Na het luisteren van de voorbeschouwing had ik dezelfde ervaring en ben ik opnieuw gaan puzzelen. Ook ik wil heel graag Philipsen meenemen, maar merk dat mijn sprinttrein (te) krap wordt met hem in de ploeg. Dan kom je voor de rest namelijk al snel bij de bak met (anderhalf)miljoen sprinters, en daarvan krijg ik het spaans benauwd.
Met Kooij, Meeus en Girmay heb ik nu een ploeg staan met 3 'subtoppers' die bewezen kwaliteiten hebben om een Touretappe te winnen in de sprint. Dat gaat ten koste van de grote namen zoals JP, Merlier, of Pedersen, maar geeft wel meer echte body aan de sprinttrein zonder dat je de kansen op een etappewinsten en een groene trui volledig wegbezuinigd.
Wat hierboven ook al is geschreven over de mindere sprintgoden, die zijn ook al tevreden met een top 5-klassering. Dat ligt voor een Kooij en Girmay i.m.o. wel anders, zij hebben echt wel ambities en de juiste ploegbezetting áls ze starten. Meeus heeft ook genoeg kwaliteiten en een prima seizoen, maar voor hem is het afwachten of er een leadout mee gaat naar de Tour. Dat maakt voor mij ook nog wel verschil.
Worden meteen harde knopen doorgehakt op basis van een chaotische etappe haha.
Kan goed dat je conclusies kloppen hoor, maar ik wacht mooi etappe 5 van deze week af om jongens als Tiberi en Lenny af te schrijven
Ik hang er vandaag nog geen conclusies aan voor wat betreft vorm van renners. Ik geloof namelijk niet dat alle renners in groep 4 zo veel slechter in vorm zijn dan Carapaz of Bagioli (die zelf al 20km op kop heeft gereden)
Dat Pogacar even laat zien hier echt de beste te zijn is wel een feit. Het kost hem geen enkele moeite.
Zie uitslag in België vandaag, beide top 10 👀
De tactiek van Astana lijkt ook erg veel op; succes gasten probeer maar met zoveel mogelijk in de top 10 te finishen voor UCI punten 👍
Ik verwacht Teunnissen ook zeker niet consequent in de top 10, maar het is wel een hele taaie. En bewijst elk spel weer dat hij zeker instaat is wat top 10/20's bij elkaar te rijden. Betekend niet dat je hem nu mee moet nemen, maar het kan opzich wel.
Wat mij vandaag zegt is dat Pogi dit ook zo maar eens kan doen in rit 2 Tour. Zeker als hij op achterstand staat van de TTT, vandaag was namelijk ook niet gepland. Het was al zwaar met UAE op de eerste klim waardoor peleton uiteen viel. Dit zie ik ook zo maar gebeuren in rit 2 of anders 3 Tour.
Als hij dan weer door trekt kan hij al zijn concurrenten op misschien 2 of 3 renners na dan al op minuten zetten. Plus het betekend een isolatie van Vingegaard, waarmee hij direct ziet hoe sterk deze is.
Dat is wel een probleem dat Martinez en Tiberi niet goed rijden. Dan moet ik naast mijn 5 toppers dus 2 andere namen er bij zoeken. Maar ja, Carapaz zou Martinez kunnen vervangen als hij goed blijft rijden en ik kan ook johannessen er in zetten maar dan ben ik een miljoen duurder uit (want beiden zijn 1,5 miljoen) en dan kom ik helemaal niet uit met mijn sprinters. Of hopen dat martinez in het weekend wel vorm laat zien. Maar de vraag is eigenlijk: Wat is er met Tiberi gebeurd? Hij staat niet in de uitslag
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.