Maak je je niet al te druk Woutomaat!
Sommige berichten van jou moeten mensen gewoon zien als een automaat waar je €2 ingooit, en uiteindelijk het zakje snoep blijft hangen... je kan niet altijd 6 gooien.
Fijne avond!
Ik heb al eerder genoemd dat Pogacar zo'n goede vorm heeft dat hij het in zich heeft het record aantal overwinningen in 1 Tour te willen vestigen, 10 of meer. Dan zou hij ook voor het puntenklassement (en het bergklassement) kunnen gaan. Oftewel veel punten per etappe en veel punten in de eindafrekening voor zijn teamgenoten. Omdat ik het wel gehad heb met zijn overwinningen ga ik eens kijken hoever je kunt komen zonder UAE-renners
Ik zie forum leden heel veel vertrouwen hebben in Seixas. Toegegeven wat deze jongen heeft laten zien de afgelopen maanden is adembenemend. Maar dit is de Tour de France. Dit is andere koek. 3 weken voluit presteren. Ik denk dat dat een 19 jarige jongen hier domweg fysiek nog niet toe in staat is. Hoe groot je talent ook is en dan is 4.5 miljoen een flink bedrag. Teveel wat mij betreft. Maar ik kan zomaar ongelijk krijgen.
Als ik Lipowitz downgrade naar Ayuso, Lenny downgrade naar een 7e 500K renner en Carapaz + THJ inwissel, dan kan ik McNulty en bijv. Politt meenemen. Naast dus Pogacar, Vingegaard, Del Toro, Evenepoel. En nog steeds Philipsen, Pedersen en Girmay. Oogt dan wel wat krap voor de AK ritten, zeker met de geschiedenis van Evenepoel en de (on)betrouwbaarheid van Ayuso in grote rondes. Zal eens even gaan rekenen of dat uitkomt.
4x UAE is in het Pogacar tijdperk meestal wel de winnende tactiek. Pogacar kan natuurlijk in etappe 1 of 2 het geel pakken. En anders in etappe 6. In dat laatste geval dan zijn dat al 150 punten per UAE renner. En heb je meteen fijne opvullers voor de sprintritten en de onvoorspelbare ritten. Ik ga dit weekend mn Excel eens aan het werk zetten.
Dag allen,
Na met veel plezier al jullie hersenspinsels gelezen te hebben en deze te hebben overwogen kom ik tot mijn eerste concept team. Ik ben benieuwd naar jullie reacties:
GC (8): Pogi, Vingegaard, del Toro, Ayuso, Evenepoel, Carapaz, THJ en Skjelmose
Sprint (5): Merlier, Kooij, De Lie (echt waar), Ackermann en Godon.
Truipunten (2): McNulty en Soler
Overig (5): van Gils, Matthews, Plapp, van Wilder en Verstrynge.
Het missen van Pedersen is mijn grootste hoofdbreker. Is deze noodzakelijk in mijn team of kan dit worden opgevuld door de mannen hierboven?
Pedersen in of out is de hele tijd twijfel inderdaad. Soler kan je in ieder geval thuislaten. Die gaat niet starten: https://www.wielerflits.nl/nieuws/tadej-pogacar-moet-het-in-tour-de-france-doen-zonder-belangrijke-pion/
Weinig upside, hij is geen jongeren meer dus levert daar al ruim honderd punten in tov zn score vorig jaar. Verder zijn er relatief weinig zware bergritten waar hij goed in is en zullen redelijk veel ritten met een sprintje eindigen tussen een groepje GC mannen: dan zijn del Toro, Seixas, Ayuso en Remco gewoon sneller en dus ook sneller meer punten waard dan Lipo, ongeacht dat Lipo mogelijk wel als 4e eindigt in de Tour.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.