Goed punt, betrouwbaarheid/degelijkheid is toch wat je (ik in ieder geval wel) zoekt voor sprints in een grote ronde. Philipsen, Pedersen, en (dus ook wel) Girmay zitten er in principe wel altijd bij. En dan voelt een karige sprint-selectie toch net wat beter. Betekent wel dat ik McNulty (of Carapaz) thuis moet laten dus daar moet ik nog even een ei over leggen.
Ik heb die 2 nu nog wel erin. Gaat waarschijnlijk wel betekenen dat ik heel veel 500/750k'ers in mijn team ga hebben. Maar gelukkig is daar een heel mooi aanbod van dus daar hoef ik niet eens per se veel op te verliezen t.o.v. duurdere mannen. Ik zal wel kritisch moeten zoeken naar functionaliteit bij die goedkope jongens.
Er staan meerdere namen in dit rijtje die (misschien) sneller rijden dan Pedersen op een geïsoleerd stuk weg met een rechte lijn zonder andere renners er omheen. We gaan echter naar de Tour, hectischer kan het niet. Dan komt daar een klasbak (en beer) als Mads die precies weet waar hij moet zitten en voor ieder plekje zal vechten vanwege zijn truiambities, sprint na sprint na sprint na sprint.
Daar tegenover hebben we dan B-garnituur sprinters die enkel op het vlakke een spurtje kunnen rijden maar bij het minste zuchtje wind, scheve klinker of een duwtje hun plekje zullen (moeten) opgeven en de sprint vanachteren beginnen of zelfs laten lopen. Als deze mannen in 5 sprints 2x mee weten te doen en 1x top 5 rijden hebben ze al een tevreden gevoel.
Persoonlijk acht ik het uitgesloten om de punten die Pedersen gaat pakken ook te halen door dat geld in 2 of 3 van deze mannen te steken. Dit zijn gewoon namen uit de ton die aan het einde van de tour op 40-60 totaalpunten kunnen staan en je nauwelijks hebt gezien, voor hen 10 anderen. (En zelfs tegen 10 van deze namen acht ik het niet uitgesloten dat Mads meer punten pakt)
Enfin, ik weet wel wat ik doe..
Same here, in mijn team zitten nu 6x 500K en 2x 750K. Daarbij kijk ik naar eventuele teampunten en in welke etappes ik nog wat nodig heb. Ik heb in principe 7-8 man die ik blind op kan stellen in de AK ritten met daarbij nog 1-2 waarbij dat waarschijnlijk ook zal kunnen. In de heuvels heb ik niet perse iemand, aangezien ik die ook lastig te voorspellen vind. Dus heb ik in mijn keuze voor 500K in ieder geval 2-4 renners die dat zouden moeten kunnen.
Dat was zo'n beetje precies mijn reactie toen ik die post las. Ja er zijn wat mannen sneller dan Pedersen in een pure sprint. Maar een vlakke sprint bestaat tegenwoordig uit meer dan alleen een recht stuk hard rijden. Ook de reden dat ik de 1M meer voor Philipsen t.o.v. Merlier prima te billijken vind.
Even wat anders tussendoor: nu de prijzen bekend zijn en dus met de Tour in het achterhoofd, naar welke renners kijken jullie met verhoogde interesse in de Ronde van Zwitserland? Even een paar namen die zo snel in me opkomen:
Carapaz, Tiberi, L. Martinez, Landa, v Wilder, Schmid, Matthews
Goed punt. Ik ben ook nog niet diep in de ligging van de tussensprints per etappe gedoken om te analyseren hoeveel voordeel Pedersen daaruit kan halen tov Philipsen. Maar uiteindelijk maakt het voor mijn Pedersen-overweging ook weer geen wereld van verschil of hij 60 of 80 punten pakt in die eindafrekening.
Bovendien geloof ik ook niet in het idee dat dat mij mn bokaal gaat kosten! Zou wel heel toevallig zijn daarnaast we zijn op dit forum om elkaar te helpen dus een tip kan nooit kwaad en op deze manier hoop ik ook dat jullie dan een keer bereid zijn mij te helpen
Sprinters kopen gaat knaken kosten. Meeste sprinters onder de 2 miljoen wordt ik niet bepaald vrolijk van.
De Lie: onbetrouwbare vlegel
Fretin: geen geweldig seizoen + Coquard
Bittner: Start die wel...
Ackermann: Over the hill
Godon: sprint ie wel? Krijg er Turner vibes van
Bauhauzen, Lampert's, enzoverder enzovoort moeten nog een prijsje krijgen ( en starten)
Het valt me in de voorbeschouwing op dat qua opstellen je toch echt veel bij AK uitkomt. En met deze prijzen kom ik nu op toppers, dan lang niks en dan wat parels. Vervolgens ook nog iets van een sprintteam maken en dan de conclusie dat het budget, ook al is het leuk voor de puzzel, toch echt net 3/4 mio te krap is.
Daarom de grote vraag, die steeds terugkomt, hoe krijg je 3,5-2,5 mannen je team in zonder al te grote consessies.
Van de sprinter zijn de 2mio mannen precies juist geprijsd. Maar welke pak je wo4rdt daar de vraag lijkt me.
Vraagje aan onze Franse vriend, TiTi Blanc. Hoe kijkt men in Frankrijk aan tegen Vauquelin en zijn kansen deze Tour? Het parcours lijkt perfect voor hem, en met de TTT is geel na rit 1 natuurlijk reëel. Ik heb hem ook zien worstelen in recente koersen, maar ik ben wel benieuwd hoe het sentiment in Frankrijk is. Of is men hem totaal vergeten door de Seixas-mania :-)?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.