Dit is gebaseerd op zijn vorige seizoen. Naast een 9de plek in de Giro, won hij de ronde van Polen en nog 2 koersjes. Vorig seizoen werden de plekken 10-20 in het AK bezet door een mengelmoes van aanvallers, knechten en C-garnituur AK. Hier stond oa Narvaez of Guillaume Martin bij. McNulty doet echt niet onder voor dit soort gasten.
Uitbollend na zijn werk bergop, waar je hem sowieso opstelt, zou hij dus best wat sprokkelpuntjes bij elkaar kunnen fietsen. Vind hem persoonlijk interessanter dan Yates of Wellens en dat heeft niks met prijs te maken of kwaliteit in de ITT. Daarom dus.
Welkom op het forum. Zeker met dit soort inhoudelijke analyses, ben je meer dan welkom. Dank daarvoor.
Inzake Kooij: je ziet nu bij Decathlon de gebreken van een grote ploeg in wording. Dit zag je bij Groenewegen destijds bij Jumbo ook. Eigenlijk een zekerheid voor de Tour, maar doordat je opeens mee denkt te kunnen doen voor het klassement, moeten er lastige keuzes gemaakt worden. Mocht ie wel gaan, dan is de kans groot dat hij geen fatsoenlijke leadout meekrijgt. Dit zijn zaken om in de gaten te houden als je voor Kooij kiest. Een Hoole of Bisseger is prima om een gat te dichten, maar geen laatste man. Daarvoor zou een Cees Bol mee moeten.
Deze opmerking komt vaker voorbij, maar als er nou toch een sprinter is die bewezen heeft dat hij niet afhankelijk is van zijn laatste man, dan is het Kooij toch wel. Maargoed als die de komende dagen blijft presteren als vandaag is dat verder ook geen discussiepunt meer..
Ik begrijp dat Philipsen en Kooij klem kwamen te zitten achter terugzakkende leadouts.
Dan kun je ook andersom redeneren: Merlier kan (zelfs, met alle respect) niet van Girmay winnen. Is ie dan nog wel de snelste te noemen?
Wat een puzzel mannen, niet te doen bijna. Een grote twijfel zit ook in Del Toro-Seixas (heb ze er nu allebei in staan), maar zijn ook allebei erg hoog geprijsd. Weet bijna zeker dat 1 van hen tegen gaat vallen (neig naar Seixas momenteel). Del Toro vind ik voor 5 eigenlijk ook te gek, maar wil toch minimaal 3 UAEmannen meehebben. Zoveel keuzes nog te maken..
Heb al een paar keer gelezen dat 'bewezen mannen' dan toch de tip is. Zit zelf met precies deze afweging. Nu beide er in, maar dat lijkt ergens toch echt niet houdbaar. Misschien ligt het aan de Giro van vorig jaar, maar ik ga Del Toro er in ieder geval niet uithalen.
Seixas kan ongelofelijk veel, daar is geen twijfel over. Alleen voor het spel zijn er misschien effectievere opties. Zeker in een comib 2 voor de prijs van 1. (Klopt, wel een extra stoeltje vol dan). Gelukkig hebben we nog flink wat tijd om die opties naast elkaar te zetten.
Ja had hem ook gemist in de Giro vorig jaar, kostte me een mooie beker, maar het verschil is natuurlijk wel dat hij nu voor een uitgesproken kopman rijdt. Al zou het ook kunnen dat Pogi al zoveel voorsprong pakt dat Del Toro een extra vrije rol gaat krijgen. Hoofdpijndossiertje hoor.. heb wat extra budget voor mijn sprintteam nodig, toch zit het zwaartepunt hem in je AK team.
Even nog ter check aangaande de TTT punten in Scorito. Heb wat pagina's teruggezocht maar kreeg het niet echt gevonden.
Stel VLB wint deze. Een 'knecht' die je dan opgesteld hebt, pakt de volgende punten:
40 voor team winst TTT + berg, AK en jongeren trui punten? Dus nog eens 17. Kom je op 57 punten, correct?
Dit is al uitgebreid besproken in de eerste berichten op dit forum. Snap dat je die niet gaat teruglezen. De samenvatting:
Visma, UAE, RB, INEOS, Lidl-Trek
In willekeurige volgorde maar toch ook niet.
Decathlon en Jayco zouden zich hier kunnen mengen. Gek genoeg (maar dus niet) de ploegen met het meeste geld.
8 punten voor AK is correct. De bergtrui gaat naar degene die dat heuveltje het snelst oprijdt. Er is een grote kans dat dit ook de winnaar is van de TTT maar hoeft dus niet. Voor de jongere trui moet je iemand hebben die in dezelfde tijd finisht als de Vingegaard die jonger dan 25 is. Die hebben ze wel bij Visma, maar die gaan niet mee. UAE was een betere "stel" geweest.
In dat laatste zie ik geen enkel probleem. Het is hier al 40 pagina's feest met puzzelen en overwegingen.
Mooie opmerking van Tdfu :) Vrees dat het nog wel wat dagen puzzelen en schuiven wordt.
Ik heb hem er wel in staan voorlopig en zo te lezen ben ik niet de enige. Voor etappe 1 al een leuke opvuller. Etappe 2 is echt te zwaar voor hem. Dat zit hem in de korte opvolging van die zware pukkel. Naast het AK zul je hier enkel de types Van Gils (nog niet besproken hier!?!) zien aanhaken. In de vlakke sprints zie ik hem wel meedoen en als ie dat niet blijkt te doen, vul ik hem wel met iemand anders op. Hij is vooral interessant als evt kopman in etappe 4, 17 of 21. En dan is hij voor 1M een goed alternatief (als kopman) indien je niet voor Pedersen kiest.
Geen probleem, ik zat er niet echt mee hoor. Ik vond het al irritant om vanavond 6 pagina's reacties door te akkeren, laat staan dat je 30 pagina's terug moet lezen.
Net al aangesneden: Maxim van Gils. Ik heb hem eerlijk gezegd niet, maar zijn naam viel bij de podcast van Scorito tijdens bespreking etappe 2. En toen ging ik nadenken. Stel RB doet het goed bij de TTT (niet ondenkbaar met hun selectie mogelijkheden). En Van Gils finisht bij de eerste 10 in etappe 2. Dan heeft ie al zo'n 50 punten gescoord (of meer). Is er niet veel meer nodig daarna. Daar zit natuurlijk wel gelijk t euvel: waar gaat ie daarna nog punten pakken?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.