Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 43 44 45 46 »
Woutomaat
Groetemeule
Even de interviews afwachten wat de ambities van Merlier zullen worden. Stuyven als kartrekker erbij...

Ik dacht dat REV vorig jaar de reden was om niet voor groen te gaan, ik ga er vanuit dat hij dat nu wel doet

chip 010

Vind de sprintdiscussie een hele mooie. Iedereen heeft een bepaalde gedachte bij de sprintritten hoe er mee om te gaan en wat voor renners in te zetten. Ook heeft iedereen een eigen verwachting van welke renners blijven meesprinten en welke als winst onmogelijk is laten gaan. 

Heb hier ook een gedachtegang die ik wil delen. Mocht je het oneens zijn geef het alsjeblieft aan.

Als ik het parcours zie zijn 5, 7, 8, 11 en 12 zekere sprintetappes.
Verwacht 4 en 17 naar een vlucht en 21 is onzeker maar waarschijnlijk sprint. Dus voornamelijk sprints in de eerste helft (voor het zware gedeelte)

Mijn verwachting is hierom dat bepaalde sprinters af zullen stappen (meer dan andere jaren)en groene truipunten voor het eindklassement minder waard worden. Ik bedoel dus dat de nummer 3 t/m 10 van die positie onzeker zijn. Een sprinter die iets tegen komt stapt eerder af als er alleen nog rit 21 is. (Kan de trui dan niet meer winnen en waarom nog 9 dagen overleven)

Dan een 2e punt de ritten zitten voornamelijk voorin waar de teampunten lastiger te voorspellen zijn. Historisch gezien heeft een vluchter de eerste helft van de tour vaker geel dan later in de Tour.

Deze 2 punten zorgen er bij mij voor dat ik 6 of 7 sprinters wil. 2 man er naast is altijd op te stellen en 3 lukt ook waarschijnlijk wel. Later zullen dit er 4 of 5 zijn als alle klassementen vast staan. (Hier kan dus ook al een sprinter weggevallen zijn)

Dan ingaan op de sprinters in mijn team:
1 overduidelijke kopman(Merlier Pedersen of Philipsen), 1 back-up(Kooij, Girmay of Meeus) en dan 4 of 5 die ik in top 15 verwacht (deze zijn prijsafhankelijk en weet ik nog niet aangezien niet iedereen bekend is maar zeg 1 miljoen per renner)

Hoe kijken jullie hier naar?

Roberto82
Woutomaat
In de sprintersritten krijgt de nr. 1 sinds dit jaar 75 ipv 50 punten en bij de tussensprint krijgt...

Dit lijkt mij onzin. Het is nergens te vinden of aangepast. Dus graag een officiele link waar deze wijziging staat vermeld van de organisatie.

Ik heb zo een vermoeden dat die er niet is. Maar kom maar met die info Wout

VliegendSchwe1n

@Wout, laat ik positief beginnen: je bent super enthousiast en echt wielergek. Dat verdient zeker een plek op dit forum en je bedoelingen zijn ongetwijfeld goed. Maar ik vind je hoeveelheid berichten tijdens piekmomenten heel intens: het maakt het minder leuk om het forum te lezen (enthans voor mij). Ik heb het idee dat je overal direct bovenop springt zonder anderen de kans en de ruimte te geven voor reacties en diepteanalyses. Nogmaals, ik heb je graag op dit forum. Maar ik vang zo nu en dan wel wat kritische berichten richting jou op en kan me wel inleven in dat mensen je stroom aan berichten wat vervelend vinden. Voorstel is gewoon het iets rustiger aan te doen, af en toe reageren is hartstikke leuk, enthousiasme ook. 

Zolderman
chip 010
Vind de sprintdiscussie een hele mooie. Iedereen heeft een bepaalde gedachte bij de sprintritten hoe...

Ik denk dat dat de way to go is met een sprintteam maken. Alleen heb je bij je sprinters ook gewoon geluk nodig. Wie zit niet achter de valpartij, wie heeft geen lekke band in de laatste 15km, ect... helaas zal door dat soort momenten een van de topsprinters achteraf de beste keuze zijn geweest, maar dat kan naar mijn idee alle kanten op vallen; mooie voorbeelden zijn Kooij, Philipsen en Girmay nu in België, zie verschil in etappe 1 & 2. Hierdoor geef ik ook nooit graag veel budget uit aan sprinters, maar er zijn nu eenmaal 5 zekere sprints waarbij je inderdaad wel 6 sprinters nodig hebt.

Etappe 21 zie ik persoonlijk niet snel een sprint worden met Pogacar en Mathieu in het peloton en pedersen heeft ook een grotere kans om te winnen door vooruit te stampen.

Ik heb Pedersen nog niet in m'n team gehad omdat ik het een grote hap uit het budget vind, maar een 100% fitte Pedersen is eigenlijk ook dom om links te laten liggen.. Todat alle sprinters op de startlijst staan blijf ik nog ff doorklikken..

En hiernaast nog de budget struggels rondom de AK selectie...

Woutomaat
Roberto82
Dit lijkt mij onzin. Het is nergens te vinden of aangepast. Dus graag een officiele link waar deze w...

Tourgids Procycling magazine daar staat het expliciet vermeldt

Woutomaat
VliegendSchwe1n
@Wout, laat ik positief beginnen: je bent super enthousiast en echt wielergek. Dat verdient zeker ee...

Jammer dat je mijn gedrag als storend ervaart! Ik zal proberen de niet inhoudelijke reacties zo veel mogelijk te beperken! Al denk ik wel dat als ik veel reageer op berichten maar dan gewoon inhoudelijk en goed onderbouwd dat het dan best kan toch? Ik zal proberen te zorgen dat het niet weer zo ver komt als tijdens de Giro toen er echt een conflict was al was dat toen omdat ik elke dag sinds het spel live was tig dilemma's plaatste waarin ik continu om jullie advies en tips vroeg, gelukkig gebeurd dat nu niet meer en heb ik het idee dat ik in elk geval veel meer inhoudelijk meedenk in discusies met (af en toe) wat onzin tussendoor. Maar ik snap je zeker en ik zal mn best doen niet overal op te reageren! Al vraag ik ook wel van sommige dat ze me niet gelijk beschuldigen van fraude en bedrog als ik enkel vertel dat de punten voor sprints omhoog zijn gegaan!

Laatst gewijzigd
Buikopstang
Woutomaat
Jammer dat je mijn gedrag als storend ervaart! Ik zal proberen de niet inhoudelijke reacties zo veel...

Komt allemaal wel goed Wout. Alleen niet zo kaulo veel uitroeptekens gebruiken is mijn tip. Komt wat vriendelijker over. 

Nijmos

Jammer dat Gregoire zich zo toont voor hij een prijs heeft.

NetNietNieuw

Even een hele andere kijk.. 

Net even wat uitgeprobeerd, Vingegaard eruit gehaald, waardoor je dus alle 7/8 toppers kan meenemen. 

Dus dan heb je Ayuso en Seixas voor Vingegaard. 

En je sprintteam is ook nog best prima met 4 toppers. 

Rest kan je prima aanvullen met 500/750k mannen. 

Een risico zonder Visma mannen, maar het ziet er stiekem best goed uit! 

Benieuwd hoe jullie hierover denken ;) 

DesproatMichiel
Nijmos
Jammer dat Gregoire zich zo toont voor hij een prijs heeft.

Poeh dit is jammer hé. Na dat voorjaar als eerste aanvaller voor de tour genoteerd, met een prima parcours op maat. Ook een van de weinige renners van zijn soort die een duidelijk vrije rol zal hebben. Tegelijkertijd zijn er maar 20 plekjes en zal zijn pickrate in de praktijk toch nooit bizar hoog worden. Als hij nu effe rustig uitfietst daar dan ;)

DesproatMichiel
NetNietNieuw
Even een hele andere kijk..  Net even wat uitgeprobeerd, Vingegaard eruit gehaald, waardoor je dus a...

Ayuso + Seixas zou best kunnen maar het risico met spreiden is al eerder aangestipt. Je levert grote zekerheid op veel punten geconcentreerd in één renner in voor minder zekerheid op minder punten in twee renners. Het is mij voor sprints nooit goed bevallen en voor AK eigenlijk enkel als ik een subtopper voor twee mindere goden wisselde: dus een 3-3.5 mil man voor 2x 1.5 oid.

De specifieke namen die je ervoor in gedachten hebt doen er vervolgens ook toe. Mocht je bijvoorbeeld Vingegaard afzetten tegen Lipo + REV vind ik dit een logischere keuze dan Vingegaard afzetten tegen Ayuso + Seixas, hoewel de upside van de laatste 2 hoger zal zijn. Maar je komt vaak uit bij namen die oorspronkelijk al niet je schifting overleefden. Bij die laatste 2 is de kans immers een stukje groter dat er een niet presteert, zeker Ayuso. Absolute toppers kosten met een reden meer. Deze tour kan absoluut de uitzondering blijken, ook voor deze 2 namen. Maar voor welke twee namen je een Vingegaard dan achteraf had moeten wisselen zal een grabbelton worden die vooraf mijn inziens te lastig objectief te beredeneren is.

Deze gok wagen kan je direct in een zetel plaatsen. Clowneske keuzes worden vaker beloond in Scorito. Echter eerder in een giro/vuelta.

Laatst gewijzigd
Arne Riis
NetNietNieuw
Even een hele andere kijk..  Net even wat uitgeprobeerd, Vingegaard eruit gehaald, waardoor je dus a...

Poeh... Ik zou het zelf niet durven, omdat:

• Dikke kans dat hij na 2 ritten al meer dan 100 punten heeft verzameld.
  • Ik zie een stuk of 10 ritten die volgens de Scoritopodcast naar het AK gaan, daar rijdt hij altijd wel bij de top 3 beste AK-mannen. 
  • Hij reed 'Pogacariaans' rond in de Giro, en eigenlijk overal waar hij dit jaar opstapte.
  • Hij is de absolute kopman van een beresterk team. 
  • de laatste 5 Tours was hij minstens nummer 2 (dat allen al is 80 punten). Edit: hij is sinds 2021 in geen enkele ronde lager dan plek 2 geëindigd. 

Het kan best dat Seixas of Del Toro gaan tegenvallen en achtste worden. Omdat ze moeten knechten, last hebben van een val of nog niet hard of ervaren genoeg zijn voor een hele Tour op topniveau. Dat zie ik bij Vingegaard echt niet gebeuren. Het moet wel heel raar lopen als die buiten het podium valt. Voor die zekerheid betaal je, en eigenlijk niet eens zo gek veel meer dan voor die twee jonge gasten. Wil je toch een AK-topper skippen, doe er daar dsn een van. Zou ik denken.

Laatst gewijzigd
TimTornTeut
DesproatMichiel
Poeh dit is jammer hé. Na dat voorjaar als eerste aanvaller voor de tour genoteerd, met een prima pa...

Denk je dat ze 'm voor 750 d'r in gooien of gaat ie zelfs naar 1miljoen? 

NetNietNieuw
DesproatMichiel
Ayuso + Seixas zou best kunnen maar het risico met spreiden is al eerder aangestipt. Je levert grote...

Je neemt dan mee;

Pogi, Del Toro, Seixas, Lipowitz, Ayuso, Evenepoel, Carapaz. 

En dus 4 topsprinters. 

En als Vingegaard iedere bergetappe 2de wordt, en Seixas bijvoorbeeld 3de, Ayuso 4de, Lipo 5de, Evenepoel 6de, Del Toro 7de, lijkt me dat toch aardig te compenseren in positieve zin tov "alleen" een Vingegaard. 

KV
DesproatMichiel
Poeh dit is jammer hé. Na dat voorjaar als eerste aanvaller voor de tour genoteerd, met een prima pa...

Was ie zo goed? Heb laatste 10min gezien en volgens mij was hij zelfs net gelost door de kopgroep op dat laatste klimmetje...

chip 010
NetNietNieuw
Je neemt dan mee; Pogi, Del Toro, Seixas, Lipowitz, Ayuso, Evenepoel, Carapaz.  En dus 4 topsprinter...

Maar als dit je gedachte is haal je toch Del Toro er uit, die is 5 miljoen en je geeft hem plek 7 in je bergritten. 

Per rit levert Vingegaard dan veel meer als Del Toro, voor 1,5 miljoen meer. Zelfs inclusief de bonuspunten via Pogi.
Op deze manier hoef je maar 1,5 ergens te zoeken, dus 3 sprint toppers en een iets mindere sprinter. 

NetNietNieuw
chip 010
Maar als dit je gedachte is haal je toch Del Toro er uit, die is 5 miljoen en je geeft hem plek 7 in...

Dan is de 7de plaats voor Del Toro zijn downside he, want die kan ook 4-5-6de worden. Inclusief dus de teampunten van Pogi, dus in combinatie met Seixas als hij gewoon zijn niveau heeft, win je echt veel meer tov een Vingegaard. Lijkt mij ;) 

Seixas 400-500 punten, Del Toro 400-500 punten ( allemaal eigen punten eerst, dan trui punten, punten jongerentrui, en nog eens einduitslag punten ). 

Ik zie Vingegaard, ondanks zijn dominantie in de Giro, ook haast op dezelfde hoogte als een Seixas en Del Toro qua klimmen. 

Maarten Koning
NetNietNieuw

Ik zit er ook mee te spelen maar dan zie ik pogacar weer 5 maten beter zijn dan de rest, en dan herinner ik het me dat vingegaard de enige is die er ook maar enigszins bij in de buurt komt.

Maar ik vind vingegaard een echt goede prijs hebben want ik heb hem er in en er uit.

1 2 ... 43 44 45 46 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.