Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 46 47 48 49
ProScoritoManager
NetNietNieuw
Goed bezig ;)  Iedereen is er zo van overtuigd dat Vingegaard na Pogi de beste is, continu 2de wordt...

Zo dan zeg, hier spreek je een partij disrespect richting Vingegaard uit. Dat seixas en del toro nog jong, supertalentvol, vol in ontwikkeling en daardoor een beetje een wildcard zijn om in te schatten ten opzichte van de rest, vooruit daar kan ik in meekomen. Zou ik ze dan gelijk op gelijke hoogte met Vini zetten? Nee, maar uitsluiten durf ik het ook niet.

Maar dat lipo, ayuso en godbetert Remco wel even gaan aankomen in hetzelfde groepje als Vingegaard... hoeveel Karmelietjes heeft u vanmiddag genuttigd op terras?! Die mannen hebben vaak genoeg tegen elkaar gekoerst om te kunnen concluderen dat Vingegaard dan wat minder buitenaards mag zijn dan Pogi, maar voor de namen die jij daar noemt is hij nog altijd compleet en uiterst untouchable. 

Fietseties

Misschien bekijk ik het te negatief, maar zijn we allemaal Fransmannen? Ik lees hier bijna alleen maar dat iedereen denkt dat Seixas zomaar even podium gaat rijden of iig 4,5 waard is. Del Toro is ook belachelijk geprijsd maar heeft zich in grote rondes al bewezen en een enorme garantie aan teampunten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Seixas fantastisch en die gaat echt wel minimaal podiums rijden in de toekomst maar ik vind het nu gewoon te vroeg. Daarbij gevallen, minder team dan andere kleppers en zou eerst de tour niet eens rijden. Ben ik te negatief?

Fietseties

Misschien bekijk ik het te zwart wit, maar zijn we allemaal Fransmannen geworden? Ik lees hier bijna alleen maar dat iedereen denkt dat Seixas zomaar even podium gaat rijden of iig 4,5 waard is. Del Toro is ook belachelijk geprijsd maar heeft zich in grote rondes al bewezen en een enorme garantie aan teampunten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Seixas fantastisch en die gaat echt wel minimaal podiums rijden in de toekomst maar ik vind het nu gewoon te vroeg. Daarbij gevallen, minder team dan andere kleppers en zou eerst de tour niet eens rijden. Ben ik te negatief?

Laatst gewijzigd
Fietseties
NetNietNieuw
Dat mag jij vinden ;)  Persoonlijk vind ik Vingegaard wat overschat. Pogacar is absoluut een klasse...

Hahaha flapdrol

DesproatMichiel
NetNietNieuw
Je neemt dan mee; Pogi, Del Toro, Seixas, Lipowitz, Ayuso, Evenepoel, Carapaz.  En dus 4 topsprinter...

Begrijp de gedachtegang zeker en dit is precies waarom het altijd zo verleidelijk oogt om dit te doen. In je hoofd ga je een top 10 van een klassement of etappe invullen en zul je namen op een objectieve beoordeling van krachten rangschikken.

Echter:

• Bij absolute toppers zoals Matthieu, Pedersen, Philipsen, Pogacar, Vingegaard, weet je dat de kans extreem groot (zeg 90%+) is dat ze altijd voldoen aan je prognose. Dat zie je ook terug in resultaten.
  • In het segment daaronder loopt dit percentage snel terug. Daarvoor zou ik je aanraden de afgelopen rondes eens na te lopen. Check de startlijst en maak daar een verwachte top 10 van. Kijk vervolgens eens wie hier allemaal wegvalt. Dat zijn in de regel toch vaak 1 of zelfs 2 mannen die je in de top 5 of net daarbuiten zou verwachten. 
  • Dan is er nog een verschil tussen "even" presteren versus 3 weken lang. Een Evenepoel kan vaak aan het begin prima meekomen maar zakt er later sneller doorheen. Nu is het wel zo dat bijv. hij meer een parcours op maat krijgt dan andere jaren.
  • Dan is er de factor pech die de groep daaronder structureler lijkt te treffen, ook dat is geen toeval.
  • In de groep daar weer onder zit mi altijd de grootste winst te behalen met renners van 1-1.5 MIL die boven prijskaartje presteren. Moet je nog steeds goed kiezen maar ik zie hier de grootste upside. Een subtopper voor 2 AK light mannen inwisselen. Vorig jaar bij de tour bijv. gedaan met oa Vauq en Johannessen. Ook dat is gokken en geluk hebben maar tov een subtopper ipv een absolute topper.

Tegelijkertijd is het dit keer zo geprijst dat je het wel gaat overwegen en dat is top. Het rijtje dat je opnoemt is een héél lekker AK team, áls ze allemaal leveren. En dat wordt per definitie onzekerder doordat je punten van meer ipv minder renners moeten komen.

Zolderman
Fietseties
Misschien bekijk ik het te zwart wit, maar zijn we allemaal Fransmannen geworden? Ik lees hier bijna...

Volledig terechte opmerking inderdaad, vooral als er zo over Vingegaard wordt gepraat.. De kans dat Seixas erdoor zalt is natuurlijk een heel stuk groter dan dat vingegaard dat doet. 

Lijkt wel of mensen door de Seixas/Del Toro hype even vergeten waar Vingegaard staat, en dat is toch wel boven een knechtende Del Toro en een lang seizoen hebbende, gevallen Seixas.

Vingegaard thuislaten (of een andere topper) kan een goede tactiek zijn, maar om dan zo'n onrealistisch scenario te schetsen waarbij hij buiten het podium kan vallen om de keuze voor jezelf makkelijker te maken is wel grappig.

Laatst gewijzigd
KV
NetNietNieuw
Dat mag jij vinden ;)  Persoonlijk vind ik Vingegaard wat overschat. Pogacar is absoluut een klasse...

Toch wel dé post van de eerste 46 pagina's als je het mij vraagt. Wow!

NetNietNieuw
ProScoritoManager
Zo dan zeg, hier spreek je een partij disrespect richting Vingegaard uit. Dat seixas en del toro nog...

Het heeft absoluut niks met disrespect te maken! 

Ja, Vingegaard is enorm stabiel, laat het zien als Pogi er niet bij is, en werd ook vaak 2de achter Pogi. 

Nogmaals, Seixas is afwachten hoe hij het gaat doen in zijn eerste grote ronde, maar wat hij heeft laten zien, voor zijn blessure, was bizar! Als hij in diezelfde vorm is, schat ik hem dus hoger in als Vingegaard. Iig zeker op hetzelfde niveau, ondanks de ervaring en historie van Vingegaard. 

Evenepoel is inderdaad grillig, maar zoveel beter in de ITT, en denk ook dat Bora voor Jumbo eindigt in de TTT, laat staan UAE. ( en Jayco en Decatlhon nog niet eens meegerekend ). 

Maar oké, ik trek zojuist mijn 13de karmeliet open ;) 

Woutomaat

Op dit moment heb ik Vin ook niet ik heb het al 10 keer nagerekend en ik zie geen manier dat hij het waard gaat zijn! En corrigeer me als ik verkeerd heb maar het lijkt me dat als berekeningen het uitwijzen dat die dan toch leidend zijn! En bij Vin kwam ik op 700 punten uit dus ik heb het echt niet negatief berekend! Maar hij heeft er bij mij nog nooit ingestaan omdat ik merk dat ik dan flink moet inleveren op de rest van mn team! Ik heb ook het idee dat er teveel gedaan wordt alsof het logisch is Vin mee te nemen ik zou die mensen echt willen adviseren reken het na, zelfde geldt voor Philipsen

Laatst gewijzigd
Fietseties
NetNietNieuw
Het heeft absoluut niks met disrespect te maken!  Ja, Vingegaard is enorm stabiel, laat het zien als...

Maar hoe kun je in hemelsnaam Seixas gelijkwaardig noemen met Vingegaard? Die man heeft überhaupt nog nooit een ronde van 3 weken gereden en is pas 19. Ja hij rijdt absurd goed voor een tiener. Maar je kunt die vergelijking simpelweg niet maken.

NetNietNieuw
Woutomaat
Op dit moment heb ik Vin ook niet ik heb het al 10 keer nagerekend en ik zie geen manier dat hij het...

Precies "drukke" Wout. 

Onze FietseTies kletst maar een end raak. 

Ik vraag 'm over 5 weken nog wel hoe hij er scorito gewijs voor staat! 

SanMark

Ik heb Pogi plus 3x UAE

Vingegaard

Lipowitz

Seixas

En Pedersen

Ook nog, dan is mijn bergteam op 1 plek na al helemaal gevuld.

ga ik er vanuit dat Pedersen de groene trui heeft.

Maarten Koning
Woutomaat
Op dit moment heb ik Vin ook niet ik heb het al 10 keer nagerekend en ik zie geen manier dat hij het...

Als hij 700 punten oplevert in je berekening dan moet hij toch gewoon mee?

Zelfs als je elders moet inleveren, als je oprecht denkt dat hij 700 punten gaat zijn dan kun je hem niet laten liggen.

Laatst gewijzigd
MrWest

Geniet van je biertje NetNietNieuw, maar ik denk dat je Vingegaard enorm onderschat en Seixas enorm overschat (nog 0 ervaring met koersen van >8 dagen).

Maar er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome (Parijs), dus we gaan zien wat de winnende strategie is!

SanMark
SanMark
Ik heb Pogi plus 3x UAE Vingegaard Lipowitz Seixas En Pedersen   Ook nog, dan is mijn bergteam op 1...

Voordeel is dan wel, dat als ik er eentje eruit haal, dat ik mooie alternatieven ervoor terug krijg.

chip 010
NetNietNieuw

Mijn reactie was gebaseerd op jouw top 7 in bergritten, hierin zet je zelf Vingegaard op 2 en del Toro op 7.

In je bericht geef je aan 2 goedkopere renners te nemen in plaats van Vingegaard voor ruimte van 4 top sprinters. Maar mijn reactie was dus dat 2 offeren niet nodig is. 1 is voldoende en dat is direct degene die jij als slechtste beschouwd.

Aangezien je plek 2 en 7 aan geeft voor 1,5 miljoen kan je een top sprinter down graden naar een andere sprinter zeg Pedersen naar Girmay of zo iets of hou je nog steeds Philipsen, Merlier en Kooij. (Of Kooij naar Ackerman bijvoorbeeld)

Echter hoef je dus met je slechtste man bergop(die je zelf aan geeft) op te geven (dus 1 renner tegen 1 renner) voor enkel 1 iets mindere sprinter. De 400 die je nu extra pakt in de bergen(jouw berekening) pakt die vierde top sprinter nooit in de sprints. En je krijgt de punten van de iets goedkopere sprinter nog extra. Zeg 300 tegen 170 punten of 200 tegen 80 of zo iets.

Woutomaat
Maarten Koning
Als hij 700 punten oplevert in je berekening dan moet hij toch gewoon mee? Zelfs als je elders moet...

Seixas en Ayuso samen halen die 700 punten met speels gemak

Fietseties
Woutomaat

Maar die kosten samen 1 miljoen meer dan Vingegaard en dan moet het nog maar gebeuren die 350 pp is echt veel. Hahaha het lijkt wel komedie hier. 

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Fietseties
Maar hoe kun je in hemelsnaam Seixas gelijkwaardig noemen met Vingegaard? Die man heeft überhaupt no...

Ik denk dat je de niet Vin nemers een beetje verkeerd begrijpt! We of in elk geval ik stel Seixas absoluut niet gelijkwaardig aan Jonas maar als je Seixas en Ayuso combineert dan wel

Maarten Koning
Woutomaat

Hoeveel halen die dan?

Woutomaat
Fietseties
Maar die kosten samen 1 miljoen meer dan Vingegaard en dan moet het nog maar gebeuren die 350 pp is...

Je knikkert Vin en een 500k eruit, dan heb je 7 mil dan bespaar je ergens nog dat kleine half miljoentje bij je sprinter (Kooij wordt Girmay, Girmay wordt De Lie of De Lie wordt Ackermann. En dan heb je heel makkelijk Ayuso en Seixas

Fietseties
Woutomaat
Ik denk dat je de niet Vin nemers een beetje verkeerd begrijpt! We of in elk geval ik stel Seixas ab...

Is niet naar jouw bedoelt Wout, maar Net niet nieuw zegt letterlijk dat hij seixas hoger inschat.

Fietseties
Woutomaat
Ik denk dat je de niet Vin nemers een beetje verkeerd begrijpt! We of in elk geval ik stel Seixas ab...

Is niet naar jouw bedoelt Wout, maar Net niet nieuw zegt letterlijk dat hij seixas hoger inschat.

Woutomaat
Maarten Koning
Hoeveel halen die dan?

Ik heb Seixas als de nr. 3 gerekend onder de klimmers en Ayuso als nr. 6! Ik ga niet het precieze puntenaantal vertellen want dat moet je zelf maar uitzoeken

NetNietNieuw
Woutomaat

Precies! 

1 2 ... 46 47 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.