Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 46 47 48 49
Maarten Koning
Woutomaat
Ik heb Seixas als de nr. 3 gerekend onder de klimmers en Ayuso als nr. 6! Ik ga niet het precieze pu...

Je gaf het aantal van vingegaard wel..

Dat je iemand inschat op 700 punten voor 6.5m en die denkt te kunnen overslaan, doet me vermoeden dat je het verwachte aantal punten van meerdere andere renners schromelijk overschat. 

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
Woutomaat
Seixas en Ayuso samen halen die 700 punten met speels gemak

Dat lijkt mij ook waarschijnlijk, daarom heb ik ze alledrie. 

NetNietNieuw
Fietseties
Maar die kosten samen 1 miljoen meer dan Vingegaard en dan moet het nog maar gebeuren die 350 pp is...

Is goed Clowntje! 

janstof

Het blijft lastig puzzelen, zowel bij de sprinters als bij de AK mannen. Echter moeten er nog veel sprinters bij komen.

Ik ben benieuwd of iemand een overzicht heeft van de afgelopen 2/3 jaar wat de top 2/3 sprinters qua punten halen?
Veel mensen hebben het over het kiezen van de toppers van de AK mannen, omdat je minder risico hebt van externe factoren zoals valpartijen etc. Wat volkomen logisch is. Echter lijkt er dit jaar zoveel kandidaten te zijn voor de top 6 die in de buurt zitten van elkaars niveau dat er best punten verdeeld kunnen worden. 

Pogi en Vingegaard staan buiten de rest. Maar bij de overige heren is het toch gokken wie het beste in vorm is? Gaat Seixas jet 3 weken vol houder ? Gaat REC er weer doorheen zaken en wanneer? Wat is de positie van Yates in de trein en heeft eigen motivaties voor een top 10? Of is Del Torro 2e man? Mag die zelf ook meedoen voor top 5? Hoelang houdt Ayuso het deze keer vol? Etc. Etc, 

al deze mensen kunnen 3e worden maar ook 10/13e als het tegenzit. Daarnaast heb je altijd verassingen zoals Vauquelin vorig jaar. 

als je naar de sprinters kijkt dan heb je het voordeel dat het klassement al staat en dat er, denk ik, minder gedrang is en daarvoor een kleinere kans op valpartijen. Een Philipsen is de laatste jaren goed voor 400+ punten (buiten zijn val partij) en gaat altijd voor groen. Is het juist niet verstandig om te investeren in Pogi+ Vingegaard en bijvoorbeeld Pedersen+Philipsen ? Als de laatste 2 Parijs halen zullen ze waarschijnlijk bij de beste 3 voor het groen zitten en gaan daardoor al snel naar 300+ punten. Daarbij heeft Pedersen mogelijk nog punten voor het wit van een Ayuso.

Neem lipowitz als voorbeeld. die had vorig jaar 500 punten inclusief zijn jongere trui. Hij reed 20x top 10. Als je nu zijn punten van de jongere trui weg haalt + deze tour is minder geschikt voor hem qua parcours, dan heb je met een Pedersen\Philipsen toch net zo'n garantie op punten? 

Woutomaat
Maarten Koning
Je gaf het aantal van vingegaard wel.. Dat je iemand inschat op 700 punten voor 6.5m en die denkt te...

Had ik misschien ook niet moeten doen! Maar ik wil niet alles verklappen! En nee ik overschat die andere totaal niet ik heb juist eerder Vin aan de positieve kant bekeken en de andere erg objectief!

Mister_Roan

Pagina 46 brak mijn klop... en een pagina verder is het er niet beter op geworden.

Vingegaard gaat hier zeker mee. Enige die Pogacar 2x heeft verslagen.

Kan prima 800+ punten halen. Eindklassementen (algemeen, berg, sprint) op 2e plek levert ook een vracht aan punten op. 

Pedersen en Philipsen mee als sprinters... Vind MVDP lead-out zeker een pluspunt. Pedersen kan zich prima redden.

Healy altijd lekker om erbij te hebben - weet wat je van hem kunt verwachten.

Dit jaar gewoon een beetje bij de "harde" kern blijven, en je bekertje komt je wel tegemoet. Die nieuwelingen moeten zich maar bewijzen... en sprinten in tour de france? Dat is altijd chaos. Weinig sprinters mee, en Seixas 4,5 mil... eerste ronde... nee bedankt. 

Woutomaat
ProScoritoManager
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk, daarom heb ik ze alledrie. 

Dit is geen argument want dan moet je passen voor bv. Del Toro en Halland of Lipo en Rev en die zijn ook hetzelfde liedje als Seixas en Ayuso

Woutomaat
Mister_Roan
Pagina 46 brak mijn klop... en een pagina verder is het er niet beter op geworden. Vingegaard gaat h...

Ik wil niet 'de harde kern' kiezen zodat die beker er wel komt! Ik wil de beste opties kiezen en meer dan enkel een bekertje

Arne Riis
NetNietNieuw
Precies! 

Los van alles: Waarmee jullie in deze berekening geen rekening houden, is dat Vingegaard die punten scoort door één plekje per keer te bezetten in je dagselectie. Deze twee heren hebben er samen twee nodig. Dus je moet naast de 700 van Vingegaard ook de punten van je 9e klimmer / de 8 punten van de Groene trui / de 16 punten van een UAE-knecht optellen die je anders mist. Laten we zeggen dat dat 15 ritten een punt of 10 per keer is (lijkt me realistisch). Dat zijn nog 150 punten.

Maar prima natuurlijk om Vingegaard thuis te laten. Het is een mooi startveld, met twee nieuwe toppers en een krap budget. We weten in Parijs pas hoe de machtsverhoudingen écht liggen. Tot die tijd: leuk dat niet iedereen overal hetzelfde over denkt. Zou het maar een saai spelletje maken. ;-)

ProScoritoManager
Woutomaat
Dit is geen argument want dan moet je passen voor bv. Del Toro en Halland of Lipo en Rev en die zijn...

Enkel Lipo skip ik uit dat rijtje. 

Woutomaat
Arne Riis
Los van alles: Waarmee jullie in deze berekening geen rekening houden, is dat Vingegaard die punten...

Ja daar heb je wel een punt! Al zal ik dan in de bergritten enkel de groene trui en een klimmer als B.O'C thuis moeten laten dat zijn een punt of 20 denk ik en dat zal enkel in het begin van de TDF zijn omdat je  daarna ook weer uitvallers hebt! Dus al bij al denk ik nog steeds dat Vin niet nemen beter is

NetNietNieuw
Arne Riis
Los van alles: Waarmee jullie in deze berekening geen rekening houden, is dat Vingegaard die punten...

Rekening mee gehouden ;) 

Prima reactie, zo kan het ook! 

Mister_Roan
Woutomaat
Ik wil niet 'de harde kern' kiezen zodat die beker er wel komt! Ik wil de beste opties kiezen en mee...

De beste optie is Vingegaard 😉

Laatst gewijzigd
Woutomaat
ProScoritoManager
Enkel Lipo skip ik uit dat rijtje. 

Ja maar dan moet je inleveren op topsprinters als Merlier, Philipsen, Kooij, Girmay, Pedersen en Meeus

Laatst gewijzigd
ZiggZagg

Hi allen, 

al een aantal jaren meelezer hier en zo nu en dan een kleine bijdrage. Mooi dat het puzzelen weer kan beginnen!

Heb wellicht niet alles gelezen maar zie er weinig over: 

Mijn note to self was: klik er 4 UAEs in dan verder puzzelen. Maar merk dat dit toch taai is met dit budget (maar voelt nog steeds als een goed plan). Denken jullie er ook zo over? 

En wie verwachten jullie als vervangen van Soler? Ieder ander dan Narvaez (2,5?) zal 2m zijn hoop ik, of heb ik dat mis? 

Woutomaat
ZiggZagg
Hi allen, al een aantal jaren meelezer hier en zo nu en dan een kleine bijdrage. Mooi dat het puzzel...

Welkom

Buikopstang
ZiggZagg
Hi allen, al een aantal jaren meelezer hier en zo nu en dan een kleine bijdrage. Mooi dat het puzzel...

Ik heb ook 4 UAE. Kamikaze style heerlijk. Ik neem Seixas niet mee en heb 6x 500k anders krijg je het bijna niet bekostigd. Hoop alleen nog op wat meer sprinters om het goed op te vullen. Maar de 4 UAE blijven erin denk ik

Woutomaat
ZiggZagg

Met 4 UAE heb ik een beetje ze zijn er vooral voor teampunten en de meeste daarvan komen in bergritten dus dat betekend dat je of maar 5 klimmers opstelt per bergrit of je laat iemand van UAE op de bank maar dan doen ze eigenlijk niet waar ze voor gehaald zijn. 

TourDeFranceUnchained
Woutomaat
Met 4 UAE heb ik een beetje ze zijn er vooral voor teampunten en de meeste daarvan komen in bergritt...

Als je Pogacar en Del Toro hebt + bijvoorbeeld een Wellens en Politt, heb je dus nog 5 klimmers naast Pogacar en Del Toro. Dat is natuurlijk een wezenlijk verschil en prima strategie. Als Pogacar de gele trui en berg trui heeft, zoals wel vaker, levert dit al 14 punten op. Wint hij ook nog de rit 24 punten. Dan moet je klimmer al 8e worden. In de ritten dat een vlucht vooruit blijft, kan het zomaar zijn dat je 4e beste klimmer 14e wordt en daarmee evenveel punten haalt als de UAE knecht.

Persoonlijk heb ik het nog nooit aangedurfd om 4 UAE mee te nemen, maar dit jaar neig ik er toch sterk naar om in ieder geval 3 stuks mee te nemen, waarvan Del Toro zelf ook punten haalt.

Woutomaat
TourDeFranceUnchained
Als je Pogacar en Del Toro hebt + bijvoorbeeld een Wellens en Politt, heb je dus nog 5 klimmers naas...

Sorry, Tor over het hoofd gezien al vind ik 7 klimmers nog steeds magertjes en dan ook nog eens redelijk goedkope (of inleveren op de sprinters) omdat je die 2 knechten hebt!

TourDeFranceUnchained
Woutomaat
Sorry, Tor over het hoofd gezien al vind ik 7 klimmers nog steeds magertjes en dan ook nog eens rede...

Maar gaan jouw 8e en 9e klimmer dan in de bergetappes (voornamelijk de laatste 1/1,5 week) altijd in ieder geval boven plek 13 eindigen? Want dat moeten ze wel doen om meer punten te halen dan de knechten van Pogacar. En als Pogacar weer 3 etappes wint, dan pakken de knechten 24 punten. Dat red je 9e klimmer sws al niet.

Dat ter zijde, zul je altijd concessies moeten maken bij keuzes die je maakt. Wil je Pogacar, Vingegaard, Seixas of DelToro, Lipowitz en Ayuso zul je moeten schrappen in je budget voor sprinters. Wil je Philipsen en Pedersen, zul je moeten schrappen in je AK budget of 3 C-sprinters moeten kiezen van 500-750k. Wil je 4 UAE zul je ofwel in je AK ofwel in je Spinters moeten besparen. Maar hoe dan ook, je zult altijd ergens concessies moeten doen.

Overigens een kleine tip: ik weet dat je uitroepteken het prima doet, maar rechts onder op je toetsenbord zit ook nog een toets met een punt "." erop😉

Buikopstang
Woutomaat
Sorry, Tor over het hoofd gezien al vind ik 7 klimmers nog steeds magertjes en dan ook nog eens rede...

Ik lees dat jij alles berekend denk dat je deze tactiek ook eens moet berekenen voor jezelf. Met 4 UAE en 5 goede AK erbij heb je echt een dikke score elke bergrit. Het risico is wel dat je hier er vanuit gaat dat je Pogi lang in het geel ziet rijden. Anders wordt het nooit een bekertje. Maar ik gok het erop

ZiggZagg
Woutomaat

Normaliter ook zeker magertjes, maar in dit veld worden je 8e en 9e AK man sowieso al gokjes die als het meezit top 10 rijden, maar net zo goed buiten de top 20 kunnen vallen. Of je gaat voor de Jegatjes / Martin van deze wereld die aan het eind van de rit 13e staan maar 50 punten hebben opgehaald onderweg.. Dan neig ik toch naar zekerheidjes (maar wordt de puzzel er omheen niet makkelijker) 

Woutomaat
Buikopstang
Ik lees dat jij alles berekend denk dat je deze tactiek ook eens moet berekenen voor jezelf. Met 4 U...

Ik zal het morgenochtend eens narekenen

Woutomaat
TourDeFranceUnchained
Maar gaan jouw 8e en 9e klimmer dan in de bergetappes (voornamelijk de laatste 1/1,5 week) altijd in...

Ja ik heb zeker het vertrouwen dat ze allemaal boven p13 gaan eindigen. En over het uitroepteken, ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak dit al tegen me gezegd is in reacties onder artikelen of in andere topics. Misschien moet ik het nu gewoon omarmen ik ben ook op zoek naar een iets andere naam dus ik overweeg al een tijdje deze: Woutomaat!!!. Ik ben wel benieuwd komt het echt onvriendelijk over?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 46 47 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.