Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 36 ... 40 41
Legrandgogo
martijncr
Skjelmose niet persé knecht van Ayuso in de Tour: https://www.feltet.dk/landevej/skjelmose-skulle-va...

Het lijkt ook weer dat Lidl-Trek te veel hanen op het erf gaat hebben. Ayuso gaat voor het klassement, Pedersen gaat voor het groen en Skjelmose en Ciccone gaan hun ding doen. 

Het lijkt dat ze zichzelf weer de das gaan omdoen door interne chaos. 

mennovt

Ik zie Pedersen veel voorbij komen. Lastige vind ik dat hij geen bijzondere sprintersvorm heeft aangetoond én hij geen koersen meer rijdt tot aan de Tour.

Maarten Koning
Legrandgogo
Het lijkt ook weer dat Lidl-Trek te veel hanen op het erf gaat hebben. Ayuso gaat voor het klassemen...

Het hele team opofferen voor een 4e of 5e plek voor ayuso in plaats van 6 of 7 is toch ook niet perse iets waar je blij van wordt? En alle ballen op pedersen zou kunnen maar daar is het parcours er ook niet echt naar.

Met de renners die ze hebben en de route die er ligt, snap ik dat ze niet een heel uitgesproken tactiek hebben.

Ecco
Woutomaat
Ik heb REV erin staan maar puur omdat jullie zo positief over hem zijn zelf heb ik 0,000 vertrouwen...

Je neemt hem ook niet als AK man, ik niet tenminste. Ik neem hem voor de tijdritten en de eerste twee weken. Als het meezit is hij een puntenkanon. En hij is vrij goedkoop.

Ecco
Woutomaat
Philipsen eruit, Merlier erin en je hebt een miljoen meer! Ik snap niet waarom je Philipsen van een...

Merlier is misschien sneller, maar hij is veel minder betrouwbaar dan JP. Philipsen is ook sterker en gaat op zeker voor groen. En hij heeft een beestachtige leadout. Ik betaal graag een miljoentje meer voor iemand die eigenlijk altijd sterk voor de dag komt in de TdF. Ik cap liever iemand die drie keer tweede wordt en twee keer derde dan iemand die misschien twee ritten wint maar verder geen uitslagen rijdt.

Vorig jaar heb ik de fout gemaakt om één van de drie vlakke sprinters mee te nemen, namelijk Merlier. Daar had ik na etappe 1 al spijt van.

Dit jaar neem ik er twee, namelijk JP en Kooij.

Neemt niet weg natuurlijk dat Merlier misschien wel vier ritten wint + het groen, maar ik ga daar niet op gokken.

Edit: ik zie dat dit uitgebreid besproken is en dat Wouto inmiddels JP's grootste fan is.

Laatst gewijzigd
TilburgsTrots
ProScoritoManager
Pedersen lijkt me zonder enige twijfel topfavoriet voor rit 4. Maar omdat ik niet genoeg van dat soo...

Knap als Trek deze rit kan controleren, in achterhoofd houdend dat Ayuso en Skjelmose geen trap teveel doen. Zie dit eerder als een kans voor de vluchters en met Simmons heeft Trek een ideale pion hiervoor.

mennovt
TilburgsTrots
Knap als Trek deze rit kan controleren, in achterhoofd houdend dat Ayuso en Skjelmose geen trap teve...

Ik denk dat deze discussie al redelijk exemplarisch is voor waarom ik twijfel om iemand van Lidl mee te nemen. Heel veel belangen in één ploeg, weinig knechten, veel kopmannen. En je weet nooit zeker voor wie het gaat zijn. Simmons heeft een paar mooie etappes liggen, maar voor het zelfde geld moet hij alles controleren voor Mads. Als Ciccone een bergtrui wilt overweeg ik hem uiteraard wel, omdat daar minder hulp van de ploeg voor nodig is.

ProScoritoManager
TilburgsTrots
Knap als Trek deze rit kan controleren, in achterhoofd houdend dat Ayuso en Skjelmose geen trap teve...

Lidl heeft imo juist een ballenteam om vlakke etappes te controleren (niet dat dat uitmaakt denk ik, kunnen ze rustig aan SQS en Alpecin overlaten). Maar hun team is met mannen als Vacek, SKA & Simmons juist perfect om in etappes als nummer 4 niet alleen te controleren, maar ook het grootste deel van de concurrentie er af te rijden. En mochten ze daar geen zin in hebben gaat Mads toch lekker zelf mee in de vlucht?

Laatst gewijzigd
Ecco
Gellemuun750jaarstad
Laat Wout vooral doorgaan met broodje aap informatie. Des ter meer kans ik maak op dat gouden bokaal...

Flauw. Ik ben blij dat Wouto er weer is. 

Gellemuun750jaarstad
Ecco
Flauw. Ik ben blij dat Wouto er weer is. 

Ik ook😉. Het gouden bokaaltje word steeds realistischer 

ditisdavid

Van Aert out! Pedersen wordt nu wel moeilijk om omheen te bouwen, en Visma wordt ook een stukje zwakker voor de ploegentijdrit...

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
ditisdavid
Van Aert out! Pedersen wordt nu wel moeilijk om omheen te bouwen, en Visma wordt ook een stukje zwak...

Niet dat ik je niet geloof maar waar zie je dit? Ik kan het nog niet vinden.

Echt jammer :(

ditisdavid
Maarten Koning
Niet dat ik je niet geloof maar waar zie je dit? Ik kan het nog niet vinden. Echt jammer :(

Hier.

Edit: en op het moment dat ik post is het officieel.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
ditisdavid
Hier.   Edit: en op het moment dat ik post is het officieel.

Thanks!

Echt jammer maar het scheelt me ook een onderhand traditioneel hoofdpijndossier.

mirkodek

Ik had het wel verwacht, wel jammer voor de koers. Ook wel jammer voor Scorito want ik overwoog hem sowieso niet.

KV
ditisdavid
Van Aert out! Pedersen wordt nu wel moeilijk om omheen te bouwen, en Visma wordt ook een stukje zwak...

Wout ging toch niet vlak sprinten? Waarom zou je Mads dan als cap voor die paar ritten niet kunnen vervangen door bv Godon? En rit 21 zie je dan moment zelf wel nog afhankelijk van (weers)omstandigheden en hoeveelheid sprinters nog aanwezig. 

Rad
ditisdavid

Waarom? Die is 2M duurder, kun je niet cappen in vlakke ritten. En Philipsen én Pedersen zie ik niet zitten.
Wordt een Godon nu juist niet aantrekkelijker? Al heb ik geen signalen dat die een vrije rol gaat krijgen.

ditisdavid
Rad
Waarom? Die is 2M duurder, kun je niet cappen in vlakke ritten. En Philipsen én Pedersen zie ik niet...

Wie is je alternatieve kopman voor etappe 4 en 21? Van Aert was daar wel echt de aangewezen optie voor op het moment dat je Pedersen wegliet. Je zou het in theorie kunnen opvangen met Godon voor etappe 4 en Van der Poel voor etappe 21, maar eerstgenoemde is veel minder veilig, laatstgenoemde is eigenlijk te duur en je bent een extra stoeltje + nog steeds een kluit met geld kwijt.

KV
Rad
Waarom? Die is 2M duurder, kun je niet cappen in vlakke ritten. En Philipsen én Pedersen zie ik niet...

Welke signalen wil je dan? Je denkt dat het alle ballen wordt op geblesseerde Onley, zwakke Vauq of vergane glorie CRod?

ditisdavid
KV
Welke signalen wil je dan? Je denkt dat het alle ballen wordt op geblesseerde Onley, zwakke Vauq of...

Als Turner zich in 'zijn' rit moet laten uitzakken voor een zwakke Bernal, dan zou ik niet automatisch uitvlakken dat Godon net zoiets overkomt.

Rad
ditisdavid
Wie is je alternatieve kopman voor etappe 4 en 21? Van Aert was daar wel echt de aangewezen optie vo...

Godon dus, met een vraagteken. Pedersen is dermate duur dat je een Philipsen/Merlier erbij nodig hebt omdat je ook een cap in de vlakke ritten nodig gaat hebben.

klaas drr

Wout stond er al vast in bij mij.  1,5 miljoen was een koopje natuurlijk.  TTT Etappe 4  21.  Nog wat tussen spul wellicht Visma geel eerste week, of bij uitval Pogi 3 weken. 

TourDeFranceUnchained
ditisdavid
Wie is je alternatieve kopman voor etappe 4 en 21? Van Aert was daar wel echt de aangewezen optie vo...

Dit is eigenlijk precies waar ik ook mee zit. Pedersen is natuurlijk de allerfijnste kopman voor dit soort etappes, maar daar betaal je ook gewoon de hoofdprijs voor. De vraag is vooral of je die 3,5 miljoen wilt én kunt neerleggen voor een renner die je vooral op dit soort dagen optimaal benut.

Als je Pedersen én bijvoorbeeld Philipsen of Merlier neemt, dan moet je ergens anders in je ploeg concessies gaan doen. Op dit moment neig ik er daarom naar om dit soort etappes met goedkopere captains aan te gaan. Dan lever je misschien wat zekerheid in ten opzichte van Pedersen, maar heb je wel meer budget beschikbaar voor de rest van je team. Ik heb er vertrouwen in dat die goedkopere opties ook gewoon voor plekken 5 t/m 10 mee kunnen doen, waardoor het verschil hopelijk beperkt blijft.

Guido Maltempi

Vooraf was ik van plan om WvA en MvdP beiden thuis te laten, maar voor deze prijs vond ik Wout (uiteraard mits fit) gewoon een must have. Jammer dat hij niet start, maar voor mijn team waarin ik sowieso al een plekje had voor Wout én Mads is het wel een welkome toevoeging van 1M aan het AK budget.

mirkodek
TourDeFranceUnchained
Dit is eigenlijk precies waar ik ook mee zit. Pedersen is natuurlijk de allerfijnste kopman voor dit...

Goed punt. Emotioneel gezien zou ik graag Pedersen meenemen, vind het een mooie renner. Je weet wanneer je hem kan cappen en in principe sprint ie altijd mee dus lekker betrouwbaar voor plekje 5-7 in de echt vlakke sprints. 

Maar als je dan rationeel kijkt en je hoofd gebruikt, dan issie voor die 2/3 etappes waar je hem kan cappen te duur met dit budget. Bovendien kun je in etappe 21 prima Pogacar cappen. Dan hou je dus etappe 4 en etappe 13 over. Met een Godon zou je de schade wellicht kunnen beperken.

Heb tot nu toe Pedersen er steeds in gehad. Heb hem net er even uitgeklikt (ten faveure van Godon dus) en dan kan ik Del Toro, Evenepoel EN Lipowitz meenemen. Naast Philipsen, Jorgenson en McNulty. Dan is mijn sprintequippe (met verder alleen De Lie, Ackermann en Teunissen) vrij matig omdat ik Godin niet in (de top 10 van) de vlakke sprints verwacht en Pedersen daar natuurlijk wel altijd meesprint. Keuzes, keuzes.

1 2 ... 36 ... 40 41

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.