Scorito Tour de France 2026

1 2 ... 45 46 47 48
mirkodek
Toro Rojo
Johanessen is inderdaad een stuk beter dan Uijtdebroeks maar als ik Johanessen er in wil krijgen moe...

Als het een keuze is tussen Arensman + Cian of THJ/Carapaz + Plapp/andete genoemde 500K renners dan zou ik het wel weten. Overigens staan Carapaz EN THJ er bij mij allebei in.

En voor nu ook nog Lenny maar wellicht dat dit na Zwitserland nog Cian wordt.

Cold Palmer
Woutomaat
Sorry ik moest je ff terugpakken voor gisterochtend! Nu staan we weer quite

Moeten we hier nu om lachen of wat is de bedoeling? 

Toro Rojo
Roberto82
Ja leuk, maar ik vond het nou niet een slimme opmerking over die punten voor de witte trui. Er kunne...

Als Uitdebroeks als vierde onder de jongeren rondrijdt (wat niet onmogelijk is), dan kan hij als jongere zo 30 punten binnenhalen. Met die achtertand kijk ik naar Johanessen. Dat hij die zal inhalen, dat geloof ik wel maar dat hij er fors over zal gaan om die extra 500k waard te zijn, dat vind ik allesbehalve een zekerheid. Daarom vind ik het geen evidentie om in mijn team Johanessen + 500k-er boven Uitdebroeks + Arensman te verkiezen. Als er natuurlijk van uit gaat dat Uitdebroeks ook de Ineos jongeren zal moeten laten voorgaan, dan snap ik je punt maar Vauqelin en Rodriguez vond ik niet meteen overtuigen in TARA, daar leek Uitdebroeks me de betere van de drie. 

Hadden beiden dezelfde prijs gehad, dan was Johanessen ook bij mij er als eerste ingegaan maar ze kosten niet evenveel. Een beetje appels met peren vergelijken als je ze 1-op-1 tegen elkaar afweegt alsof ze 1-op-1 in te ruilen zijn.  

Wicked Wout
mirkodek
Dan ook maar even een analyse voor de 750K renners. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen één 750K re...

Heel mooi overzicht weer, net als eerder bij de 500k. Kan me bijna overal in vinden, alleen wat heb ik gemist over Rodriguez? Hebben we een ongeschreven regel om hem massaal af te zeiken zodat niemand van de meelezers hem kiest?

Want zie een paar keer "als ie op zijn fiets blijft zitten" en "rijdt al tijden geen goede ronde meer". Maar de beste jongen is 25 en op een DNF van vorig jaar na is alles uitgereden, waarbij hij in de tour 313 en 438 punten haalde en in de Vuelta 251 en 473

Resultaten dit jaar zijn nog niet werelds, maar voor 750k volgens mij een prima optie (er even vanuitgaande dat Onley definitief niet mee gaat, anders heeft ie twéé man voor zich)

Toro Rojo
mirkodek
Als het een keuze is tussen Arensman + Cian of THJ/Carapaz + Plapp/andete genoemde 500K renners dan...

Ik had geen geld meer over voor twee 1.5M renners, zelfs niet voor één als ik nog drie 1M renners wilde meenemen. Ik zit nu al met vier 500k renners. Maar van Carapaz en enkele anderen wil ik een beter idee hebben over hun vorm, hopelijk geeft de ronde van Zwitserland wat extra inzichten en voor je het weet staat Carapze in mijn team en mag Lenny Martinez uitrusten tot volgend jaar. doen.  

mirkodek
Wicked Wout
Heel mooi overzicht weer, net als eerder bij de 500k. Kan me bijna overal in vinden, alleen wat heb...

I stand corrected, ik was inderdaad veel te negatief. Even zijn resultaten erbij gepakt en die blijken wel iets anders te vertellen dan dat mijn gevoel aangaf. Heeft een oké voorjaar, en wordt 6e in de slotrit van TARA met die zware klim, nog net voor Jorgenson bijvoorbeeld. Dus niet gek. Ik ga er wel vanuit dat Vauquelin de absolute kopman is maar Rodriquez zal alsnog niet perse veel te hoeven knechten denk ik. Als ie echt als schaduwkopman meegaat dan kan hij wel interessant zijn. Krijgt natuurlijk ook punten voor de TTT en kan zelf ook redelijk tijdrijden. In vergelijking met O'Connor heeft ie best wat plusjes.

Ik ga hem heroverwegen, thanks! 

Rad

Lees ook veel over Verstrynge, gezien zijn voorseizoen snap ik dat hij interessant is. Maar ene van der Poel is toch de aangewezen persoon in 'zijn' ritten? Waar stel je hem dan op behoudens sprintritten voor de mogelijke teampunten?

berggie1987

Ik denk dat verstrynge net iets beter klimt en er dus wel ritten zullen zijn waar mvdp niet bij zit en verstrynge wel. Zit zeker wel overlap in, maar mocht vdp zon dit winnen dan heb je nog wel wat bonuspunten. (Plus evt groenpunten Philipsen).

Woutomaat
Cold Palmer
Moeten we hier nu om lachen of wat is de bedoeling? 

Als je niet weet wat er gisterochtend gebeurde moet je maar ff teruglezen! En daarna mag je helemaal zelf beslissen of je lacht of niet ik moest hem enkel even terugpakken! En als jij niet van wat satire of sarcasme houdt prima maar negeer het dan 

ProScoritoManager

Wout, de hele boel volspammen met onzin en dan zeggen dat men het maar moet negeren als men het niet blieft is niet hoe het werkt op een serieus forum. Enthousiasme is goed en wat mij betreft is er op dit forum ruimte genoeg voor een grapje tussendoor, maar jij zit soms wel heel erg in overdrive heb ik het gevoel..

Woutomaat
ProScoritoManager
Wout, de hele boel volspammen met onzin en dan zeggen dat men het maar moet negeren als men het niet...

Sorry maar volspammen? Ik heb vandaag 3 berichten geplaatst! Sinds het spel live is discuseer en praat ik de hele tijd serieus mee met af en toe een grapje tussendoor! Volspammen is heel zwaar overdreven. Maar als het niet prettig gevonden wordt prima dan zal ik bloedserieus zijn van af nu

Laatst gewijzigd
mirkodek

Een logische uitslag in België vandaag. Als Kanter meegaat naar de Tour, maken ze hem dan 1,5M of zou die voor 1M op te pikken zijn? Indien dat laatste misschien wel een leuke pick. Al houdt Ackermann voor mij denk ik de voorkeur ivm historische uitslagen.

ditisdavid
mirkodek
Een logische uitslag in België vandaag. Als Kanter meegaat naar de Tour, maken ze hem dan 1,5M of zo...

1,5 is uit de markt prijzen voor iemand met 3 toptienplekken bij zijn laatste grote ronde.

Woutomaat

Kooij en Philipsen komen echt flink tekort op Merlier! En weet iemand waar Bini was?

Cold Palmer
Woutomaat
Als je niet weet wat er gisterochtend gebeurde moet je maar ff teruglezen! En daarna mag je helemaal...

Iemand willen terugpakken terwijl die ander gelijk heeft is geen sarcasme, dat doen ze op de lagere school. 

Zolderman
mirkodek
Het is al eerder aangedragen, een discussie rondom de vele interessante 500K picks. Maar omdat waars...

Nog de moeite waard om Vacek toe te voegen aan dit lijstje? Rijdt bizar sterk rond in Zwitserland, alleen maakt zijn knechtenrol hem natuurlijk minder interessant

Laatst gewijzigd
Woutomaat
Cold Palmer
Iemand willen terugpakken terwijl die ander gelijk heeft is geen sarcasme, dat doen ze op de lagere...

Vond jij dat Roberto gister gelijk had met die beschuldiging dat ik de boel bij elkaar aan het liegen ben? En wilde jij eerst dit zeggen met minder nette worden aangezien er in korte tijd 3 reacties van jou verwijderd zijn

Zolderman
Woutomaat
Kooij en Philipsen komen echt flink tekort op Merlier! En weet iemand waar Bini was?

Merlier is wel ruim de snelste van de wereld op het moment, durven jullie hem thuis te laten tov Philipsen? En waarom? Welke etappes zien jullie Philipsen meer sprinten tov van merlier?

KV
Zolderman
Merlier is wel ruim de snelste van de wereld op het moment, durven jullie hem thuis te laten tov Phi...

Gaat er niet echt om of hij sneller is, of dat Philipsen misschien een kansje meer heeft. Gaat er vooral om: welke topsprinter gaat elke sprint top 5 rijden. Die moet je hebben als kopman. Vorig jaar was dat Milan en niet Merlier (van Philipsen hebben we het nooit kunnen zien). En normaal is Philipsen hier wel betrouwbaarder in, maar heb het gevoel dat met Stuyven in de trein de Soudal sprinters dit jaar meer consistent zijn. 
Zul je dan natuurlijk zien dat net in de Tour Merlier weer 2 of 3 van de 5 sprints mist...

Bini zat trouwens in wiel van Merlier, maar had dan volgens mij een mechanisch probleem/lekke band?

Woutomaat
Zolderman
Merlier is wel ruim de snelste van de wereld op het moment, durven jullie hem thuis te laten tov Phi...

Ik laat hem zeker niet thuis! En ik begrijp de mensen die dat wel doen totaal niet! Een miljoen duurder voor iemand die gem. 3e zal worden in een massasprint en dan zeuren 'oh wat een krap budget'! Met wijziging in het aantal groene trui punten is Merlier ook daar topfavoriet voor! En de redenering Philipsen levert altijd wel slaat nergens op want dat was in de tijd dat hij nog de snelste ter wereld was sinds vorig is hij de nr. 4, op dit moment is Merlier echt veruit de snelste met mijn berekeningen heb ik zelfs gerekend dat hij 2 keer niet meesprint door wat dan ook en dan nog 3 ritwinsten, een 2e plek en vanaf rit 5 in het groen

Harderijder

Hoe werkt die puntentelling nu dan en waarom zou Merlier opeens favoriet zijn?

Maarten Koning
Woutomaat
Ik laat hem zeker niet thuis! En ik begrijp de mensen die dat wel doen totaal niet! Een miljoen duur...

Merlier is intrinsiek al best een paar jaren de snelste, al blijft dat natuurlijk een beetje speculatie, maar hij is zijn punten tot nu toe zelden tot nooit echt waard geweest. Een sprinter die in de basis niet voor groen gaat en zelf geen scorito heeft, is moeilijk op te bouwen. Het kan natuurlijk een keer de andere kant op vallen maar dat merlier niet levert in een grote ronde is haast net zo zeker als dat vine een keertje valt.

*niet leveren is niet leveren voor scorito, vorig jaar pakt hij 2 etappes dus het team zal blij zijn. Daar heb je in scorito echter niet veel aan als hij alsnog te weinig oplevert.

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained
Woutomaat
Ik laat hem zeker niet thuis! En ik begrijp de mensen die dat wel doen totaal niet! Een miljoen duur...

Het een staat een beetje los van het ander. Sagan was ook niet de snelste sprinter op het vlakke maar won wel 7x de puntentrui.

Woutomaat
Harderijder
Hoe werkt die puntentelling nu dan en waarom zou Merlier opeens favoriet zijn?

In de sprintersritten krijgt de nr. 1 sinds dit jaar 75 ipv 50 punten en bij de tussensprint krijgt de winnaar 25 ipv 20! Ik ga er vanuit dat de nr. 2 en 3 etc. ook in verhouding meer krijgen

Groetemeule
TourDeFranceUnchained
Het een staat een beetje los van het ander. Sagan was ook niet de snelste sprinter op het vlakke maa...

Even de interviews afwachten wat de ambities van Merlier zullen worden. Stuyven als kartrekker erbij vind ik ook een grote plus om voor Merlier te kiezen.

1 2 ... 45 46 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.