Daar zal hij zich voor de Tour jammer genoeg niet over uitspreken vrees ik...
"We gaan eerst voor ritten en daarna zien we nog wel"
Zoiets zal het zijn denk ik.
Ik zie hem mss wel die tussensprinten in 2, 3 en 4 meedoen als er geen grote vlucht weg is (en hij er zelf nog bijzit). Wat moet hij anders in die ritten doen? Maar zie hem dan bv wel de tussensprint in 5 skippen, vrij dicht bij de finish en net voor de paar heuveltjes
Stel dat hij rit 5 wint en zeker als hij ook 7 en/of 8 wint, kan hij er wel zin in krijgen.
Ik deel wel je analyse. Bij zit Skjelmoste er ook al lang in omdat ik hem voor 750k gewoon verkeerd geprijsd vind. fortunator geloof ik ook niet echt in, ik zou eerder op Higuita gokken voor de Astana man. O'Connor lijkt op papier ook interessant maar in de Guro vond ik hem ontgoochelend en dan vind ik 750k nog te duur. Dan liever Matthews die gisteren een eerder goed eindruk gaf, vind ik maar die zit ook terug in de 500k grabbelton.
al bij al deel ik je mening: Skjelmose lijkt echt interessant, voor de rest beter bij de 500k mannen zoeken. Voor wie een allergie heeft aan EUR 250k op de bank zou een Affini gok (teampunten eerste week + mogelijks zelf wat ITT punten), Schmid of Van Gils wellicht de beste keuzes zijn. Voor Van Gils is het eigenlijk bijna jammer dat hij voor RB rijdt, in veel andere ploegen had hij wel voor eigen succes mogen gaan en hier een Tour gevonden die echt voor hem uitgetekend was.
Komt vast nog wel b sprinter voor dat bedrag vrij of anders trentin als pedersen light. Ik merk bij mezelf dat met godon, MM en trentin ik wel erg veel b verzekeringspremies voor Mads aan het inbouwen ben ;-((
Godon vind ik een lastige. De grote vraag met hem is wat voor type renner je nu eigenlijk meeneemt. Praktisch al zijn resultaten dit jaar zijn uit sprintjes met een gereduceerde groep of in ieder geval na een lastige rit. Daar is hij enorm sterk in en dat maakt hem voor mij kanshebber voor ritten als 4, 9, 13, 17 en mindere mate 21. De kanttekening is echter meteen dat hij tot nu toe altijd vanuit een (gereduceerd) peleton sprint.
Er zijn enkele uitzonderingen (etappe 11 van de tour '24) maar over het algemeen gaat Godon niet mee met een ontsnapping. Als bovenstaande ritten dus via een ontsnapping gaan zou het atypisch zijn als Godon erbij zit.
Eveneens zou het atypisch zijn op basis van voorgaande seizoenen als Godon mee zou sprinten op het vlakke. Recente voorbeelden van de Tour en Giro heeft hij geen enkele interesse getoond in vlakke sprints. Speelde misschien mee dat hij Bennett in de ploeg had maar feit blijft dat het atypisch gedrag zou zijn.
Probleem met hem niet meenemen is dat hij dit jaar bij een nieuwe ploeg rijdt, bovengemiddeld goed aan het rondrijden is en het dus lastig voorspellen is of hij zich aan zijn patroon houdt. Parijs-Nice etappe 4 bijvoorbeeld sprintte hij dit jaar wel met een vol peleton mee. Wederom een kanttekening; de echte sprintelite was er niet dus of dit een voorbode is voor de tour betwijfel ik.
Maar als hij een Pedersen-light blijkt te zijn die wel multi-inzetbaar blijkt dan is 1 miljoen spotgoedkoop. Blijft het wel bij gereduceerde sprints dan is 1 miljoen aan de hoge kant maar ik denk dat (mede door rit 1) hij een relatief hoge ondergrens gaat hebben. Voorlopig overweeg ik hem dan ook mee te nemen maar vooraf niet te rekenen tot mijn groep sprinters.
Dan ga er van uit dat Trentin zich ook in de vlakke sprints gaat mengen. Kan wel, was in Lille vorig jaar ook 5de maar ik ben er toch niet zo zeker van terwijl ik dat van Pedersen wel vrij zeker ben. Ik heb de indruk dat Godon + Matthews + Trentin wel compenseert voor Pedersen op de meer moeilijke aankomsten maar dat geen van de drie op de vlakke sprints een (grote) meerwaarde gaan brengen. Ik zou denken dat 2 van de 3 wel genoeg gaan zijn en dan zie ik het meeste in de Godon+Matthews combo en daar dan nog een vlakke sprinter erbij. Al kan een deftige vlakke springer we eens 1M vragen zodat het een Trentin+Matthews combo wordt om de lastige sprints op te vangen.
Hoi, ik ben vrij nieuw hier, maar ben wel een enthousiaste meelezer. Ik heb zitten denken over Pogacar. Deze man gaat voor zijn vijfde zege en wil er iets bijzonders van maken om zich niet te vervelen. Ik verwacht dat hij gaat voor het AK, het BK en het puntenklassement. Hij wil ook zoveel mogelijk etappes winnen en daarmee recordhouder worden. Zijn teamgenoten zullen daardoor in de meeste etappes 10+8+6+6 punten krijgen. Maar ja, hoe leuk is het om steeds een opstelling met 4UAE-ers te maken?
Hoe kijken jullie naar de Visma-mannen? Ik neig nu naar Affini erbij in de hoop dat hij ook in de TT nog wat puntjes meepakt. Andere optie zou zijn om Campenaerts mee te nemen die mogelijk in week drie nog mee mag in de vlucht.
Helemaal geen extra Visma zit me toch niet helemaal lekker met het oog op de TTT
Is Armirail dan niet interessanter dan Affini voor de ITT? Ik zie hem daar toch eerder in de punten rijden gezien het parcours.
En Jorgenson lijkt idd ook wel een goede pick met een parcours op maat.
De enige vingegaard-knecht die ik overweeg is Armirail. Fransman, goede tijdrit en goed bergop. Misschien als het klassement al in de plooi ligt een keer in de ontsnapping. Maar eerlijk gezegd zie ik weinig kansen voor de vlab renners, buiten de ttt en evt. wat teampuntjes
Mij lijkt Armirail de beste keus idd. Die kun je in de TTT en de ITT wel opstellen. Ben wel benieuwd wie de satelliet van dienst gaat zijjn, zoals Van Aert dat vaak was. Afwisselend Armirail en Campenaerts denk ik.
We hebben het over dezelfde uijtdebroeks die in een sprint-à-deux derde zou worden? En dan afgezet tegen scorito renner pur-sang THJ die altijd rijdt voor ieder plekje? Om dat verschil in etappe punten goed te maken betwijfel ik zelfs of winst witte trui genoeg gaat zijn voor Cian. En we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren, ik schaal hem op z'n allerbest als vierde in, maar als ie buiten de top5 valt verbaast het me ook niet.
Johanessen is inderdaad een stuk beter dan Uijtdebroeks maar als ik Johanessen er in wil krijgen moet er nog een tweede 1M renner in mijn team sneuvelen. Dat zou dan Arensman worden. Of Johanessen + 500k renner die ik nog niet heb (Plapp, Baudin, Storer, Castrillo, of zelfs Matthews zouden kanshebbers zijn) meer punten gaan opleveren dan Uitdebroeks + Arensman weet ik niet. Het zou me niet verbazen mocht Arensman de derde week een en ander uit zijn hoed toveren om ritten te pakken (klassement gaat die normaal niet nastreven, vermoed ik) en ook Uitdebroecks kan verrasend sterk zijn om in de top 10 te blijven hangen en Johanness zal ook ergens in de tweede helft van de top 10 zitten denk ik. Laatste bedenkiing die ik me maak: als ik dan toch 500k vrijmaak, zou ik eerder neigen naar Carrapaz die ergens toch altijd zijn 300+ punten pakt.
Dat gezegd zijnde: Johanessen heeft lang in mijn team gezeten en Carrapaz nog niet maar hij heeft plaats moeten ruimen zodat ik mijn sprint team iets kon versterken. Dus ja, ik volg je wel dat Johanessen een goede keuze kan zijn.
Als je 3e uaer meewil en fatsoenlijk sprintteam (1 cap en 1 redelijk alternatief als cap uitvalt) dan zul je uit rev/ayuso/lipo/seixas er 2 moeten laten vallen. Wat ik daar dan op doe, voelt dan toch niet helemaal lekker. Want fomo op alle 4 de namen.
Tegelijkertijd als je bedenkt dat rev en ayuso normaal strijden om plek 5 t/m 7 zou het wel moeten kunnen om ze te vervangen door MJO/THJ/carapaz in berg en punchetappes. Tijdritten van REV en ook ayuso niet natuurlijk. Maarja gaat die 3e uae-er icm downgrade ergens anders nu zoveel extra opleveren??? Normaal heb je wel na aantal dagen puzzelen 10-15 zekerheidjes. Nu echt maar 3 zekerheden in mijn selectie die er constant hebben ingestaan.
Ja leuk, maar ik vond het nou niet een slimme opmerking over die punten voor de witte trui. Er kunnen natuurlijk mensen uitvallen zoals Evenepoel, maar normaal gesproken gaan Del Toro, Seixas en Ayuso in de klim en in de tijdrit Cian voorbij. Daar hoef je geen glazen bol voor te hebben. Rogriguez en Valquilin zouden hem ook nog kunnen passeren. Ook al zit dat dichter bij elkaar. Dus nee, Cian gaat niet die witte punten binnen harken. Die wordt gewoon 10de in het klassement of zo
Cian zal vermoedelijk niet beginnen harken nee. Maar een 45-50-tal afrekeningspuntjes moet wel kunnen. Als hij dan in 6 AK ritten gemiddeld een punt of 15 pakt, heeft hij het goed gedaan voor 1m. Maar bij mij ook geen zekerheid hoor, maar mss wel interessanter dan Lenny na wat ik gisteren zag. Van Cian weet je wanneer je hem zal moeten opstellen. Lenny zal terug de onvoorspelbaarheid zelve zijn vrees ik met vaak 0-punters.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.