. En dat is nog buiten alle truipunten gerekend. Ik denk dat het net als in het klassiekerspel weer een plekjesspel gaat worden. I.p.v. eindeloos te zoeken naar een vervanger voor Pedersen heb je met hem 1 plekje voor een wereldtopper die zich bewezen heeft in het rondewerk en vrijwel zeker voor de puntentrui gaat en gegarandeerd een hoop punten gaat scoren.
juis niet als ieder zijn ding doet. Skelmose helpt Ayuso en kan zelf ook nog 10 tien rijden. Ciccone kan aanvallen voor ritzeges en misschien de bollen en als sprinkplank dienen voor Ayuso. En Petersen kan gaan voor de heuvel sprints en andere sprints met kans op etappes en groen. En als Del Toro te veel moet knechten of toch iets minder blijkt te zijn dan Ayuso voor wit. Wit en groen dubbele team punten. Als je er van uit gaat dat Ciccone echt aanvalt en Peterson de moeilijke etappes kan winnnen en voor groen gaat. Dan alle 4 in je team natuurlijk
Hoewel mijn eerste gedachte was dat Pedersen erg duur is, begin ik hier ook wel naar te neigen. Leuk dat je goedkopere kopmanopties kan vinden in 4 & 21, maar die gaan geen eindafrekening punten pakken voor de groene trui, waar ik er 80 verwacht van Mads. Daarnaast gaat die vervanger ook niet meesprinten in de vlakke sprints, Pedersen wel. Zet hem daar op 5x een 9e plek en dat zijn nog eens 120 punten, zit je al op 200 punten extra voor Mads en dat is nog zonder truipunten onderweg en het feit dat Pedersen wel echt een hyperbetrouwbare cap in 4&21 is, wellicht ook nog in 17. Mijn voornaamste probleem is dat het budget voor hem ten koste van een Ayuso of Evenepoel zal gaan en of ik daar mee kan leven ben ik nog niet helemaal uit.
Op dit moment Pedersen en Philipsen misschien nog aangevuld met Girmay. Alledrie in alle sprints opstelbaar en zouden alledrie hoog in het puntenklassement moeten kunnen uitkomen waarbij ik ze eventueel de laatste week nog dagelijks kan opstellen als 8e/9e man. Philipsen zou dan mijn kopman zijn voor de vlakke sprints. Ik ga de sprints en het puntenklassement in ieder geval niet links laten liggen.
Ik zit op dezelfde lijn als Proscorito wat Pedersen betreft.
Qua klassementsmannen: ik neig er op dit moment naar Seixas thuis te laten. Ik krijg het gewoon niet rond met hem én del Toro én REV én Ayuso/Lipo.
Het liefst heb je al die gasten, maar er moet een scherpe keuze gemaakt worden en dan weegt toch door dat het zijn eerste grote ronde is en hij flink is gevallen.
Verwacht je dat Pedersen etappe 13 aan gaat kunnen? Dat is 9,1 km á 6,8%. Daarna grotendeels afdalen en klein stukje vlak.
Goed, in de Giro van vorig jaar (etappe 3) zat een klim van 10,5 km á 7,5% en die etappe won hij ook. Maar als type's van Gils of Castrillo gas gaan geven op zo'n heuvel (of in de aanval zitten) dan is hij toch kansloos?
Als je 5x 9e wordt heb je (volgens de traditionele puntentelling) 40 punten voor de groene trui. Stel Philipsen wordt 1x 1e, 2x 2e, 1x 3e en 1x 6e heeft hij al 144 punten. Stel Mads wint vervolgens etappe 4 en 21 waar Philipsen 0 punten haalt, loopt hij 80 punten in en moet hij alsnog 24 punten ergens goed maken. Dan moet Mads al in heel wat tussensprints punten gaan scoren waar Philipsen dan ook nog eens niet bij zit, want in die 5 sprintetappes is de kans groot dat Philipsen ook hier een punt of 25-50 uitloopt via tussensprints.
Vind het dus lang niet zo vanzelfsprekend dat Pedersen hier de groene trui gaat pakken. Het is tenslotte geen Vuelta.
Ik zou hem wel opstellen die rit als hij meegaat, cappen hangt af van je alternatieven. Zn team zou het kunnen aanpakken a la giro vorig jaar. Eventueel maar een kleine groep laten rijden waardoor Mads nog voor plek 5 of 6 kan sprinten. Of Mads kan mee in de vlucht.
Zelf heb ik (voorlopig) Kooij als altrnatief voor Philipsen omdat ik ook Pedersen mee wil hebben. Een goede Kooij moet naar mijn gevoel niet echt onderdoen voor Philipsen en zo blijf ik twee kanshebber op groen hebben. Als de nieuwe puntentellign er zou komen, dan lijken me Merlier en Philipsen wel te verkiezen boven Pederson als we het over de groene trui hebben maar met de "oude" telling durf ik wel in te zetten op het duo Pedersen-Kooij.
Daar neig ik toch ook wel sterk naar. Girmey durf ik niet aan voor 2M, De Lie is erg interessant en in de Tour traditioneel goed maar toch vind ik hem onbetrouwbaar. En die krijg ik er eigenlijk niet ingepuzzeld. Waarschijnlijk kies ik naast Philipsen en Pedersen voor 2x 1M sprinter + Teunissen. Ackermann staat daar nu, hopelijk komt er nog een leuke 1M sprinter bij.
Pedersen zal echt wel zijn punten halen. Maar voor 21 heb je nog best wat alternatieven met pog/rev/MM/pidcock ect. Voor 4 is het wat lastiger, daar had je wout voor. Nu inderdaad trentin/mm/godon/stuyven. Voor etappe 5 zijn normaal gesproken delie/girmay/JP/Kooij/stuyven ook prima in staat die heuvelzone goed door te komen. Merlier misschien vraagteken. Dus om 3,5 mio uit te geven voor 5x7e plek, plus 2x top drie waarbij je hem 1x capt (want in 21 cap je pog of JP afhankelijk van de hoeveelheid km na montmartre het nu echt is) is wel wat uit verhouding vind ik. Dit hangt natuurlijke enorm af hoe je naar pedersen sprintkwaliteiten kijkt op het vlakke. Voor mij zijn de volgende mannen in mijn ogen sneller:
Merlier
JP
Kooij
De Lie
Girmay
Fretin
Bittner.
Ackermann
Voor het klassiekerspel neem ik Girmay ook niet maar voor de Tour is het altijd een goeie pick gebleken. Sprint altijd mee, gaat misschien actief meedoen voor het groen en rijdt altijd uit (in de tour). Heel betrouwbaar dus. Als je die vervangt met 1 miljoen sprinters is het gissen of dat zich gaat uitbetalen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.